Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
12 apr 2021 22:44
moederslink schreef:
12 apr 2021 22:24
Dat is fijn voor uw zoon! Hoeveel tijd zit er nu tussen deze 2 afspraken?
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij een zeer korte tijd.
ik ben 31 maart met moderna geprikt,
op 28 april weer,
das best snel gelukkig!
zit echt al een jaar binnen!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
13 apr 2021 12:24
Over rationele keuzes gesproken. 60 procent van 60 plussers in Nederland wil Astrazeneca niet. Terwijl in de UK de horeca en winkels enz weer open zijn. 28 miljoen mensen zijn daar al gevaccineerd en minimaal aantal ernstige bijwerkingen. Hoezo geen vaccinatie willen?

Bron o.a. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/20 ... -helft-va/
Wonderlijk hoe jij weer berichten leest en interpreteert:
De beslissing om vanwege gezondheidsriciso's mensen onder de 60 jaar niet meer te vaccineren met AstraZeneca lijkt ook effect te hebben op oudere Nederlanders. Meer dan vier op de tien 60-plussers (42 procent) die nog gevaccineerd moeten worden, hebben geen behoefte meer aan deze specifieke prik. 55 procent is nog wel bereid AstraZeneca te nemen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan een Belgisch nieuwsbericht van 20 maart.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
13 apr 2021 12:07
moederslink schreef:
12 apr 2021 21:49
Mijn zoon, 40 jr, medisch risico, wo astma , gaat zich niet laten inënten wanneer voor hem de interval 12 weken gaat worden.
Wordt vermoedelijk een vaccinatie via de huisarts, kan hij gelijk vragen om vanwege zijn risico's wel beide prikken met het normale aantal weken ertussen.
Er is gisteren nog over gebeld, het is niet bij de HA , maar bij de GGD , vlg één assistente.
Vaag....

MM, hij wil het graag vlg boekje : max 3-5 weken ertussen. Iets anders maakt hem onrustig.
Hij heeft ook ADD , een vorm van autisme.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een wat preciezer bericht uit het AD:

“Ruim vier op de tien 60-plussers die nog gevaccineerd moeten worden, zien een prik met het AstraZeneca-vaccin niet zitten. 55 procent wil nog wel ingeënt worden met het middel, blijkt uit NOS-onderzoek uitgevoerd door I&O Research.

Zo'n 92 procent van de 60-plussers is bereid om een prik met Pfizer te halen. Ook bij de jongere leeftijdsgroepen is Pfizer het meest gewilde vaccin. Maar ook Moderna en het vaccin van Janssen hebben een draagvlak van minstens 75 procent.

Bijna zes op de tien Nederlanders zouden dan ook graag zien dat zij zelf kunnen kiezen met welk vaccin zij worden ingeënt. Nu bepaalt het kabinet welke groep voor welk vaccin in aanmerking komt.”

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
13 apr 2021 13:10


Bijna zes op de tien Nederlanders zouden dan ook graag zien dat zij zelf kunnen kiezen met welk vaccin zij worden ingeënt. Nu bepaalt het kabinet welke groep voor welk vaccin in aanmerking komt.”
Juist hierdoor willen veel mensen niet geënt worden. Logisch tenslotte gaat het in je lijf. Ik persoonlijk vind niet dat het kabinet daar over hoort te gaan, het is iets medisch , dat moet je aan artsen overlaten. ( en daarmee dus de keus laten voor de mensen zelf)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
13 apr 2021 13:19
Juist hierdoor willen veel mensen niet geënt worden.
Enten is is héél anders dan inenten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
13 apr 2021 12:39
MM, hij wil het graag vlg boekje : max 3-5 weken ertussen. Iets anders maakt hem onrustig. Hij heeft ook ADD , een vorm van autisme.
Ah, duidelijk. Dat maakt het lastig. Is het mogelijk om met hem het goede gesprek (dus: rationalisering van die angst) te voeren?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef: Als ik dan lees dat @moederslink een kind heeft met ernstige longproblemen en dus groot risico op ernstige ziekte mocht hij besmet raken dan begrijp ik niet dat zij en of haar zoon Astrazeneca zouden afwijzen.
Iedereen heeft recht om te weigeren uiteraard maar in sommige situaties is een beetje logisch nadenken toch wel verstandiger naar mijn mening.
Nergens schrijf ik dat mijn zoon ernstige longproblemen heeft. Hij heeft astma.
Hij hoeft AZ niet af te wijzen, dat schrijf ik ook nergens.
Hij komt in aanmerking voor Pfizer of Moderna en hij wil deze prik graag met een interval van max 4-5 weken. Dát schreef ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
13 apr 2021 13:48
moederslink schreef:
13 apr 2021 12:39
MM, hij wil het graag vlg boekje : max 3-5 weken ertussen. Iets anders maakt hem onrustig. Hij heeft ook ADD , een vorm van autisme.
Ah, duidelijk. Dat maakt het lastig. Is het mogelijk om met hem het goede gesprek (dus: rationalisering van die angst) te voeren?
Idd, lastig , maar het is een intelligente vent en ik heb deze gesprekken ook met hem.
Hij zal uiteindelijk z.n gezonde verstand laten prevaleren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fijn. Succes; dat soort gesprekken zijn niet makkelijk. Fijn dat je meedenkt met hem!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Iedereen heeft recht om te weigeren uiteraard maar ....” en “iedereen heeft recht op zijn eigen mening...”

Waarom wordt dan toch geprobeerd iemand om te praten die een andere mening heeft of heeft besloten een bepaald vaccin te weigeren?
Respecteer die mening dan ook.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
13 apr 2021 13:59
Waarom wordt dan toch geprobeerd iemand om te praten die een andere mening heeft of heeft besloten een bepaald vaccin te weigeren? Respecteer die mening dan ook.
Er is in mijn optiek niets mis mee om iemand die een mening heeft die duidelijk gebaseerd is op (onjuiste) aannames of irrationaliteit, te proberen tot een ander of beter inzicht te brengen. Met respect, uiteraard.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het vertrouwen in het Janssen vaccin zal ook wel kelderen. Dat men daar zoveel vertrouwen in heeft zonder dat er al mee gevaccineerd wordt, is toch verbazingwekkend.

De VS is er al mee gestopt.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
13 apr 2021 14:03
Lowieze schreef:
13 apr 2021 13:59
Waarom wordt dan toch geprobeerd iemand om te praten die een andere mening heeft of heeft besloten een bepaald vaccin te weigeren? Respecteer die mening dan ook.
Er is in mijn optiek niets mis mee om iemand die een mening heeft die duidelijk gebaseerd is op (onjuiste) aannames of irrationaliteit, te proberen tot een ander of beter inzicht te brengen. Met respect, uiteraard.
En ook dat is maar weer een mening en gebaseerd op dat de ander de mening zou baseren op onjuiste zaken. Wie bepaalt dat?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
13 apr 2021 15:00
Het vertrouwen in het Janssen vaccin zal ook wel kelderen. Dat men daar zoveel vertrouwen in heeft zonder dat er al mee gevaccineerd wordt, is toch verbazingwekkend.

De VS is er al mee gestopt.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... EW9Spzhg28

Klopt , zal hier ook wel weer zo gaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Enten versus Inenting
Nijogeth schreef:
13 apr 2021 15:00
Het vertrouwen in het Janssen vaccin zal ook wel kelderen. Dat men daar zoveel vertrouwen in heeft zonder dat er al mee gevaccineerd wordt, is toch verbazingwekkend. De VS is er al mee gestopt.
De pauzes zijn er alleen omdat er bijwerkingen worden gemeld, die niet tijdens het fase 3 onderzoek naar boven kwamen.

Bij BionTech en Moderna zijn er veel minder bijwerkingen gemeld dan bij Astra Zeneca of Janssen. Waar zitten de verschillen?

BionTech + Moderna: beide met mRNA als bestanddeel, beide worden in bevroren toestand getransporteerd.
Vaxzevria + Janssen: beide met een vector in een inactief bestaand virus, beide met een bewaartemperatuur boven nul.

Zie net dat Janssen in Europa wordt opgeschort vanuit de fabrikant en een andere positieve melding: een medicijn tegen astma helpt tegen bijwerkingen van vaccins ... eerst verder uitzoeken of dat bericht wel de moeite waard is of dat het een melding is op basis van een dozijn patiënten en nog niet dubbel gecontroleerd of in een ander land herhaald.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Anders komen ze Japan niet binnen (heb ik tenminste zo begrepen)

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

breien schreef:
13 apr 2021 19:22
Dit is toch echte kolder!
Olympiërs krijgen voorrang bij vaccinatie tegen corona - https://nos.nl/l/2376611
Ik ben - helaas - inmiddels zover afgestompt door de continue politieke onkunde dat ik er helaas mijn schouders over ophaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja en Rutte en de persconferentie: wéér een stip ad horizon gezet, nu geen 21 april, maar 28 april.
Weer voor de bühne? We zitten toch midden in de 3e golf?
En de Braziliaanse variant rukt toch écht op.

Gesloten