Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
21 aug 2021 19:37
reggie2 schreef:
20 aug 2021 21:42
Israël is Nederland niet.
Wat geen reden om de situatie daar te volgen. Ik heb moeite met de cijfers uit het land, omdat in alle andere landen niet zoveel gevaccineerden alsnog besmet raken en in het ziekenhuis terecht komen. Wat is er anders?
Er werd eerder gevaccineerd, en wellicht zijn de vaccins er ook eerder uitgewerkt

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
20 aug 2021 22:13
scharrelschipper schreef:
20 aug 2021 21:16
(...) Alleen jammer dat er aan het eind om een donatie gevraagd wordt.
Zal wel standaard zijn ook bij andere publicatie`s,maar toch.
Chris Klomp is een zelfstandig journalist en donaties vormen zijn bron van inkomsten.
Kan zijn,maar het blijft dus "slechts"zijn mening.
Ieder zijn mening, voor wat die waard is.
Ik hecht er dus net zoveel waarde aan als aan ieder anders mening.
Het is een goed geschreven stuk maar meer ook niet.
Maar dat was al duidelijk denk ik.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mwah. Een stuk van een gerenommeerd journalist zonder ook maar enig inhoudelijk argument afdoen als “ook maar een mening” vind ik een aardig zwaktebod.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ongevaccineerde op de IC terechtkomen. Ontwaken uit een coma. Om dan te horen krijgen van de intensivist: "U heeft corona.".

En dan tegen die intensivist zeggen: "Nou, dat is ook maar uw mening."

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
21 aug 2021 07:52
@ Nijogeth “En momenteel is het leven nog steeds niet echt zo leuk als het was, terwijl dat makkelijk zou moeten kunnen.”

Natuurlijk is dit uw eigen mening en geen feit.
Ik vraag me eerlijk af of dit wel te wijten is aan de situatie in Nederland. We hebben praktisch geen beperkingen meer hier, in feite kunt u weer gaan en staan waar u wilt.
Wat zou u nog meer willen voordat u echt gelukkig zou zijn?
Misschien zou u zich dat laatste eens af moeten vragen, en eventueel gaan werken aan uw gemoedstoestand.
Nou, iedere avond dat je gaat stappen bezig moeten zijn met waar gaan we na 12 uur heen, buren die klagen vanwege herrie als het een keertje bij mij is (zelfs de politie is al geweest en die hebben gezegd dat er echt geen geluidsoverlast is en dat de buren, die niet in mijn gebouw wonen, want mijn directe buren hebben geen last, moeten accepteren dat hier meer leefgeluiden zijn vanwege de appartementen in ons gebouw waar alleen starters wonen), een avondje naar de kroeg is echt niet als vanouds als je continue erop wordt gewezen dat je moet gaan zitten, het voetbalseizoen begint pas over weken en dus pas op 4 september kan ik mijn hobby weer uitvoeren.

Er zijn uiteraard ook dingen die ook weer kunnen, zo ben ik dinsdag in de regen gaan karten (vandaar dat ik nu flink verkouden ben), maar de meeste dingen die ik zoals voorheen deed, die kunnen helemaal nog niet. In plaats van iedereen lekker in Nederland houden en gewoon accepteren dat we code rood zouden krijgen, heeft de overheid weer ervoor gekozen de horeca te straffen. Die al iedere keer de Sjaak zijn geweest, ze hadden deze besmettingen ook op een ander bordje kunnen leggen en bijvoorbeeld code rood kunnen accepteren.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

In plaats van iedereen lekker in Nederland houden en gewoon accepteren dat we code rood zouden krijgen, heeft de overheid weer ervoor gekozen de horeca te straffen. Die al iedere keer de Sjaak zijn geweest, ze hadden deze besmettingen ook op een ander bordje kunnen leggen en bijvoorbeeld code rood kunnen accepteren.
Tja, daar is ie weer.
Er kan nog niet wat er voorheen kon en omdat IK dan niet een biertje kan pakken ( verrek, dat kan wel, moet alleen blijven zitten ), als IK dan niet mijn voetbalhobby kan uitoefenen ( verrek dat kan wel, moet alleen een weekje of wat wachten ). Tja dan heb IK liever dat gewoon heel Nederland op slot gaat en niemand meer op vakantie naar het buitenland kan en/of bij familie op bezoek. Als IK niet ook kan lopen met een biertje in de horeca dan is dat veel erger dan niet bij familie op bezoek of die vakantie.

:roll:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Angel, kun je het ook zonder persoonlijke aanval af?
Nijogeth heeft een punt - nachthoreca zou open kunnen zijn als de regering niet zelf een paar fouten had gemaakt. Direct een groen scherm na een dosis Janssen? Wie heeft dat bedacht?
Lady1234 schreef:
21 aug 2021 20:24
Laat zijn ouders zich om hem bekommeren.
Hij neemt van ons dingen aan, die hij van zijn ouders niet aanneemt. Vrije geest met een sterke wil.
Lowieze schreef:
21 aug 2021 20:37
de dingen die u graag nog eens met uw jongen zou willen doen, kunnen ook nog na 2021
Is op zich waar, tegelijk is het een verschil of je iets voor het eerst op je 14e, 16e of 20e doet.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
22 aug 2021 07:57

(…)
Hij neemt van ons dingen aan, die hij van zijn ouders niet aanneemt. Vrije geest met een sterke wil.
(….)
Wij, als ouders, noemden dat altijd “vreemde ogen dwingen” :D . Had niks met vrije geest of sterke wil te maken. Alle ouders zullen zulk gedrag herkennen, zeker bij kleine kinderen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Direct een groen scherm na een dosis Janssen? Wie heeft dat bedacht?

Was fout ja, maar mensen kunnen zover ik weet ook nog zelf nadenken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

U schrijft onderstaand en matigt zich nogal wat aan.

We zien het aan ons jongste bezoek. De basisschool is te lang dicht geweest, het systeem van elke tweede dag naar school werkte niet. Het jochie heeft zich teruggetrokken in zijn eigen wereld en met heel veel geduld en beleid halen we hem terug in de echte wereld.
Het ligt niet aan hem, het ligt niet aan de ouders, het zijn de omstandigheden, waardoor hij zich SCHEEF heeft ontwikkeld
.

Als dat mijn zoon of kleinzoon was, zou ik hem verbieden nog bij u langs te gaan.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 aug 2021 11:08
Als dat mijn zoon of kleinzoon was, zou ik hem verbieden nog bij u langs te gaan.
Is dat waarde oordeel niet even aanmatigend?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een kind moet omgaan met zijn leeftijdgenootjes en niet rondhangen bij twee volwassen kerels en een knul, die hem “ met veel geduld en beleid” terug halen in de “ echte” wereld.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien juist een stimulans voor de derde prik?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ds. Jesse Jackson heeft ernstige onderliggende problemen met zijn gezondheid, dan is het sowieso verstandig hem in deze situatie op te nemen in het ziekenhuis.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
22 aug 2021 11:08
Als dat mijn zoon of kleinzoon was, zou ik hem verbieden nog bij u langs te gaan.
:D Juist wat je verbiedt, is interessant en spannend om te verkennen.
Lady1234 schreef:
22 aug 2021 11:38
Een kind moet omgaan met zijn leeftijdgenootjes en niet rondhangen bij twee volwassen kerels en een knul, die hem “ met veel geduld en beleid” terug halen in de “ echte” wereld.
Wat als die andere leeftijdsgenootjes te dom voor woorden zijn, asociaal gedrag laten zien, liegen en bedriegen, een eindeloos grote mond hebben, stelen, slopen, bekrassen, direct erop los slaan?

Een scheve ontwikkeling is exact wat de woorden aangeven: op sommige gebieden juist trager of sneller dan de leeftijdgenoten en op andere gebieden helemaal volgens de eigen leeftijd. Geduld en beleid werken beter dan verbieden, dreigen of geweld gebruiken om mensen weer op het goede spoor te krijgen.

Corona heeft ervoor gezorgd, dat veel meer kinderen en jongeren afwijkend gedrag vertonen, vooral op sociaal gebied. Dat heb ik met een paar voorbeelden aangegeven. Geen reden mij erop aan te vallen, neem het als bericht van buiten je eigen wereld. Het is namelijk zo makkelijk om te stellen, dat alles weer normaal is, terwijl dat het normale leven nog ver weg is.
Jose2501 schreef:
22 aug 2021 12:27
Klinkt niet echt geruststellend voor het najaar voor ouderen. Die Delta mutatie is toch wel zorgelijk.
Ik weet het nog steeds niet. Mijn eigen indruk: mensen herstellen er sneller van dan in het voorjaar van 2020. Andersom vraag ik mij bij alle berichten over besmette gevaccineerden af, waarom dat zoveel aandacht krijgt. Geen enkel vaccin biedt bescherming tegen een besmetting en dat weten we al sinds ze voorwaardelijk zijn toegelaten.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
22 aug 2021 13:11
Wat als die andere leeftijdsgenootjes te dom voor woorden zijn, asociaal gedrag laten zien, liegen en bedriegen, een eindeloos grote mond hebben, stelen, slopen, bekrassen, direct erop los slaan?

Een scheve ontwikkeling is exact wat de woorden aangeven: op sommige gebieden juist trager of sneller dan de leeftijdgenoten en op andere gebieden helemaal volgens de eigen leeftijd. Geduld en beleid werken beter dan verbieden, dreigen of geweld gebruiken om mensen weer op het goede spoor te krijgen.

Corona heeft ervoor gezorgd, dat veel meer kinderen en jongeren afwijkend gedrag vertonen, vooral op sociaal gebied. Dat heb ik met een paar voorbeelden aangegeven. Geen reden mij erop aan te vallen, neem het als bericht van buiten je eigen wereld. Het is namelijk zo makkelijk om te stellen, dat alles weer normaal is, terwijl dat het normale leven nog ver weg is.

(….)
U noemt nu wat dingen waar de ouders verantwoordelijk voor zijn en niet mensen van een paar straten verderop waar hij weleens komt.
Persoonlijk zou ik het heel vervelend vinden als vreemden zich zo met mijn kind zouden bemoeien.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb kinderen en kleinkinderen. En ruimschoots contact met kinderen van de lagere schoolleeftijd. Wat u aanhaalt is van alle tijden. Elk kind vindt het Interessant als hij of zij bij volwassenen in het middelpunt van de belangstelling staat.

Maar dat is dus juist niet de “echte” wereld. Dus volgens u heeft hij alleen maar “tuig van de richel” om zich heen? Misschien dat “tuig” dan ook maar binnen halen en heropvoeden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
21 aug 2021 20:02
1)We zouden hem graag meenemen op een langere reis, zodat hij meer van de wereld ziet.

2)We zouden hem heel graag meenemen naar een Gay Pride, zodat hij een keer echt los kan gaan zonder op de omgeving te letten.

3)We zouden hem graag een snuffelstage of bijbaan willen bezorgen, zodat hij minder onzeker is over wat hij na de middelbare school wil of kan.

Gewoon drie willekeurige voorbeelden van dingen, die er bij in zijn geschoten en veel invloed op zijn persoonlijke ontwikkeling hebben.
ad1) een lange reis maken is/was niet voor iedere ouder weggelegd. Toch kun je je kinderen wel het nodige leren en meegeven. Erover praten-lezen- tv kijken bv.
ad2) waarom naar een Gay Pride? Dat is toch niet de enige plek waar zo.n jongen kan losgaan?
ad3) veel jongeren weten zelfs na de middelbare school nog steeds wat ze nu eigenlijk willen, ook al hebben ze snuffelstages en bijbaantjes gehad.

Het hoeft niet allemaal in de pubertijd en in de adolescentie tijd gepropt te worden, dat geeft ook druk.
Ik ben van mening dat een kind, een jongere zo lang mogelijk kind en jong moet blijven.
De rauwe werkelijkheid komt vanzelf op hun pad.
Het weerbaar maken, daar ligt een taak voor de opvoeder(s).

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
22 aug 2021 13:11
Andersom vraag ik mij bij alle berichten over besmette gevaccineerden af, waarom dat zoveel aandacht krijgt. Geen enkel vaccin biedt bescherming tegen een besmetting en dat weten we al sinds ze voorwaardelijk zijn toegelaten.
En vaccin tegen bijvoorbeeld mazelen beschermt volgens mij fors beter en langer

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat we ons goed moeten realiseren dat deze vaccins in een razend tempo zijn ontwikkeld en dat daarom ook bij lange na niet duidelijk is/wordt wat het op termijn oplevert of heeft opgeleverd.
We zullen zolang mee moeten ' zwalken ' (of niet 🤔 ) . Heel vervelend allemaal en zo ongewis. Bah!

Terug naar hoe het ooit was? Geen idee of dat verstandig is. Voor mijzelf heb ik de strategie allang bepaald: afstand houden , handen vaak wassen en alert blijven.

Gesloten