Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
04 sep 2021 20:57
Laat elkaar toch lekker met rust en zorg dat je elkaar niet " tot last " bent!
Als de zorg overbelast raakt is het een last een last die iedereen kan raken. Maar ik heb geen haat naar ongevaccineerde en iedereen moet het zelf weten, maar de keus tussen wel en niet heeft wel gevolgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gevaccineerden zijn toch maar mooi door het oog van de naald gekropen:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ikleefnog/

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
04 sep 2021 20:52
Weer een lock-down omdat een kleine groep zorgt voor de overbelasting van de zorg, immers laten de cijfers zien dat gevaccineerde veel minder in het ziekenhuis komen......
Nu werd de zorg voornamelijk overbelast door mensen op leeftijd met een hoge BMI.
Zullen we groep ook gelijk buitensluiten overal?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
04 sep 2021 22:57
Gevaccineerden zijn toch maar mooi door het oog van de naald gekropen:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ikleefnog/

Tja, wat moet je met die idioten? De GGZ heeft het al zo druk.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
04 sep 2021 23:28
sylvesterb schreef:
04 sep 2021 20:52
Weer een lock-down omdat een kleine groep zorgt voor de overbelasting van de zorg, immers laten de cijfers zien dat gevaccineerde veel minder in het ziekenhuis komen......
Nu werd de zorg voornamelijk overbelast door mensen op leeftijd met een hoge BMI.
Zullen we groep ook gelijk buitensluiten overal?

En waar worden niet-gevaccineerden dan buitengesloten? Worden net zo goed opgenomen en verzorgd in het ziekenhuis.

Ze kunnen zonder test niet naar Zandvoort, big deal.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
04 sep 2021 22:30
Ook ik ben voor gek verklaard door een paar mensen omdat ik me liet vaccineren met TROEP ! :D
Dan kun je antwoorden, dat jij dankzij die troep niet naar het ziekenhuis hoeft.

Deltavariant is zo gemeen, dat de kans op een ziekenhuisopname veel hoger is. Niet voor de risicogroepen, maar in het algemeen, voor iedereen. Britten houden het op 1,45 tot 2,26 keer vaker dan eerder. (via The Guardian terug te vinden).

Er is van oud naar jong gevaccineerd en dat heeft in de ziekenhuizen een ander gevolg: de gemiddelde leeftijd van de Covid-patiënten daalt èn omdat ze jonger zijn, zijn ze iets sterker en verblijven daarom langer op de afdelingen of de IC. (Dit is koude statistiek - als je ouder bent, is de kans op overlijden hoger en daardoor komen er eerder bedden vrij). Daarom ben ik wel eens met iedereen, die structureel meer bedden in de ziekenhuizen wil.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 sep 2021 09:38
Hopelijk zijn we hier niet zo gek als in de VS.

https://www.nu.nl/coronavirus/6155302/s ... orgen.html
Ik zie weinig verschil met druïdes, medicijnmannen, sharanen, enz.

Overigens is Ivertecmine hier niet zo makkelijk verkrijgbaar en krijgen artsen, die het buiten het ziekenhuis voorschrijven, te maken met de inspectie en/of het tuchtcollege.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jablan . “Daarom ben ik wel eens met iedereen, die structureel meer bedden in de ziekenhuizen wil.”

Die bedden zijn er wel, er is een groot tekort aan personeel, op dit moment met name aan ic-verpleegkundigen.
De noodklok daarover werd al geluid in 2018 (https://www.nu.nl/werk/5662430/personee ... rheid.html) en tot op heden is daar niets aan gedaan.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 sep 2021 09:41
Deltavariant is zo gemeen, dat de kans op een ziekenhuisopname veel hoger is. Niet voor de risicogroepen, maar in het algemeen, voor iedereen. Britten houden het op 1,45 tot 2,26 keer vaker dan eerder. (via The Guardian terug te vinden).
Puur getalsmatig, valt dat wel mee:
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... tudy-finds
About one in 50 patients were admitted to hospital within 14 days of their first positive Covid test – 2.2% of Alpha cases vs 2.3% of Delta cases, the study found.
Vervolgens mag je het lancet artikel induiken, om te doorgronden hoe men naar die hogere kans toerekent.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lage aantallen gelden ook voor de studies uit Israël. Dat is het effect van massaal vaccineren. Toch geven deze studies de richting aan. Voor Nederland: ook die laatste groepen zover krijgen, dat men een prikafspraak maakt of de prikbus bezoekt. Anders blijven we met contactbeperkingen zitten (reken met meerdere jaren).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
05 sep 2021 10:44
Toch geven deze studies de richting aan. Voor Nederland: ook die laatste groepen zover krijgen, dat men een prikafspraak maakt of de prikbus bezoekt. Anders blijven we met contactbeperkingen zitten (reken met meerdere jaren).
Dus omdat jij je vaccinatie hebt gehad, moeten anderen er ook maar aan geloven.

Gewoon onzin om te zeggen dat wij met contactbeperkingen door de niet gevaccineerden blijven zitten, want ook gevaccineerd kan je besmettelijk zijn.

Hou eens op met die onzin.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
05 sep 2021 11:04
Dus omdat jij je vaccinatie hebt gehad, moeten anderen er ook maar aan geloven.
Wil je mij geen motieven toeschrijven, die niet kloppen?

Wij hebben het echte virus gehad, daar voldoende immuniteit aan over gehouden en zoals het nu loopt, versnellen de vaccins het herstel van de lange termijn klachten. Let op: dit geldt voor ons, niet in het algemeen.
reggie2 schreef:
05 sep 2021 11:04
Gewoon onzin om te zeggen dat wij met contactbeperkingen door de niet gevaccineerden blijven zitten, want ook gevaccineerd kan je besmettelijk zijn.
Gevaccineerd ben je a/ veel minder besmettelijk voor anderen en heb je b/ een milder verloop.

Wie zich niet laat vaccineren, kiest bewust voor een besmetting en stevig ziek worden.
reggie2 schreef:
05 sep 2021 11:04
Hou eens op met die onzin.
Jij bent iemand, die dingen pas gelooft, als je ze zelf meemaakt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wie zich niet laat vaccineren, kiest bewust voor een besmetting en stevig ziek worden.
Echt zo'n reactie die zo waardeloos en gemeen is richting niet gevaccineerden, misschien eens wat meer respect hebben voor de keus van ieder mens.

Ik geloof sowieso geen dingen die jij opschrijft nee, dat klopt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
05 sep 2021 11:42
Ik hoorde laatst (bij de kapper) dat er proeven zijn gedaan op mensen om ze bewust te besmetten met corona, omdat er blijkbaar mensen zijn die volledig immuun zijn. Weet iemand daar iets meer van? En kan ik me nog aanmelden?


Geen idee, maar liever op mensen dan op dieren.

Kan ook een broodje aap verhaal zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
05 sep 2021 11:04
Jablan schreef:
05 sep 2021 10:44
Toch geven deze studies de richting aan. Voor Nederland: ook die laatste groepen zover krijgen, dat men een prikafspraak maakt of de prikbus bezoekt. Anders blijven we met contactbeperkingen zitten (reken met meerdere jaren).
Dus omdat jij je vaccinatie hebt gehad, moeten anderen er ook maar aan geloven.

Gewoon onzin om te zeggen dat wij met contactbeperkingen door de niet gevaccineerden blijven zitten, want ook gevaccineerd kan je besmettelijk zijn.

Hou eens op met die onzin.
Onzin is om te doen of het besmettingen het probleem zijn, het probleem is onze zorg en deze wordt belast door mensen die niet gevaccineerd zijn. Rond de 80% van de mensen op de IC is niet besmet! Op basis van de huidige cijfers kun je dus stellen dat er maar rond de 40 mensen op de IC zouden liggen als iedereen gevaccineerd was, een dergelijke bezetting is geen enkel probleem!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 sep 2021 12:06
Als je het iets anders had geformuleerd? "kiest bewust voor DE MOGELIJKHEID tot stevig ziek worden" dan had het anders overgekomen.
Deltavariant is agressiever en dusdanig besmettelijker, dat er geen ontkomen aan is.

Onderweg zijn de vaccins voor kinderen tot en met 11 jaar. De fase 3 onderzoeken lopen. Bij de kleintjes 0-4 jaar gaat het om 10 procent van de dosis voor volwassenen, voor 5-11 jaar om eenderde van de volwassenendosis. Rekening houdend met de tijd voor toelating wordt dit een onderwerp voor volgend jaar.
sylvesterb schreef:
05 sep 2021 12:17
Onzin is om te doen of het besmettingen het probleem zijn
Je kijkt naar de ziekenhuizen en dat is geen goede maatstaf. De meeste mensen met long-covid-klachten zijn nooit in het ziekenhuis terecht gekomen, wel maandenlang beperkt in hun doen en laten.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
05 sep 2021 11:42
Ik hoorde laatst (bij de kapper) dat er proeven zijn gedaan op mensen om ze bewust te besmetten met corona, omdat er blijkbaar mensen zijn die volledig immuun zijn. Weet iemand daar iets meer van?
Vraag eens rond in Wuhan. Daar zit een onderzoekscentrum, en in die regio ontstond de ellende

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
05 sep 2021 12:44
Oh, ja. Ik ga meteen bellen :lol:
Als Marion Koopmans al tegen dichte deuren aanloopt, verwacht ik daar niet zo veel van.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/gezondh ... wen-is-weg

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 sep 2021 11:19
Wie zich niet laat vaccineren, kiest bewust voor een besmetting en stevig ziek worden.
In die zin ontbreekt het woord kans.

Besef evengoed, dat elke keer dat je instapt in een auto, je kans maakt op een verkeersongeluk met dodelijke afloop.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
04 sep 2021 20:52
scharrelschipper schreef:
04 sep 2021 19:05
Jammer dat we geen duimpje naar beneden kunnen laten zien.
Dat zou ik hier graag doen indien mogelijk.
Want ook hier wordt de tweedeling weer aangewakkerd.
Wat heb je daar aan?
Jammer hoor.
Maar die tweedeling is er nou eenmaal, we hebben een groep (15%) die zich om verschillende redenen niet laat vaccineren en je hebt de groep (85%) die dit wel heeft gedaan.
Maar hier zit dus het probleem, de 85% heeft een keuze gemaakt zich te laten vaccineren en dus iets extra's te doen. De 15% heeft niks aparts gedaan, maar zouden volgens sommige mensen dus wel apart behandeld moeten worden. Daar ga ik niet in mee, want dan wordt vaccinatie verplicht.

De kans dat deze 15% ons zorgstelsel helemaal opgebruikt wordt iedere week kleiner. Het zijn 2 miljoen mensen, waarvan een deel waarschijnlijk al op natuurlijke wijze antistoffen of t-cellen heeft. Daarbij komen ze lang niet allemaal in het ziekenhuis terecht en raken ze echt niet allemaal tegelijk besmet en komen ze allemaal tegelijk in het ziekenhuis. Alleen al om deze reden is de tweedeling al niet nodig en is het weer angst zaaien om mensen te bewegen zich te vaccineren.

En opmerken die sommigen maken dat die mensen er dan voor kiezen de kans te hebben ziek te worden. Nou ja, dat doen ze, maar vaccineren verkleint die kans alleen, maar de kans ziek te worden blijft bestaan na een vaccinatie. Echter je hebt de keus voor een kans het virus of te lopen of zeker gevaccineerd te zijn met de bijwerkingen die daarbij komen. Bij de ene is de kans vrij klein (ongeveer 0,1% van de bevolking test positief in een week en een groot deel heeft geen klachten) en bij de andere is de kans 100% dat je het vaccin in je krijgt met mogelijke bijwerkingen.

Ik snap mensen die het vaccin niet vertrouwen heel goed. De kans dat er iets mis mee is, is dan wel heel klein, maar die kans is er. En dat vaccin is dan om de kleine kans op sterven (die ook onder de 1% ligt) te verkleinen. Je zou de kans haast tegen elkaar weg kunnen strepen, denk ik.

Om mensen buiten te gaan sluiten van het normale leven, terwijl ze eigenlijk niets hebben gedaan, vind ik totaal Nederland onwaardig.

Gesloten