Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
20 mei 2021 12:33
Om dat vaccinatiebewijs gaat ook gevraagd worden, net als om een negatieve test. Dat zijn onder andere die fieldlabexperimenten.

Dat mag dus niet.
Nee dat zeg ik niet.

Het hele ‘vaccinatiebewijs’ is al een onzin-naam:

https://nos.nl/l/2381600
Laatst gewijzigd door angel1978 op 20 mei 2021 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
20 mei 2021 11:53
witte angora schreef:
20 mei 2021 11:49
De gezondheidscheck was een lijstje met vragen, meer niet. Eén vraag ontbrak: of je gevaccineerd bent.
Logisch: die vraag mag uberhaupt niet gesteld worden.
Mogen die andere vragen dan wel worden gesteld?

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waren dat dan medische gegevens die gevraagd werden?

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Staat hier best aardig en begrijpelijk uitgelegd:

https://www.vijverbergadvocaten.nl/publ ... coronatijd

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, er worden medische gegevens gevraagd. Over corona, over een geplande operatie, over zwangerschap, flauwvallen, allergische reacties, kanker, medicijnen, trombose, epilepsie, stollingsstoornissen. En of je klachten had na de eerste vaccinatie

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Revoked »

En dan nu het onvoorstelbare: ìk ben gevaccineerd. Doordat de huisarts mij op een-of-ander lijstje heeft gezet. Raar. En als jullie tegelijk op Alt-F4 drukken, gaan mijn armen vanzelf omhoog en klap ik in mijn handen.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
20 mei 2021 21:12
Ja, er worden medische gegevens gevraagd. Over corona, over een geplande operatie, over zwangerschap, flauwvallen, allergische reacties, kanker, medicijnen, trombose, epilepsie, stollingsstoornissen. En of je klachten had na de eerste vaccinatie
Bij een bezoek aan de bieb?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
20 mei 2021 21:33
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Maar sla de kennis van Maurice toch wat hoger in dan die van jou @jablan. Ikben het ook niet met alles eens maar hij onderbouwt het wel.
Dat is geheel wederzijds, José. Jij was hier nog maar kort actief en toen begon je al te insinueren in mijn richting. Dat is sowieso opvallend bij jou: je wordt snel persoonlijk. Ik heb je indertijd per PB gevraagd wat je wilde weten en daar heb je nooit op gereageerd. Als je niet vraagt, dan heb je geen recht om over mij te oordelen.
Wat betreft Maurice: waar ik onderbouwing verwacht, levert hij die niet en de rest heb ik hierboven al neergezet, kwestie van kritisch lezen.
Revoked schreef:
20 mei 2021 21:14
En dan nu het onvoorstelbare: ìk ben gevaccineerd. Doordat de huisarts mij op een-of-ander lijstje heeft gezet. Raar. En als jullie tegelijk op Alt-F4 drukken, gaan mijn armen vanzelf omhoog en klap ik in mijn handen.
Gefeliciteerd per Alt-F4 en over hoeveel weken komt de F5 ?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Revoked schreef:
20 mei 2021 21:14
En dan nu het onvoorstelbare: ìk ben gevaccineerd. Doordat de huisarts mij op een-of-ander lijstje heeft gezet. Raar. En als jullie tegelijk op Alt-F4 drukken, gaan mijn armen vanzelf omhoog en klap ik in mijn handen.
Daarvoor hebben ze een witte jas ontwikkeld met de mouwen naar achteren. Dat voorkomt dat uw armen vanzelf omhooggaan.

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even niet gezien dat het over de bibliotheek ging. :lol: :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
20 mei 2021 20:39
En wat niet mag, wordt aan de grens geëist ;)
Jose2501 schreef:
19 mei 2021 22:27
Wat voor onzin dan @jablan?
Neem dit Mijn Deltaplan Ventilatie is urgenter dan ooit.
Mijn Deltaplan wijst op een veel te groot ego - hij is echt niet de enige, die hier aandacht voor vraagt. Iets verderop dit: Nu wereldwijd, behalve in Nederland, wordt erkend dat de verspreiding door de lucht de dominante verspreidingsweg is van Covid-19
Bij zo'n zin verwacht ik op zijn minst een link naar een bron of naar een eerder artikel op dezelfde site, waaruit dat blijkt. Zoals het hier staat, is het niets anders dan stemmingmakerij. Rest van de tekst roept eerder de gedachte aan een stampvoetende kleuter op, die vastzit in blinde woede.
Kijk ik er verder doorheen, dan lees ik gedachtenflarden over CO2-meters, ventilatiesystemen. Duidelijk iemand, die zich er wel in heeft verdiept, maar het niet begrijpt, anders kun je er een veel samenhangender verhaal van maken.


Dan liever naar een dame van het vak luisteren. Sandra Ciesek, virologe te Frankfurt am Main, in de NDR-Podcast Corona-Update, aflevering 89. Paar interessante dingen.
- Universiteit van Oxford komt in juni met een eerste inschatting van de bescherming voor mensen, die met twee verschillende vaccins zijn geprikt. Nu al is duidelijk: prik 1 met AstraZeneca en prik 2 met BionTech is zwaar. Twee keer twee dagen stevig last van de bekende bijwerkingen (koorts, hoofdpijn, spierpijn) Commentaar van de virologe: er is met vier weken afstand geprikt. Het zou goed kunnen, dat de reacties minder heftig uitvallen wanneer de tweede prik 9-12 weken later is.
- In Duitsland zijn de chirurgen in een beroepsvereniging georganiseerd. Twee adviezen voor de planbare zorg: als iemand besmet is geweest, 7 weken wachten met de operatie. Bij een vaccinatie is dat 1 week. De belangrijkste reden: geen vermenging van Corona-symptomen met reacties van het lichaam op een operatie. Spoedoperaties moeten wel worden uitgevoerd.
- Eindeloos veel varianten van het virus bekend. Toch valt het op, dat alle grote mutaties, die los van elkaar zijn ontstaan, aanpassingen van het virus op dezelfde punten laten zien. Het aantal 'zorgwekkende mutaties' is eigenlijk redelijk beperkt, wanneer meerdere varianten dezelfde wijzigingen ten opzichte van het origineel laten zien.
Daar hang ik dan een eerdere inschatting van haar collega Christian Drosten aan: waar een virus zich aan de ene kant verbetert, zijn er aan de andere kant verslechteringen. Als het virus zich beter aan slijmvliescellen in neus en keel hecht, heeft het meer moeite met andere cellen in het lichaam.
Als ik morgen tijd heb ga ik alles nog eens lezen,ook de link.
maar blijft dat er toch wel wat van klopt wat de Hond zei.
Moet dat dan met allerlei links en zijwegen alsnog afgekraakt worden?
Wat is het nut daarvan als ook de oficieele en "goedgekeurde"instantie`s dat nu zeggen.
Zeg gewoon dat de man gelijk bleek te hebben.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
20 mei 2021 21:58
Als ik morgen tijd heb ga ik alles nog eens lezen,ook de link, maar blijft dat er toch wel wat van klopt wat de Hond zei. Moet dat dan met allerlei links en zijwegen alsnog afgekraakt worden? Wat is het nut daarvan als ook de officiële en "goedgekeurde" instanties dat nu zeggen. Zeg gewoon dat de man gelijk bleek te hebben.
Met de ventilatie heeft hij ook gelijk, maar zoals hij het brengt, gaan alle deuren direct dicht. En nogmaals: hij was niet de eerste, niet de enigste, zal ook niet de laatste zijn, die over dit onderdeel van de preventie aan de bel trekt. Voor de rest kan ik er niets anders van maken, dan wat ik al neergezet heb: geen samenhangend verhaal. Als je de bijdrage van hem hebt gelezen, begrijp je het afkraken ook beter, vermoed ik zomaar.

Vorig jaar heeft minister Slob extra geld ter beschikking gesteld om op scholen de ventilatie te verbeteren. School van zoon wacht nog steeds op die verbeteringen, zodat alle leerlingen weer op één locatie les krijgen. Het is niet zo, dat er niets gebeurd, maar wel stroperig, ambtelijk langzaam.

Ik heb een tijdje terug hier een bouwplan verlinkt van het Max Planck Institut hoe je simpel en effectief aerosolen vermindert in volle klaslokalen. Zulke praktische oplossingen heeft Maurice niet bij de hand, maar Hornbach heeft het wel opgepakt en in een project vertaald voor de vaders met twee rechterhanden ;) Dit soort praktische oplossingen helpt meer dan een blogje online zetten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een gedweep weer met De Hond. Wat is deze man toch een allesdeskundige: van onderwijs (iPadschool) tot corona. Met grote stelligheid weet hij telkens weer hoe de vork in de steel zit. Logisch ook, want hij is immers meer onderlegd dan al die zogenaamde "deskundigen".

Het zal wellicht aan mij liggen, maar mensen zoals hij zijn nou precies de mensen die ik wantrouw. We zouden toch maar met zijn allen verzuipen als we zijn "deltaplan" niet hadden.

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bijzonder dat moeders geen twee praktische handen kunnen hebben. :lol:

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
20 mei 2021 23:35
Wat een gedweep weer met De Hond. Wat is deze man toch een allesdeskundige: van onderwijs (iPadschool) tot corona. Met grote stelligheid weet hij telkens weer hoe de vork in de steel zit. Logisch ook, want hij is immers meer onderlegd dan al die zogenaamde "deskundigen".
Dan snap je de insteek van De Hond niet. Hij heeft natuurlijk nauwelijks virologie kennis. Maar hij focust zich helemaal op cijfers, en probeert daar verbanden in te ontdekken. Wat verrassend nieuwe inzichten kan geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
20 mei 2021 23:46
Bijzonder dat moeders geen twee praktische handen kunnen hebben. :lol:
:) Ik heb even getwijfeld, maar ja, Hornbach richt zich nu eenmaal op de klussende kerel ... op Ed & Willem Bever. Juffrouw Ooievaar kijkt toe, want Martha de Hamster is te druk op haar werk en heeft geen tijd.
Hoop dat ik de Fabeltjeskrant nu goed heb
Laatst gewijzigd door Jablan op 21 mei 2021 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
21 mei 2021 08:57
Bob Schurkjens schreef:
20 mei 2021 23:35
Wat een gedweep weer met De Hond. Wat is deze man toch een allesdeskundige: van onderwijs (iPadschool) tot corona. Met grote stelligheid weet hij telkens weer hoe de vork in de steel zit. Logisch ook, want hij is immers meer onderlegd dan al die zogenaamde "deskundigen".
Dan snap je de insteek van De Hond niet. Hij heeft natuurlijk nauwelijks virologie kennis. Maar hij focust zich helemaal op cijfers, en probeert daar verbanden in te ontdekken. Wat verrassend nieuwe inzichten kan geven.
Ik heb bij dat Ipad-onderwijs toch echt een heel ander beeld..
Ook op het gebied van corona overigens.. Als ie zich nu eens tot de cijfers zou beperken, dan zou dat al een boel schelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag in de krant :
in India , vnl bij Hindoes , hebben ze het middel ter bestrijding vd pandemie gevonden:
je insmeren met koeienpoep en het drinken van koeienpies .
De koe is daar heilig en de uitwerpselen versterken het immuunsysteem :o
Echter : deze koeienpoeptherapie zou de zeldzame maar gevaarlijke zwarte schimmel kunnen bevorderen. Deze schimmel infecteert oog-en neusholtes en kan zich verspreiden nd hersenen.
De helft komt dan te overlijden. Tja.....tis maar dat we het weten :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
21 mei 2021 19:55
Weer heeft de Horeca een tegenvaller.
https://nieuwspaal.nl/terrassen-lopen-l ... liotheken/
Die hebben vast dit gelezen:
witte angora schreef:
20 mei 2021 11:49
Vanmorgen voor het eerst in maanden weer naar de bieb geweest, het kon! Geen koffie jammer genoeg. Misschien volgende keer na afloop een bak halen op het terras aan de overkant?
:lol: :lol:


Vandaag wat vakantiegeld uitgegeven. Daartoe moest ik onder andere naar Leiden. Dan wil je bij de Mac een bak koffie halen, immers: grote beker, en goedkoper dan bij de buren. Kom je bij de tafels, moet je een QR code scannen. Dat kan niet, want ik heb geen smartpone. Aan de serveerster gevraagd: die wist ook niet hoe het nu moest. Dus naar binnen, bij de kassa gevraagd. Die wist het ook niet. Na enig soebatten ging ze naar achteren om het daar na te vragen. Toch maar alvast koffie bestellen, ik sta toch bij de kassa. 'English please'. English? Dit is toch Nederland? Mevrouw sprak geen woord Nederlands. Laat maar. Heb het alweer gezien.

Koffie gehaald bij het terras ernaast. Dat ging in het Nederlands en een stuk makkelijker. Geen gezondheidsvragen, niks, net als bij de Mac trouwens. Het terras was dan ook een stuk voller dan dat van de naastgelegen Mac. Goh...

Oftewel: er wordt van alles bedacht om dingen 'veilig' te laten verlopen. Maar het werkt voor geen meter. Niet alleen dat: m.i. kunnen juist ouderen die niet met een smartphone om kunnen gaan wel eens degenen zijn die het meest vatbaar zijn voor eenzaamheid. Ze missen, denk ik, in veel gevallen al heel lang de aansluiting met de maatschappij. En juist voor hen wordt het door dit soort grappen nog moeilijker gemaakt om het leven weer een beetje op te pakken.

Verder was het erg rustig, zowel bij de Ikea (enkel bij de ingang was het druk) als in Leiden als in het volgende Bollendorp waar ze de waterkoker hadden die ik zocht. Van een aanzuigende werking van horeca die open is merk ik eigenlijk niets tot niks.

Lady1234
Berichten: 27075
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat die ouderen die net zoals u de aansluiting missen, op hun smartphone kijken en dan denken, ik zet thuis wel een lekker bakkie.

Gesloten