Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
16 apr 2021 12:48


En om mensen te dwingen een smartphone te kopen zodat ze met gewone normale dingen mee kunnen doen slaat al helemaal nergens op.

Voor mij is de overheid gewoon de weg kwijt. Maar dat gevoel heb ik al heel lang, dat heb ik al eerder aangegeven.
Niemand dwingt jou een smartphone te nemen. Dan kan je alleen niet naar het museum. Je zeurt er een eind op los.

Of je koopt een smartphone of je gaat gewoon weg niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
16 apr 2021 12:27
angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:58
Als er echt een zoektocht naar een oplossing was geweest, dan was dit ook gewoon gevonden:
Tijdens de pilots testen voor toegang is, indien je geen smartphone hebt, het tijdelijk mogelijk om je testuitslag te laten zien. Deze uitslag hoeft niet gescand te worden. Zodra het papieren testbewijs beschikbaar komt, wordt hierover gecommuniceerd.
Gewoon mogelijk, ook tijdens de pilot, zonder smartphone.
Helaas, onjuist. Jouw zoektocht reikte duidelijk nog niet ver genoeg. In het geval van de Museumkaart en het Openluchtmuseum heb je gewoon een smartphone nodig en volstaat de papieren print niet.
Ik heb nog niets gezien wat daar op wijst.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

@WA: je hebt iemand nodig die de tijd neemt om je wegwijs te maken op een telefoon.


Bij het vaccineren toch wat goed nieuws. Meer van BionTech/Pfizer en elke GGD mag zelf weten wat ze doen met de restvaccins aan het einde van de dag. Voor Utrechters: je kunt de avondklok een keer negeren voor een prik. Het is niet de eerste prikplek, die 's avonds open is, maar we laten de GGD daar gewoon in de waan.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

En inmiddels is het lichtpunt in het duister weer wat verder weg geschoven: geen versoepelingen per 21 april (dat wisten we al), zeer waarschijnlijk niet op 28 april, maar mogelijk pas half mei. Ga maar uit van september. Dan kan het alleen maar meevallen.

Wat ik al eerder aangaf: dat lichtpunt is niks anders dan een fata morgana.

https://nos.nl/artikel/2376936-rutte-so ... ingen.html

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Valt wel mee. Geduld is een schone zaak. En die versoepelingen komen beslist, dus geen fata morgana.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik volg de sprong van half mei naar september ook niet helemaal.

Er zijn twee objectieve factoren, de ziekenhuisbesmetting, wat een causaal verband kent met "onze" naleving van de maatregelen, en het aantal beschikbare vaccins. Sinds AZ en Jansen&Jansen weten we dat geléverde vaccins, niet automatisch vertalen naar hetzelfde aantal beschikbare vaccins.

Twee factoren waar onder aan de streep, de regering ook niet alle gewenste invloed op heeft.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Jablan schreef:
16 apr 2021 13:28
elke GGD mag zelf weten wat ze doen met de restvaccins aan het einde van de dag.
Wat is je bron?

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
16 apr 2021 15:01
Ik volg de sprong van half mei naar september ook niet helemaal.
De sprong is dat we al maandenlang horen dat er over een paar weken versoepelingen komen. En die komen niet, integendeel. En dat er half mei versoepelingen komen, dat geloof ik ook niet. Want: 'mits de cijfers het toelaten'. En die cijfers laten het niet toe, zeker niet binnen een paar weken.

Ik geloof er al lang niet meer in. Steeds weer wordt je een worst voorgehouden, maar die worst is zo nep als maar kan.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

En hier een eerste ernstig gevolg van het ontiegelijke gedraai, gezwabber en geneuzel van de overheid:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... atiebeleid

Wat ik net, en eerder, al schreef: de overheid is de regie volkomen kwijt, ze hebben geen idee meer waar ze mee bezig zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
16 apr 2021 16:16


Ik geloof er al lang niet meer in. Steeds weer wordt je een worst voorgehouden, maar die worst is zo nep als maar kan.
Als wij er maar in geloven, lekkere zwartkijkerij , eerst niet met een smartphone overweg kunnen en dan jammeren over iets waarvan nog niks bekend is.

Eens gaat alles weer open, wanneer dat is voor iedereen een verrassing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
16 apr 2021 16:16
sjohie schreef:
16 apr 2021 15:01
Ik volg de sprong van half mei naar september ook niet helemaal.
De sprong is dat we al maandenlang horen dat er over een paar weken versoepelingen komen. En die komen niet, integendeel. En dat er half mei versoepelingen komen, dat geloof ik ook niet. Want: 'mits de cijfers het toelaten'. En die cijfers laten het niet toe, zeker niet binnen een paar weken.

Ik geloof er al lang niet meer in. Steeds weer wordt je een worst voorgehouden, maar die worst is zo nep als maar kan.
De worst is wel juist, maar de hond (burger) draaft er elke keer kwijlend aan voorbij, omdat die niet luistert naar het baasje. (minister).

In theorie zou met het zinnetje "gebruik gezond verstand, en luister naar de experts" alles door de overheid geregeld kunnen zijn, zonder noodwetten, apps, lockdowns en avondklokken. Echter is de praktijk een stuk weerbarstiger.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact sjohie, en dat schrijf ik dus ook al een jaar. En steeds weer kreeg ik dan op dit forum van alles over me heen. Dingen zijn niet zo moeilijk, als iedereen mee zou werken.

Vorig jaar, toen bijna alle maatregelen los werden gelaten waren er weinig mensen besmettelijk. Het hele jaar zag je de cijfers toenemen, en het hele jaar schreef ik al dat we dit met zijn allen toch echt zelf doen. En nu, ondanks alle maatregelen, zie je dat er veel te veel mensen zijn die zich nergens wat van aantrekken.

Hier in het dorp zijn de cijfers relatief gunstig. Maar hier zie je dan ook weinig mensen op straat, enkel in de winkels, met name de supermarkten.

Exact omdat de theorie die je noemt enkel theorie is, geloof ik niet dat op korte termijn de cijfers toelaten dat er versoepelt wordt.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zou dan heel vervelend zijn, maar dat weet u dan toch?

Maar het is niet goed, of het deugd niet. Als de minister geen datum noemt, wordt er gezegd dat er geen uitzicht gegeven wordt. Noemt hij wel een datum, hoe omfloerst en ingepakt in voorbehouden dan ook, wil men hem toch vast pinnen op die datum.

Het komt “vanzelf” als iedereen zich een beetje gedraagt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
16 apr 2021 15:01
Heel herkenbaar wat Corine Koole hier schrijft: Corine Koole zag wat een jaar Corona deed met ons liefdesleven. De liefde hapt naar lucht.
Ook daarom geven we onze jongen meer ruimte.
Cornelis7 schreef:
16 apr 2021 15:08
Wat is je bron?
Als ik er geen bron bij zet, dan is het in mainstream media langsgekomen. nos, kranten, nu.nl, rtl
sjohie schreef:
16 apr 2021 15:01
Er zijn twee objectieve factoren, de ziekenhuisbesmetting, wat een causaal verband kent met "onze" naleving van de maatregelen, en het aantal beschikbare vaccins. Sinds AZ en Jansen&Jansen weten we dat geleverde vaccins, niet automatisch vertalen naar hetzelfde aantal beschikbare vaccins. Twee factoren waar onder aan de streep, de regering ook niet alle gewenste invloed op heeft.
Op zich klopt de redenering, maar we zijn ook afhankelijk van keuzes, die de regering maakt en daar gaat het mis. De ziekenhuisbezetting mag niet leidend zijn bij het vaccineren, maar de hele besmettingsketen.
Als we nu zouden overstappen naar van jong naar oud vaccineren, dan gaat het heel erg snel omlaag met alle cijfers. Plus dat je geen FieldLabs, geen testmaatschappij nodig hebt om alles weer op te starten. Scheelt veel schade en bespaart nog een miljard of wat, geld waar iedereen vast en zeker een betere bestemming voor heeft.
Nog even geduld, Pfizer levert keurig volgens aankondiging en de komende maanden komt er extra veel. Moderna gaat ook goed.
witte angora schreef:
16 apr 2021 16:21
En hier een eerste ernstig gevolg van het ontiegelijke gedraai, gezwabber en geneuzel van de overheid: Ziekenhuis Zuyderland open brief Hugo De Jonge vaccinatiebeleid Wat ik net, en eerder, al schreef: de overheid is de regie volkomen kwijt, ze hebben geen idee meer waar ze mee bezig zijn.
Fijne foto's :wink:
Regering wil het allemaal te gedetailleerd regelen, zit daarmee alle artsen in het vaarwater (vrijheid van behandeling) en dan krijg je dit soort brieven retour.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
16 apr 2021 16:42
Exact sjohie, en dat schrijf ik dus ook al een jaar. En steeds weer kreeg ik dan op dit forum van alles over me heen. Dingen zijn niet zo moeilijk, als iedereen mee zou werken.

Dat zegt de persoon die steeds uitjes in de winkel deed. Jij bent op dat gebied net zo schuldig als de rest ( dus eigenlijk ons allen).

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik snap dat gemekker over die drukte in de supermarkten niet. Zeker als je niet werkzaam bent en alleenstaand kan je simpel een rustig tijdstip uitzoeken om die super te bezoeken. En hoeveel keer per week gaat iemand daar naar toe? Ikzelf toch hooguit twee keer.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
16 apr 2021 17:21
Als we nu zouden overstappen naar van jong naar oud vaccineren, dan gaat het heel erg snel omlaag met alle cijfers. Plus dat je geen FieldLabs, geen testmaatschappij nodig hebt om alles weer op te starten. Scheelt veel schade en bespaart nog een miljard of wat, geld waar iedereen vast en zeker een betere bestemming voor heeft.
Nog even geduld, Pfizer levert keurig volgens aankondiging en de komende maanden komt er extra veel. Moderna gaat ook goed.
Sterker nog: dan zou je, als minimaal 70-80% van een bepaalde leeftijdsgroep is gevaccineerd, voor die groep de boel al open kunnen gooien. Desnoods besloten feestjes of wat in de horeca, maakt op zich niet eens zoveel uit. Ze kunnen weer naar school, voor hen wordt er dan veel mogelijk.

Tegelijkertijd, zeg dat onder de 30 zo'n 70-80% is gevaccineerd en de boel is voor hen open, dan kun je proefondervindelijk onderzoeken wat het effect is van de vaccinaties, in die zin: levert het opengooien besmettingen op, en zo ja, hoe ziet het ziektebeeld er uit?

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 apr 2021 18:11
Ik snap dat gemekker over die drukte in de supermarkten niet. Zeker als je niet werkzaam bent en alleenstaand kan je simpel een rustig tijdstip uitzoeken om die super te bezoeken. En hoeveel keer per week gaat iemand daar naar toe? Ikzelf toch hooguit twee keer.
Ik snap dat voortdurende gekat niet. Goed dat we wederzijds niet bij elkaar op de koffie willen. :wink:

Deze jongen gaat ook hooguit twee keer per week naar de supermarkt, en een enkele keer naar een toko voor de eieren, een goed stuk vlees en kaas. En ja, dan zoek je momenten uit dat het rustig zou moeten zijn. Maar dat is het niet altijd.

Hier komen ook mensen uit de grote stad. Reden? Geen idee. Misschien omdat het hier in het dorp wat relaxter en rustiger is, omdat het gratis parkeren is, omdat het voor sommigen niet eens zoveel verder is dan de eigen supermarkt? Ze komen in ieder geval.

Sterker nog: een enkele keer ga ik naar een stad nog verder weg, omdat daar twee winkels zitten die we hier niet hebben. Verbazingwekkend hoe rustig het dáár weer is, vergeleken met hier.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Super.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

@WA: Het kan zelfs bij een lager percentage. Groepsimmuniteit is inclusief de natuurlijke immuniteit. Stel dat 10% ziek is geweest en 60% een vaccin krijgt, dan kom je ook op 70%.

Op mijn werk krijgen we de besmettingen van het personeel mee, dat is hier mijn bron.

De één krijgt het van een collega en neemt het virus mee naar huis, besmet daar de familie. Dan krijg je, dat de partner het weer meeneemt naar het eigen werk en de kinderen nemen het mee naar de opleiding. Maar vanwege de avondklok gaat de familie op zaterdagmiddag naar oma en opa.
Dit is al een besmettingsketen en volgens het RIVM momenteel de belangrijkste manier van overdracht (werk/thuis).

Zodra één van de kinderen is ingeënt, is het natuurlijk veel slimmer om die naar opa en oma te sturen en zelf niet op bezoek te gaan.

Zodra de kinderen en één ouder zijn gevaccineerd, stopt het virus bij de niet-gevaccineerde ouder. Dan is de besmettingsketen doorbroken.

In deze keten zijn de kinderen de belangrijkste schakel, want die hebben in normale tijden
- een sport/zang/dansvereniging => ca. 20 anderen van de eigen leeftijd
- hun opleiding of school => tegenwoordig vaak in grootschalige leslocaties, waar elke dag meer dan 1000 mensen komen
- familie => niet zo groot, maar wel contact dichtbij
- studentenleven voor de iets oudere kinderen => of studentenhuis of studentenvereniging, in elk geval nog een grote groep sociale contacten erbij. Voor de niet-studenten is dit meer in de horeca.

Daarom vind ik van jong naar oud vaccineren veel belangrijker dan neuzelen over de laatste restrisicogroep van 99 jaar en wie zichzelf verder probeert naar voren te dringen. Geen nieuwe besmettingen is veel beter dan aanmodderen op basis van bezettingscijfers van de ziekenhuizen - huidige strategie lokt een nieuwe complottheorie uit: wie helpt de ziekenhuizen aan extra omzet?

Gesloten