Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 21:49
Erthanax schreef:
16 jun 2021 21:20
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 20:51
Overlast is er bijna altijd,maar nu komt het verhaal van de kapjes en de afstand erbij.
Dus als de overlast niet goed aan te tonen is gebruikt men bovenstaande om prenten uit te delen.
Is dat echt zo? Ik heb toch menigmaal gelezen dat de bezoekers werden weggestuurd en dat er geen bekeuringen werden uitgedeeld.
Klopt,is ook gebeurd.
Maar het tegenovergestelde ook.
Niemand weggestuurd en toch iedereen bekeurd? Dat heb ik dan gemist :D

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sjohie schreef:
15 jun 2021 08:57
De overlast is wél erger sinds corona kan ik je zeggen, helemaal sinds ze dat verlaagde Wellepad hebben afgesloten in de avond, ivm de verkeersveiligheid. Daardoor verplaatst een zekere groep jongeren zich door de gemeente, zegmaar een waterbedeffect.
Welke zekere groep jongeren bedoel je precies? Ik houdt van man en paard...

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
16 jun 2021 22:03
scharrelschipper schreef:
16 jun 2021 21:49
Erthanax schreef:
16 jun 2021 21:20
Is dat echt zo? Ik heb toch menigmaal gelezen dat de bezoekers werden weggestuurd en dat er geen bekeuringen werden uitgedeeld.
Klopt,is ook gebeurd.
Maar het tegenovergestelde ook.
Niemand weggestuurd en toch iedereen bekeurd? Dat heb ik dan gemist :D
Mag aannemen dat dit een grapje is.
Er zijn feesten beeindigd door de politie waarbij geen bekeuringen uitgeschreven zijn,en er zijn feesten beeindigd waarbij door de politie wel bekeuringen uitgeschreven zijn.
Zo goed dan?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waarom toch mensen met een andere mening aanvallen?
Waarom toch mensen met een ander idee wegzetten als dom en geindoctrineerd..

Kijk dat is nu precies wat ik bedoel.. Je voelt jezelf nogal snel aangevallen op je 'mening'.. Maar ondertussen zet je andere mensen en groepen weg als dom..
Nogal je mond vol over dat anderen een andere mening mogen hebben, maar als je dan iemand ziet lopen die een andere keuze maakt dan jij, dan is die dom en geindoctrineerd...

Behoorlijk hypocriet noem ik dat... Waarom toch mensen aanvallen op hun mening als die niet in je straatje valt..

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
16 jun 2021 20:37
Wie zich niet laat vaccineren, komt vanzelf in aanraking met het virus en omdat de overgrote meerderheid zich wel laat vaccineren, zal dat een hele gemene, erg besmettelijke variant zijn.
Dat lijkt me onzin.
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat de dominante variant straks extra gemeen zal zijn.
En als maatregelen worden afgeschaald, schept dat ruimte zodat ook minder besmettelijke varianten kunnen opbloeien.
Mijn verwachting is dat de meest dominante variant er straks een is, waar het vaccin niet tegen beschermd.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, een vriend van mijn baas was net ingeënt en een dag of 5 later had ie ineens corona. Kans is aanwezig dat ie dat op heeft gelopen bij de vaccinatie. Gelukkig niet ernstig zieken geworden, maar het is wel ironisch dat je juist oploopt waartegen je je komt vaccineren. En ik denk dat we ons niet zo druk moeten maken om varianten, want dat zorgt er alleen maar voor dat we langer in deze vervelende situatie blijven. Dat komt dan wel weer.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 jun 2021 21:37
@nijogeth, ik vind dat mensen die "schijt" aan de regels hebben , gigantisch asociaal.
Jij bent ook nog eens de persoon die hier steeds klaagde, dat je bijna depressief was.

En zonder je te willen aanvallen, vind ik jou erg dubbel bezig...feestjes houden ( die niet mogen), maar onvoorstelbaar klagen over te weinig vrijheid.
Je mag me asociaal vinden, laat ik daar nu ook 'schijt' aan hebben. Ik zit nog steeds heel slecht in mijn vel, want ik mis nog steeds heel veel dingen in mijn leven en juist de dingen waar ik plezier uithaalde en de dingen die mij uit mijn depressie in het verleden hebben gehaald.

Allemaal leuk en aardig dat sportwedstrijden binnenkort weer mogen, maar het is nu bij veel sporten zomerstop, dus de hele dag voetbal kijken op zaterdagen en zondagen op de voetbalclub zit er niet in. Ik heb mijn functie bij de voetbalclub al meer dan een jaar niet meer kunnen vervullen en daar baal ik van, want daar haalde ik plezier en voldoening uit en dat bracht heel veel rust in mijn hoofd, rust die er al lange tijd niet is.

Veel nieuwe mensen heb ik ook niet leren kennen, in de vriendengroep is ondertussen ook wel consensus over het feit dat we elkaar weinig meer te zeggen hebben, omdat niemand nog iets leuks meemaakt en we elkaar alle verhalen van voorheen al 1000x verteld hebben. We willen nieuwe verhalen maken, verhalen over dronken escapades, het vallen van de bar, vals door de microfoon mee blerren, dat soort dingen. Maar ga je nu de kroeg in, dan moet je aan de tafel zitten met jouw vrienden, het leven is gewoon een beetje saai aan het worden zo.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

16again schreef:
16 jun 2021 22:23
Mijn verwachting is dat de meest dominante variant er straks een is, waar het vaccin niet tegen beschermd.
Eens. De meest dominante in zijn soort is het gevaarlijkste. Invasieve exoten noemen we dat. Soorten die gaan overheersen en van de inheemse blijft niets meer over. Bijvoorbeeld in de plantenwereld de japanse duizendknoop. Overwoekerd alles.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 23:34



Veel nieuwe mensen heb ik ook niet leren kennen, in de vriendengroep is ondertussen ook wel consensus over het feit dat we elkaar weinig meer te zeggen hebben, omdat niemand nog iets leuks meemaakt en we elkaar alle verhalen van voorheen al 1000x verteld hebben. We willen nieuwe verhalen maken, verhalen over dronken escapades, het vallen van de bar, vals door de microfoon mee blerren, dat soort dingen. Maar ga je nu de kroeg in, dan moet je aan de tafel zitten met jouw vrienden, het leven is gewoon een beetje saai aan het worden zo.
Heel groot deel heeft de jeugd veroorzaakt, dus ik zou zeggen klaag eens tegen die luitjes.

Voor je het vergeet.....wij zitten er allemaal in, gewoon uitzitten en dan komt het goed. En hopelijk neemt die grandioze jeugd geen andere variant mee uit het buitenland.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
17 jun 2021 10:53
Heel groot deel heeft de jeugd veroorzaakt,
A. Onzin
B. Discriminerend

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 11:04

B. Discriminerend
Want , verklaar je nader. Gigantische onzin wat jij neer zet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 22:05
sjohie schreef:
15 jun 2021 08:57
De overlast is wél erger sinds corona kan ik je zeggen, helemaal sinds ze dat verlaagde Wellepad hebben afgesloten in de avond, ivm de verkeersveiligheid. Daardoor verplaatst een zekere groep jongeren zich door de gemeente, zegmaar een waterbedeffect.
Welke zekere groep jongeren bedoel je precies? Ik houdt van man en paard...
Kom een keer naar onze mooie hanzestad, en dan kan je zelf met die groep kennismaken als je die behoefte zo te lezen hebt. De plekken waar ze te vinden zijn, en de tijdstippen, kan je vinden in de artikelen die ik gelinkt heb in mijn eerdere posts. Ik vind mezelf in dit soort gevallen een onnodige schakel in de communicatie, dus daar stap ik niet tussen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, en het is een (was een?) prachtige stad. Mooi centrum, lekker terrasje gepakt en ik ben van plan om dit jaar nog eens te gaan. Wel zal ik, anders dan de vorige keer niet meer vanaf het centrum naar het stadion lopen. Ik weet precies wat u bedoelt en ik leef met u mee.
reggie2 schreef:
17 jun 2021 11:09
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 11:04

B. Discriminerend
Want , verklaar je nader. Gigantische onzin wat jij neer zet.
Ik denk niet dat we de coronacrisis in de schoenen moeten schuiven van jongeren, of mensen met groene ogen, of mindervaliden of Finnen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens mij moet jij leren lezen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
17 jun 2021 10:53
Heel groot deel heeft de jeugd veroorzaakt,
:lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 11:26
reggie2 schreef:
17 jun 2021 10:53
Heel groot deel heeft de jeugd veroorzaakt,
:lol:
Maar ga je nu de kroeg in, dan moet je aan de tafel zitten met jouw vrienden, het leven is gewoon een beetje saai aan het worden zo.
Nogmaals, leer eens lezen, dit gaat over hoe het met de maatregelen gaat, We zitten allemaal met deze regels. Maar de jeugd loopt te zeuren, is trouwens wel iets voor jou. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
16 jun 2021 22:23
Er is geen enkele reden om te veronderstellen dat de dominante variant straks extra gemeen zal zijn. En als maatregelen worden afgeschaald, schept dat ruimte zodat ook minder besmettelijke varianten kunnen opbloeien. Mijn verwachting is dat de meest dominante variant er straks een is, waar het vaccin niet tegen beschermd.
Een virus wil overleven, muteert en de meest succesvolle mutatie redt het. Alle dominante varianten hebben twee kenmerken: besmettelijker dan hun voorganger en jongere mensen worden er zieker van dan van het origineel. Dat is de trend.

Bij minder beperkingen krijg je juist niet minder besmettelijke varianten, omdat er pas wordt afgeschaald bij groepsimmuniteit (door besmetting of vaccins). Als in zo'n situatie een nieuwe variant ontstaat, kan die variant alleen besmettelijker zijn de vorige, want anders loopt het virus dood op de immuniteit. Het spreekt voor zich, dat de vaccins in zo'n situatie minder bescherming bieden, het virus is de vaccins te snel af.

Ondertussen wordt verder gewerkt aan een vaccin, dat zich op de kern richt in plaats van de buitenkant.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
17 jun 2021 11:37
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 11:26
reggie2 schreef:
17 jun 2021 10:53
Heel groot deel heeft de jeugd veroorzaakt,
:lol:
Maar ga je nu de kroeg in, dan moet je aan de tafel zitten met jouw vrienden, het leven is gewoon een beetje saai aan het worden zo.
Nogmaals, leer eens lezen, dit gaat over hoe het met de maatregelen gaat, We zitten allemaal met deze regels. Maar de jeugd loopt te zeuren, is trouwens wel iets voor jou. :mrgreen:
Okay, mijn opmerking van 11.21 is te kort door de bocht. Het gaat inderdaad niet om de coronacrisis (goede verbetering van u) maar over wie loopt te zeuren over de coronamaatregelen. Vult u in plaats van "jongeren" eens iets anders in (ik geef geen voorbeelden) en dit forum wordt te klein.
Wat betreft mijn foutje: mae culpa (zij die gaan sterven groeten u)

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
16 jun 2021 22:15
Waarom toch mensen met een andere mening aanvallen?
Waarom toch mensen met een ander idee wegzetten als dom en geindoctrineerd..

Kijk dat is nu precies wat ik bedoel.. Je voelt jezelf nogal snel aangevallen op je 'mening'.. Maar ondertussen zet je andere mensen en groepen weg als dom..
Nogal je mond vol over dat anderen een andere mening mogen hebben, maar als je dan iemand ziet lopen die een andere keuze maakt dan jij, dan is die dom en geindoctrineerd...

Behoorlijk hypocriet noem ik dat... Waarom toch mensen aanvallen op hun mening als die niet in je straatje valt..
Nou,nog eentje dan en dan houd ik er mee op.
Het feit dat mensen in de buitenlucht lopen ver van andere mensen en dan een kapje ophebben heeft natuurlijk niets met een mening te maken.
Maar wel alles met het feit dat het er ingestampt is om dat ding te dragen,zodat men er niet eens meer over nadenkt of het wel nodig/nuttig is.
Zoals ik al schreef,ik was bij die 10% op die Franse rommelmarkt en niemand vond het blijkbaar raar dat ik er geen op had.
En dat komt omdat men zich er niet of nauwelijks meer van bewust is dat men dat ding draagt.
En dat vind ik dom ja.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
17 jun 2021 16:29
Een virus wil overleven, muteert en de meest succesvolle mutatie redt het.
Eens.
Jablan schreef:
17 jun 2021 16:29
Alle dominante varianten hebben twee kenmerken: besmettelijker dan hun voorganger en jongere mensen worden er zieker van dan van het origineel. Dat is de trend.
Je kunt je ook afvragen waarom nieuwe variant besmettelijker is dan de voorganger. Juist de maatregelen waren een belangrijk selectiemiddel, waardoor alleen de meest besmettelijke variant om zich heen kon grijpen.
Jablan schreef:
17 jun 2021 16:29
Bij minder beperkingen krijg je juist niet minder besmettelijke varianten, omdat er pas wordt afgeschaald bij groepsimmuniteit (door besmetting of vaccins).
Je gaat ervan uit de vaccins en groepsimmuniteit succesvol zijn tegen nieuwe varianten. Ook hier zie ik het als een selectiemiddel, voor een variant waar vaccin niet effectief voor is.

Gesloten