Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Daar moet ik je teleurstellen. Wij nemen meer risico als we bezig zijn de landmijnen op onze gronden op te ruimen.

Wij - ik en mijn mannen - hebben het virus hier al lang en breed gehad, kunnen het navertellen, zijn op natuurlijke wijze immuun en verwachten ergens eind 2022, begin 2023 volledig hersteld te zijn.
Herbesmetting sluiten we uit, dan hadden we al een keer of tien opnieuw ziek moeten zijn. Het is eerder aannemelijk dat de bekende herbesmettingen een gevolg zijn van een verkeerd afgenomen test of dat het virus zich min of meer in ruststand heeft verstopt ergens in het lichaam en later weer tevoorschijn kwam. (Mening gebaseerd op de ndr-podcast-reeks)

Vaccineren doen we alleen omdat het reizen dan makkelijker wordt. Vaccins uit China en Rusland vallen af wegens te weinig informatie of lage werkzaamheid. Welk vaccin het wel wordt, hangt er vanaf waar we zijn en hoe snel we aan de beurt zijn. In principe zijn alle vier toegelaten vaccins goed. Misschien wordt het uiteindelijk Curevac/Bayer, dat zit nu nog in de beoordeling. :wink:

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
21 apr 2021 23:24
snellie schreef:
21 apr 2021 18:12
En toch laat ik me niet vaccineren. Dom? Of overtuigd van mijn goede immuunsysteem? Iedereen mag daar het zijne/hare van vinden. Zolang het daar maar bij blijft.
Niet dom, mensen nemen dit soort beslissingen nu eenmaal niet op een rationele manier.
Ik denk dat het niet aan u is om daarover te oordelen. Er zijn mensen die er zeer goed over nagedacht hebben, alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen hebben, en dan besluiten geen vaccin te nemen. Dat kan en dat mag gelukkig.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk, dat het tijd voor jou is, beste Lowieze, om eens wat minder over mij te oordelen en beter te lezen. Snellie geeft zelf aan, dat haar keuze inconsequent is. De mening 'geen rationele beslissing' is een bevestiging daarvan.

*

Interessante ontwikkeling in de VS. Productie bij Johnson&Johnson loopt vertraging op door sluiting van een fabriek, waar grondstoffen worden gemaakt, wegens gebrek aan hygiëne en kans op vervuiling. Goed, dat de hele keten wordt gecontroleerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
22 apr 2021 08:44
Ik denk, dat het tijd voor jou is, beste Lowieze, om eens wat minder over mij te oordelen en beter te lezen. Snellie geeft zelf aan, dat haar keuze inconsequent is. De mening 'geen rationele beslissing' is een bevestiging daarvan.

*

Interessante ontwikkeling in de VS. Productie bij Johnson&Johnson loopt vertraging op door sluiting van een fabriek, waar grondstoffen worden gemaakt, wegens gebrek aan hygiëne en kans op vervuiling. Goed, dat de hele keten wordt gecontroleerd.
Is dezelfde fabriek waar eerder door het mixen van ingrediënten tbv 2 vaccins, ook al 15 miljoen J&J vaccins de prullenbak in konden. Duidelijk niet de beste onderaannemer van de branche. En inderdaad, hier zie je al die controlestappen goed hun werk doen.

Die zijn bijvoorbeeld ook de reden waarom geleverde batches nog een paar dagen in Oss op de plank liggen, want er worden ook intake-tests gedaan met die leveringen, die worden niet zoals een krat Heineken in het DC van Albert Heijn, binnen 24h na levering vanuit de fabriek, al verscheept naar de supermarkten.

Daarom kan iemand op maandag ook foto's maken van een vol pakhuis in Oss, en brullen dat het vaccineren niet snel genoeg gaat, en het leger ingezet moet worden, en minister de Jonge op vrijdag selfies maken voor lege stellingen, als al die vaccins uitgeleverd zijn, en klaar liggen op de priklocaties om gezet te worden.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
22 apr 2021 08:44
Ik denk, dat het tijd voor jou is, beste Lowieze, om eens wat minder over mij te oordelen en beter te lezen. Snellie geeft zelf aan, dat haar keuze inconsequent is. De mening 'geen rationele beslissing' is een bevestiging daarvan.

*
(...)
Ik heb het al vaker in mijn reacties op u aangegeven dat u beter zou kunnen schrijven “ik vind” of “ik denk” in plaats van iets als een feit te presenteren. Iets wat u in uw reactie op snellie ook weer doet

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

snellie schreef:
22 apr 2021 09:12
Hoe groot is de kans dat ik ziek ga worden? Ik schat minder dan 10% (ik ben namelijk nooit ziek)
Dat is nogal discutabel. Als iedereen jouw redenering volgt en zich niet laat inenten en vervolgens alle maatregelen worden losgelaten (zal toch ooit moeten gebeuren), dan raakt naar schatting van de deskundigen ongeveer 70% van de bevolking besmet. En waarom jij dan niet?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

snellie schreef:
22 apr 2021 10:03
Punt 1 volgt niet iedereen mijn redenering.
Je rederering klopt dus alleen als anderen iets doen waartoe je zelf niet bereid bent. En dat verklaart de afkeurende reacties.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop maar dat weinigen dezelfde mening als u toegedaan zijn. Het Erasmus ziekenhuis ligt nu al vol met corona patienten en verricht alleen nog dringende operaties.

En krijgt u wel corona, dan moet er toch een bed voor u zijn.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
22 apr 2021 10:26
Als ik nooit ziek ben, ga ik er vanuit dat ik ook geen corona zal krijgen, of er tenminste niet ernstig ziek van zal worden.
Ik heb inmiddels al veel te veel verhalen gelezen van mensen die kerngezond waren en nooit ziek werden. In no-time waren zij niet meer 'onder ons'. Akkoord, procentueel gezien is de kans op ernstig ziek worden en overlijden niet supergroot. Maar de kans is er zeker, en van een dermate percentage dat je niet kunt stellen dat het jou niet zal overkomen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

snellie schreef:
22 apr 2021 09:12

Hoe groot is de kans dat ik dan kom te overlijden? Minder dan 10% (ik ga namelijk nooit dood :D )

Lijkt me een weloverwogen beslissing.
Laat dit nu net de enige zekerheid in het leven zijn en die men vanaf de geboorte meekrijgt.
Dood ga je, dat staat voor de volle 100 % en onherroepelijk vast :wink: , alleen weet je (gelukkig maar) nog niet waar, wanneer en waardoor !

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
22 apr 2021 10:31
Ik hoop maar dat weinigen dezelfde mening als u toegedaan zijn. Het Erasmus ziekenhuis ligt nu al vol met corona patienten en verricht alleen nog dringende operaties.

En krijgt u wel corona, dan moet er toch een bed voor u zijn.
Halen ze die patienten dan ergens anders vandaan voor het Erasmus,want de cijfers dalen in Rotterdam?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 10:31
Ik hoop maar dat weinigen dezelfde mening als u toegedaan zijn. Het Erasmus ziekenhuis ligt nu al vol met corona patienten en verricht alleen nog dringende operaties.

En krijgt u wel corona, dan moet er toch een bed voor u zijn.
Halen ze die patienten dan ergens anders vandaan voor het Erasmus,want de cijfers dalen in Rotterdam?
Artikel in de Volkskrant van 9.14 uur. Kan het niet kopiëren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
... want de cijfers dalen in Rotterdam?
Welke cijfers?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 10:31
Ik hoop maar dat weinigen dezelfde mening als u toegedaan zijn. Het Erasmus ziekenhuis ligt nu al vol met corona patienten en verricht alleen nog dringende operaties.

En krijgt u wel corona, dan moet er toch een bed voor u zijn.
Halen ze die patienten dan ergens anders vandaan voor het Erasmus,want de cijfers dalen in Rotterdam?
De besmettingscijfers lopen altijd 7 dagen ( voor de IC 14 dgn) voor op de cijfers in de ziekenhuizen en dat de cijfers in Rotterdam dalen is pas over twee weken zichtbaar in de IC cijfers van de ziekenhuizen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 10:31
Ik hoop maar dat weinigen dezelfde mening als u toegedaan zijn. Het Erasmus ziekenhuis ligt nu al vol met corona patienten en verricht alleen nog dringende operaties.

En krijgt u wel corona, dan moet er toch een bed voor u zijn.
Halen ze die patienten dan ergens anders vandaan voor het Erasmus,want de cijfers dalen in Rotterdam?
Het stabiliseert wel .....

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgdhp

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, het “stabiliseert” alle bedden liggen vol.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
22 apr 2021 13:17
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 12:58
Ja, het “stabiliseert” alle bedden liggen vol.
Zwartkijker.
Inderdaad, hotels zouden blij zijn met zo’n resultaat.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 apr 2021 11:17
scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
... want de cijfers dalen in Rotterdam?
Welke cijfers?
De getallen van ziekenhuis opname en overledenen.
De besmettingen niet,maar dat zegt nu nog niet zoveel,hoewel het natuurlijk zou kunnen dat daardoor de andere cijfers ook weer oplopen.
Laten we hopen van dat laatste niet.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

9648 nieuwe corona besmettingen in het afgelopen etmaal en dan nog twijfelen over vaccineren?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?

Gesloten