Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

is niet veel anders dan de angst van anderen voor het vaccineren..

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
22 apr 2021 15:30
Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?
Welke kwart?

@reggie

Ik heb geen angst, maar bijvoorbeeld het Erasmus is “gewone” operaties al aan het afschalen. Maar gelukkig zit ik daar ook niet op te wachten. Anderen wel,

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 apr 2021 16:02
witte angora schreef:
22 apr 2021 15:30
Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?
Welke kwart?
Wat dacht je van 4,8 miljoen? Dat is toch een kwart van ruim 17 miljoen, of ben ik de weg een beetje kwijt?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 14:28
Moneyman schreef:
22 apr 2021 11:17
scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 11:12
... want de cijfers dalen in Rotterdam?
Welke cijfers?
De getallen van ziekenhuis opname en overledenen.
Ik krijg toch een ander beeld.
https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2021/ ... et-gedrang

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
22 apr 2021 16:15
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 16:02
witte angora schreef:
22 apr 2021 15:30
Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?
Welke kwart?
Wat dacht je van 4,8 miljoen? Dat is toch een kwart van ruim 17 miljoen, of ben ik de weg een beetje kwijt?

Maar bijna een miljoen heeft nog niet de tweede vaccinatie gehad.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forummers,

We onderbreken even de discussie om te melden dat we op eerdere pagina's enkele offtopic-berichten hebben weggehaald. Inmiddels is de discussie weer op gang, houden zo!

Groet,
Radar Forummoderatie

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 apr 2021 16:18
scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 14:28
Moneyman schreef:
22 apr 2021 11:17
Welke cijfers?
De getallen van ziekenhuis opname en overledenen.
Ik krijg toch een ander beeld.
https://www.nza.nl/actueel/nieuws/2021/ ... et-gedrang
Maar ik noemde alleen Rotterdam,en keek naar de cijfers op het corona dashboard.
En daarom vroeg ik me af of er misschien patiënten uit andere regio`s naar Rotterdam kwamen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan nu maar ff een positief bericht!
Vandaag mijn 1e prik ' Pfizer ' gekregen en allemachtig wat was het perfect georganiseerd :!:
Bij binnenkomst de gezondheidsverklaring ingeleverd, ivm gebruik bloedverdunners, doorgestuurd naar een arts , kreeg daarom een oranje sticker op mijn formulier en kon gelijk doorlopen. Werd geprikt door een huisarts in ruste , ( YEP ) superdunne naald, niets gevoeld en je krijgt dus 0,3 ml. Hem wel gevraagd om die naald er niet " in te jassen " , maar gewoon rustig de prik te zetten , nou dát deed ie .
Door deze oranje sticker moest ik de prikplek 2 minuten aangedrukt houden.
Enfin, daarna een kwartier wachten in een giga zaal, stoelen 2 meter naast elkaar en 2 meter achter elkaar.
Vóór deze rijen stonden 4 EHBO medewerkers, onze mondkapjes moesten even af zodat ze je goed in het gezicht konden kijken, hoe je je voelt etc.
Na een kwartier wachten mocht je gaan.

Er reden een soort verlengde Golf karretjes die mensen vanaf de parkeerplaats naar de ingang reden en weer vanaf de ' wacht zaal ' terug nd parkeerplaats reden , voor de slecht ter been zijnde mensen of die het sowieso wilden.

Ik heb geen nabloeding gehad, geen dikke, warme prikplek , sterker nog, er is niets te zien vh prikgaatje . Voel me prima!

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Perfect, op naar de volgende prik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

So far so good!
Kijken hoe het vanavond gaat, ik verwacht dat het zo goed blijft!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
22 apr 2021 15:30
Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?
Dat is niet zo gek WA, je kunt ondanks dat je gevaccineerd bent, tóch nog steeds besmet worden, echter , je wordt er niet zodanig ziek meer van dat je moet worden opgenomen.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

snellie schreef:
22 apr 2021 20:32
moederslink schreef:
22 apr 2021 19:54
.. je kunt ondanks dat je gevaccineerd bent, tóch nog steeds besmet worden, echter , je wordt er niet zodanig ziek meer van dat je moet worden opgenomen.
Dat is tenminste de hoop. Zekerheid heb je natuurlijk nooit, zolang zijn er nog geen gevaccineerde mensen. Maar ik ben blij dat een gevaccineerde zegt dat je ook met een vaccinatie nog steeds ziek, en dus besmettelijk, kunt zijn.
Als de Indiase variant maar wel wegblijft. Anders komen die bitterballen er nooit :D
Update van mijn kant,niemand in mijn familie of kennissenkring is ziek geworden tot nu toe.
Ben ik blij om.
Ook de mensen in de diverse landen waar ik regelmatig mee werk:geen probleem.
Niemand doet overdreven aan veiligheids maatregeken voor zover ik kan nagaan.
Maar hen houd zich aan de regels in het redelijke,voornamelijk om anderen niet op te zadelen met een boete.
Deze mensen zijn in meerderheid geen voorstander van vaccinatie,maar zijn "bang"dat ze wel moeten om hun werk te kunnen blijven doen.
Dat vind ik persoonlijk een zeer kwalijke zaak.
Sprak vandaag iemand die mij vertelde dat zijn broer niet meer met hem en zijn vrouw wilde "buurten"omdat dat te gevaarlijk is.
Wat een ellende,zo gaan familieleden elkaar als de vijand zien.
Moeten we daar naar heen??
Een ieder die dit leest:doe wat je verstandig lijkt en blijf gezond.

Lady1234
Berichten: 26911
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand moet. En buurten hoeft helemaal geen probleem te zijn als men zich aan de adviezen houdt. Heeft niets met de vijand zien te maken,

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 23:22
Sprak vandaag iemand die mij vertelde dat zijn broer niet meer met hem en zijn vrouw wilde "buurten"omdat dat te gevaarlijk is. Wat een ellende, zo gaan familieleden elkaar als de vijand zien.

Serieus, als iemand voorzichtig is qua contacten is men de vijand? Als dat werkelijk zo is, dat is er in die familieverhoudingen een ander en groter probleem dan Corona.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 apr 2021 08:22
scharrelschipper schreef:
22 apr 2021 23:22
Sprak vandaag iemand die mij vertelde dat zijn broer niet meer met hem en zijn vrouw wilde "buurten"omdat dat te gevaarlijk is. Wat een ellende, zo gaan familieleden elkaar als de vijand zien.

Serieus, als iemand voorzichtig is qua contacten is men de vijand? Als dat werkelijk zo is, dat is er in die familieverhoudingen een ander en groter probleem dan Corona.
Dat van die vijand had ik tussen aanhalings tekens moeten zetten,het was mijn uitleg ervan.
In dit geval wil de broer wel met zijn familie praten,maar alleen in de buitenlucht met mondkapje en op een paar meter afstand.
Dat vindt de andere broer dan weer wat overdreven en dat ben ik met hem eens.
Zover ik weet gaan de broers normaliter gewoon goed met elkaar om.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
23 apr 2021 09:06
Dat van die vijand had ik tussen aanhalings tekens moeten zetten,het was mijn uitleg ervan.
In dit geval wil de broer wel met zijn familie praten,maar alleen in de buitenlucht met mondkapje en op een paar meter afstand.
Dat vindt de andere broer dan weer wat overdreven en dat ben ik met hem eens.
Zover ik weet gaan de broers normaliter gewoon goed met elkaar om.
Ik begrijp dan werkelijk niet waarom jij hier het predicaat "vijand" aan zou hangen. Dat slaat werkelijk nergens op. Op die manier polariseer je alleen maar de discussie.

Het is iemands goed recht om erg voorzichtig te zijn - net zoals een ander dat overdreven mag vinden. Maar daar -terwijl men goed met elkaar omgaat- een vijandschap uit destilleren vind ik best eh... bijzonder.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
22 apr 2021 16:15
Lady1234 schreef:
22 apr 2021 16:02
witte angora schreef:
22 apr 2021 15:30
Ondanks vaccineren van een kwart van de inwoners 9648 nieuwe besmettingen?
Welke kwart?
Wat dacht je van 4,8 miljoen? Dat is toch een kwart van ruim 17 miljoen, of ben ik de weg een beetje kwijt?
Ook dat is weer te simpel gedacht, want 2/3e daarvan zijn "slechts" eerste prikken, dus mensen die Moderna, BioNTech/Prizer of AstraZenica krijgen, en daarvoor 2 prikken moeten krijgen om tot de maximale bescherming te komen. Goede nieuws is dat men ~2 weken na de eerste prik al zover beschermd is, dat een ziekenhuisopname zo goed als uitgesloten is, wat dus al een enorme stap de goede richting op is, maar dus nog niet optimaal beschermd is.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
23 apr 2021 09:42
scharrelschipper schreef:
23 apr 2021 09:06
Dat van die vijand had ik tussen aanhalings tekens moeten zetten,het was mijn uitleg ervan.
In dit geval wil de broer wel met zijn familie praten,maar alleen in de buitenlucht met mondkapje en op een paar meter afstand.
Dat vindt de andere broer dan weer wat overdreven en dat ben ik met hem eens.
Zover ik weet gaan de broers normaliter gewoon goed met elkaar om.
Ik begrijp dan werkelijk niet waarom jij hier het predicaat "vijand" aan zou hangen. Dat slaat werkelijk nergens op. Op die manier polariseer je alleen maar de discussie.

Het is iemands goed recht om erg voorzichtig te zijn - net zoals een ander dat overdreven mag vinden. Maar daar -terwijl men goed met elkaar omgaat- een vijandschap uit destilleren vind ik best eh... bijzonder.
Het 'probleem' wordt hier dan ook op de verkeerde plek gelegd.
Er zijn 2 interpretaties van wat veilig genoeg is. De een wil graag alle voorzorgsmaatregelen nemen en zo veilig mogelijk terwijl de ander dat allemaal overdreven vindt.
Iedereen heeft het de hele tijd over vrijheid en de ander zelf laten kiezen wat hij/zij wil. Maar dat is nogal in contrast met de ander daarna als 'vijand' wegzetten of samen de ander als 'overdreven' betitelen.
Het probleem zit hier op een heel andere plek dan de tekst lijkt te suggereren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
23 apr 2021 09:51
Iedereen heeft het de hele tijd over vrijheid en de ander zelf laten kiezen wat hij/zij wil. Maar dat is nogal in contrast met de ander daarna als 'vijand' wegzetten of samen de ander als 'overdreven' betitelen.
Het probleem zit hier op een heel andere plek dan de tekst lijkt te suggereren.
Eens. Vaak geldt die vrijheid meer voor jezelf dan voor de ander.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
22 apr 2021 09:12
Waar haal je mijn "inconsequentie" vandaan Jablan?
Niks inconsequent aan mijn beslissing tot niet vaccineren. Ik heb een hele duidelijke afweging gemaakt:
Hoe groot is de kans dat ik ziek ga worden? Ik schat minder dan 10% (ik ben namelijk nooit ziek)
Hoe groot is de kans dat ik dan erg ziek ga worden? Minder dan 10% (ik ben namelijk nooit ziek)
Hoe groot is de kans dat ik dan kom te overlijden? Minder dan 10% (ik ga namelijk nooit dood :D )
Lijkt me een weloverwogen beslissing. Het "dom" in mijn tekst sloeg op de mening van sommige forummers en niet op mijn weloverwogen beslissing.
Het feit dat ik mijn mening vaker heb gegeven is blijkbaar aanleiding tot scherpe reacties, terwijl anderen bij herhaling "ongestraft" kunnen aangeven dat zij zich WEL laten vaccineren. Dat is pas inconsequent. :wink:
Inconsequent vind ik, dat je mensen hebt verloren aan Corona en dan toch kiest voor niet-vaccineren. Het past niet bij mijn ervaringen sinds maart 2020 - voor de meesten is wel vaccineren direct gekoppeld aan iemand in hun omgeving, die Covid19 heeft gehad.
Wij hadden voor maart vorig jaar ook nooit wat. Toch zijn we ziek geworden met dit virus, onze jongen nog het ergst.

Wel fijn om te weten, dat jij nooit dood gaat. Zodra jouw lichaam op is, geister je nog eeuwen rond.

Gesloten