Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En alles open is niet voor het geld?
Gaan al die mensen dan ook een groen vinkje laten zien voordat je de binnenstad in mag, een cafe bezoekt of een kermis op wilt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou, weer het nieuws:
toegang alleen met een groen vinkje bij van alles en nog wat.😛
Gaat ws eind september al in.
2 miljoen is nog niet ingeënt, 85 % wél.
Dussss.....toch maar richting prikdwang?🤔

De crowd gezien in Zandvoort??
Vanwege het grote maatschappelijk belang gaat de Formule 1 door.🙄

De rek is er uit, bij de zorg, in de maatschappij etc aldus de Jonge....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
03 sep 2021 18:08

Dussss.....toch maar richting prikdwang?🤔

..
Ik hoop het toch niet, vind het echt absurd als je geen respect hebt voor mensen die niet gevaccineerd willen worden.
had ik al dit gezeur geweten had ik mij ook niet laten vaccineren. Vind dat hele gedoe er om heen, ronduit walgelijk.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar als je niet gevaccineerd was, dan had je je nu ook niet vergeven kunnen voelen boven de mensen die zich niet gevaccineerd hebben. Het wordt ondertussen steeds meer een tweedeling, zelfs mijn collega stelde al voor om klanten te vragen of ze gevaccineerd zijn en ze anders te weigeren. Mijn baas is heel strikt in alles rondom corona, maar die zag daar het nut dan weer niet van, omdat iedereen op het werk gevaccineerd is en er ondertussen een net zo grote kans is het virus van een gevaccineerde te krijgen als van een ongevaccineerde.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

De tweedeling wordt steeds erger. Nu denkt jouw baas er nog zo over, straks gaat hij misschien met de meute mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
03 sep 2021 20:06


Wel hoop ik dat er veel mensen na een bezoek aan Zandvoort besmet blijken te zijn. Net goed!
Dat hoop ik dus niet, tenslotte zijn zij ook onder de mensen die niet geweest zijn.
Trouwens ik gun niemand corona dus ook geen besmetting.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
03 sep 2021 18:41
Maar als je niet gevaccineerd was, dan had je je nu ook niet verheven kunnen voelen boven de mensen die zich niet gevaccineerd hebben. Het wordt ondertussen steeds meer een tweedeling, zelfs mijn collega stelde al voor om klanten te vragen of ze gevaccineerd zijn en ze anders te weigeren. Mijn baas is heel strikt in alles rondom corona, maar die zag daar het nut dan weer niet van, omdat iedereen op het werk gevaccineerd is en er ondertussen een net zo grote kans is het virus van een gevaccineerde te krijgen als van een ongevaccineerde.
Om met het laatste te beginnen: onjuist. (wel heel begrijpelijk)
Ongevaccineerd => Gedurende meerdere dagen een hoge viruslast in keel en neus, begint al voor de eerste symptomen.
Gevaccineerd => Een dag met die hoge piek van het virus in neus en keel.
Juist die dagen verschil maken bij de kans op verdere verspreiding het verschil.

De tweedeling is al lang gaande.
moederslink schreef:
03 sep 2021 18:08
Dussss.....toch maar richting prikdwang?🤔
Ja. Indirect. Ik vind het prima, want elke Covid-patiënt in het ziekenhuis betekent dat de behandeling van andere patiënten daardoor beïnvloed wordt. (Cynisme =>) Uitstel, afstel, oeps, sorry, de helft van onze patiënten op de wachtlijst is overleden.
snellie schreef:
03 sep 2021 20:06
Ik ben (stom genoeg) zo'n type die bij dit soort draconische maatregelen van de regering juist de hakken in het zand zet. Het scheelt wel dat wij vrijwel nooit ergens naartoe gaan :D behalve af en toe een dagje Den Bosch.
Wel hoop ik dat er veel mensen na een bezoek aan Zandvoort besmet blijken te zijn. Net goed!
Geloof me, je moet dit virus niet willen hebben. Wij kunnen het navertellen en daar zijn we heel gelukkig over. We doen er ook alles aan om weer onze oude conditie terug te krijgen, want dat is het grootste probleem nadat je 'genezen' bent. Al zoveel mensen gesproken of gehoord, die voor Corona echt sportief waren en nu geen trap meer op kunnen. Ja, zittend, trede voor trede achteruit omhoog.
Mijn directeur is met de Deltavariant in het ziekenhuis beland en hij kan maximaal drie uur achter elkaar werken, daarna minstens twee uur ... helemaal niets. Aangezien het werk van mijn man een goed voorbeeld was, staat er nu een bed op het bedrijf.
Om bij je opening aan te sluiten: zo draconisch zijn de maatregelen niet en ook niet geweest. Je mocht altijd je huis uit, je mocht in elk geval vrij door eigen land reizen, alles was leverbaar (al zijn de extreme levertijden erg frustrerend soms). De pijn zit in alles voor de vrije tijd.
Laatst gewijzigd door Jablan op 03 sep 2021 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
03 sep 2021 20:06
Wel hoop ik dat er veel mensen na een bezoek aan Zandvoort besmet blijken te zijn. Net goed!
Nee, niet net goed!
Je hoopt ook geen frontale botsing te krijgen met een zatte Arie achter het stuur, of een messentrekkertje van 10-12 jaar tegen te komen.
Allemaal foute lui : dronkaards, drugsgebruikers, rokers, messentrekkers, niet gevaccineerden, " de anderen " willen geen " last" van hun hebben... :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
03 sep 2021 20:33
Nijogeth schreef:
03 sep 2021 18:41
Maar als je niet gevaccineerd was, dan had je je nu ook niet verheven kunnen voelen boven de mensen die zich niet gevaccineerd hebben. Het wordt ondertussen steeds meer een tweedeling, zelfs mijn collega stelde al voor om klanten te vragen of ze gevaccineerd zijn en ze anders te weigeren. Mijn baas is heel strikt in alles rondom corona, maar die zag daar het nut dan weer niet van, omdat iedereen op het werk gevaccineerd is en er ondertussen een net zo grote kans is het virus van een gevaccineerde te krijgen als van een ongevaccineerde.
Om met het laatste te beginnen: onjuist. (wel heel begrijpelijk)
Ongevaccineerd => Gedurende meerdere dagen een hoge viruslast in keel en neus, begint al voor de eerste symptomen.
Gevaccineerd => Een dag met die hoge piek van het virus in neus en keel.
Juist die dagen verschil maken bij de kans op verdere verspreiding het verschil.
Je zegt exact hetzelfde, maar je vergeet erbij te vertellen dat 80% al gevaccineerd is. Stel je bent als ongevaccineerde 4 dagen besmettelijk en als ongevaccineerde 1, dan is de kans dus net zo groot het virus te krijgen van een gevaccineerde als van een ongevaccineerde.

Uitgaande van 10 miljoen mensen, zijn er bij 20% ongevaccineerde personen die 4 dagen besmettelijk zijn precies net zoveel mensen tegelijk besmettelijk als bij 80% gevaccineerde personen die 1 dag besmettelijk zijn.

Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.
:lol:

Even een nieuwe LOI cursus kansberekening doen

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
04 sep 2021 00:49
Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.
Statistiek is niet je sterkste kwalificatie, dat merk ik wel. :wink:

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

snellie schreef:
03 sep 2021 20:06
Ik ben (stom genoeg) zo'n type die bij dit soort draconische maatregelen van de regering juist de hakken in het zand zet. Het scheelt wel dat wij vrijwel nooit ergens naartoe gaan :D behalve af en toe een dagje Den Bosch.

Wel hoop ik dat er veel mensen na een bezoek aan Zandvoort besmet blijken te zijn. Net goed!
Het is voor u als niet-gevaccineerde dan maar te hopen dat u niet één van die duizenden bezoekers tegen komt als die wens uitkomt.
Jeetje, wat een domme opmerking om anderen een ziekte toe te wensen.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 sep 2021 00:49
Je zegt exact hetzelfde, maar je vergeet erbij te vertellen dat 80% al gevaccineerd is. Stel je bent als ongevaccineerde 4 dagen besmettelijk en als ongevaccineerde 1, dan is de kans dus net zo groot het virus te krijgen van een gevaccineerde als van een ongevaccineerde.

Uitgaande van 10 miljoen mensen, zijn er bij 20% ongevaccineerde personen die 4 dagen besmettelijk zijn precies net zoveel mensen tegelijk besmettelijk als bij 80% gevaccineerde personen die 1 dag besmettelijk zijn.

Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.
Waar anderen je verwijten, dat statistiek niet je sterkste kant is, heb je wel gelijk.
Maar essentieel in de laatste zin "iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans" is dan wel, dat je niet weet of die persoon wel of niet gevaccineerd is.
Weet je dat wel, dan gaan gevaccineerden samenklonteren, en dan mijden ze de ongevaccineerden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
04 sep 2021 07:21
Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.
:lol:

Even een nieuwe LOI cursus kansberekening doen
Leg dat eens uit? De statistiek klopt helemaal.
80% kans op iemand die 1 dag besmettelijk is, en 20% kans op iemand die 4 dagen besmettelijk is. Ervan uitgaande dat iedereen net zo makkelijk besmet raakt (wat tegenwoordig toch wel algemeen geaccepteerd is), zou je zelfs kunnen zeggen dat de kans kleiner is een besmettelijk iemand die ongevaccineerd is tegen te komen, omdat die een grotere kans op klachten hebben.

Feitelijk gezien moeten we ons gewoon niet druk maken om gevaccineerd of ongevaccineerd, want voor de gevaccineerde personen maakt het allemaal helemaal niets uit.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
04 sep 2021 11:14
angel1978 schreef:
04 sep 2021 07:21
Dus iedere persoon die je tegenkomt geeft in principe dezelfde kans.
:lol:

Even een nieuwe LOI cursus kansberekening doen
Leg dat eens uit? De statistiek klopt helemaal.
Juist niet. Je moet 4 gevaccineerden tegenkomen tegenover 1 niet gevaccineerde om besmet te kunnen worden. Nu zal dat in de praktijk ook wel aardig lukken, daar niet van. Maar als je één gevaccineerde tegenkomt en één niet-gevaccineerde, is de kans op besmetting bij de niet-gevaccineerde 4 x zo groot.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
03 sep 2021 18:08
Nou, weer het nieuws:
toegang alleen met een groen vinkje bij van alles en nog wat.😛
Gaat ws eind september al in.
2 miljoen is nog niet ingeënt, 85 % wél.
Dussss.....toch maar richting prikdwang?🤔

De crowd gezien in Zandvoort??
Vanwege het grote maatschappelijk belang gaat de Formule 1 door.🙄

De rek is er uit, bij de zorg, in de maatschappij etc aldus de Jonge....
Die rek is er ook uit en waarom zou 85% moeten lijden onder de kleine 15% die weigert de samenleving te beschermen. Een toegangscontrole (gevaccineerd, getest) is wel een hele milde vorm van dwang.

De F1 gaat niet door vanwege het grote maatschappelijke belang maar omdat ze voldoen aan de regels. Het is geen meerdaags evenement als je de regels heel letterlijk neemt en tijdens het evenement zijn de maatregelen (toegangscontrole e.d.) gewoon van toepassing en het is in Zandvoort niet echt drukker dan op een zomerse dag in Noordwijk aan Zee in de winkelstraat.

Probleem is dat wij altijd maar wijzen. Als de regering versoepeld "Dansen met Jansen" en het gaat mis dan is iedereen boos op de regering, doen ze het niet dan is iedereen ook weer boos. Maar helaas is Corona er nog steeds en ondanks de hoge piek blijven de ziekenhuis opnames binnen de perken, maar dit hoeft maar iets toe te nemen en het is weer te druk.

Vaccineren helpt alle onderzoeken en ook de cijfers wijzen dit uit, dus als je bewust kiest om je niet te beschermen (medische uitzonderingen daargelaten) moet je ook niet jammeren als er gevolgen aan zitten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vaccineren helpt alle onderzoeken en ook de cijfers wijzen dit uit, dus als je bewust kiest om je niet te beschermen (medische uitzonderingen daargelaten) moet je ook niet jammeren als er gevolgen aan zitten.
Ben ik dus niet met je eens, buiten de wappies vind ik dat ieder mens recht heeft om te kiezen of hij/zij rotzooi in zijn lijf laat spuiten.
Er bestaan mensen die absoluut geen medicatie in hun lijf willen hebben, dus daar hebben ze het recht op, ook zijn er mensen die niet geloven dat het vaccin werkt.
Mogen ze niet klagen, ....dan is die spuit ook niet vrijwillig.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, als die niet-gevaccineerden ernstig ziek worden en in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, zouden ze vast ook alle medicijnen weigeren?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De suggestie dat je altijd nog wat te kiezen zou hebben wanneer je in het ziekenhuis terechtkomt is natuurlijk onjuist.

Wanneer je in een coma terechtkomt, heb je helemaal geen keuzes meer.

https://www.gelderlander.nl/arnhem/leen ... ~a21f3841/

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
04 sep 2021 14:25
Nijogeth schreef:
04 sep 2021 11:14
angel1978 schreef:
04 sep 2021 07:21


:lol:

Even een nieuwe LOI cursus kansberekening doen
Leg dat eens uit? De statistiek klopt helemaal.
Juist niet. Je moet 4 gevaccineerden tegenkomen tegenover 1 niet gevaccineerde om besmet te kunnen worden. Nu zal dat in de praktijk ook wel aardig lukken, daar niet van. Maar als je één gevaccineerde tegenkomt en één niet-gevaccineerde, is de kans op besmetting bij de niet-gevaccineerde 4 x zo groot.
Er zijn 100 mensen, ze worden allemaal een keer ziek. 80% van die mensen zijn 1 dag besmettelijk, dat zijn dus 80 ziektedagen. 20% is 4 dagen besmettelijk, dus dat zijn ook 80 dagen. De groep gevaccineerde personen is dus net zo vaak besmettelijk als de groep ongevaccineerde personen, doordat er gewoon een veel grotere groep is.

Edit: 16again verduidelijkt hem. Je weet natuurlijk niet of de persoon voor je neus gevaccineerd is of niet in deze situatie.

Gesloten