LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vacinnatie Covid een rommeltje

ronwilwijdeveld
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2017 16:18

Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door ronwilwijdeveld »

Wij, twee mensen van rond de 68 jaar zitten te wachten op onze vacinnatie.
De ouderen zouden toch eerst gaan i.v.m. grotere risico's.
Mooi niet wij zien dat ouderen die jonger zijn, 1957 enz. eerder aan de beurt zijn dan wij, 1953 en 1955
Niet dat we dat nu zo willen maar er zit toch een theori achter het vacinnere.
Wanneer komen wij dan uiteindelijk aan de beurt.

Deze minister is erg onduidelijk en hij maakt van het hele Covid gebeuren een rommeltje met zeer wel kwalijke gevolgen.
:shock: :x :cry:

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door rvjapio »

u weet al een jaar dat het een rommeltje is. Relax en wacht rustig af.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door sjohie »

ronwilwijdeveld schreef:
12 mar 2021 10:25
Wij, twee mensen van rond de 68 jaar zitten te wachten op onze vacinnatie.
De ouderen zouden toch eerst gaan i.v.m. grotere risico's.
Mooi niet wij zien dat ouderen die jonger zijn, 1957 enz. eerder aan de beurt zijn dan wij, 1953 en 1955
Niet dat we dat nu zo willen maar er zit toch een theori achter het vacinnere.
Wanneer komen wij dan uiteindelijk aan de beurt.

Deze minister is erg onduidelijk en hij maakt van het hele Covid gebeuren een rommeltje met zeer wel kwalijke gevolgen.
:shock: :x :cry:
Van de site van het RIVM, de autoriteit op dit gebied,

Uitnodiging van oud naar jong (in fases)
Mensen in de leeftijd van 65 jaar en ouder worden van oud naar jong uitgenodigd. Dat gebeurt in fases: eerst de 90-plussers, dan de mensen van 85 tot 90 jaar, vervolgens de 80- tot 85-jarigen, enzovoort.

Binnen de fases worden de uitnodigingen niet allemaal tegelijk verstuurd. Hier zit soms een paar weken tussen. Daarom kan het gebeuren dat iemand de uitnodigingsbrief al heeft, terwijl bijvoorbeeld de partner in dezelfde fase de brief later krijgt.


Wat u beschrijft, valt daar zo te lezen precies in, dus dat is conform plan en informatie, dat zou ik niet meteen een rommeltje noemen. En zoals regelmatig gezegd, eea is aan verandering, oa door haperende leveringen, code roods, en pijpbommen bij priklocaties, onderhevig.

Makkelijkste is afwachten, er is een bandbreedte van meerdere werken wanneer u uw uitnodiging krijgt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronwilwijdeveld schreef:
12 mar 2021 10:25
Deze minister is erg onduidelijk...
Wat is hier onduidelijk aan?
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... accins.pdf

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Jablan »

ronwilwijdeveld schreef:
12 mar 2021 10:25
Wij, twee mensen van rond de 68 jaar zitten te wachten op onze vacinnatie. De ouderen zouden toch eerst gaan i.v.m. grotere risico's.Mooi niet wij zien dat ouderen die jonger zijn, 1957 enz. eerder aan de beurt zijn dan wij, 1953 en 1955
Voor zover ik weet, krijgt geboortejaar 1957 AstraZeneca en geboortejaar 1953 en 1955 krijgt Moderna of BionTech. Wanneer je dan wordt gevaccineerd, hangt af van hoeveel vaccins er zijn ontvangen van de fabrikanten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

We zitten momenteel in een crisis en operatie van een omvang die we in de laatste decennia niet hebben meegemaakt. Als je kijkt wat er dan in een jaar bereikt is, is dat echt heel erg veel.

Pak een willekeurig andere sector waar veel meer ervaring is en zie wat daar voor problemen voorkomen. Het is bijvoorbeeld nog steeds onmogelijk om een woningbouwproject binnen de planning foutloos op te leveren terwijl we toch ondertussen wel zouden moeten weten hoe je huizen bouwt. Of nog simpeler: bestel een nieuwe auto en de levertijd daarvan kan weken variëren terwijl daar alles seriematig wordt geproduceerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door reggie2 »

PeterPeters1966 schreef:
12 mar 2021 15:37
We zitten momenteel in een crisis en operatie van een omvang die we in de laatste decennia niet hebben meegemaakt. Als je kijkt wat er dan in een jaar bereikt is, is dat echt heel erg veel.

Er is inderdaad veel gedaan in een jaar tijd, maar ik snap de vraag van TS ook wel. Mensen uit een ander bouwjaar dan die van hun ( dus later en jonger) worden eerder opgeroepen en als je erg gebrand bent op een vaccinatie dan is dat wat minder voor de mensen die wachten.

Woningen en huizen hebben hier niks mee te maken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik ben ouder en ook nog niet opgeroepen.

jamaqu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2009 20:06

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door jamaqu »

Dat het een rommeltje, dat is wel duidelijk hoor, ik ben 70, hoor niets, mijn huisarts zegt: sorry, ik wordt ook niet geinformeerd.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je de moeite niet neemt om de uitleg te lezen, lijkt het al gauw een rommeltje.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Radar »

Algemene discussies over het coronavirus kunnen in het daarvoor bestemde topic plaatsvinden.
algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topi ... 96331.html

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door artilux »

Wat een gezeur over die covid prikken.
Alles is te lezen op internet.
Nu zijn de 75 tot 80 jarige aan de beurt.
Geduld is een schone zaak.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien zijn de jongere cliënten wel in een verhoogde risicogroep en krijgen ze daarom voorrang.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat er weinig zorgmedewerkers van 68 jaar zullen zijn. Dus nog even geduld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door sjohie »

jamaqu schreef:
14 mar 2021 16:01
Dat het een rommeltje, dat is wel duidelijk hoor, ik ben 70, hoor niets, mijn huisarts zegt: sorry, ik wordt ook niet geinformeerd.
Als u nog niet aan de beurt bent volgens dit schema, zullen zowel u als uw huisarts inderdaad nog niks gehoord hebben. Overigens kunt u daar lezen, dat uw leeftijdsgroep geprikt wordt door de GGD, niet de huisarts, dus die laatste vragen, is hetzelfde als de slager bellen of uw halfje bruin al klaar ligt bij de bakker.

teagankia
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2020 12:33

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door teagankia »

Of nog simpeler: bestel een nieuwe auto en de levertijd daarvan kan weken variëren terwijl daar alles seriematig wordt geproduceerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
12 mar 2021 14:54
Voor zover ik weet, krijgt geboortejaar 1957 AstraZeneca en geboortejaar 1953 en 1955 krijgt Moderna of BionTech. Wanneer je dan wordt gevaccineerd, hangt af van hoeveel vaccins er zijn ontvangen van de fabrikanten.
1956 wordt overgeslagen ? :-) ik lees steeds deze jaartallen maar mensen die van 56 zijn, staan er nooit bij als het over de vaccins gaat. :lol:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jamaqu schreef:
14 mar 2021 16:01
Dat het een rommeltje, dat is wel duidelijk hoor, ik ben 70, hoor niets, mijn huisarts zegt: sorry, ik wordt ook niet geinformeerd.
Er is gewoon een website voor, deze staat boven uw bericht meermaals genoemd. Daar kunt u redelijk zien wanneer u wordt opgeroepen door de GGD. Roepen dat iets een rommeltje is omdat u zichzelf niet informeert is wel heel eenvoudig.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
19 mar 2021 18:27
Jablan schreef:
12 mar 2021 14:54
Voor zover ik weet, krijgt geboortejaar 1957 AstraZeneca en geboortejaar 1953 en 1955 krijgt Moderna of BionTech. Wanneer je dan wordt gevaccineerd, hangt af van hoeveel vaccins er zijn ontvangen van de fabrikanten.
1956 wordt overgeslagen ? :-) ik lees steeds deze jaartallen maar mensen die van 56 zijn, staan er nooit bij als het over de vaccins gaat. :lol:
Dat was gewoon een slecht jaar, dus die mensen doen niet meer mee. Net zoals van sommige jaren de wijn ook nog veel geld waard is en van andere jaren totaal niet.

teagankia
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2020 12:33

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door teagankia »

teagankia schreef:
19 mar 2021 18:14
Of nog simpeler: bestel een nieuwe auto en de levertijd daarvan kan weken variëren terwijl daar alles seriematig wordt geproduceerd. trackball mouse review
dus die laatste vragen, is hetzelfde als de slager bellen of uw halfje bruin al klaar ligt bij de bakker.

Gesloten