Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
02 mei 2021 13:59
Wel leuke discussie: wat weegt dan zwaarder? Bv, ik neem geen coronavaccinatie en word ziek, maar ik rook en drink niet. En iemand anders is wel gevaccineerd, belandt op de ic door dronken rijden. Wie gaat dan voor?
Om die discussies te vermijden moeten we gewoon even ons gezond blijven gebruiken en niet constant de grenzen van wat mag en niet mag (of beter: wat verstandig is of niet verstandig) opzoeken om te zorgen dat de belasting van de zorg gewoon minder wordt. Dan hoeven die keuzes niet gemaakt te worden.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
02 mei 2021 13:47
Tja, als iemand ziek wordt van de corona vaccinatie heeft hij/zij toch ook nog steeds recht op zorg? En rokers die longkanker krijgen toch ook? En alcoholisten? En ga zo maar door.
Die persoon werd overigens NIET ziek van de corona vaccinatie. Maar daar ging het hier niet om.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
02 mei 2021 13:54
En de wat moeilijkere vraag: Als de IC vol ligt, moet onverantwoord gedrag dan meewegen in de beslissing welke persoon plaats moet maken?
Die is inderdaad moeilijk. Indirect speelt het soms al wel mee, overigens. Simpel voorbeeld: de roker met zijn geasfalteerde longen of degene met een BMI van +40 zal in een triage bij gelijke overige omstandigheden minder kans maken dan een niet-roker of iemand met een BMI van <25.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
02 mei 2021 12:53
D34M0N schreef:
02 mei 2021 12:45
Oh, de ironie: https://www.ad.nl/show/ik-doe-niet-meer ... ~a79f2f12/
Maar wel aankloppen bij de zorg.
Misschien doet ze inmiddels wel weer mee.
Ik ben daar wel vrij nieuwsgierig naar, uit het artikel komt niet naar voren hoe ze er nu over denkt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
02 mei 2021 13:47
Tja, als iemand ziek wordt van de corona vaccinatie heeft hij/zij toch ook nog steeds recht op zorg? En rokers die longkanker krijgen toch ook? En alcoholisten? En ga zo maar door.
Mwoa, in dit geval zou het een roker zijn die actief alle bekenden sigaretten gaat lopen aanbieden. Dat is nl wat zij deed met haar 22.000 volgers.

Rokers zijn lange tijd voor de gek gehouden door de tabaksfabrikanten, en wisten heel lang simpelweg niet beter.

Wat zij heeft gedaan, vind ik het digitale equivalent van "brand" zeggen in een volle bioscoop. Niet voluit schreeuwen, maar ik vind al dit soort "influenzers" wel een zekere mate van schuld dragen. Je klep houden over iets waar je geen verstand van hebt, is óók een keuze.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
03 mei 2021 11:41
Vaste MC bij dj Paul Elstak.
Om haar een artiest te noemen.... ze kan niet tippen aan Famke Louise
Wie is in h...........naam Famke Louise ?
Toch niet zo'n over het paard getild kind die het enorm met zich zelf getroffen heeft en via de sociale media andere en kinderen en jongvolwassenen een bepaald leef- en koopgedrag probeert op te dringen en dat alleen maar om daar zelf financieel beter van te worden ?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Famke Louise is een jong grietje dat niet zo lang geleden een enorme blunder geeft gemaakt, iets met Corona. Ben het fijne ervan kwijt, maar ga het niet opzoeken, want die hele Famke Fatale interesseert me verder geen biet. Eigenlijk nog minder dan een biet, want vanavond staan er bietjes op het menu, dus dat heeft nog wel een bepaalde interesse. Voor Famke is er echter geen plaats op mijn bord.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Oftewel hoopjes onverstand, waar velen achteraan lopen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
03 mei 2021 13:31
BRILJANT
https://youtu.be/wBgsQXXkNgg
Volgens mij is dit een puber van 14 die voor het eerst ongesteld is en ruzie heeft met haar ouders omdat ze niet mag blowen of zo.

Maar met Corona heeft dit eigenlijk niks te maken, dit is meer voor de huiskamer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
03 mei 2021 13:37
breien schreef:
03 mei 2021 13:31
BRILJANT
https://youtu.be/wBgsQXXkNgg
Volgens mij is dit een puber van 14 die voor het eerst ongesteld is en ruzie heeft met haar ouders omdat ze niet mag blowen of zo.

Maar met Corona heeft dit eigenlijk niks te maken, dit is meer voor de huiskamer.
Het heeft, helaas, alles met Corona te maken. Zij was namelijk één van de grote boegbeelden van de "freethepeople", of zoals zij het verbasterde, "frietdepiepel" beweging, welke op de achtergrond georchestreerd werd door die viruswaanzinwappies. Als je er zin in hebt, ik kan er niet naar kijken, kan je het tenenkrommende fragment van deze dame bij ik meen Jinek, vrij vlot vinden. Die groep "influencers" hebben onnoemelijk veel schade veroorzaakt in het hele publieke debat.

Zij heeft later nog iets gedaan met Gommers, dankzij haar heeft hij nu een "insta".

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
03 mei 2021 13:31
BRILJANT
https://youtu.be/wBgsQXXkNgg
Ik versta er helemaal niets van. Is mijn TV ook stuk?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, nonconform.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb sinds kort gehoorapparaten. Er gaat een wereld voor me open. Wat een “herrie” overal, maar van die brei aan geluid in dat filmpje kan ik nog steeds geen chocola maken. Maar ik geloof niet dat het enig nut heeft me daarvoor in te spannen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Milde reacties in de media over dat kampioensfeest gisteren. 12.000 fans dicht op elkaar schreeuwenden roepend en aangemoedogd door de clubiconen. Was zeker in Amsterdam ook weer te belangrijk om niet door te laten gaan.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Famke Louise is zo ongeveer de beste zangeres die we in Nederland hebben. Zeer maatschappelijk betrokken en een voorbeeld voor de jeugd. Haar nummer 'vroem, vroem' is van alle tijden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
03 mei 2021 14:44
Milde reacties in de media over dat kampioensfeest gisteren. 12.000 fans dicht op elkaar schreeuwenden roepend en aangemoedogd door de clubiconen. Was zeker in Amsterdam ook weer te belangrijk om niet door te laten gaan.



Top hoor dat ze kampioen zijn, maar Femke had in moeten grijpen. Helaas..... hoop dat er geen besmettingen uit voortkomen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk eerder dat je een goede burgemeester moet hebben, niet zo'n slappe hap als Femke die alle kanten op kijkt, behalve de goede.

Eerst op de Dam die fout en nu met die supporters.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
03 mei 2021 15:42
Ik denk eerder dat je een goede burgemeester moet hebben, niet zo'n slappe hap als Femke die alle kanten op kijkt, behalve de goede.
Femke zal er wel rekening mee houden, dat haar adres bekend is bij die supporters.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
03 mei 2021 16:01
Femke zal er wel rekening mee houden, dat haar adres bekend is bij die supporters.
Over het algemeen is bij iedereen het adres van een burgemeester bekend, mag je er nooit van weerhouden om in te grijpen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
03 mei 2021 14:44
Milde reacties in de media over dat kampioensfeest gisteren. 12.000 fans dicht op elkaar schreeuwenden roepend en aangemoedogd door de clubiconen. Was zeker in Amsterdam ook weer te belangrijk om niet door te laten gaan.
Was kort en krachtig bij het stadion. De rest van de tijd vooral veel verslaggevers, die door de stad dwaalden op zoek naar iets om te verslaan, maar nauwelijks mensen tegenkwamen.
witte angora schreef:
03 mei 2021 12:22
Famke Louise is een jong grietje dat niet zo lang geleden een enorme blunder geeft gemaakt, iets met Corona. Ben het fijne ervan kwijt, maar ga het niet opzoeken, want die hele Famke Fatale interesseert me verder geen biet. Eigenlijk nog minder dan een biet, want vanavond staan er bietjes op het menu, dus dat heeft nog wel een bepaalde interesse. Voor Famke is er echter geen plaats op mijn bord.
Maar Famke heeft heel veel respect voor het virus :mrgreen:
snellie schreef:
03 mei 2021 11:12
Het kwalijke van influencers vind ik dat ze zich voornamelijk richten op de jongeren, die dus wat makkelijker te be"influencen" zijn dan ouderen.
Dat is nu marketing. :D Hoe jonger je bent, hoe makkelijker te beïnvloeden. Daarom al die promoties om het eigen merk maar voor eeuwig tussen de oren te krijgen.


Nog kort naar de IC-verpleegkundigen. Vorige week vertelde een IC-verpleegkundige uit Berlijn over 5 mensen rond het bed als de patiënten worden gedraaid. Daarna zag ik beeld op een Nederlandse zender ... patiënten draaien met 4 rond het bed. Waar dat verschil vandaan komt, weet ik niet, maar met slechts drie tillen (nummer vier let op de slangen en meters, houdt het hoofd vast) is wel zwaarder dan met vier. Mag hopen dat het beeld uit Nederland toeval is, wordt verklaard door ziekteverzuim of werkdruk, niet uit 'dat doen we altijd zo'.

Gesloten