www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
24 apr 2021 11:37
Pak de telefoon en maak een afspraak. Hoe simpel is het.
Ja, ik heb het op die alternatieve manier gedaan. Ging goed.
Wel jammer dat een medewerker en ikzelf daarmee een half uur bezig moest zijn.

Via internet had men veel geld kunnen besparen als men het goed had georganiseerd met de juiste link en zonder de DigiD SMScontrole erbij tussen te proppen.
De tijd die het mij heeft gekost om uit te zoeken dat, en waarom het niet werkte is minstens 4 uur.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 24 apr 2021 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door scontra »

Geip Suusje schreef:
24 apr 2021 11:48
Lady1234 schreef:
24 apr 2021 11:37
Pak de telefoon en maak een afspraak. Hoe simpel is het.
Ja, ik heb het op die alternatieve manier gedaan. Ging goed.

Via internet had men veel geld kunnen besparen als men het goed had georganiseerd met de juiste link en zonder de DigiD SMScontrole erbij tussen te proppen.
Nu moest u, in plaats van DigiD wel uw BSN-nummer opgeven, want er zal toch gecontroleerd en geadministreerd moeten worden of u wel degene bent voor wie u zich uitgeeft.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Het heeft niets met dat BSN-nummer te maken.
Ik regel van alles met DigiD (gemeente, belastingen, parkeervergunning, etc) maar zonder telefoon.
Overigens hebben ze met het telefoogesprek niet vastgesteld of ik degene ben voor wie ik mij uitgeef. Ze hebben alleen vastgesteld dat de combinatie van naam, adres, geboortedatum en BSN bestaat.

P.S.: @scontra. @Lady1234
Het is niet de bedoeling dat er discussie moet komen dat ik gegevens moet verstrekken.
Het ging er over dat het via internet mislukt door domme alias-links én daar bovenop nog eens domme (extra SMS) DigiD vereisten.
Het topic kan gesloten worden.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 24 apr 2021 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geip Suusje schreef:
24 apr 2021 12:08
Het heeft niets met dat BSN-nummer te maken.
Ik regel van alles met DigiD (gemeente, belastingen, parkeervergunning, etc) maar zonder telefoon.
Overigens hebben ze met het telefoogesprek niet vastgesteld of ik degene ben voor wie ik mij uitgeef. Ze hebben alleen vastgesteld dat de combinatie van naam, adres, geboortedatum en BSN bestaat.
Dat is toch ook helemaal niet van belang? Als u voor de vaccinatie komt, moet u zich legitimeren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door scontra »

Geip Suusje schreef:
24 apr 2021 12:08

Het topic kan gesloten worden.
:idea: Een ieder vriendelijk bedankt voor haar of zijn inbreng en advies.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ken wel mensen die pertinent DigiD weigeren te gebruiken. Vind het zelf moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.
Maar dat iemand wel DigiD gebruikt, maar dat weigert als er, ter beveiliging, een sms wordt gestuurd, vind ik wel bijzonder.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geip Suusje schreef:
24 apr 2021 12:08
Het heeft niets met dat BSN-nummer te maken.
Ik regel van alles met DigiD (gemeente, belastingen, parkeervergunning, etc) maar zonder telefoon.
Overigens hebben ze met het telefoogesprek niet vastgesteld of ik degene ben voor wie ik mij uitgeef. Ze hebben alleen vastgesteld dat de combinatie van naam, adres, geboortedatum en BSN bestaat.

P.S.: @scontra. @Lady1234
Het is niet de bedoeling dat er discussie moet komen dat ik gegevens moet verstrekken.
Het ging er over dat het via internet mislukt door domme alias-links én daar bovenop nog eens domme (extra SMS) DigiD vereisten.
Het topic kan gesloten worden.
Er is helemaal niets doms aan. Dat maakt u er zelf van.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
23 apr 2021 20:16
Mensen, waar is de knipoog gebleven? Breien heeft vaker zulke droogkomische opmerkingen.
Die ze in de huiskamer waar het hoort mag plaatsen maar niet in een serieus topic

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb deze week ook een afspraak gemaakt via www.coronavaccinatie-afspraak.nl en dat ging uitstekend, terwijl ik nota bene blond ben :lol:
En ja, ik moest inderdaad inloggen met DigiD. Of men dat nu leuk vindt of niet, het is niet anders in 2021.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door LeeGer »

Mijn ervaring: Ik tik netjes de url over die in de brief staat: www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Nog extra gecontroleerd of ik alles goed getypt had. Aangezien deze vrij specifieke website genoemd staat in de brief voor vaccinatie, ga ik er dan vanuit dat dit ook de website is waar de afspraak geregeld wordt. In plaats daarvan wordt ik tot mijn verbazing nadat ik op enter druk meteen doorgestuurd naar coronatest.nl. Aangezien ik erg voorzichtig ben met internet vanwege de vele oplichters die er actief zijn, vertrouw ik het niet en begin ik opnieuw zelf de url van de brief in te tikken. Met hetzelfde resultaat. Dat vertrouw ik dus niet helemaal. Daarom maar via mijn eigen link van mijnoverheid geprobeerd maar daar helaas niets over corona of vaccinatie te vinden. Ook niet onder de categorie "Gezondheid".
Uiteindelijk via een andere website van de rijksoverheid gekeken en dan blijk ik toch bij coronatest.nl te moeten zijn. Maar waarom staat die url dan niet in de uitnodigingsbrief? Waar dient de website coronavaccinatie-afspraak.nl dan voor?
En als de overheid het zelf als de normaalste zaak van de wereld beschouwd om met allerlei websites te strooien, en je daarbij dan ook zomaar van de ene naar de andere door te sturen, hoe moeten mensen dan ooit in de gaten hebben als dat een keer door een oplichter gebeurd? Omdat ze bijvoorbeeld wel een keer een foutje maken bij het intypen van een url van maar liefst 25 letters?

Lapsang
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Lapsang »

Precies hetzelfde maakte ik ook mee.

Typisch, als je al zoveel gehoord hebt over geklungel door de overheid.

Het maken van de afspraak lukt uiteindelijk wel.

Alleen moet je de bevestigings e-mail meenemen. Dat niet iedereen een printer heeft, zover denkt men niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lapsang schreef:
12 mei 2021 15:14
Alleen moet je de bevestigings e-mail meenemen. Dat niet iedereen een printer heeft, zover denkt men niet.
Of misschien denk je zelf niet zover dat de bevestiging niet uitgeprint hoeft te worden, maar ook gewoon op tablet of telefoon getoond mag worden.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, als je naar aanleiding van bv een Ster-spot op de radio (Kijk snel op merknaam punt ennèl slessakzie!) de genoemde URL intypt (merknaam.nl/actie) staat er na het laden van de pagina doorgaans iets heel anders in de adresbalk.

Overigens vind ik het zelf niet handig dat de overheid dit zo doet. Misschien is het technisch te complex om de url van vaccinatieafspraakmodule te splitsen van de coronatestafspraakmodule, maar dan zou een andere landingspagina (coronatest.nl/vaccinatie) minder vragen hebben opgeroepen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mij werd helemaal niet gevraagd de bevestigings-e-mail te tonen.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door V045 »

Geip Suusje schreef:
23 apr 2021 20:05
Nou was ik bezig om na Jablan's whois de site coronatest.nl maar te accepteren.
Nu blijkt echter dat ik bij DigiD een SMS controle moet aanvragen.
Dat heb ik tot op heden geweigerd omdat ik daar geen telefoon voor heb.
SMS ontvangen kan zefls op een vaste lijn. Onzin dus.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Dirkie »

V045 schreef:
12 mei 2021 16:11
Geip Suusje schreef:
23 apr 2021 20:05
Nou was ik bezig om na Jablan's whois de site coronatest.nl maar te accepteren.
Nu blijkt echter dat ik bij DigiD een SMS controle moet aanvragen.
Dat heb ik tot op heden geweigerd omdat ik daar geen telefoon voor heb.
SMS ontvangen kan zefls op een vaste lijn. Onzin dus.
En mocht het allemaal lukken dan zie ik de volgende 'klacht' aankomen. Je krijgt de keuze uit 3 plaatsen/tijdstippen. Als die niet bevallen dan kun je (en daar komt die weer) bellen. En dat had je dus ook meteen kunnen doen. :mrgreen: :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij het online afspraak maken kom je idd uit bij -testafspraak - , maar rechts daarvan staat vaccinatieafspraak , écht :D.
Ik heb géén bevestigingsmail moeten meenemen, is allemaal digitaal geregeld.
Kreeg wel bevestigings SMS .

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn, ik heb net de brief gehad en de afspraak gemaakt. De URL in de brief klopt inderdaad niet, maar Google wist me met de tweede of de derde link naar de juiste site van de RO te wijzen. En dat kwam goed, in zoverre dat ik toch een vraag had waarvoor ik voor de zekerheid gebeld heb. Uiteindelijke conclusie van de medewerker: 'vul maar in wat u denkt dat goed is'. Ze zegt erbij dat ik nergens in een hokje pas... :lol: Ok, dan ga ik maar uit van de huidige feitelijke situatie.

Nu nog de mails afwachten, die zijn nog niet binnen vreemd genoeg.

De afspraak is trouwens voor a.k. vrijdag al, lekker snel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat gek! Als ik op die link klik kom ik op de pagina met links dat testverhaal en rechts dat vaccinatieverhaal. Dan geef je aan " ik wil me laten vaccineren " en dan ff naar beneden en dan op ' starten ' klikken.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: www.coronavaccinatie-afspraak.nl ????

Ongelezen bericht door Methusalah »

Op zich is het natuurlijk niet heel handig gezien iedereen de laatste jaren er op word gewezen scherp te zijn op phishing websites. Dus ik snap dat mensen enigszins wantrouwig zijn als de URL doorverwijspagina naar een andere URL. En niet iedereen is bekend met whois.

Gesloten