Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan heb je dus niet gekeken, anders was je conclusie wel anders geweest..

Uit de link:
Om het risiconiveau per regio te bepalen, kijken we naar het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Het meest ernstige cijfer bepaalt het risiconiveau. Als bijvoorbeeld in een regio het aantal positieve testen ernstig is en het aantal ziekenhuisopnames zorgelijk, dan geldt het risiconiveau ‘Ernstig’.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
27 mei 2021 20:47
Dan heb je dus niet gekeken, anders was je conclusie wel anders geweest..

Uit de link:
Om het risiconiveau per regio te bepalen, kijken we naar het aantal positieve testen en het aantal ziekenhuisopnames. Het meest ernstige cijfer bepaalt het risiconiveau. Als bijvoorbeeld in een regio het aantal positieve testen ernstig is en het aantal ziekenhuisopnames zorgelijk, dan geldt het risiconiveau ‘Ernstig’.
Jahoor,dat had ik wel begrepen.
Als er veel getest is in die regio heb je relatief veel positivo`s dus blijft het zeer ernstig.
Ook als er geen mensen overlijden en er niemand het ziekenhuis ingaat.
Dat laatste is des te beter toch?
Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
En dit terzijde:ik ken nog steeds niemand in mijn familie of kennissenkring die ziek geworden is van corona,ik ben dus een gelukkig mens.
Ik hoop voor jullie allemaal dat je hetzelfde kan zeggen hoewel ik meen begrepen te hebben dat het voor enkelen niet zo is.
Voor diegenen:sterkte.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jahoor,dat had ik wel begrepen.
Dus je schreef het bewust verkeerd op.
Als er veel getest is in die regio heb je relatief veel positivo`s dus blijft het zeer ernstig.
Gelukkig is het aantal geteste mensen in de verschillende regio's procentueel behoorlijk gelijk.
Ook als er geen mensen overlijden en er niemand het ziekenhuis ingaat.
Hoezo niemand? Jij kiest gewoon heel selectief je cijfers uit die je het beste uitkomt.
Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
Nee hoor, niet nu even..

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
27 mei 2021 21:22
Jahoor,dat had ik wel begrepen.
Dus je schreef het bewust verkeerd op.
Als er veel getest is in die regio heb je relatief veel positivo`s dus blijft het zeer ernstig.
Gelukkig is het aantal geteste mensen in de verschillende regio's procentueel behoorlijk gelijk.
Ook als er geen mensen overlijden en er niemand het ziekenhuis ingaat.
Hoezo niemand? Jij kiest gewoon heel selectief je cijfers uit die je het beste uitkomt.
Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
Nee hoor, niet nu even..
Geen dingen insinueren,daar heb je niets aan.
ik kies geen cijfers,want al zou dat zo zijn,wat zou ik daar aan hebben?
ik stel een vraag en je valt me aan/kraakt me af.
Waarom?
laten we er maar weer mee stoppen.
ik wacht wel af tot ik iemand iets zinnigs zie antwoorden.
De goede rust voor alle lezers.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Als er veel getest is in die regio heb je relatief veel positivo`s dus blijft het zeer ernstig.
Zie nergens dat het aantal testen omhoog is gegaan. Ook krijg je bij meer testen niet meer positieve uitslagen, dit is veelal een x percentage van het aantal testen. Denk dat er maar weinig mensen zijn die zich gewoon uit nieuwsgierigheid laten testen en niet omdat ze klachten hebben.
scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Ook als er geen mensen overlijden en er niemand het ziekenhuis ingaat.
Dat laatste is des te beter toch?
Het dashboard laat erg netjes zien wat de waardes zijn voor welke regio en hoe het risico wordt bepaald.
scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
Denk niet dat angst enig effect heeft ondanks dat vele wappies dit denken.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sylvesterb schreef:
27 mei 2021 22:22
scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Als er veel getest is in die regio heb je relatief veel positivo`s dus blijft het zeer ernstig.
Zie nergens dat het aantal testen omhoog is gegaan. Ook krijg je bij meer testen niet meer positieve uitslagen, dit is veelal een x percentage van het aantal testen. Denk dat er maar weinig mensen zijn die zich gewoon uit nieuwsgierigheid laten testen en niet omdat ze klachten hebben.
scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Ook als er geen mensen overlijden en er niemand het ziekenhuis ingaat.
Dat laatste is des te beter toch?
Het dashboard laat erg netjes zien wat de waardes zijn voor welke regio en hoe het risico wordt bepaald.
scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 21:16
Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
Denk niet dat angst enig effect heeft ondanks dat vele wappies dit denken.
Nogmaals,ik zie regio`s waar geen doden vallen en de opname`s dalen of 0 zijn die zeer ernstig blijven en regio`s waar enkele sterfgevallen zijn en een paar opname`s die "slechts" ernstig zijn.
Dat verbaasde mij.
Maar ik begrijp nu dat dus niet het criterium is,maar dat het de mate van positieve testen is.
duidelijk.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op deze pagina staat het keurig uitgelegd:
Rijksoverheid schreef:Elke twee weken - of vaker als dat nodig is - wordt op basis van het aantal ziekenhuisopnames en het aantal besmettingen bepaald in welke risiconiveau regio’s zitten. Dit is dus op basis van de cijfers en gebeurt daarmee automatisch.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geen dingen insinueren,daar heb je niets aan.
Gelukkig dan maar dat we niets insinueren, dat zou wel heel onzinnig zijn:
scharrelschipper schreef:Er is dus niet gekeken hoeveel mensen er overlijden en hoeveel er in het ziekenhuis terecht komen,maar alleen hoeveel er positief getest zijn
scharrelschipper schreef:Dat laatste is des te beter toch?
scharrelschipper schreef:Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
scharrelschipper schreef:Maar ik begrijp nu dat dus niet het criterium is,maar dat het de mate van positieve testen is

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
28 mei 2021 14:38
Geen dingen insinueren,daar heb je niets aan.
Gelukkig dan maar dat we niets insinueren, dat zou wel heel onzinnig zijn:
scharrelschipper schreef:Er is dus niet gekeken hoeveel mensen er overlijden en hoeveel er in het ziekenhuis terecht komen,maar alleen hoeveel er positief getest zijn
scharrelschipper schreef:Dat laatste is des te beter toch?
scharrelschipper schreef:Maar,(en nu ga ik even op de wappie toer) je moet natuurlijk wel zorgen dat de mensen bang blijven anders houden ze zich nog minder aan de regels.
scharrelschipper schreef:Maar ik begrijp nu dat dus niet het criterium is,maar dat het de mate van positieve testen is
???????
:? :? :?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
27 mei 2021 19:48
Dacht dat ik het al eens gevraagd had,maar kan iemand mij uitleggen dat er in een regio waar iemand is overleden deze regio nu ernstig geworden is, dus minder ernstig,en in een regio waar niemand is overleden en er geen ziekenhuisopnames zijn nog steeds ZEER ernstig is?
Plaatselijke uitbraken hebben invloed. Traag vaccinatietempo ook.

In vergelijking met febr.2020 is het dominante virus nu zo veranderd, dat je er minder snel mee in het ziekenhuis belandt, wel goed ziek kunt zijn. Hierdoor zegt het aantal opnames minder over hoeveel mensen besmet zijn.

Belangrijkste is de incidentie, het aantal besmettingen per 100.000 inwoners en om het leuker te maken, zijn er verschillende versies van. EU hanteert een 14-daags gemiddelde, de meeste instituten zoals rivm een 7-daags gemidde en tussendoor komen de uitschieters op basis van 1, 2 dagen.

En omdat testen niet altijd zo makkelijk is, is het percentage positieve uitslagen momenteel de beste meter om te weten waar het virus nog rondspookt.


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
23 mei 2021 12:20
Pfff... zijn 'we' met zijn allen op de goede weg, lees je dit... zwarte schimmel. Echt hopen dat dit heel, heel snel onder controle komt.

https://nos.nl/liveblog/2381945-zwarte- ... vaccineren
Tot nu toe zo.n 300 overledenen aan zwarte schimmel bij herstelde Covid patiënten in India .
Het kan de neus, de ogen , de longen en de hersens aantasten en dodelijk zijn.
Het is te behandelen met antischimmel medicatie , maar daar is een tekort aan in India.
Ook al geconstateerd in VK en in Frankrijk . Ook nu 4x in Nederland. Bleh...... :(
Vooral bij een verzwakt immuunsysteem .
Niet besmettelijk, begrijp ik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Wikipedia heeft een keurig artikel over deze schimmel of mucormycose.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 mei 2021 19:00
witte angora schreef:
23 mei 2021 12:20
Pfff... zijn 'we' met zijn allen op de goede weg, lees je dit... zwarte schimmel. Echt hopen dat dit heel, heel snel onder controle komt.

https://nos.nl/liveblog/2381945-zwarte- ... vaccineren
Tot nu toe zo.n 300 overledenen aan zwarte schimmel bij herstelde Covid patiënten in India .
Het kan de neus, de ogen , de longen en de hersens aantasten en dodelijk zijn.
Het is te behandelen met antischimmel medicatie , maar daar is een tekort aan in India.
Ook al geconstateerd in VK en in Frankrijk . Ook nu 4x in Nederland. Bleh...... :(
Vooral bij een verzwakt immuunsysteem .
Niet besmettelijk, begrijp ik.
Zo kan je overal wel bang voor worden.
Vind dit erg ver gezocht voor ons landje😀
Beter wat blij zijn dat er weer meer mag en kan.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Net in Utrecht geweest. Prima middag gehad, en... ook leerzaam.

Bij aankomst was er eigenlijk niet echt plek voor de fiets. Althans op straat. In de gratis fietsenstalling was plek zat. Je kunt er zelfs gratis een kinderwagen in bruikleen meenemen. 'Ja' zegt de beheerder, 'we hebben mensen er vaak genoeg op gewezen, maar het interesseert ze niet'. Dat is dus het leerzame wat betreft Corona.

De drukte in de stad was goed te doen; het leek eigenlijk wel een pro-Corona drukte. Druk, maar beheersbaar en begaanbaar. Sommige terrassen waren vol, met name op de Neude; elders was er redelijk makkelijk een tafeltje te scoren. In de winkels waar ik was, was het niet echt druk; bij andere winkels stonden rijen. Eigenlijk niet echt gekeken om welke winkels en welke doelgroep het ging. Sowieso één game-winkel. Zijn het de winkels die jong publiek aantrekken, waar de meeste en langste rijen stonden? En als dat inderdaad zo is - is het dan nog nodig om maxima aantallen in te stellen?

Het rechts lopen ging toch wel wat minder dan vorige keer, alhoewel dat over het algemeen redelijk goed ging. Eigenlijk verbaasde het me hoe makkelijk ik zelf kon wennen aan de toegenomen drukte. We gaan toch wel weer naar 'normaal' toe, zover is wel duidelijk.

Dat de maatregelen versneld worden losgelaten kan eigenlijk niet anders. Hoe minder mensen, en dan kom ik dus op de eerste opmerking terug, het nog wat interesseert, hoe minder draagvlak je nog hebt voor welke maatregel dan ook. Zeker nu het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames zo drastisch terug loopt. M.i. is het zaak vooral in te blijven zetten op vaccinaties.

Na afloop nog een Aziatisch take-away maaltje voor 8 euro gehaald in de Mariastraat. Smaakte prima, zeer prima. Kan het zijn dat dit soort maaltjes juist door Corona veel makkelijker en bij veel meer zaken zijn te krijgen? En zo ja, zal het een blijvertje zijn? Voor alleenstaanden is dit prima om af en toe te doen. Laten we eerlijk wezen: Je gaat niet zo snel in je uppie in een restaurant zitten. Maar de friet met kroket, en de kapsalon komen intussen ook wel de neus uit. Dan heeft Corona in dit opzicht toch iets goeds gebracht.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
30 mei 2021 19:50
Beter wat blij zijn dat er weer meer mag en kan.
Zeker.

Tegelijk denk ik, dat ook na 1 september er beperkingen van kracht zullen zijn. Alle vaccins geven wel een zekere bescherming, maar geen volledige.

Vandaag voor mijn neus gezien waarom het goed is/was, dat de horeca dicht is/was en waarom het zo belangrijk is om in meer talen te communiceren. Restaurant open en aan de rand van het terras zat een groep arbeidsmigranten.
Het bier ging sneller dan het eten, afstand houden is iets voor anderen en mondkapjes overbodige luxe. Het zijn geen Corona-ontkenners, maar ze leven zo in hun eigen sociale groep, dat ze totaal niet weten, welke regels gelden. Contact met mensen met een andere achtergrond hebben ze alleen via hun werk. Het zijn harde werkers, vakmensen, we mogen blij zijn, dat ze er zijn.

Maar toch ... zolang een regering hier geen aandacht aan besteedt, zal het virus rond blijven gaan. Om precies te zijn tussen de landen, want om de zoveel tijd gaan ze even naar huis.

Extra wrang was het bericht tussendoor, dat onze directeur nu in het ziekenhuis ligt met Covid-19. Dat is binnen een paar uur gegaan - vanmorgen dacht hij nog, dat het allemaal meeviel. Triest, want hij heeft net de uitnodiging voor een vaccinatie ontvangen en sinds februari/maart vorig jaar heeft hij er alles aan gedaan om iedereen gezond te houden.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

Grootst probleem is de mens en niet de corona..
Mensen doen nonchalant over, je ziet mensen provocatief een supermarkt binnenlopen zonder mondkapje terwijl duidelijk op de deur staat "mondkapje verplicht". Dan zie je ene winkel doet het netjes, andere winkel zet medewerker bij de deur om te kijken of handhaving komt en binnen vol... Je bestrijdt geen corona door egoïsme en alleen een jezelf te denken, maar juist door aan de ander te denken... maar dan kunnen wij niet... alle vaccins hebben wij rijke landen opgekocht, arme landen mogen stikken...

Zo gaat de corona niet weg...

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Was vandaag in een brabantse stad,in een "hofje/parkje"stond een heel groot snoepkraam.
Leuk denk je dan,totdat je ziet dat er looproute`s zijn en wachttijden en handen was dingetjes enz.
Misschien begrijpelijk,maar de lust om even wat snoep te kopen vergaat je dan direct.
Hopen op betere (normale) tijden dan maar.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
30 mei 2021 20:45
Maar toch ... zolang een regering hier geen aandacht aan besteedt, zal het virus rond blijven gaan. Om precies te zijn tussen de landen, want om de zoveel tijd gaan ze even naar huis.
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
30 mei 2021 21:37

Hopen op betere (normale) tijden dan maar.
Als het meezit in september👍

Gesloten