Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
21 mei 2021 20:21
(...)
m.i. kunnen juist ouderen die niet met een smartphone om kunnen gaan wel eens degenen zijn die het meest vatbaar zijn voor eenzaamheid. Ze missen, denk ik, in veel gevallen al heel lang de aansluiting met de maatschappij. En juist voor hen wordt het door dit soort grappen nog moeilijker gemaakt om het leven weer een beetje op te pakken (...)
Ouderen die niet op tijd zijn meegegaan in de digitale wereld hebben zeker veel gemist nu , niet face timen, niet appen, geen Zoom etc . Dat is eenzaam idd . Een PC of tablet volstaat , niet perse een Smartphone.

Deze ouderen kunnen wel weer nd Bingo straks, de bieb, het concert , het terras, het buurthuis, die pakken op hun manier het leven wel weer op :D
En om een bak koffie te halen heb je toch geen IPhone nodig? Waarom moet je een QR code scannen om een beker koffie te kunnen kopen?
Daarbij: veel ouderen halen geen coffee to go bij de Mac , denk ik maar zo.
Die pakken een verwarmd terras of gaan de paden op, de lanen in met een thermoskan :D

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
20 mei 2021 22:25
scharrelschipper schreef:
20 mei 2021 21:58
Als ik morgen tijd heb ga ik alles nog eens lezen,ook de link, maar blijft dat er toch wel wat van klopt wat de Hond zei. Moet dat dan met allerlei links en zijwegen alsnog afgekraakt worden? Wat is het nut daarvan als ook de officiële en "goedgekeurde" instanties dat nu zeggen. Zeg gewoon dat de man gelijk bleek te hebben.
Met de ventilatie heeft hij ook gelijk, maar zoals hij het brengt, gaan alle deuren direct dicht. En nogmaals: hij was niet de eerste, niet de enigste, zal ook niet de laatste zijn, die over dit onderdeel van de preventie aan de bel trekt. Voor de rest kan ik er niets anders van maken, dan wat ik al neergezet heb: geen samenhangend verhaal. Als je de bijdrage van hem hebt gelezen, begrijp je het afkraken ook beter, vermoed ik zomaar.

Vorig jaar heeft minister Slob extra geld ter beschikking gesteld om op scholen de ventilatie te verbeteren. School van zoon wacht nog steeds op die verbeteringen, zodat alle leerlingen weer op één locatie les krijgen. Het is niet zo, dat er niets gebeurd, maar wel stroperig, ambtelijk langzaam.

Ik heb een tijdje terug hier een bouwplan verlinkt van het Max Planck Institut hoe je simpel en effectief aerosolen vermindert in volle klaslokalen. Zulke praktische oplossingen heeft Maurice niet bij de hand, maar Hornbach heeft het wel opgepakt en in een project vertaald voor de vaders met twee rechterhanden ;) Dit soort praktische oplossingen helpt meer dan een blogje online zetten.
Jablan,je zult best gelijk hebben dat die hond niet alles bij het rechte eind heeft,wie wel?
En inderdaad;mensen met 2 rechterhanden kunnen practisch van alles voor elkaar krijgen,maar ze moeten wel eerst ergens vandaan halen wat ze moeten doen.
En.ja. ik ben ook geen groot fan van de man,maar zoals ik al erder schreef:wat heb je eraan om hem af te kraken alleen maar omdat hij ( gedeeltelijk?) gelijk had?
Dat er mensen en instituten zijn die het nog beter kunnen uitleggen en evt.beter kunnen uitvoeren is toch geen reden om hem af te kraken?

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
21 mei 2021 20:39
Ik denk dat die ouderen die net zoals u de aansluiting missen, op hun smartphone kijken en dan denken, ik zet thuis wel een lekker bakkie.
Ik ben ook een oudere (denk ik) en ik heb geen veegfoon,mis ik dan ook de aansluiting?
En met wat dan??

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
21 mei 2021 21:06
En om een bak koffie te halen heb je toch geen IPhone nodig? Waarom moet je een QR code scannen om een beker koffie te kunnen kopen?
Dat is dus de vraag waarop ze bij de Mac geen antwoord wisten. Maar het was dus om op het terras te kunnen zitten, het was niet voor de coffee-to-go.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
21 mei 2021 21:53


Ik ben ook een oudere (denk ik) en ik heb geen veegfoon,mis ik dan ook de aansluiting?
En met wat dan??
Met de "gekkies" 😀

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
21 mei 2021 21:56
moederslink schreef:
21 mei 2021 21:06
En om een bak koffie te halen heb je toch geen IPhone nodig? Waarom moet je een QR code scannen om een beker koffie te kunnen kopen?
Dat is dus de vraag waarop ze bij de Mac geen antwoord wisten. Maar het was dus om op het terras te kunnen zitten, het was niet voor de coffee-to-go.

Omdat het handig is, je hoeft op een terras niet op de serveerster te wachten voor je bestelling en bij de Mac hoef je niet in de rij te staan. Deze manier van bestellen zal steeds vaker gaan gebeuren.

Op het terras van een strandtent of bij de McDonald’s een QR-code scannen met je mobiele telefoon, het menu doorlopen, een keuze maken en meteen afrekenen. Zonder dat je hoeft te wachten op de ober of ergens in de rij staat.

Door de coronapandemie maken steeds meer horecabedrijven gebruik van contactloze betaalsystemen. Praktisch in de 1,5-metermaatschappij én handig voor klanten en horecazaken.

“De trend richting digitaal betalen, dus cashless payments, versnelt op alle fronten”, schetst salesdirecteur Benelux Floris Jochemsen van Adyen.

https://www.businessinsider.nl/qr-code- ... onacrisis/
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 21 mei 2021 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
21 mei 2021 21:53
Lady1234 schreef:
21 mei 2021 20:39
Ik denk dat die ouderen die net zoals u de aansluiting missen, op hun smartphone kijken en dan denken, ik zet thuis wel een lekker bakkie.
Ik ben ook een oudere (denk ik) en ik heb geen veegfoon,mis ik dan ook de aansluiting?
En met wat dan??
Geen idee, maar volgens WA wel.

FranklinOlsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2021 04:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door FranklinOlsen »

Wanneer zal deze Covid-19 voorbij zijn? De hele wereld maakt het erg moeilijk. Er zijn al veel mensen omgekomen.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

FranklinOlsen schreef:
22 mei 2021 10:50
Wanneer zal deze Covid-19 voorbij zijn? De hele wereld maakt het erg moeilijk. Er zijn al veel mensen omgekomen.
Wanneer is de griep voorbij?
Die komt elk jaar terug, dat zal bij Covid niet anders zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is pas voorbij wanneer de dikke dame zingt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/It_ain% ... lady_sings

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
22 mei 2021 11:00
FranklinOlsen schreef:
22 mei 2021 10:50
Wanneer zal deze Covid-19 voorbij zijn? De hele wereld maakt het erg moeilijk. Er zijn al veel mensen omgekomen.
Wanneer is de griep voorbij?
Die komt elk jaar terug, dat zal bij Covid niet anders zijn.
Hebt u werkelijk de illusie dat Covid een griep is? Deskundigen denken daar anders over.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
21 mei 2021 21:47
wat heb je eraan om hem af te kraken alleen maar omdat hij ( gedeeltelijk?) gelijk had?
Ik heb mij nog ingehouden ;) Hij heeft gelijk, dat hij aandacht vraagt voor ventilatie. Maar met de mondkapjesdiscussie hebben we al de kennisgemaakt met Hollandse kaaskoppigheid bij het landsbestuur en daaruit zou je kunnen leren wat wel en niet werkt om onderwerpen bovenaan de lijst te krijgen. Met zijn insteek bereikt hij juist het tegenovergestelde: niemand wil erover nadenken. Het is handiger om aan de hand van concrete voorbeelden er beweging in te krijgen.

Bij ventilatie en scholen was de reactie van minister Slob: 'voldoet aan bouwbesluit'. Dat is een uitvlucht om er niet mee aan de gang te gaan. Het stappenplan van Hornbach is een mooi, concreet, beeldend voorbeeld om de overheid wel tot actie aan te zetten. Exact dezelfde opstelling is geschikt voor alle grotere ruimten in woonzorgcentra, maar die vallen onder een andere minister en waar tot nu toe aanpassingen zijn gedaan, is dat vanuit de reserves betaald, niet vanuit de budgetten van het Rijk.

In hetzelfde rijtje:

Voor minister De Jonge is een dvd'tje al cultuur genoeg, zijn excuus om de cultuursector te laten bungelen.

Anderen koppelen een gratis pcr-test voor reizigers aan vakantie en gebruiken dat als argument om geen gratis test aan te bieden. Dat is zeker 10 maanden per jaar een onzinargument, buiten de schoolvakanties zijn vooral zakelijke reizigers internationaal onderweg en als de economie al in een recessie zit, ga je die recessie verlengen door extra drempels in de vorm van betaalde testen op te werpen.
Ik kom bij bedrijven, die hierdoor klanten verliezen, omdat momenteel een simpel onderhoudsbezoek over de grens drie weken in plaats van drie dagen tijd kost. Klant moet te lang wachten, medewerker zit met quarantaines ... dat is de keerzijde van het smalle denken, dat buitenland gelijk staat aan vakantie.

Bij het vaccineren nog iets kroms. De vaccins worden veel beperkter ingezet dan waarvoor ze zijn toegelaten. BionTech is vanaf 16 jaar (binnenkort 12 jaar) en in plaats van die instructie over te nemen, gaat Nederland eerst in discussie en opnieuw advies inwinnen. Elk tijdverlies betekent dat het virus vrij spel houdt en ook kinderen 12-17 jaar zijn goede overbrengers van het virus. Dat wordt liever genegeerd en dan vindt iedereen het zo raar, dat de besmettingscijfers zo lang zo hoog blijven.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
16 mei 2021 15:22
Het lijkt wel allemaal heel rap de goede kant uit te gaan. Op het huidige tempo zijn de ziekenhuizen bijna leeg aan het einde van de maand.
Dit statement nog maar een keertje naar boven halen. We hebben nog 9 dagen. Ik denk inderdaad dat mijn uitspraak redelijk goed geschat gaat zijn en dat we dadelijk minder dan de helft van het aantal mensen aan het begin van de maand erin hebben liggen. Als we onder de 1000 komen, dan claim ik dit toch wel als uitgekomen voorspelling ;)

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
22 mei 2021 19:14
Nijogeth schreef:
16 mei 2021 15:22
Het lijkt wel allemaal heel rap de goede kant uit te gaan. Op het huidige tempo zijn de ziekenhuizen bijna leeg aan het einde van de maand.
Dit statement nog maar een keertje naar boven halen. We hebben nog 9 dagen. Ik denk inderdaad dat mijn uitspraak redelijk goed geschat gaat zijn en dat we dadelijk minder dan de helft van het aantal mensen aan het begin van de maand erin hebben liggen. Als we onder de 1000 komen, dan claim ik dit toch wel als uitgekomen voorspelling ;)
Honderden mensen in het ziekenhuis gelijk stellen aan bijna leeg is wat mij betreft goochelen met cijfers.. zou je van 100000 komen, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
22 mei 2021 12:45
16again schreef:
22 mei 2021 11:00
Wanneer is de griep voorbij?
Die komt elk jaar terug, dat zal bij Covid niet anders zijn.
Hebt u werkelijk de illusie dat Covid een griep is?
Waar lees je dat dan?

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfff... zijn 'we' met zijn allen op de goede weg, lees je dit... zwarte schimmel. Echt hopen dat dit heel, heel snel onder controle komt.

https://nos.nl/liveblog/2381945-zwarte- ... vaccineren

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Klinkt eng, maar die zwarte schimmel is toch niet besmettelijk

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ZeerPrivé schreef:
21 mei 2021 22:07

Omdat het handig is, je hoeft op een terras niet op de serveerster te wachten voor je bestelling en bij de Mac hoef je niet in de rij te staan. Deze manier van bestellen zal steeds vaker gaan gebeuren.
Een paar jaar geleden hadden ze zo'n systeem al op een terras op Het Plein in Den Haag. Inderdaad heel handig. Zeker op een terras waar je vaak even snel wat gaat eten of drinken. Via QR codes (zij hadden daarnaast ook nog een app) tafel en bestelling doorgeven, komt gelijk aan in de keuken en wordt foutloos gebracht. Het zal uiteraard niet voor alle horecazaken het ei van Columbus zijn (in een Michelinsterrenrestaurant verwacht je iemand aan je tafel voor de bediening), maar in heel veel gevallen is het een prima oplossing. Je hoeft ook niet te wachten als je klaar bent en wilt betalen. Gewoon direct betalen en weg als je bordje leeg is. Mooie mix tussen een fastfoodrestaurant/snackbar en een "echte" horecazaak.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
23 mei 2021 16:32
Het zal uiteraard niet voor alle horecazaken het ei van Columbus zijn (in een Michelinsterrenrestaurant verwacht je iemand aan je tafel voor de bediening), maar in heel veel gevallen is het een prima oplossing.
Voor mij geen michellinrestaurant en ook geen restaurant waar ze mij met qr codes laten rommelen. Heel erg hip misschien voor de volgelingen van kaag en de jessiah, maar ik pas. Trouwens ook voor horeca waar ik in het engels wordt toegesproken.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk is zoiets geen oplossing voor gezellig in een dorp op het terras zitten, waar iedereen elkaar kent en de ober een bekende is. Maar daar zul je ook niet in het Engels worden aangesproken. Iets voor jou, J. Deltoer?

Gesloten