Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30687
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Die stip aan de horizon lijkt wordt steeds kleiner volgens mij. Het lijkt eerder op een fata morgana dan realiteit.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
13 apr 2021 19:29
Anders komen ze Japan niet binnen (heb ik tenminste zo begrepen)
Blijven ze toch lekker thuis?
Belachelijk gewoon, mensen die ernstig ziek zijn moeten wachten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog kort over een verwijderd bericht van ... Zeus/Zeug. (ik heb 'm niet gemeld.) Het was een link naar een video van een zekere Pierre Capel. Emeritus Hoogleraar Universiteit Utrecht, Immunoloog.

Emeritus betekent met pensioen.

Hoogleraren met pensioen zijn gewoon oudere mensen, die tijd overhouden voor hobby's. De interesse in het oude vak is er nog wel, maar de nieuwste ontwikkelingen komen niet meer aan.

De man windt zich op over de bijwerkingen van de vaccins, maar hij negeert, dat werkelijk alle gemelde bijwerkingen ook symptomen zijn van Covid19, worden veroorzaakt door het Sars-CoV2-virus. Waardoor zijn benadering er compleet naast is.

Wat mij betreft, is het bericht terecht weggehaald.

*

Persconferentie van de regering. Waar waren de argumenten om wel een vaccin te krijgen/nemen? Waar waren de simpele aanwijzingen waar je de eerste dagen na een prik op moet letten?

@WA: Fata Morgana is een goede vondst.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
Terecht dus dat dat die paar honderd sporters voorrang krijgen.
[/quote]
Wat een onzin!! Vertier moet je zelf maken.

scharrelschipper
Berichten: 1812
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
13 apr 2021 19:34
Tja en Rutte en de persconferentie: wéér een stip ad horizon gezet, nu geen 21 april, maar 28 april.
Weer voor de bühne? We zitten toch midden in de 3e golf?
En de Braziliaanse variant rukt toch écht op.
Derde golf? wat heb ik gemist?
Waar kan ik dat zien?
En ook nog een Braziliaanse golf?
Ik word er wel een beetje moe van.
Het lijkt het einde van de wereld langzamerhand.
Als ik tenminste al die paniek berichten moet geloven.
Ben blij dat we nog gewoon ons werk kunnen doen en ( zoals bekend) altijd al een beetje in lockdown zitten.
Rutte( met alle respect?)weet er ook niks van natuurlijk,moet ook maar afgaan op wat hem wordt vertelt,dus ook zijn verhalen zetten geen zoden aan de dijk.
En dan ook nog die complot denkers die mensen aan het twijfelen brengen over van alles.
Heb er niks mee,maar er komen er wel steeds meer en dat is niet gek gezien de leugens en halve waarheden die over ons uit gestort worden.
Even voor de duidelijkheid:relschoppers en oproerkraaiers keur ik af,ook agenten en me`ers die mensen meppen keur ik af.
Burgemeesters die de politie op vreedzame demonstranten afsturen en een dag later zeggen dat de kroeg terrassen open moeten neem ik niet serieus meer.
Die zijn volkomen ongeloofwaardig n.m.m.
Ben verder wel redelijk gelukkig in mijn eigen kleine wereldje,en sta open voor alle goede ideeën die hier op dit forum voorbij komen :) :wink:

angel1978
Berichten: 10922
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ga jij die vaccins even halen en brengen dan?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@jose, met een "paar" duizend andere prikken kan je heel wat mensen enten die ernstig ziek zijn en wachten op hun spuit.

Vroeger...heel vroeger, ( was ik er ook nog niet) toen hadden de mensen geen tv en vermaakten zich prima.

Nijogeth
Berichten: 9942
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
13 apr 2021 20:32
Ga jij die vaccins even halen en brengen dan?
AstraZeneca ligt er nog voldoende op de plank, gok ik. Zal met Janssen binnenkort ook zo zijn.

angel1978
Berichten: 10922
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Janssen werd en wordt nog helemaal niet geleverd en Astra Zeneca mag niet geprikt worden en willen een aantal mensen niet hebben.
Daarnaast is er nog veel onzekerheid in de levering van AZ dus nogmaals de vraag of Jose die vaccins even wil gaan halen..

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
13 apr 2021 20:56




Ik ga er niet over maar dat mensen met ernstige ziektes voorrang krijgen bij vaccineren kan ik me prima vinden.
zijn wij het daar over eens.


. Je kan de tijd niet terugdraaien.
Eigenlijk jammer, dan draaiden we het terug in de tijd dat er geen corona was.

Lady1234
Berichten: 27004
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
13 apr 2021 20:37
Maar toen werden er weer wel heel veel kindertjes gemaakt :lol: .
Is nog geen vijf minuten werk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo, tijd voor wat andere berichten. NDR-Podcast Corona Update, aflevering 84.

De combinatie van volledige vaccinatie en de Zuid-Afrikaanse mutatie zorgt in Israël voor relatieve ontspanning. Israël is hier een betrouwbare bron, omdat Pfizer en de ziekenfondsen in het land samen alles monitoren.
Als gevaccineerde mensen toch besmet raken (PCR-test positief), dan hebben ze 8 keer vaker de Zuid-Afrikaanse mutatie opgelopen. Dit acht keer vaker is in vergelijking met mensen, die niet gevaccineerd zijn. Kun je erg vinden, maar dat valt reuze mee, want deze mensen merken niet zo veel van de besmetting. Ze zijn stevig verkouden en dat is alles.
Dat is het goede nieuws achter de cijfers: zelfs de Zuid-Afrikaanse variant is niet sterk genoeg om flink rond te gaan in een bevolking, die al groepsimmuniteit heeft bereikt (met uitzondering van het orthodoxe deel van de bevolking).


De sneltesten en antistoffentesten zijn niet zo betrouwbaar. Volgens viroloog Drosten wel geschikt voor inzet op het werk en in het onderwijs (waar je iedere keer dezelfde mensen ziet), maar minder als toegangsbewijs voor evenementen (waar je vreemden tegenkomt). De reden ligt voor de hand: ze zijn niet betrouwbaar genoeg.
Een sneltest geeft pas een positieve uitslag op de eerste dag nadat je symptomen hebt gekregen. In werkelijkheid ben je dan al drie dagen in staat anderen te besmetten. Bedenk hierbij, dat een gemiddelde Covid19-patiënt acht dagen lang besmettelijk is voor anderen, dan krijg je dit:
Sneltest: 3 van de 8 dagen valse uitslag.
PCR-test: 8 van de 8 dagen correcte uitslag.
(Later dit jaar alles officieel als onderzoek.)
reggie2 schreef:
13 apr 2021 22:09
ik bepaal zelf hoe ik het noem. Bevalt het je niet.... lekker door scrollen.
Nou, ik heb inmiddels zelfs Wikipedia verlinkt, dus als je doorgaat met 'enten', dan scroll ik zeker door onder het motto 'da sind Hopfen und Malz verloren'.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
13 apr 2021 22:32
vaccin
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:

vaccin (zn):entstof
Dus geen INentstof.
Wat een onzin allemaal en gemiereneuk :
-enten is vermeerdering van planten door een loot aan te brengen
-inenten is het injecteren van een vaccin.
We moeten dus praten over inenten.
Entstoffen injecteer je, dus je wordt ingeënt. Klaar!
( zei de taalpurist :D)

BTW: Waarom is dat van MM gemeld??? Waardeloos zeg. :x

Nijogeth
Berichten: 9942
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
13 apr 2021 22:17
Sneltest: 3 van de 8 dagen valse uitslag.
PCR-test: 8 van de 8 dagen correcte uitslag.
Dat van die PCR-test klopt toch helemaal niet. Die is ook niet helemaal betrouwbaar. Het verschil tussen een actieve besmetting en een besmetting van 3 maanden terug is er niet eens in te zien. Dan krijg je dus dat mensen positief testen, maar helemaal niet besmet zijn, maar nog restjes in hun neus hebben.

Daarbij komt dat ook mensen positief kunnen testen als ze amper virus in zich hebben en dus niet besmettelijk zijn. De PCR-test herkent namelijk minimale hoeveelheden al. Dan krijg je dus dadelijk dat een gevaccineerd iemand positief test, terwijl deze helemaal niet besmettelijk is.

16again
Berichten: 16059
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

En er wordt hard aangestuurd op een test samenleving, vadertje staat stopt daar bijna 1 miljard in. Het kan niet op.
https://nos.nl/artikel/2376553-fouten-b ... hting.html

Lady1234
Berichten: 27004
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, de potten met geld staan op alle fronten open. Trouwens simpel, gewoon de persen laten draaien.

witte angora
Berichten: 30687
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik nou vorig jaar, tot ongenoegen van sommigen hier, regelmatig hebben zitten klagen dat het vanwege Corona 'ineens' zo druk was met fietsers en voetgangers, waarbij er teveel waren die vooral met zichzelf bezig zijn. En ziedaar... Waarom verbaast dit bericht mij nou niks?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-fietsers

Lowieze
Berichten: 6575
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 apr 2021 07:01
Laat ik nou vorig jaar, tot ongenoegen van sommigen hier, regelmatig hebben zitten klagen dat het vanwege Corona 'ineens' zo druk was met fietsers en voetgangers, waarbij er teveel waren die vooral met zichzelf bezig zijn. En ziedaar... Waarom verbaast dit bericht mij nou niks?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-fietsers
CBS: “ De meeste slachtoffers in 2020 waren fietsers (229). Dit waren er 26 meer dan in 2019 en één meer dan in 2018.”.

Maar 26 meer dan het jaar daarvoor, dus waar heeft u het over met die drukte?

witte angora
Berichten: 30687
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat denk je zelf, Lowieze? Lees even verder, wil je. Er waren veel minder auto's op de weg, en toch waren er meer ongelukken met fietsers. Je hebt het over 26 doden, maar 26 op 229 is een toename van zo'n 13%. Dat vind ik nogal wat in een tijd dat je juist minder ongelukken zou verwachten.

Tegelijkertijd is er een afname in het totaal aantal slachtoffers van 51. Tel daar die 26 bij op, en je weet dat er onder de andere verkeersdeelnemers maar liefst 77 minder zijn overleden. Terwijl dat dus om ongeveer 380 personen gaat. Ik vind dat wel een erg scherp contrast.

En welke drukte? Er was juist veel minder autoverkeer, enkel veel meer fietsers en voetgangers, exact wat ik al die tijd schreef.

16again
Berichten: 16059
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
13 apr 2021 23:29
En er wordt hard aangestuurd op een test samenleving, vadertje staat stopt daar bijna 1 miljard in. Het kan niet op.
https://nos.nl/artikel/2376553-fouten-b ... hting.html
Lady1234 schreef:
14 apr 2021 00:05
Tja, de potten met geld staan op alle fronten open. Trouwens simpel, gewoon de persen laten draaien.
Dat is hoe het gefinancierd wordt. De besluitvorming is nog opmerkelijker, dit is niet eens door de 2e kamer geweest. En dat zelfs onder een demissionair kabinet.
"Gaaf land !" denk ik dan.

Gesloten