Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Anna86?
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021 13:50

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Anna86? »

Waarom krijgen mensen zoals ik met diabetes type 1 met een verhoogd risico op trombose, een vaccinatie met AstraZeneca aangeboden. Mijn vraag kan ik niet op de site terug vinden bij veelgestelde vragen van het RIVM er staat niks over diabetes type 1.
Diabetes met type 1 kunnen een extreme reactie krijgen van het immuunsysteem, dit vaccin is totaal nog niet getest op mensen met diabetes type 1, de studie’s lopen nog pas in juni afgerond, de andere vaccin Pfizer en Moderna zijn wel goedgekeurd voor diabetes type 1. Dit vaccin geeft risico op trombose en sterfte vooral bij vrouwen tussen de 23 en 65 jaar met onderliggende ziektes, type 1 ?( ik ben 62 jaar ). Zie ook vele meldingen Lareb over dit vaccin. Het vaccin werkt pas na 12 weken ook weer een groot risico, mensen met type 1 hebben een verminderde afweer, dus andere vaccin geven een betere bescherming, dit vaccin maar 60%. Mensen met type 1 krijgen de meeste klachten van AstraZeneca, ook niet vreemd dat Denemarken en Noorwegen hiermee niet meer vaccineren.
Het is onmogelijk om bij wie dan ook internist, huisarts,GGD, RIVM het vaccin te wijzigen in het juiste vaccin voor deze doelgroep, regelgeving RIVM en Gezondheidsraad, Ministerie van VOLKSGEZONDHEID, mail wordt gewoon in de prullenbak gegooid, geen antwoord te druk.
Nu worden diabetes onder de zestig wel met Pfizer of Moderna gevaccineerd en helaas val ik weer buiten de boot als zestigjarige, terwijl Pfizer gereserveerd was voor de oudere mensen boven de zestig, zelfs wanneer ik op mijn geboortejaar 1958 een uitnodiging krijg ook weer AstraZeneca volgens het schema. Schandalig dat huisartsen, internisten, patiëntenverenigingen totaal geen zeggenschap hebben en het juiste vaccin aan de juiste doelgroepen kunnen uitdelen, de overheid is de baas. 60 plussers met een verhoogd risico worden nu aan de kant geschoven die dit vaccin weigeren, raar he dat de IC’S weer vol gaan lopen met mensen boven de zestig, laat mensen kiezen !

Het vaccin wordt gewoon opgedrongen, waardoor ik mij bloot stel aan ongewenste risico’s en wanneer ik trombose of een hersenbloeding heb opgelopen door het vaccin is er niemand thuis om de financiële verantwoordelijkheid hiervoor op zich te nemen.

Kan mijn familie de schadeclaim wanneer ik trombos e.d. oploop indienen bij het RIVM, het Ministerie van volksgezondheid of de Gezondheidsraad ? Of gaat het dan netto zo als bij de toeslagenaffaire ( dan is er niemand thuis). Hierbij roep ik iedereen op om de petitie te tekenen vaccin AstraZeneca 60-64 jaar.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door PGros »

Je krijgt echt wel een vaccin met een ander merk als je die van Astrazeneca weigert. Alleen kom je pas aan de beurt als alle leeftijdsgroepen geweest zijn. Dan gaan ze de rest van de vaccins verder verdelen over mensen die eerst nee zeiden en dan toch wel willen. Gewoon wachten dus.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, u of uw familie kan geen schadeclaim indienen als u trombose oploopt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 10:58
Nee, u of uw familie kan geen schadeclaim indienen als u trombose oploopt.
Natuurlijk kan dat wel. Of het zinvol is, is een heel ander vraag. Maar er is geen enkele reden waarom het niet zou kunnen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, je kunt ook tegen de maan gaan staan huilen. Schiet ook niet op.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 11:12
Ja, je kunt ook tegen de maan gaan staan huilen. Schiet ook niet op.
Klopt. En zeggen dat je niet tegen de maan kunt huilen, is dus net zo onjuist als jouw stelling hiervoor.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door sjohie »

Anna86? schreef:
06 mei 2021 14:29
Waarom krijgen mensen zoals ik met diabetes type 1 met een verhoogd risico op trombose, een vaccinatie met AstraZeneca aangeboden. Mijn vraag kan ik niet op de site terug vinden bij veelgestelde vragen van het RIVM er staat niks over diabetes type 1.
Diabetes met type 1 kunnen een extreme reactie krijgen van het immuunsysteem, dit vaccin is totaal nog niet getest op mensen met diabetes type 1, de studie’s lopen nog pas in juni afgerond, de andere vaccin Pfizer en Moderna zijn wel goedgekeurd voor diabetes type 1. Dit vaccin geeft risico op trombose en sterfte vooral bij vrouwen tussen de 23 en 65 jaar met onderliggende ziektes, type 1 ?( ik ben 62 jaar ). Zie ook vele meldingen Lareb over dit vaccin. Het vaccin werkt pas na 12 weken ook weer een groot risico, mensen met type 1 hebben een verminderde afweer, dus andere vaccin geven een betere bescherming, dit vaccin maar 60%. Mensen met type 1 krijgen de meeste klachten van AstraZeneca, ook niet vreemd dat Denemarken en Noorwegen hiermee niet meer vaccineren.
Het is onmogelijk om bij wie dan ook internist, huisarts,GGD, RIVM het vaccin te wijzigen in het juiste vaccin voor deze doelgroep, regelgeving RIVM en Gezondheidsraad, Ministerie van VOLKSGEZONDHEID, mail wordt gewoon in de prullenbak gegooid, geen antwoord te druk.
Nu worden diabetes onder de zestig wel met Pfizer of Moderna gevaccineerd en helaas val ik weer buiten de boot als zestigjarige, terwijl Pfizer gereserveerd was voor de oudere mensen boven de zestig, zelfs wanneer ik op mijn geboortejaar 1958 een uitnodiging krijg ook weer AstraZeneca volgens het schema. Schandalig dat huisartsen, internisten, patiëntenverenigingen totaal geen zeggenschap hebben en het juiste vaccin aan de juiste doelgroepen kunnen uitdelen, de overheid is de baas. 60 plussers met een verhoogd risico worden nu aan de kant geschoven die dit vaccin weigeren, raar he dat de IC’S weer vol gaan lopen met mensen boven de zestig, laat mensen kiezen !

Het vaccin wordt gewoon opgedrongen, waardoor ik mij bloot stel aan ongewenste risico’s en wanneer ik trombose of een hersenbloeding heb opgelopen door het vaccin is er niemand thuis om de financiële verantwoordelijkheid hiervoor op zich te nemen.

Kan mijn familie de schadeclaim wanneer ik trombos e.d. oploop indienen bij het RIVM, het Ministerie van volksgezondheid of de Gezondheidsraad ? Of gaat het dan netto zo als bij de toeslagenaffaire ( dan is er niemand thuis). Hierbij roep ik iedereen op om de petitie te tekenen vaccin AstraZeneca 60-64 jaar.
Vermoedelijk omdat in uw geval het krijgen van corona, de kans op een zwaar ziekteverloop groter is, dan die op deze specifieke vorm van trombose. Zie hier de overwegingen van de minister hierover.

Als u een afspraak maakt voor een vaccinatie, is er op de priklocatie een arts aanwezig, die uw medische historie doorneemt, en ter plekke de medische afweging maakt of de vaccinatie door gaat of niet. Die is daarin opgeleid, en beschikt over alle actuele gegevens over evt bijwerkingen, etc etc. Dat hoeft u niet vóór die arts, al allemaal zelf bijelkaar te lopen googlen, met alle gevolgen van dien.

Als u die arts van uw medische informatie voorziet, dan is het zo goed als onmogelijk dat u, mócht u te hoge risico's kennen, alsnog gevaccineerd wordt met een voor u niet geschikt vaccin.

Maar goed, vaccineren is vrijwillig, die arts of welke medewerker van de priklocatie dan ook, gaat u echt niet proberen een paar uur lang te overtuigen ofzo. Bespaar hen de kostbare tijd, en uzelf de ergernis, als u zo te lezen het allemaal zelf al bedacht heeft. Blijft iedereen een stuk vrolijker van. Het is vrijwillig, niemand die u dwingt. Helaas hebben keuzes wel gevolgen, die zijn dan ook voor u uiteraard.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was het niet zo dat er geen extra risico was op trombose van AstraZeneca boven een bepaalde leeftijd? Dat deze daarom niet voor jongere mensen wordt gebruikt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
07 mei 2021 13:06
Was het niet zo dat er geen extra risico was op trombose van AstraZeneca boven een bepaalde leeftijd? Dat deze daarom niet voor jongere mensen wordt gebruikt?
Dat weten ze niet zeker, maar de persoon die dit niet wil hebben kan ook zoals hier al gezegd was, wachten tot de veegactie, dan krijgt zij een ander vaccin.

@moneyman volgens mij moet je tekenen voordat je een spuit krijgt om geen schade te kunnen claimen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hoeft niet te teken voordat je een spuit krijgt. Er wordt alleen gevraagd te tekenen voor geen bezwaar voor het doorgeven van je gegevens aan het RIVM.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door joep873 »

reggie2 schreef:
07 mei 2021 13:17
wachten tot de veegactie, dan krijgt zij een ander vaccin.
Is er dan iets bekendgemaakt over een veegactie met een ander vaccin?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
07 mei 2021 13:06
Was het niet zo dat er geen extra risico was op trombose van AstraZeneca boven een bepaalde leeftijd? Dat deze daarom niet voor jongere mensen wordt gebruikt?
Het grootste risico op die hele specifieke vorm van trombose zit bij vrouwen tot 30 jaar (op basis van alle meldingen tot en met vorige week). Dat wordt deels verklaard door de verschillen tussen man en vrouw. De genen, die het immuunsysteem vorm geven, liggen op het X-chromosoom en daar hebben vrouwen er twee van, mannen slechts één. Waarom het juist de jongere vrouwen treft, is tot nu toe een mysterie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door reggie2 »

joep873 schreef:
07 mei 2021 13:28
reggie2 schreef:
07 mei 2021 13:17
wachten tot de veegactie, dan krijgt zij een ander vaccin.
Is er dan iets bekendgemaakt over een veegactie met een ander vaccin?
Ik heb wel iets gelezen ja, kijk straks wel of ik het vind.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Duitsland gaat overigens weer gewoon alle volwassenen vaccineren met AstraZeneca,
volgens de NOS

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet helemaal. Het wordt vrijgegeven voor wie wil en daarbij heb je zelfs vrije keus wanneer je de tweede prik wil, ergens tussen 3 en 12 weken later. Bij 12 weken later schijnt de bescherming nog iets beter te zijn dan bij 6 weken, zoals tot nu toe werd aangehouden. De druk is hoog, Duitsland wil graag voor het begin van de zomervakantie zoveel mogelijk mensen ingeënt hebben, vanwege het toerisme in eigen land.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pfizer heeft nu ook aanvullende bijwerkingen.
https://www.nursing.nl/meer-bijwerkinge ... -trombose/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door reggie2 »

alfatrion schreef:
07 mei 2021 17:05
Pfizer heeft nu ook aanvullende bijwerkingen.
https://www.nursing.nl/meer-bijwerkinge ... -trombose/
Dit gaat over alle vaccins , zowel Pfizer , AstraZeneca en Moderna.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Nederland vallen elk jaar naar schatting een paar honderd doden (volgens sommige zelfs een paar duizend!) door gebruik van NSAID's, pijnstillers zoals naproxen en diclofenac. Geen haan die ernaar kraait.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door Jablan »

Volkskrant kwam vorige week met een andere getal. De prikpauze van AstraZeneca heeft 13 mensen het leven gekost.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarom risico lopen met AstraZeneca als er ook een alternatief is?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jose2501 schreef:
07 mei 2021 19:43
Iets om over na te denken: in de VK zijn circa 28 miljoen prikken gezet. 246 mensen hebben melding gemaakt van de trombose bijwerking. 49 mensen zijn daaraan overleden.
Stel dat in Nederland en België, samen ongeveer 28 miljoen inwoners ergens iets gebeurd dat 49 doden kost. Zie de krantenkoppen al voor me.

TS maakt zich terecht zorgen naar mijn mening.
Het aantal doden door Corona ligt nu op 20 per dag, het hoogste aantal is 150 op één dag en in totaal op 17.290. Waren het er in totaal máár 49.

https://nos.nl/l/2379750
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... jk/sterfte

Gesloten