Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
16 jun 2021 18:04
Kreeg vanmiddag een 'herinnering op de uitnodigingsbrief' van het RIVM om mij (alsnog) te laten vaccineren.
Volgens de administratie van het RIVM had ik mij nog niet laten vaccineren.
Erg actueel blijkt de administratie van het RIVM niet te zijn,....
Hier idem dito : kreeg per post uitnodiging voor de 2e vaccinatie.
Dan ga je bellen , tig wachtenden voor je , en dan wordt het alsnog " aangepast in het systeem " .

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
16 jun 2021 18:56
scontra schreef:
16 jun 2021 18:04
Kreeg vanmiddag een 'herinnering op de uitnodigingsbrief' van het RIVM om mij (alsnog) te laten vaccineren.
Volgens de administratie van het RIVM had ik mij nog niet laten vaccineren.
Erg actueel blijkt de administratie van het RIVM niet te zijn,....
Hier idem dito : kreeg per post uitnodiging voor de 2e vaccinatie.
Dan ga je bellen , tig wachtenden voor je , en dan wordt het alsnog " aangepast in het systeem " .
Ik doe maar niets, ze hebben het al druk genoeg lijkt mij. :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 18:29

Juist, maar dat mocht niet, maar een huisfeestje dus wel. Dan is het toch niet zo'n gek idee geweest om die huisfeestjes richting buiten te trekken?
30 man mocht ook niet in huis, dat mag zelfs nu nog niet.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Erikdepooter schreef:
16 jun 2021 13:39
Even een statement plaatsen: De meesten van ons laten zich graag vaccineren. Je krijgt geen Chinese chip ingespoten, je wordt geen pedo, je wordt niet allergisch voor 5G, je wordt alleen maar beschermd tegen een enge ziekte. Gratis. Dat wil zeggen, door alle mensen samen betaald. Sommigen van ons vinden dat niet nodig of zijn "tegen". Dat mag.
Maar ik vind dat deze bewuste keuze ook behoort te leiden tot het aanvaarden van de bijbehorende risico's. Oftewel ALLE kosten, mocht je het onverhoopt toch krijgen, van het testen, de medische behandeling, eventuele uitval uit de arbeidsmarkt, of repratiëring vanuit buitenland: allemaal ZELF betalen!!
Je hebt iets gemist of over het hoofd gezien. Wie zich niet laat vaccineren, komt vanzelf in aanraking met het virus en omdat de overgrote meerderheid zich wel laat vaccineren, zal dat een hele gemene, erg besmettelijke variant zijn.

Je redenering omgedraaid: als je al Covid-19 hebt gehad en goed immuun bent, krijg je dan een toeslag voor alle extra gemaakte kosten? Of je eigen risico in de zorg direct terug cq. niet in rekening gebracht?
witte angora schreef:
16 jun 2021 14:01
Nou, ik ben benieuwd of het er vrijdag door komt: afschaffing van de mondkapjesplicht. Nog even geduld tot vrijdag dus. Maar... als die aankondiging inderdaad komt - zou er dan nog gehandhaafd worden, en zullen mensen die dingen nog massaal blijven dragen tot het bittere eind? Of kan het per locatie gaan verschillen? OV en winkels kan ik me nog wel indenken, maar de formele plicht om met zo'n ding een paar meter van straat naar een tafel op een terras te lopen lijkt me zeer snel genegeerd te gaan worden. Om wat te noemen.
Klein adviesje: al gaat de mondkapjesplicht eraf, gooi de voorraad niet weg. De plicht kan in het najaar of komende winter net zo snel terugkomen als die nu verdwijnt.

Andere observatie uit mijn omgeving. Twee winkeliers van een franchiseketen met verschillende opvattingen. De één is strikt met de mondkapjes: zonder wordt je niet geholpen. De ander is veel losser, ook zonder mag je de winkel in.
Opvallend verschil in de omzet: juist de striktere winkelier is sneller terug op het oude niveau (voorjaar 2019) dan de lossere winkeleigenaar.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
16 jun 2021 15:18
Nijogeth schreef:
16 jun 2021 14:41
(...) Waarom zo'n feestje opbreken als het wel goed georganiseerd is en er redelijk wat afstand wordt gehouden, terwijl dat eigenlijk vooral problemen geeft?
Zijn er veel voorbeelden van goed georganiseerde illegale feestjes waarop de coronamaatregelen in acht werden genomen (eventueel afgezien van het aantal bezoekers) en die geen overlast gaven, maar die toch werden opgebroken?

Het is mijn indruk (en ook niet meer dan dat; ik heb geen Excel-lijstje bijgehouden) dat in vrijwel alle berichten over opgebroken feestjes werd gesproken over niet naleven van de basismaatregelen (geen mondkapjes, geen afstand) en overlast.
Het was toch vast mogelijk geweest de afgelopen maanden om ergens gecontroleerd een paar feestjes te geven in samenwerking met gemeente en politie en alleen voor mensen uit die gemeente. In mijn ogen is dat wel iets wat voor een volgende lockdown overwogen moet worden.
Zoiets als die "fieldlab-experimenten" bedoelt u?
Overlast is er bijna altijd,maar nu komt het verhaal van de kapjes en de afstand erbij.
Dus als de overlast niet goed aan te tonen is gebruikt men bovenstaande om prenten uit te delen.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
16 jun 2021 13:37
Precies.
En zo gewoon vind ik 't niet om mensen "Hoe dom of geindoctrineerd kun je zijn?" te betitelen.
Als dat de definitie van gewoon is, dan hoeft die van mij niet terug te keren.

Ook het organiseren van 'illegale feesten' valt bij mij niet onder de definitie van gewoon en hoeft van mij ook niet terug te keren. Welke reden er achter dat 'illegaal zijn' zit interesseert me dan bitter weinig. Ook pre-corona waren er illegale feesten en ook toen waren die ongewenst. Niet echt iets om 'gewoon maar toe te staan' dus...
Goed lezen: dat dom enz. ging alleen over de kapjes in de open lucht waar je geheel alleen rondloopt.

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus in dat geval is het heel gewoon om mensen af te schilderen als 'dom en geindoctrineerd' ?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Tussendoor: Zwitserland en Kroatië worden weer een autovakantiebestemming.
Voor Kroatië reizen de meeste Nederlanders door Slovenië en daar zijn Nederlanders nog niet welkom, al heeft de regering daar net het einde van de pandemie uitgeroepen.
Je kunt gerust met de auto naar Kroatië door Slovenië reizen: je moet binnen 12 uur bij de volgende grens zijn en je mag onderweg alleen stoppen om wat te eten en de tank vol te gooien. Momenteel is de benzine in Slovenië het goedkoopste, in vergelijking met Italië, Oostenrijk en Kroatië. Die twaalf uur zal ook wel lukken, zelfs op drukke zomerdagen met file ben je binnen 6 uur door het land gereden.
scharrelschipper schreef:
15 jun 2021 20:01
Hoe dom of geindoctrineerd kun je zijn?
Dat verschilt per land. Er is een hele reeks landen, waar de staat veel harder ingrijpt (heeft ingegrepen) in het persoonlijk leven met veel controles, hoge boetes en zelfs het fysiek afsluiten van gebieden in eigen land.

Niet alles is logisch. In Kroatië is een man van rond de 60 gevaccineerd en twee weken later op reis gegaan, even naar Bosnië. Een week na thuiskomst kreeg hij een boete van 15.000 Kuna (dat is ongeveer 4 keer een gemiddeld netto maandsalaris) omdat hij zich niet aan de quarantaine had gehouden. Hij had echt de eerste 10 dagen thuis moeten blijven, ook al was hij al gevaccineerd.
reggie2 schreef:
16 jun 2021 17:26
Dat had je ondanks dat het niet mocht beter buiten kunnen doen, zo ben jij een besmettingshaard voor je omgeving.
Vergeet je nu keer op keer, dat wie Covid19 heeft gehad, helemaal geen besmettingshaard meer kan zijn voor anderen?

Wij letten wel op wie langskomt, maar sinds vorige zomer hebben we hier vaak genoeg meer mensen binnen of buiten op bezoek gehad dan is toegestaan. Het heeft alleen een paar besmettingen met het Amorvirus opgeleverd. ^^

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
16 jun 2021 20:56
Dus in dat geval is het heel gewoon om mensen af te schilderen als 'dom en geindoctrineerd' ?
Ja, vind ik wel.
Maar misschien,bij nader inzien, moet ik alleen dom laten staan,of toch geindoctrineerd?
Zal het uitleggen,ik vind het dom om in de buitenlucht ver van andere mensen een kapje te dragen,wat de meesten dan ook nog onder de neus hebben,en ze doen dat omdat ze geindoctrineerd en zo je wil,gehersenspoeld zijn.
Was vorige week op een Franse rommelmarkt/kermis,en daar liep 90% met een kapje,waarvan 50% met dat ding onder de kin.
ik had er geen en niemand keek raar naar mij of zei er iets van.
Dat zegt iets toch?

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 jun 2021 19:19
Nijogeth schreef:
16 jun 2021 18:29

Juist, maar dat mocht niet, maar een huisfeestje dus wel. Dan is het toch niet zo'n gek idee geweest om die huisfeestjes richting buiten te trekken?
30 man mocht ook niet in huis, dat mag zelfs nu nog niet.
Ja hoor, dat mocht dus wel gewoon. Er is geen verbod op geweest, wel een advies. En zonder klagende buren kan de politie ook niets, dat is me zelfs verteld.

Zo'n anderhalve maand geleden kwam de politie hier het parkeerterrein opgereden, ik zat toevallig met een maat en 2 vriendinnen op het balkon en kan van daaruit zien wat er het terrein op rijdt, dus ik ben naar beneden gelopen en vroeg of iets zocht. Hij kwam om te luisteren naar harde geluiden die echt veel te hard waren. Vervolgens zei hij tegen me (ik ben m al vaker tegen het lijf gelopen, dus hij spreekt wat vrijer) dat ze al een aantal maanden weten dat er feestjes zijn bij ons in het complex, maar dat er nog geen klachten zijn en ze dus niet zomaar iets konden doen.

Wel meten ze af en toe het aantal decibellen, maar ook daar konden ze niet per se iets mee doen. Alleen als buren klagen. Maar ja, aangezien ik zelf zo ongeveer de oudste ben van alle kopers en de meesten ook bij feestjes waren (dat zie ik aan de Social media), zal niemand gauw klagen daarover.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 20:51
Overlast is er bijna altijd,maar nu komt het verhaal van de kapjes en de afstand erbij.
Dus als de overlast niet goed aan te tonen is gebruikt men bovenstaande om prenten uit te delen.
Is dat echt zo? Ik heb toch menigmaal gelezen dat de bezoekers werden weggestuurd en dat er geen bekeuringen werden uitgedeeld.

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
16 jun 2021 21:20
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 20:51
Overlast is er bijna altijd,maar nu komt het verhaal van de kapjes en de afstand erbij.
Dus als de overlast niet goed aan te tonen is gebruikt men bovenstaande om prenten uit te delen.
Is dat echt zo? Ik heb toch menigmaal gelezen dat de bezoekers werden weggestuurd en dat er geen bekeuringen werden uitgedeeld.
Tja, je moet er toch wat bij verzinnen om het verhaal een beetje smakelijk te maken en geschikt voor bij de verjaardagsborrel…

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 21:09
(...) Zal het uitleggen,ik vind het dom om in de buitenlucht ver van andere mensen een kapje te dragen,wat de meesten dan ook nog onder de neus hebben,en ze doen dat omdat ze geindoctrineerd en zo je wil,gehersenspoeld zijn.
In Frankrijk was een mondkapje verplicht, ook buiten. Degenen die het dragen zijn dan niet dom of geïndoctrineerd, maar houden zich aan de regels. Misschien is dat voor Frankrijk nog wel het opmerkelijkst. :D

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 21:10
... Zo'n anderhalve maand geleden kwam de politie hier het parkeerterrein opgereden ...
Bij jou komen ze nog langs, hier nooit. :)
Zelfs de BOA's zitten sinds vorige zomer weer in het centrum en nergens anders.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
16 jun 2021 21:28
Nijogeth schreef:
16 jun 2021 21:10
... Zo'n anderhalve maand geleden kwam de politie hier het parkeerterrein opgereden ...
Bij jou komen ze nog langs, hier nooit. :)
Zelfs de BOA's zitten sinds vorige zomer weer in het centrum en nergens anders.
De boa's hier in het dorp ken ik niet. De meeste agenten wel. Kwamen weleens op de koffie bij mijn ouders bijvoorbeeld als ze in de buurt aan het rijden waren en een rondje langs ondernemers maakten. Echter woon ik nu dicht bij het centrum, wat toch wel een redelijk uitgaansgebied is voor de regio, dus daar wordt nog steeds redelijk goed langs gereden. Echter heb ik in het verleden wel eens als er nood aan de man was mijn neef geholpen bij zijn discotheek door daar als portier bij te springen en de politie kwam dan vaak een praatje maken, beetje peilen wat voor avond het was en wat voor groepen er binnen zaten. In veel gevallen konden ze dan al bedenken of ze later met spoed terug moesten komen of niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@nijogeth, ik vind dat mensen die "schijt" aan de regels hebben , gigantisch asociaal.
Jij bent ook nog eens de persoon die hier steeds klaagde, dat je bijna depressief was.

En zonder je te willen aanvallen, vind ik jou erg dubbel bezig...feestjes houden ( die niet mogen), maar onvoorstelbaar klagen over te weinig vrijheid.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
16 jun 2021 21:20
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 20:51
Overlast is er bijna altijd,maar nu komt het verhaal van de kapjes en de afstand erbij.
Dus als de overlast niet goed aan te tonen is gebruikt men bovenstaande om prenten uit te delen.
Is dat echt zo? Ik heb toch menigmaal gelezen dat de bezoekers werden weggestuurd en dat er geen bekeuringen werden uitgedeeld.
Klopt,is ook gebeurd.
Maar het tegenovergestelde ook.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
16 jun 2021 21:22
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 21:09
angel1978 schreef:
16 jun 2021 20:56
Dus in dat geval is het heel gewoon om mensen af te schilderen als 'dom en geindoctrineerd' ?
Ja, vind ik wel.
Maar misschien,bij nader inzien, moet ik alleen dom laten staan,of toch geindoctrineerd?
Zal het uitleggen,ik vind het dom om in de buitenlucht ver van andere mensen een kapje te dragen,wat de meesten dan ook nog onder de neus hebben,en ze doen dat omdat ze geindoctrineerd en zo je wil,gehersenspoeld zijn.
Was vorige week op een Franse rommelmarkt/kermis,en daar liep 90% met een kapje,waarvan 50% met dat ding onder de kin.
ik had er geen en niemand keek raar naar mij of zei er iets van.
Dat zegt iets toch?
Deze post zegt vooral iets over jou..
Nogal hypocriet om je meteen aangevallen te voelen en een beetje een huilebalk te spelen over dat je als wappie wordt weggezet…
Goed bezig angel,maar je doet je naam geen eer aan.
Waarom toch mensen met een andere mening aanvallen?
Zegt iets over jou misschien?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
16 jun 2021 21:25
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 21:09
(...) Zal het uitleggen,ik vind het dom om in de buitenlucht ver van andere mensen een kapje te dragen,wat de meesten dan ook nog onder de neus hebben,en ze doen dat omdat ze geindoctrineerd en zo je wil,gehersenspoeld zijn.
In Frankrijk was een mondkapje verplicht, ook buiten. Degenen die het dragen zijn dan niet dom of geïndoctrineerd, maar houden zich aan de regels. Misschien is dat voor Frankrijk nog wel het opmerkelijkst. :D
Was overigens niet overal verplicht,scheelde per regio/prefectuur.
En ,inderdaad,opmerkelijk,Fransen staan nou niet direct bekend als gezagsgetrouw.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Erikdepooter schreef:
16 jun 2021 13:39
Maar ik vind dat deze bewuste keuze ook behoort te leiden tot het aanvaarden van de bijbehorende risico's.
Oftewel ALLE kosten, mocht je het onverhoopt toch krijgen, van het testen, de medische behandeling, eventuele uitval uit de arbeidsmarkt, of repratiëring vanuit buitenland: allemaal ZELF betalen!!
Geldt dat ook voor ander risicovol gedrag, zoals roken, voetballen (blessures) , mottorrijden, bungee jumpen......

Gesloten