Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Enterprise45
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021 20:39

Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Enterprise45 »

Goeiedag,

Ik moet aanstaande vrijdag voor mijn werk met de werkbus Duitsland in.
Ik moet enkele dingen op een Duits treinstation gaan neerzetten.
Nu heb ik gehoord dat je niet zomaar Duitsland in mag zonder een of andere test..

Mag ik dan wel Duitsland in voor mijn werk, ondanks dat ik deze test niet heb gedaan?

Met vriendelijke groet,
Enterprise

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Hangt ervanaf hoe lang je in Duitsland blijft. Minder dan 24 uur: geen test en geen aanmelding nodig. Langer dan 24 uur: test en aanmelding verplicht. Op de site van bijv. de Euregio staan de belangrijkste regels in het Nederlands. Hou rekening met een eventuele avondklok, de regels verschillen per Kreis (Regio).

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door riddert »

Je hoeft je niet aan te melden, een test bij een commerciële partij, met reisdocument is wel verplicht.
Ook als je minder dan 24 uur in Duitsland bent.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Minder dan 24 uur valt onder de uitzonderingen. Net zo goed als er uitzonderingen zijn voor grenswerkers en familiebezoek (verwantschap 1e graad)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou dit lekker bij de verantwoordelijke partij, uw werkgever, terugleggen. Is er geen werkvoorbereider die dit zou moeten regelen, of een afdeling P&O?

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door riddert »

Jablan schreef:
29 apr 2021 10:24
Minder dan 24 uur valt onder de uitzonderingen. Net zo goed als er uitzonderingen zijn voor grenswerkers en familiebezoek (verwantschap 1e graad)
Jablan, ik ben grenswerker, ben goed geïnformeerd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan zou je moeten weten, dat jij wel een testuitslag bij je moet hebben (dagelijks de grens over), maar bij een verblijf van minder dan 24 uur of op doorreis het niet nodig is. Op nrw.de of niedersachsen.de zijn alle details te vinden.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onzin Jablan. Op de site nrw staat te lezen dat als je vanuit Nederland naar Duitsland reist je een geldige testuitslag bij je moet hebben. Deze test mag maximaal 48 uur voor de reis afgenomen zijn. Bij veel grensovergangen met NRW zijn sneltestcentra. Meer info en aanmelden via de chayns corona app in de appstore.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Lees goed door de uitzonderingen heen. Geen testuitslag bij je hebben betekent ter plaatse een test doen en daar krijg je voldoende tijd voor. Er is een groot verschil tussen wat je officieel zou moeten en de werkelijkheid.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk Jablan. De Duitse gezagsdragers staan ook erg bekend om hun flexibiliteit.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je moet een testuitslag hebben ,anders mag je Duitsland niet in . Elke 2 dagen moet je je laten testen .Hier zijn regelmatig grenscontroles. Je kan hier de grens over als je mazzel hebt , maar probeer maar eens terug te komen naar nederland , als ze je aanhouden forse boete en eenzame opsluiting :wink:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door grun »

Hou er rekening mee dat je in Duitsland een FFP2 masker op moet, dat geldt ook op een Duits treinstation.
https://inside.bahn.de/massnahmen-siche ... rona-bahn/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

gosewijn schreef:
29 apr 2021 12:50
Hier zijn regelmatig grenscontroles.
Hier ook. Tot 8 keer op een dag de grens over en ... nul keer gecontroleerd, sinds deze regeling er is. Anderen komen op 1 controle per 2 weken. Daarom: realiteit is anders dan wat media aangeven.
Testen kun je het beste in Duitsland zelf doen, veel goedkoper, vriendelijker en sneller dan in Nederland.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het gaat erom Jablan of het mag ,Nee dus .Bij Enschede , duitsland, betalen de gemeente / winkeliers de testen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ook de tarieven van de commerciële aanbieders zijn in D lager dan in NL

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door riddert »

De Duitse tarieven liggen inderdaad een stuk gunstiger, €35,- voor een test, in Nederland tussen 120-150.
Je moet alleen wel een afspraak hebben als je de grens oversteekt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik vind het hier een vreemde discussie. Maar goed, ik woon letterlijk en figuurlijk naast Duitsland. En dat betekent niet dat ik het dùs beter weet. Maar ik heb me gratis in Duitsland laten testen, uitslag binnen een kwartier. Nederlanders worden gratis getest, de testers kunnen hun kosten declareren bij Angela M. Eigenlijk alleen bedoeld voor grenswerkers en overschrijdend verkeer, maar in de grensregio wordt het gebruikt om te tanken en te shoppen.
En Jablan. De regels heb je goed gelezen, er zijn uitzonderingen. Maar die Grünen laten zich niet zomaar overtuigen door een Nederlander. Omdat ze nòg meer verwarrende regels hebben te volgen. Een leraar reed van Winterswijk door Duitsland naar Groesbeek. Werd aangehouden en het hele circus duurde maar anderhalf uur. Geen boete, maar een gratis test en uitslag was wel handig geweest....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vermoed, dat je leraar het woord 'transit' niet kende (en waarschijnlijk slecht Duits spreekt of niet beleefd genoeg was). Transit is momenteel een heerlijk toverwoord. Serieus, je stapt in de auto, roept overal 'transit', mag doorrijden en pas op de grens van het land van aankomst moet je alle papieren en bewijzen laten zien.
De controles zijn alleen in Midden- en Oost-Europa strikt tot waterdicht. Aan de grens NL/D is het werkelijk soepel.

Afhankelijk van waar je de grens NL/D passeert, geldt de informatie uit deze drie bronnen:

1 Voor wie uit het buitenland Duitsland inreist
Eventueel aanmelden op https://www.einreiseanmeldung.de/

2 https://www.land.nrw/corona => naar beneden scrollen en dan één van deze drie: Coronaeinreiseverordnung ab dem 17. April (PDF) / Änderungen markiert (PDF) of direct naar https://www.mags.nrw/coronavirus-quarantaene#einreise
of
https://www.niedersachsen.de/Coronavirus => Hinweise für Reisende

3 Andere reisvoorbereiding: zoek de actuele incidentie in de regio (kreis) van je bestemming op, zodat je weet wat open/dicht is en of je eigenlijk wel erheen kunt. Een regio kan compleet op slot zitten, de laatste maanden zijn dat in Duitsland altijd gebieden langs de grens met Tsjechië.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

U probeert u er weer eens uit te l*llen.
Geef gewoon eens toe dat u fout zit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Waarom? Sinds wanneer zijn eigen ervaringen fout?

Hadden we dat laatst ook al niet met statiegeld? Jij beweerde stellig dat je overal de lege flessen kwijt kon, ik zat op inleveren bij de winkel waar je het gekocht hebt en bij een check bleek dat er een uitzondering voor de Tante Emma Laden bestaat, het wel/niet inleveren afhankelijk is de winkelgrootte?

Gesloten