Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
24 apr 2021 20:30
Als het niet verplicht was, dan zouden de meesten het denk ik niet dragen.
Klopt, je bent het verplicht, wat niet gebruikelijk is in ons land.
Ik draag het in de winkel vanwege dat het verplicht is, maar ook omdat ik weet dat er mensen zijn die enorm bang zijn, dus ook voor je medemens.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk? Ik draag ze alleen omdat het verplicht is. Niet omdat ik geloof dat ze helpen. Ik zie er zat rondlopen met wegwerpkapjes die dusdanig uitgelubberd zijn dat ze mogelijk minimaal een maand oud zijn. Opzetten, afzetten, zak in, zak uit, opzetten, afzetten, etcetera. Dan helpen die dingen toch niet meer? Je mag het kapje zelf eigenlijk al niet eens aanraken. Wat onmogelijk is, want je zult het beugeltje aan de bovenkant al in vorm moeten brengen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik draag ze graag , ter bescherming van mijzelf ( ik kom niet aan m'n gezicht ) , voor de ander en dan met een kekke zonnebril , lekker incognito banjeren :D

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
24 apr 2021 18:19
snellie schreef:
24 apr 2021 15:51
reggie2 schreef:
24 apr 2021 15:48
Moet je toch niet aan denken ook buiten een mondkapje.

Het eerste wat ik doe als ik een winkel uitkom is dat zweterige ding afdoen en wegstoppen. Vreselijk.
In zo'n blauw standaard ding, moet je dat witte spul aan de binnenkant wegknippen. Dat lucht op, en oom agent merkt niets
Dan heb ik nog een tip (maar waarschijnlijk doe je die al): plak een veiligheidsgordel op je kleding zodat het net lijkt alsof je in de auto je riem om hebt. Dan heb je oom agent mooi tuk want die denkt dat jij echt je riem omhebt terwijl je lekker eigenwijs de regels omzeilt.

Maar hoe oud ben je eigenlijk? 16again suggereert ouder dan 16 maar het gedrag lijkt op dat van een puber van 12.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
24 apr 2021 15:48
In andere landen heb je maar te luisteren daar zijn ze niet zo soft als in Nederland.......

Niet alleen dat maar mensen zijn ook wat volwassener in andere landen. Als je in Nederland een regel zou invoeren dat je maar 5 km van huis mag, dan gaat half Nederland lekker 6 km van huis.
Laatst gewijzigd door PeterPeters1966 op 24 apr 2021 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
24 apr 2021 20:55
In een veiligheidsgordel kun je tenminste normaal ademen.
Nou, daar is anders ook genoeg geklaag over geweest van mensen die het verstikkend vonden. Veel Nederlanders zijn gewoon zeikerds eerste klas die over alles wat nieuw is gaan klagen en na verloop van tijd als men er aan gewend is zijn alle problemen ook op mirakuleuze wijze verdwenen.

En als je niet kunt ademen met een mondkapje moet je je misschien eens laten onderzoeken. Met een goede gezondheid is er niets aan de hand. Vorig jaar in Spanje heb ik niemand horen klagen. Zelfs met 40 graden werden daar gewoon op straat mondkapjes gedragen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
24 apr 2021 20:24
En voor je medemens mag ik hopen @ scharrelschipper.👍
Yep,die winkelier is ook mijn medemens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat moest jij vorig jaar in Spanje dan?
Was er toen geen corona? Of hoor jij tot het type mens waar de regels niet voor gelden?

@peterpeter
Laatst gewijzigd door reggie2 op 24 apr 2021 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
24 apr 2021 21:07
reggie2 schreef:
24 apr 2021 20:24
En voor je medemens mag ik hopen @ scharrelschipper.👍
Yep,die winkelier is ook mijn medemens.
Ik wist het👍

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
24 apr 2021 21:07
reggie2 schreef:
24 apr 2021 20:24
En voor je medemens mag ik hopen @ scharrelschipper.👍
Yep,die winkelier is ook mijn medemens.
En nu ik er over nadenk;alleen daarvoor dus,en niet omdat ik denk dat het ook maar wat bescherming geeft tegen wat dan ook.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
24 apr 2021 20:55
In een veiligheidsgordel kun je tenminste normaal ademen.
Dat ligt aan je ademhalingstechniek.

Wij zijn ondertussen zelfs gewend geraakt aan de FFP2-maskers.

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
24 apr 2021 20:57
En als je niet kunt ademen met een mondkapje moet je je misschien eens laten onderzoeken. Met een goede gezondheid is er niets aan de hand. Vorig jaar in Spanje heb ik niemand horen klagen. Zelfs met 40 graden werden daar gewoon op straat mondkapjes gedragen.
Als astmapatient kan ik ze met 40 graden in ieder geval prima dragen.

16again
Berichten: 16079
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
24 apr 2021 18:19
In zo'n blauw standaard ding, moet je dat witte spul aan de binnenkant wegknippen. Dat lucht op, en oom agent merkt niets
juliomariner schreef:
24 apr 2021 19:06
Sorry maar wat een achtelijk idee om de mondkapjes aan te passen. Wees dan een kerel en zet ze helemaal niet op en betaal de boete.
Elke keer winkelen voor 95 euro extra is wel duur. En door het kapje zit ik minder aan neus/mond, dus het helpt nog steeds.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn zoon heeft ook astma en draagt ze, zonder probleem. Kwestie van goed blijven in -en uitademen.

Er wordt nog genoeg gehoest en geproest en velen dragen die dingen op half 11.... op kin of bungelend aan een oor. Tja dat schiet dan niet op natuurlijk.
Ik draag ze buiten, op de fiets en in de winkel.
Bij thuiskomst gaan ze direct de vuilnisbak in.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou je ze buiten dragen en op de fiets? Compleet overbodig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Moet ik ze dan in huis dragen? :lol:
Zonder dollen, maar ik passeer op stoepen heel veel mensen die geen afstand houden, dan moet ik uitwijken nd straat of zo.
En met fietsen...je passeert wel regelmatig mensen die hoesten, niezen en/of rochelen.
Plus....ik moet op stoplichtknopjes drukken en zo.n masker weerhoudt mij er van om met diezelfde vinger aan m'n gezicht te zitten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
24 apr 2021 23:38
Moet ik ze dan in huis dragen? :lol:
Zonder dollen, maar ik passeer op stoepen heel veel mensen die geen afstand houden, dan moet ik uitwijken nd straat of zo.
En met fietsen...je passeert wel regelmatig mensen die hoesten, niezen en/of rochelen.
Plus....ik moet op stoplichtknopjes drukken en zo.n masker weerhoudt mij er van om met diezelfde vinger aan m'n gezicht te zitten.
Als je iemand passeert is de kans op besmetting echt minimaal. Voor besmetting heb je nodig:
a- iemand die besmettelijk is
b- tijd
c- nabijheid

De kans van (a) is klein, (b) zeer klein, (c) aanmerkelijk, maar die drie vermenigvuldigt levert nog steeds een hele kleine kans op.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
25 apr 2021 11:20


Als je al hysterisch wordt als iemand hoest of niest, ook al ben je zelf gevaccineerd, dan heb je toch geen leven meer?

Hysterisch wil ik moederslink niet noemen.
Maar het is inderdaad zo dat als je hoest half Nederland omkijkt , en als je niest heel Nederland.

@Peterpeters.....wat moest jij in Spanje terwijl er corona is/was en iedereen verzocht werd niet onnodig te reizen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
25 apr 2021 11:20
Als je al hysterisch wordt als iemand hoest of niest, ook al ben je zelf gevaccineerd, dan heb je toch geen leven meer?
Hysterisch? Nou ik ben het tegenovergestelde :D.
Ik ben voorzichtig. Velen lappen de maatregelen aan hun laars , ik weet niet waar de ander mee in aanraking komt of is geweest. Ze lopen zonder mondkapje of het hangt op 1 oor , desinfecteren hun handen niet bij het binnengaan etc .
Wanneer de ander niet aan mij denkt, zorg ik goed voor mijzelf.
Ik ben 1x gevaccineerd, dus nog niet 100 % beschermd.
Na ruim een jaar Covid +alle gehouden maatregelen zou het zonde zijn om nu alsnog besmet te raken door een onverlaat.
En ik heb een een goed leven , maak je geen zorgen :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
25 apr 2021 12:16
desinfecteren hun handen niet
Dat is nog het kleinste probleem. Als je je handen stuk wast, drogen ze uit en vervuilen nog sneller dan bij normale hygiëne. Wie beroepshalve vieze handen maakt (automonteurs) en constant die desinfectie gebruikt, krijgt de handen niet meer schoon, omdat de huid kapot is. Het vuil trekt onder de huid in plaats van dat het aan de oppervlakte blijft.

Gesloten