Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan een heel ander onderwerp. Morgen zijn er een aantal versoepelingen, onder andere musea. Staan jullie in de starthouding om meteen overal gebruik van te maken, of juist niet? Hoe pakken jullie de grotere vrijheden/mogelijkheden op?

Deze jongen heeft in ieder geval voor morgenochtend al iets gereserveerd. Blijf niet zo heel lang, hooguit twee uurtjes. Maar het is vooral een kwestie van: een grotere, hernieuwde vrijheid proberen te proeven. En uiteraard hoort er een kop koffie ergens op een terras bij. Tot nu toe zie ik geen schokkende taferelen dat het zo overvol is of een aanzuigende werking heeft. Naja, net hier in het dorp vlak bij de bieb was het terras wel erg vol. Maar verder vind ik het allemaal eigenlijk best wel meevallen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ga morgen op bezoek bij een oude tante. Dat museum is er over een paar maanden ook nog wel, van deze overigens kwieke tante weet ik dat niet zeker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee , ik nog niet WA , te warm ook en met treinen reizen en dan in de musea ook weer druk waarschijnlijk.
Dat zijn leuke dingen om te doen , straks .
En sowieso blijf ik voorzichtig, denk niet dat ik straks/ ooit weer helemaal los zal gaan .🤔

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Musea gaan op afspraak/reservering, en dan per tijdslot. Het kan best zijn dat het morgen redelijk druk is, dat was het in oktober ook toen ik er was. Maar het wordt niet zo druk dat je geen kant op kan. Ben benieuwd wat ik morgen ga zien. :D

Al gaat het nu meer richting huiskamerpraat. :wink:

Ik ben in ieder geval blij dat dingen weer open gaan en dat er weer meer kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Het vliegverbod is er af, je moet wél in quarantaine, hetgeen niet gehandhaafd wordt.
Dusssss.....mensen uit hoog risico landen ( Brazilië bv) komen Nederland weer binnen en gaan niet in quarantaine.
Maw : er komt van alles weer binnen en zijn wij voldoende beschermd met onze vaccinaties?
Vandaar dat ik liever voorzichtig blijf.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die quarantaine werd al helemaal niet gehandhaafd.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
04 jun 2021 13:14
Het verbaast me dat er op dit forum zo weinig aandacht voor deze zaak is. Dit komt toch wel in de buurt van oplichting naar mijn mening. Welke rol zouden Rutte en Hoekstra hierin gespeeld hebben? Sywert van Lienden oud JOVD voorzitter en al aantal jaren CDA lid? Als ik dan van Ark haar reactie lees dan word ik nog wantrouwender.
Blunder of opzet?
Ik heb het wel via de Volkskrant gevolgd, maar ik kan mij er niet zo druk over maken (genoeg andere onderwerpen aan mijn hoofd).

Elke crisis of instabiele situatie levert winnaars en verliezers op en ik ben er vrij zeker van, dat de echte schandalen nog komen. Sybrand heeft handig gebruik gemaakt van de geboden kansen. Aan de andere kant van de tafel zaten ambtenaren en politici met nul crisiservaring. Amateur deed zaken met amateur. We mogen allang tevreden zijn, dat de bedragen relatief laag zijn (op het totaal van ca. 70 miljard).

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Teruggehaald ...
Jablan schreef:
03 jun 2021 09:44
Twee verschillende vaccins: na de cijfers uit het VK nu ook cijfers van de Berliner Charité. Daar heeft een deel van het personeel twee vaccins gekregen en dat is een jongere leeftijdsgroep dan in het VK is onderzocht. Combinatie AstraZeneca + BionTech geeft minder klachten dan twee prikken van hetzelfde vaccin. Er is met 8 weken afstand geprikt, de respons van het immuunsysteem licht boven verwachting. Echte beoordeling is lastig, omdat er nog weinig vergelijkingsmateriaal voor handen is. Maar goed, de combinatie van twee merken is in elk geval veilig. Nieuwe inzichten ... ;)
... want dit had ik scherper kunnen neerzetten. Alles op basis van tussenresultaten uit lopende onderzoeken.
VK, Engeland, Oxford: studie geeft een gemiddelde leeftijd van 57 jaar van de gevaccineerden en BionTech kwam 4 weken na AstraZeneca. Hier worden heftige bijwerkingen gemeld na beide prikken.
Duitsland, Berlijn, Charité: studie geeft een gemiddelde leeftijd van 34 (of 38) jaar en de gevaccineerden zijn allemaal werkzaam in de zorg. BionTech kwam hier 8 tot 12 weken na AstraZeneca. Hier worden juist minder klachten gemeld.
Spanje ... en hier mis ik de nodige details, omdat het een kleine studie is, in elk geval komt daar het bericht vandaan, dat de immuunrespons, de reactie van immuunsysteem, beter is dan bij 2x Astra of 2x BionTech.

Conclusie van de druïde: mengen loont.

(En dat had ik niet verwacht)

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
04 jun 2021 16:35
Hoe pakken jullie de grotere vrijheden/mogelijkheden op?
Ik denk, dat we hier wat grotere groepen gaan zien, maar verder weinig verandering. De echte vrijheid komt pas als ook de 18-minners gevaccineerd mogen worden en alles weer open is zonder reservering of testen.

De StiKo, Duitse Gezondheidsraad, komt maandag met een advies, maar eigenlijk is dat al uitgelekt. Kinderen vaccineren wordt een vrije keuze van kind en/of ouders. We hopen, dat Nederland dezelfde kant uit beweegt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
04 jun 2021 21:06
Amateur deed zaken met amateur. We mogen allang tevreden zijn, dat de bedragen relatief laag zijn (op het totaal van ca. 70 miljard).
Mooie kernachtige samenvatting!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
04 jun 2021 21:06
We mogen allang tevreden zijn, dat de bedragen relatief laag zijn (op het totaal van ca. 70 miljard).
Of juist kritisch kijken naar de rest van die 70 miljard.
Zoals recent de 900 miljoen voor gratis tests voor museumbezoek etc.
En de miljarden van KLM zijn deels geleend door banken, die daar de lusten van hebben: Rente
Valt KLM om, dan staat de BV Nederland (wij dus) garant om de lening terug te betalen. De lasten.
Lekker risicoloos zaken doen voor de bank, gespreid bedje.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
05 jun 2021 08:56
Mensen die afweer onderdrukkende medicijnen gebruiken blijken geen anti stoffen op te bouwen door het vaccin tegen het coronavirus. Dat lijkt me zorgelijk. Want dat zijn er nogal wat. Bron: CNN. https://www.cnn.com/2021/06/04/health/c ... index.html
Dat is toch geen verrassing? Als je een ziekte hebt door een overactief werkend immuunsysteem en daar medicatie voor krijgt, word je hier toch voor gewaarschuwd door je arts.
Ook na bijv. een orgaantransplantatie kan door je medicatie je afweersysteem onderdrukt worden, wat weer gevolgen heeft voor een eventuele vaccinatie.

“Vaccins zijn minder effectief als ze gegeven worden tijdens het gebruik van afweer onderdrukkende medicatie.

Vaccineren is een persoonlijke keuze, die afhangt van het risico op ziekte, de mogelijke bijwerkingen van de vaccinaties en de kosten. Het is daarom belangrijk om uw overwegingen met uw arts te bespreken.”

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig heeft het Erasmus alle getransplanteerden, die dat wilden, al gevaccineerd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 jun 2021 07:17
Jablan schreef:
04 jun 2021 21:06
We mogen allang tevreden zijn, dat de bedragen relatief laag zijn (op het totaal van ca. 70 miljard).
Of juist kritisch kijken naar de rest van die 70 miljard.
Wat mij betreft allebei. Kritisch kijken is nodig, al moet dat niet doorslaan in hypocrisie (zoals je nu in de politiek al ziet gebeuren). Tegelijk mag je jezelf gelukkig prijzen als de fouten (if so) slechts relatief kleine extra kostenposten vormen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
04 jun 2021 18:28

En sowieso blijf ik voorzichtig, denk niet dat ik straks/ ooit weer helemaal los zal gaan .🤔
Is toch wel de bedoeling dat het ooit door vaccineren weer normaal wordt. Anders heeft vaccineren ook weinig zin.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, wat is losgaan?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Hangt er vanaf waar je bent. Of het is helemaal vrij gaan, even alles achter je laten of het betekent 'wij gaan open'.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
05 jun 2021 17:29
Ach, wat is losgaan?
:lol: Moederslink.


Maar vaccineren is de bedoeling dat het ooit eens normaal gaat worden.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 jun 2021 16:35
Dan een heel ander onderwerp. Morgen zijn er een aantal versoepelingen, onder andere musea. Staan jullie in de starthouding om meteen overal gebruik van te maken, of juist niet? Hoe pakken jullie de grotere vrijheden/mogelijkheden op?

Deze jongen heeft in ieder geval voor morgenochtend al iets gereserveerd. Blijf niet zo heel lang, hooguit twee uurtjes. Maar het is vooral een kwestie van: een grotere, hernieuwde vrijheid proberen te proeven. En uiteraard hoort er een kop koffie ergens op een terras bij. Tot nu toe zie ik geen schokkende taferelen dat het zo overvol is of een aanzuigende werking heeft. Naja, net hier in het dorp vlak bij de bieb was het terras wel erg vol. Maar verder vind ik het allemaal eigenlijk best wel meevallen.
Wij zijn wel blij dat je weer op een normale manier wat boeken kunt gaan halen in de bieb.
Was al weer bijna voor de tweede keer door mijn eigen bescheiden bieb heen :wink:
De rest,zoals terras/kroeg heb ik toch geen tijd/mogelijkheid voor,dus dat heb ik eigenlijk niet gemist dus wat dat aangaat is er niet veel veranderd.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk denk ik dat weinigen iets missen/gemist hebben. Kan het niet goed uitleggen.

Vanmorgen was ik dus in het Spoorwegmuseum. Druk was het niet echt. De reservering pas gisteren gemaakt, maar er was plek zat. Zowel in het museum als in een deel van de stad hing toch een beetje een aparte sfeer; net zoiets als anderhalf jaar geleden toen we 'ineens' met allerlei maatregelen werden geconfronteerd. Een beetje een 'shock'- sfeer.

Het reserveren vond ik op zich wel prettig, en dat levert meteen een vraag op in combinatie met de sleeplijst van Jablan. Is het een idee om van dit reserveren een blijvertje te maken? Lastig is het niet, zeker niet als er vooruit betaald is. Scannen en klaar. Het gaat niet zozeer om de snellere doorlooptijd aan de kassa; maar het uitblijven van de griepgolf door alle maatregelen en de mogelijkheid dat er ooit een Coronavervolg komt moet ons, denk ik, toch tot nadenken stemmen hoe we in de toekomst met periodes van veel besmettingen om kunnen en moeten gaan. Blijvend reguleren van aantallen bezoekers is misschien een optie. Geldt trouwens ook voor winkels.

Verder... in de stad werd het in de middag een stuk drukker. Althans, iets na 1-en. Zeker van de fietspaden werd flink gebruik gemaakt. Weinig gekkigheid, behalve toch een beetje de sfeer. Het had niet de zorgeloosheid en uitbundigheid die er voor Corona was. Op de meeste terrassen was ook nu plek zat.

Overigens wat de bieb betreft: daar was het gisteren, dus vrijdag, akelig rustig.

Samengevat: ik heb niet het idee dat mensen nu massaal denken dat ze iets in moeten halen wat ze de afgelopen anderhalf jaar tekort zijn gekomen. Ik heb ook niet het gevoel dat mensen massaal denken dat we er over een paar weken van af zijn

Gesloten