Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26
Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:16
Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.
Demonstreren is een grondrecht : check!
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Dan is er niets aan de hand :idea: .

En dan daarbij : dit zijn voornamelijk jonge mannen ook nog met hoody.s op.
Ze zijn uit op een potje rellen.
Ik pleit de politie niet vrij , goed begrijpen, maar al dat woedende gedemonstreer met al die rellende mannen ben ik wel zat .
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 mei 2021 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
08 mei 2021 21:48
En weet u wat voor gesprekken er al allemaal gewisseld zijn tussen die journalist en de politie?
Er was geen gesprek,uitstappen en slaan,dat was wat ik zag.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
09 mei 2021 19:26
Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26
Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:16
Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.
Demonstreren is een grondrecht : check!
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Dan is er niets aan de hand :idea: .
Knuppels meenemen is natuurlijk niet goed,maar paraplu`s lijkt me in ons klimaat nou weer niet direct verkeerd.
Het moet niet gekker worden: straks is het verboden om met een plu over straat te lopen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef: Het moet niet gekker worden: straks is het verboden om met een plu over straat te lopen!
:lol: tja wie weet ! Het kan een potentieel moordwapen zijn :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De paraplu's uit Bulgarije waren moordwapens. Dodelijk giftig.

*

Voor anderen, die besmet zijn geweest, onze draai met het vaccineren op een rij:
- Niet nodig, we zijn immuun (paar maanden terug)
- Misschien toch, want het reist makkelijker (iets minder lang geleden)
- Jazeker, want een vaccin helpt om sneller van de laatste klachten af te komen (dit weekend)

Nu is het wachten op de uitnodiging ...

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft toch echt helemaal niets met demonstreren voor het een of ander van doen. Gewoon rellen en rotzooi trappen, dat is het.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
09 mei 2021 19:26
Demonstreren is een grondrecht : check!
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Dan is er niets aan de hand :idea: .
Is het probleem niet deels dat de gemeente vaak geen toestemming geeft, zonder goede redenen (zoals ze in grondwet vastgelegd zijn). Overigens hoeft er volgens de grondwet niet per se om toestemming gevraagd te worden, alleen is het dan toegestaan de demonstratie te beëindigen als de veiligheid in het geding is. In veel gevallen zie ik tot aan de politie inzet weinig problemen met de veiligheid van de demonstranten en omstanders. Het is pas bij escalatie dat politie inzet nodig is, maar vaak escaleert het pas bij beëindiging met politie inzet. En daar zit een dubbele standaard.

Ik vind het geweld ook erg idioot, maar denk nog steeds dat de politie pas moet ingrijpen als er daadwerkelijk extremen bereikt worden. Dat het tegen de coronamaatregelen is, is geen extreem iets, in mijn ogen. En ook in de ogen van de mensen die juist tegen de coronamaatregelen protesteren is dat dus geen reden. En logisch ook, want ze zijn er niet voor niets tegen.

Overigens is het ook raar dat als je tegen de coronamaatregelen demonstreert, dat je je dan aan diezelfde maatregelen zou houden. Dat is hetzelfde als als zwarte piet verkleed tegen zwarte piet gaan demonstreren. De man die dat deed werd ook voor gek verklaard (want dat is provoceren).

Ik zeg overigens niet dat ik erachter sta, maar ik vind dat we tegenwoordig veel te snel over gaan op politie inzet, waar dit nog niet nodig blijkt te zijn en wat de situaties waarschijnlijk alleen maar erger maakt.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:49
Heeft toch echt helemaal niets met demonstreren voor het een of ander van doen. Gewoon rellen en rotzooi trappen, dat is het.
Maar dat is toch juist het punt. Je mag ze aanpakken als ze dat doen, geen enkel probleem. Nu doen ze nog niets fout en wordt de politie al ingezet, dat is gewoon kortweg tegen de grondwet om zonder zwaarwegende reden een demonstratie op te breken.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar de rechter.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 19:57
Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:49
Heeft toch echt helemaal niets met demonstreren voor het een of ander van doen. Gewoon rellen en rotzooi trappen, dat is het.
Maar dat is toch juist het punt. Je mag ze aanpakken als ze dat doen, geen enkel probleem. Nu doen ze nog niets fout en wordt de politie al ingezet, dat is gewoon kortweg tegen de grondwet om zonder zwaarwegende reden een demonstratie op te breken.
Nijogeth , met alle respect, maar een kind kan zien dat dit geen vreedzame demonstranten zijn.
Men jut en roept elkaar op via social media en men gaat er met honderden op af, gewapend met knuppels en plu.s.
En het is waar : de politie staat zeker op scherp. Ze zijn ook zwaar gefrustreerd en gespannen.
Er gaat van allebei de kanten toch een bedreiging uit...

Er zijn nu meer dan genoeg voorbeelden van .
Weet je nog Den Bosch? Bij het ingaan vd avondklok? De halve binnenstad werd geplunderd en gesloopt.
Ik zag ook beelden uit het buitenland , ook daar waterkanonnen om de demonstranten uit elkaar te drijven. Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
We zitten toch ook nog steeds in een pandemie ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor veel demonstranten is het een plandemie.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:59
Ga naar de rechter.
Dit is een onzinnege reactie.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 20:55
Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:59
Ga naar de rechter.
Dit is een onzinnege reactie.
Sorry voor de taalfout.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
09 mei 2021 19:26
Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26
Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:16
Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.
Demonstreren is een grondrecht : check!
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Dan is er niets aan de hand :idea: .

En dan daarbij : dit zijn voornamelijk jonge mannen ook nog met hoody.s op.
Ze zijn uit op een potje rellen.
Ik pleit de politie niet vrij , goed begrijpen, maar al dat woedende gedemonstreer met al die rellende mannen ben ik wel zat .
Het zijn niet voornamelijk jonge mannen met hoody`s,het is een grote groep mensen van alle leeftijden,althans dat is wat ik zie in de reportage`s .
Maar ik denk dat we niet naar dezelfde reportage`s kijken.
Kijk ook eens naar video in verzet en bullet news.
Ik zeg niet dat deze objectief zijn,want dat kan ik niet beoordelen,maar ook de geijkte media zijn niet objectief dus wat let je om ook eens naar iets andere media te kijken?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 21:10

Ik zeg niet dat deze objectief zijn,want dat kan ik niet beoordelen,maar ook de geijkte media zijn niet objectief dus wat let je om ook eens naar iets andere media te kijken?
Vergeleken met de andere/alternatieve media zijn de geijkte media bijna wiskundig objectief. Dus zonde van je tijd om daar naar te gaan kijken.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
09 mei 2021 21:14
scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 21:10

Ik zeg niet dat deze objectief zijn,want dat kan ik niet beoordelen,maar ook de geijkte media zijn niet objectief dus wat let je om ook eens naar iets andere media te kijken?
Vergeleken met de andere/alternatieve media zijn de geijkte media bijna wiskundig objectief. Dus zonde van je tijd om daar naar te gaan kijken.
Nogal een mening.
Wiskundig objectief?
Bedoel je dan goed doorgerekend/berekenend?
Zonde van je tijd? heb je er al naar gekeken?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Revoked »

Omdat journalisten mensen zijn, hebben ze ook een mening. Puur objectief verslaggeven kan gewoon niet. Er gaat altijd iets persoonlijks in. Of iets van het mediabedrijf, want de journalist wil ook graag betaald worden. Dan hebben we nog de NPO dat welhaast NoordKoreaanse trekjes krijgt.
Tussen de regels door lezen, je eigen mening vormen èn je mening durven bij te stellen door voortschrijdende inzichten en goede discussie.
Maar da's moeilijk. Want soms blijken de wappies tòch gelijk te hebben gehad

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 20:34
Voor veel demonstranten is het een plandemie.
Of een pandemonstratie.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Iets om even over na te denken misschien.
In de jaren 80 werd er door mevr Smit-kroes, toenmalig minister van v&w, een vergunning gegeven aan de fa. Granaria om hun goederen buiten de wettelijke regels voor het vervoer via de binnenvaart om te vervoeren.
Dat stuitte op protest vanuit de binnenvaart .
Ik was daarbij,en ik protesteerde ook,maar alleen door blokkade`s enz,en nooit met geweld.
Het geweld wat ik toen gezien heb was politie personeel die met een bijl een woning op een schip binnengingen,en ook toen al me`ers die protesterende mensen mepten.
Een waterkanon staat ook op politie vaartuigen en die wisten ze ook te gebruiken,dus niets nieuws onder de zon.
Ook toen werd dus al onwelgevallig protest met geweld de kop in gedrukt.
Overigens lukte dat niet en heeft de minister de zaak moeten afkopen voor 6 milj.(geld door ons allen opgebracht via de belasting)
En voor een ieder die nu niets anders weet te melden dan ongenuanceerde opmerkingen over relschoppers en hoolygans;wij waren toen in protest voor onze manier van leven en ons bedrijf,en ja,we hebben wel eens iets lelijks geroepen naar een "smeris"maar we hebben zeker geen geweld gebruikt.
Ik zie nu hetzelfde gebeuren,de burger protesteerd,de overheid heeft geen antwoord op dat protest en reageerd met geweld.
Ik loop niet mee in protest demonstratie`s omdat ik daar de tijd niet voor heb,maar ze hebben wel mijn sympathie.
En voor diegenen hier op dit forum die het al snel afdoen met de termen hoolygans en relschoppers heb ik dan zeer zeker geen sympathie.
Geweld is n.m.m. altijd af te keuren van welke kant die dan ook komt.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 20:57
scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 20:55
Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:59
Ga naar de rechter.
Dit is een onzinnege reactie.
Sorry voor de taalfout.
Wat is daar onzinnig aan? Als je vindt dat je rechten beknot worden of, is de rechtbank de aangewezen plek om je recht te halen.

Gesloten