Thuis vaccinatie

rened80
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:26

Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door rened80 »

Ik ben in 1980 geboren en sinds kort aan de beurt voor een vaccinatie.

Omdat ik zelf psychische klachten heb en hierdoor niet naar een vaccinatie centrum kan maar wel een vaccin wens te krijgen ben ik gebonden aan huisvaccinatie.

Ik weet dat ik zeker niet de enige ben in een situatie als deze maar toch lukt het mij niet dit te regelen. ( GGD zegt dit zelf)

Wat ik reeds heb geprobeerd:
- contact met huisarts (prikken enkel met astra en daar ben ik te jong voor)
- GGD gebeld. Kunnen niets voor me doen
-thuisvaccinatie gebeld (website) deze prikken wel maar je moet doorgestuurd worden door huisarts en ik voldoe niet aan de criteria)
- contact met rijksoverheid en ook zij kunnen niets voor mij betekenen en sturen me door naar de thuisvaccinatie website.
- zorgverzekeraar gesproken en zij zeggen dat er sowieso niets via hun loopt.

Wie o wie heeft de oplossing. Als ik toch naar het centrum had gekund (ook al zou het moeilijk gaan) dan had ik dit zeker geprobeerd, maar in mijn huidige situatie gaat het niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Iemand meenemen om dan wel naar de vaccinatie centrum te gaan?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door witte angora »

rened80 schreef:
07 jun 2021 13:13
Ik ben in 1980 geboren en sinds kort aan de beurt voor een vaccinatie.

Omdat ik zelf psychische klachten heb en hierdoor niet naar een vaccinatie centrum kan maar wel een vaccin wens te krijgen ben ik gebonden aan huisvaccinatie.
Heb je een begeleider/behandelaar voor je klachten? Misschien weet diegene iets? Ik kan me althans indenken dat er meer cliënten in datzelfde schuitje zitten.

Als er voor het moment geen oplossing mogelijk is, kan het misschien wel op een later tijdstip.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Probeer een tijdstip te plannen wanneer het zeer waarschijnlijk niet zo druk is op de priklocatie,
neem een begeleider mee en binnen een halfuur is het in principe gepiept en kun je weer terug naar huis.
rened80 schreef:
07 jun 2021 13:13
-thuisvaccinatie gebeld (website) deze prikken wel maar je moet doorgestuurd worden door huisarts en ik voldoe niet aan de criteria)
Welke criteria??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door sjohie »

rened80 schreef:
07 jun 2021 13:13
Ik ben in 1980 geboren en sinds kort aan de beurt voor een vaccinatie.

Omdat ik zelf psychische klachten heb en hierdoor niet naar een vaccinatie centrum kan maar wel een vaccin wens te krijgen ben ik gebonden aan huisvaccinatie.

Ik weet dat ik zeker niet de enige ben in een situatie als deze maar toch lukt het mij niet dit te regelen. ( GGD zegt dit zelf)

Wat ik reeds heb geprobeerd:
- contact met huisarts (prikken enkel met astra en daar ben ik te jong voor)
- GGD gebeld. Kunnen niets voor me doen
-thuisvaccinatie gebeld (website) deze prikken wel maar je moet doorgestuurd worden door huisarts en ik voldoe niet aan de criteria)
- contact met rijksoverheid en ook zij kunnen niets voor mij betekenen en sturen me door naar de thuisvaccinatie website.
- zorgverzekeraar gesproken en zij zeggen dat er sowieso niets via hun loopt.

Wie o wie heeft de oplossing. Als ik toch naar het centrum had gekund (ook al zou het moeilijk gaan) dan had ik dit zeker geprobeerd, maar in mijn huidige situatie gaat het niet.
Ik weet niet of er sinds uw laatste post alhier, waar u het eea noemt mbt uw klachten, iets veranderd is in uw situatie? Zo ja, als er inmiddels iets van een werkgever in het spel is, is er misschien de route via een Arbo-arts?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

snuffel1 schreef:
07 jun 2021 15:22
Ik lees uit een vraag die u jaren geleden gesteld heeft dat u angst ervaart bij nieuwe situaties. Heel triest om te lezen dat u nog steeds die angsten ervaart maar terzijde. Als u bijna tot niet buiten uw veilige omgeving durft te komen kunt u de vaccinatie uitstellen totdat de huisarts tijd voor u heeft want nu zijn huisartsen bere druk om patiënten in te vaccineren.
Zoals u in de OP kunt lezen, vaccineert de huisarts van TS alleen met AstraZeneca en daar komt hij niet voor in aanmerking. Het is dus niet dat de huisarts niet wil of kan komen, maar TS zal naar de GGD moeten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door scontra »

Wat zeker zal willen lukken, als de wil er tenminste wel bij u is, is het gebruik van een rolstoel waarmee u door een begeleidend familielid of goede vriend(in) of kennis gereden kan worden.
Laat de begeleider ook het papierwerk voor u doen en u hoeft alleen maar het minutieuze prikje te ontvangen en verder helemaal niets.
U hoeft dan geen vragen te beantwoorden en met niemand verder contact te hebben, behalve dan eventjes met degene die het prikje zet.
In 20- 25 minuten in en uit en klaar.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

scontra schreef:
07 jun 2021 15:40
Wat zeker zal willen lukken, als de wil er tenminste wel bij u is,
Dit vind ik toch echt te kort door de bocht. De wil zal er wel zijn, maar de stoornis is er ook. "Ik wil wel, maar ik kan niet."

De suggestie vind ik overigens wél goed, op pad gaan met een vertrouwde begeleider. Eventueel ook nog met een koptelefoon/oortjes met favoriete muziek, om zoveel mogelijk nieuwe prikkels uit te sluiten.

rened80
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:26

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door rened80 »

Bedankt voor jullie reacties. Sinds kort gaat het weer slechter ( tijd medicatie geslikt en toen ging het een stuk beter) op dit moment ben ik weer begonnen met medicijnen maar ben ik nog niet zo ver om (ook met begeleiding) ernaar toe te gaan. Ik ga denk ik rustig afwachten tot er wel mogelijkheden via GGD zijn bijvoorbeeld

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
07 jun 2021 15:52
scontra schreef:
07 jun 2021 15:40
Wat zeker zal willen lukken, als de wil er tenminste wel bij u is,
Dit vind ik toch echt te kort door de bocht. De wil zal er wel zijn, maar de stoornis is er ook. "Ik wil wel, maar ik kan niet."

De suggestie vind ik overigens wél goed, op pad gaan met een vertrouwde begeleider. Eventueel ook nog met een koptelefoon/oortjes met favoriete muziek, om zoveel mogelijk nieuwe prikkels uit te sluiten.
Neem ik de bocht wat wijder :wink: en echt, waar de wil is is er ook een weg en kan het niet door het midden of rechts- of linksom, dan is er altijd nog een andere toegangsweg.
Met een beetje creativiteit, doorzetten en hulp van een vertrouweling is er best een mouw aan te breien om de angst (even) op een zijspoor te zetten.
Uw suggestie van de oortjes ka zeker een goede aanvulling zijn

Let wel, 'meehuilen met de wolven' gaat Ts zeker geen stap verder brengen !

Ahh, ik lees net dat Ts de handdoek al in de ring heeft gegooid, jammer .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
07 jun 2021 16:16

Met een beetje creativiteit, doorzetten en hulp van een vertrouweling is er best een mouw aan te breien om de angst (even) op een zijspoor te zetten.



Let wel, 'meehuilen met de wolven' gaat Ts zeker geen stap verder brengen !

Ahh, ik lees net dat Ts de handdoek al in de ring heeft gegooid .
Je neemt de bocht te wijd.....denk niet dat je weet wat angst met een mens kan doen. Zoveel mensen die niet weten hoe dat is en zo makkelijk praten.... ga een boodschap doen, dat lukt als je dat wil.......onzin dat lukt met heftige angst niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door moederslink »

rened80 schreef:
07 jun 2021 16:13
Bedankt voor jullie reacties. Sinds kort gaat het weer slechter ( tijd medicatie geslikt en toen ging het een stuk beter) op dit moment ben ik weer begonnen met medicijnen maar ben ik nog niet zo ver om (ook met begeleiding) ernaar toe te gaan. Ik ga denk ik rustig afwachten tot er wel mogelijkheden via GGD zijn bijvoorbeeld
Ik hoop dat je er doorheen komt. Een vaccinatie is te belangrijk!
Corona is niet weg en je moet jezelf daartegen beschermen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
07 jun 2021 16:16
Let wel, 'meehuilen met de wolven' gaat Ts zeker geen stap verder brengen !
Forceren (helaas) evenmin.

Ik lees in je teksten, die behoorlijk stevig overkomen, wel goeie bedoelingen gelukkig. TS zal er wel uitpikken wat bruikbaar is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
07 jun 2021 16:42
scontra schreef:
07 jun 2021 16:16
Let wel, 'meehuilen met de wolven' gaat Ts zeker geen stap verder brengen !
Forceren (helaas) evenmin.

Ik lees in je teksten, die behoorlijk stevig overkomen, wel goeie bedoelingen gelukkig. TS zal er wel uitpikken wat bruikbaar is.
Toen ik geboren ben kreeg ik 85 centjes** mee en daarvan ben ik inmiddels aan m'n laatste dubbeltje bezig en ik hoop voor o.a @reggie dat hij niet voor z'n kiezen zal krijgen wat ik in de driekwartjestijd die ik er op heb zitten wel heb moeten doorstaan.
Een opmerking maken dat ik niet zou weten wat 'angst' in het leven te betekenen heeft is, helaas voor mij, niet terecht.
Emotie en een goede bedoeling op schrift stellen is nu eenmaal minder eenvoudig dan het onder woorden brengen ervan.

** kom ik tekort aan de 85 centen, dan is dat de rente tijd en ik maar hopen dat de rente flink zal oplopen :wink:

Wat mij wel opvalt op dit forum is dat er een paar zeer frequent aanwezige en denkelijk nog jonge personen meedoen, die er een genoegen in scheppen of er een tijdverdrijf in hebben om gelijk een ieder die net iets anders in de wereld staat dan zij, te moeten affakkelen (om het maar netjes te zeggen).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het heeft geen ruk met leeftijd te maken.
Jouw reactie roept op alsof het zo makkelijk is voor TS.
En zo enorm jong ben ik echt niet meer, dus weet wel wat er in het leven te halen is.

En geloof mij....ieder mens maakt nare, maar ook leuke dingen mee.:-)

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
07 jun 2021 14:31
Welke criteria??
Thuisprikken is gekoppeld aan niet-mobiel zijn. Dat is in de uitleg van de overheid letterlijk te nemen: je niet zelfstandig kunnen verplaatsen, een fysiek probleem.
(zie ook een bericht van de lhv van 26 en 29 maart 2021 hierover)

Voor Rened80: je hebt gelukkig geduld. Mijn tips: 1 wachten totdat je huisarts een ander vaccin krijgt aangeleverd en/of 2 je situatie melden bij het rivm, omdat je zeker niet de enige bent en het rivm jouw 'patiëntengroep' over het hoofd heeft gezien.
Je zal niet direct een afspraak krijgen, maar het gaat er nu om dat bij het rivm duidelijk wordt, dat er meer mensen zijn, die niet naar een vaccinatielocatie kunnen dan zij dachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
07 jun 2021 18:18
moederslink schreef:
07 jun 2021 14:31
Welke criteria??
Thuisprikken is gekoppeld aan niet-mobiel zijn. Dat is in de uitleg van de overheid letterlijk te nemen: je niet zelfstandig kunnen verplaatsen, een fysiek probleem.
De huisarts kent TS natuurlijk , dus hoezo wil de huisarts dan niet meewerken?
Het is geen fysiek probleem, maar een psychisch probleem.
rened80 schreef:Omdat ik zelf psychische klachten heb en hierdoor niet naar een vaccinatie centrum kan maar wel een vaccin wens te krijgen ben ik gebonden aan huisvaccinatie.
-thuisvaccinatie gebeld (website) deze prikken wel maar je moet doorgestuurd worden door huisarts en ik voldoe niet aan de criteria

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zou eventueel de huisarts kunnen vragen een uitzondering te maken om je alsnog te prikken als ie een restje AstraZeneca over heeft. Weggooien is ook zonde.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:26
Je zou eventueel de huisarts kunnen vragen een uitzondering te maken om je alsnog te prikken als ie een restje AstraZeneca over heeft. Weggooien is ook zonde.
Ts. is 41 jaar en vanaf 9 april jl is AstraZeneca alleen beschikbaar voor 60+ers.

Voor jonger dan 60 wordt een ander vaccin geadviseerd en laat de huisarts nou net even die andere vaccins niet beschikbaar hebben, daarvoor moet je naar een vaccinatiecentrum en daar ligt nou net het probleem van TS.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daarom zeg ik dat ie zou kunnen vragen een uitzondering te laten maken door de huisarts.

Gesloten