Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
22 apr 2021 18:07
Wees blij dat we niet in India wonen, daar is het nu pas echt een ramp.
Inderdaad. 30% van mijn team daar is momenteel ziek. En dat betreft nog de beter gesitueerden in India. Kan je nagaan hoe het bij de mensen gaat die het niet zo goed hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
22 apr 2021 19:31
So far so good!
Kijken hoe het vanavond gaat, ik verwacht dat het zo goed blijft!
Gaat nog steeds goed! Wel was gisterenavond de prikplek nogal pijnlijk, ik kon niet op die arm inslapen.
Nu gaat het weer beter. :D

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 apr 2021 09:42
scharrelschipper schreef:
23 apr 2021 09:06
Dat van die vijand had ik tussen aanhalings tekens moeten zetten,het was mijn uitleg ervan.
In dit geval wil de broer wel met zijn familie praten,maar alleen in de buitenlucht met mondkapje en op een paar meter afstand.
Dat vindt de andere broer dan weer wat overdreven en dat ben ik met hem eens.
Zover ik weet gaan de broers normaliter gewoon goed met elkaar om.
Ik begrijp dan werkelijk niet waarom jij hier het predicaat "vijand" aan zou hangen. Dat slaat werkelijk nergens op. Op die manier polariseer je alleen maar de discussie.

Het is iemands goed recht om erg voorzichtig te zijn - net zoals een ander dat overdreven mag vinden. Maar daar -terwijl men goed met elkaar omgaat- een vijandschap uit destilleren vind ik best eh... bijzonder.
Ik was niet bij de ontmoeting van de broers,dus daar is door mij i.i.g.niks gepolariseerd :wink:
En natuurlijk mag een ieder voorzichtig zijn.
Dat je het bijzonder vindt dat ik er een vijandschap uit destilleer vind ik dan weer bijzonder,dat deed ik namelijk niet,ik "sprak"in het algemeen.
En ik bedoelde daarmee dat dat soort voorzichtigheid de verhoudingen tussen mensen onderling niet ten goede komt.
Niets meer en niets minder.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar het is niet de voorzichtigheid die de verhoudingen niet ten goede komt ( net zoals de onvoorzichtigheid van de andere kant dat ook niet doet ).

Het is de manier van aankijken tegen dit verschil van inzicht en de manier van hiermee omgaan dat zorgt voor de verstoring van verhouding.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Nou jongens (m / v / anders / overig), zo kan 'ie wel weer met het gespeculeer. Paar berichten met insinuaties verwijderd, voordat het weer een janboel wordt. Groeten, Radar^SK

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Blik op de cijfers. T/m vanmorgen in totaal 1.460.753 positief getest. Voor het einde van de maand gaat de teller door de 1,5 miljoen-grens. Begin februari dit jaar was het totaal 1 miljoen. => 1 miljoen in 11 maanden tijd, een half miljoen in minder dan 3 maanden.

*

Deelstaat Berlijn in Duitsland was er snel bij: iedereen vanaf 18 jaar mag nu een afspraak maken. Je krijgt dan AstraZeneca's Vaxzevria en er zijn genoeg mensen, die dat willen.
Voor heel Duitsland is de verwachting, dat vanaf half juni er voldoende vaccins zijn om zonder prioriteitsgroepen te werken. Oftewel: dan kan iedereen een vaccin halen.
Eens zien hoe snel het vaccineren in Nederland vrijgegeven wordt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
23 apr 2021 12:43
Maar het is niet de voorzichtigheid die de verhoudingen niet ten goede komt ( net zoals de onvoorzichtigheid van de andere kant dat ook niet doet ).

Het is de manier van aankijken tegen dit verschil van inzicht en de manier van hiermee omgaan dat zorgt voor de verstoring van verhouding.
Nou ja, het probleem dat ontstaat zit wel aan één kant. De onvoorzichtige partij wil wel contact hebben, de andere niet. Dan kun je na de crisis moeilijk verwachten dat zoiets op dezelfde voet verder gaat als voor de crisis. Als iemand je een jaar lang niet belangrijk genoeg vindt om gewoon eens bij te praten, dan weet je in mijn ogen wel genoeg.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
23 apr 2021 18:32
. Als iemand je een jaar lang niet belangrijk genoeg vindt om gewoon eens bij te praten, dan weet je in mijn ogen wel genoeg.




Dat soort mensen kan je missen als kiespijn. Beter nu er achter hoe zo iemand is , dan pas later.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
23 apr 2021 18:32
Als iemand je een jaar lang niet belangrijk genoeg vindt om gewoon eens bij te praten, dan weet je in mijn ogen wel genoeg.
Mijn vriendinnen en ik zijn trouw, we bellen, mailen en appen en sturen elkaar regelmatig een opbeurend kaartje.
Ik kan niet wachten om ze weer eens in het echie te zien. Die vriendschappen staan als een huis.
Dat is echt wat anders dan slap ge o-h in een kroeg of oppervlakkige contacten via social media.
Die kun je wel missen, dat is alleen maar even voor de leut.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ moeders link, jij hebt al die tijd ze niet in het echie gezien? Ook niet buiten?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 apr 2021 18:32
angel1978 schreef:
23 apr 2021 12:43
Maar het is niet de voorzichtigheid die de verhoudingen niet ten goede komt ( net zoals de onvoorzichtigheid van de andere kant dat ook niet doet ).

Het is de manier van aankijken tegen dit verschil van inzicht en de manier van hiermee omgaan dat zorgt voor de verstoring van verhouding.
Nou ja, het probleem dat ontstaat zit wel aan één kant. De onvoorzichtige partij wil wel contact hebben, de andere niet. Dan kun je na de crisis moeilijk verwachten dat zoiets op dezelfde voet verder gaat als voor de crisis. Als iemand je een jaar lang niet belangrijk genoeg vindt om gewoon eens bij te praten, dan weet je in mijn ogen wel genoeg.
Idd. het probleem dat ontstaat zit aan de kant die onverdraagzaam is naar de andere kant en weigert in te zien dat de eigen mening niet belangrijker is dan die van de ander. Dat wordt hier nog eens een keer dubbel pijnlijk duidelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
23 apr 2021 19:15
@ moeders link, jij hebt al die tijd ze niet in het echie gezien? Ook niet buiten?
Nee idd niet, Reggie. Ze wonen ook niet echt in de buurt.
Ik moet altijd reizen met treinen en bussen ( heb geen auto [meer]) , dus nee, niet gedaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, des te leuker als jullie elkaar weer echt gaan zien @moederslink.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan altijd een paar dagen blijven logeren, dus ja, zodra dit alles voorbij is en we allemaal zijn ingeënt, gaat het weer gebeuren. Superfijn!

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
23 apr 2021 19:20
Nijogeth schreef:
23 apr 2021 18:32
angel1978 schreef:
23 apr 2021 12:43
Maar het is niet de voorzichtigheid die de verhoudingen niet ten goede komt ( net zoals de onvoorzichtigheid van de andere kant dat ook niet doet ).

Het is de manier van aankijken tegen dit verschil van inzicht en de manier van hiermee omgaan dat zorgt voor de verstoring van verhouding.
Nou ja, het probleem dat ontstaat zit wel aan één kant. De onvoorzichtige partij wil wel contact hebben, de andere niet. Dan kun je na de crisis moeilijk verwachten dat zoiets op dezelfde voet verder gaat als voor de crisis. Als iemand je een jaar lang niet belangrijk genoeg vindt om gewoon eens bij te praten, dan weet je in mijn ogen wel genoeg.
Idd. het probleem dat ontstaat zit aan de kant die onverdraagzaam is naar de andere kant en weigert in te zien dat de eigen mening niet belangrijker is dan die van de ander. Dat wordt hier nog eens een keer dubbel pijnlijk duidelijk.
Volgens mij is het "probleem"groter gemaakt dan het is.
Heb er al een beetje spijt van dat ik het met jullie gedeeld heb.
Ik gebruikte de term "buurten"en ik denk dat mensen die niet van de binnenvaart zijn daar een ander beeld bij hebben.
Bij ons is het zo (hoewel dat door steeds zakelijker wereld minder is geworden) dat je als je met twee schepen een zelfde transport doet je iedere avond na het varen bij elkaar een bakje of borreltje doet.
Met familie is dat als je elkaar tegenkomt zeer zeker zo natuurlijk.
Nu dat volgens een aantal mensen niet meer kan/mag geeft dat wrijvingen.
Dat is voor ons tegennatuurlijk en vandaar kwam ik (misschien ten onrechte) op de term vijandig.
Ik begrijp dat onze manier van denken en leven voor de meeste forumleden volkomen onbekend is,en ik zal dan ook proberen niet meer vanuit mijn omgeving/gedachtenwereld te posten.
Dat roept maar teveel negatieve reactie`s op.
Tot zover,en al of niet gevaccineerd,ik wens u gezondheid.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@scharrelschipper, gewoon schrijven zoals jij denkt en voelt.
Niks mis mee, in Mokum zeggen ze ook buurten of een bakkie halen en zolang je een bepaalde afstand houdt, gewoon doen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker in Frankrijk lig je ‘s avonds met dezelfde schepen op dezelfde plek. En uiteraard ga je dan buurten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom vlg week versoepelen terwijl de verpleegkundigen op hun tandvlees lopen en Gommers al spreekt over code zwart? Voor de bühne?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 apr 2021 12:25
Waarom vlg week versoepelen terwijl de verpleegkundigen op hun tandvlees lopen en Gommers al spreekt over code zwart? Voor de bühne?
Denk dat het hard nodig is om een beetje te versoepelen. Als je hoort wat een kort lontje sommigen hebben.

Trouwens..... mondkapje, afstand , geen visite , hoe kan het zo oplopen?

Voorzichtig aan toch iets losser graag.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even in het dorp geweest. Drie dingen vielen op:

- De rust, er zijn weinig mensen.
- De terrassen staan al klaar: tafeltjes met 2 stoelen, maar er zit uiteraard nog niemand op.
- De agressie onderling, het geduw en getrek omdat mensen niet even op elkaar kunnen wachten. Dat was een half jaar geleden wel anders!

Waar dit vanaf woensdag op uit moet lopen weet ik ook niet.

Gesloten