Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
03 mei 2021 23:08
(...)
Desondanks, als je ouder bent, dan is je karakter gevormd, ben je beter bestand tegen alle beperkingen van nu, zal het makkelijker zijn om de draad weer op te pakken. Bij jongeren ligt dat anders, is het sterk afhankelijk van de fase waarin ze zitten en van de omgeving.
(...)
Dat ouderen beter met allerlei beperkingen kunnen omgaan, ligt ook aan de persoon zelf natuurlijk.
Niet iedere oudere kan dat namelijk.
Jongeren , over het algemeen hè , zijn opgegroeid in een welvarend rijk en vrij Nederland , kennen geen ontberingen en zijn best behoorlijk verwend daardoor.
Dat jongeren andere jongeren nodig hebben om zich te ontwikkelen en zich aan te conformeren klopt natuurlijk wel, dat is van alle tijden.
Maar nu ruim een jaar met beperkingen leren omgaan is , op zich , ook vormend . Niet verkeerd lijkt mij.
Goed voor de ruggengraat.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 mei 2021 20:42
Wat er mis is gegaan is dat overheid en Ajaxbestuur de touwtjes van 12.000 marionetten hebben losgelaten. Met als gevolg dat 12.000 marionetten zich niet aan de Coronaregels hielden. Het is te hopen dat het allemaal meevalt, maar het zou zomaar kunnen dat je over 14 dagen een explosie hebt in het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames.
Dat weten we ( nog ) niet.
Zou kunnen,maar zou ook niet kunnen.
Kortom,er is dus nog niets gebeurd,maar "men"is bang dat er iets zou kunnen gebeuren.
Een mens vreest het meeste voor het lijden dat hij vreest.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
04 mei 2021 20:49
12000 mensen in deze tijd is gewoon asociaal. Iedereen moet zich aan de regels houden, dus ook de Ajax fans, bestuur en de gemeente.

@scharrelschipper, lees AT5
Dat kan ik dus niet lezen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@scharrelschipper, klopt. Het is afwachten al was het gelukkig buiten.

AT5 kan je wel lezen, het staat trouwens ook bij andere sites.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
04 mei 2021 20:43
Nu was het na een korte tijd over en ging iedereen naar huis, anders had je mogelijk nog ongeregeldheden gekregen.
Op zich te gek voor woorden dat je dan mogelijk ongeregeldheden had gekregen. Ga er maar 100 % van uit dát het geëscaleerd was.
En Femke wil dat niet :mrgreen: .
Desalniettemin, vroeger was er nog ontzag voor Bromsnor.
Waar en wanneer ging het mis dat er geen ontzag meer voor het gezag is??
( retorische vraag :D .)
Je hebt gewoon te luisteren , wegwezen is wegwezen. Punt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
04 mei 2021 20:53
reggie2 schreef:
04 mei 2021 20:49
12000 mensen in deze tijd is gewoon asociaal. Iedereen moet zich aan de regels houden, dus ook de Ajax fans, bestuur en de gemeente.

@scharrelschipper, lees AT5
Dat kan ik dus niet lezen.
https://nos.nl/l/2379248

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
04 mei 2021 20:51
Een mens vreest het meeste voor het lijden dat hij vreest.
Warm, maar niet heet.

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
04 mei 2021 20:49
Jablan schreef:
03 mei 2021 23:08
(...)
Desondanks, als je ouder bent, dan is je karakter gevormd, ben je beter bestand tegen alle beperkingen van nu, zal het makkelijker zijn om de draad weer op te pakken. Bij jongeren ligt dat anders, is het sterk afhankelijk van de fase waarin ze zitten en van de omgeving.
(...)
Dat ouderen beter met allerlei beperkingen kunnen omgaan, ligt ook aan de persoon zelf natuurlijk.
Niet iedere oudere kan dat namelijk.
Jongeren , over het algemeen hè , zijn opgegroeid in een welvarend rijk en vrij Nederland , kennen geen ontberingen en zijn best behoorlijk verwend daardoor.
Dat jongeren andere jongeren nodig hebben om zich te ontwikkelen en zich aan te conformeren klopt natuurlijk wel, dat is van alle tijden.
Maar nu ruim een jaar met beperkingen leren omgaan is , op zich , ook vormend . Niet verkeerd lijkt mij.
Goed voor de ruggengraat.
Nou,dat lijkt mij wel verkeerd.
Omgaan met tegenslagen en problemen is prima,heb ik ook moeten doen,zowel prive als zakelijk,wie niet?
Maar omgaan met de problemen die deels gecreeerd worden en zeer zeker extreem zijn,lijkt me nu niet echt vormend.
Als men gevormd gaat worden naar de situatie die we nu kennen,zie ik het somber in voor de toekomst.
Ik hoef hopelijk niet uit te leggen wat voor samenleving (die dan geen samenleving meer is) ik dan voor me zie?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk als je de afwegingen moet maken, de keuze helemaal de juiste is. Het is te gek voor woorden dat er anders ongeregeldheden zouden komen, maar denken dat het niet gebeurt als de politie ingrijpt, dat is nog idioter. Je weet gewoon dat dat gaat gebeuren en daar pas je de beleidsvoering op aan. Hoeveel man politie is er nodig om een leger van een geschatte 14.000 man weg te krijgen? Hoeveel schade gaat dat met zich meebrengen? Hoe groot is de kans dat dit extreem veel coronabesmettingen gaat realiseren? En hoeveel procent daarvan komt uiteindelijk in het ziekenhuis terecht? Ik denk dat de antwoorden op de eerste 2 vragen vele malen groter zijn dan op de laatste 2. Dan is de keus toch zo gemaakt? Huldigen die gasten en de supporters binnen korte tijd tevreden naar huis zien gaan of met alle gevolgen van dien een gigantische knokpartij starten omdat je de coronaregels belangrijker vindt dan de veiligheid van duizenden mensen.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
04 mei 2021 21:15
scharrelschipper schreef:
04 mei 2021 20:51
Een mens vreest het meeste voor het lijden dat hij vreest.
Warm, maar niet heet.

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Ja die vorm ken ik ook,maar ik moest kiezen :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
04 mei 2021 20:49
En al die klasgenoten hebben ook nog corona gehad? Dus uw jongen ziet de hele week zijn klasgenoten en in het weekend zijn andere vrienden en nog vindt u dat hij beperkt is? En krijgt volgens u gedrags- en ontwikkelingsstoornissen?
Drie vragen.

De eerste heb ik al vaker beantwoord. Vorig jaar maart heeft iedereen plat gelegen met Covid19, omdat één klasgenoot op wintersport in Zuid-Tirol was geweest en het virus had meegenomen. Of die klasgenoot ook de bron van onze besmetting was, weten we niet, omdat mijn man en ik in die weken op ons werk ook contact hadden met mensen, die al besmet waren zonder het te weten.

Bij je andere twee vragen vermeng je het algemene beeld met onze situatie. In Nederland (en trouwens de meeste andere landen in Europa) worden bij jongeren meetbare leerachterstanden genoteerd. Wie beroepshalve met kinderen omgaat, ziet nog veel meer veranderingen. Dagblad Trouw besteedt hier de meeste aandacht aan.

Onze jongen ... huiskamer, andere keer.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een leerachterstand, omdat er een tijdje geen les gevolgd is, is nog geen ontwikkelingsstoornis en ook geen reden voor een gedragsstoornis.

Het is vervelend, maar dat wordt wel ingehaald. Wellicht met een zomerschool.

Ik zie er het nu niet van in jongeren stoornissen aan te praten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook al eerder geschreven dat ik denk dat jongeren die nu problemen ontwikkelen al mogelijk onderliggende psychische problemen hadden, denk aan suïcide, depressies, middelengebruik, onveilige thuissituaties , sterfgevallen , genderproblematiek , moeilijk lerende kinderen etc , daarbij is dan Corona misschien in veel gevallen de druppel geworden.
Een gezonde puber moet als het goed is toch wel een stootje kunnen hebben ,zelfs met ruim een jaar met beperkingen, mits de thuissituatie warm is?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
04 mei 2021 22:07
Ik zie er het nu niet van in jongeren stoornissen aan te praten.
Wegkijken als ze er zijn, is ook niet heel zinvol.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de eventuele stoornissen van je eigen jongen projecteren op andere jongeren schiet niet op.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Structureel negatief reageren en opmerkingen van anderen in twijfel brengen schiet ook niet op.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 mei 2021 21:19
Ik denk als je de afwegingen moet maken, de keuze helemaal de juiste is. Het is te gek voor woorden dat er anders ongeregeldheden zouden komen, maar denken dat het niet gebeurt als de politie ingrijpt, dat is nog idioter. Je weet gewoon dat dat gaat gebeuren en daar pas je de beleidsvoering op aan. Hoeveel man politie is er nodig om een leger van een geschatte 14.000 man weg te krijgen? Hoeveel schade gaat dat met zich meebrengen? Hoe groot is de kans dat dit extreem veel coronabesmettingen gaat realiseren? En hoeveel procent daarvan komt uiteindelijk in het ziekenhuis terecht? Ik denk dat de antwoorden op de eerste 2 vragen vele malen groter zijn dan op de laatste 2. Dan is de keus toch zo gemaakt? Huldigen die gasten en de supporters binnen korte tijd tevreden naar huis zien gaan of met alle gevolgen van dien een gigantische knokpartij starten omdat je de coronaregels belangrijker vindt dan de veiligheid van duizenden mensen.
Wel redelijk mee eens.
Maar het geeft te denken dat feestende supporters en een BLM betoging op de dam niet met harde hand worden be-eindigd, en demonstraties tegen Corona maatregelen wel.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Allemaal tegelijkertijd 150 km op de rijksweg gaan rijden, word je waarschijnlijk ook niet aangehouden en bekeurd.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
04 mei 2021 23:08
Allemaal tegelijkertijd 150 km op de rijksweg gaan rijden, word je waarschijnlijk ook niet aangehouden en bekeurd.
Ja, ik vind de houding van mijn medeweggebruikers daarin ook altijd zo laks. Gewoon plankgas en de politie houdt alleen de langzaamste aan en dat is dus niet mijn auto.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sake1987 »

16again schreef:
04 mei 2021 23:05
Nijogeth schreef:
04 mei 2021 21:19
Ik denk als je de afwegingen moet maken, de keuze helemaal de juiste is. Het is te gek voor woorden dat er anders ongeregeldheden zouden komen, maar denken dat het niet gebeurt als de politie ingrijpt, dat is nog idioter. Je weet gewoon dat dat gaat gebeuren en daar pas je de beleidsvoering op aan. Hoeveel man politie is er nodig om een leger van een geschatte 14.000 man weg te krijgen? Hoeveel schade gaat dat met zich meebrengen? Hoe groot is de kans dat dit extreem veel coronabesmettingen gaat realiseren? En hoeveel procent daarvan komt uiteindelijk in het ziekenhuis terecht? Ik denk dat de antwoorden op de eerste 2 vragen vele malen groter zijn dan op de laatste 2. Dan is de keus toch zo gemaakt? Huldigen die gasten en de supporters binnen korte tijd tevreden naar huis zien gaan of met alle gevolgen van dien een gigantische knokpartij starten omdat je de coronaregels belangrijker vindt dan de veiligheid van duizenden mensen.
Wel redelijk mee eens.
Maar het geeft te denken dat feestende supporters en een BLM betoging op de dam niet met harde hand worden be-eindigd, en demonstraties tegen Corona maatregelen wel.
Helemaal mee eens, hier had de politie bij ingrijpen alleen maar heel veel rottigheid gecreëerd. Soms moet je een brand blussen en soms is het beter om hem uit te laten woekeren.

Gesloten