GGD 0800-7070 lange wachttijd

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door Jablan »

Hugo De Jonge: maak je afspraak digitaal.

Grote werkgevers in Nederland: maak je afspraak telefonisch, want dan kun je naar een locatie in de buurt en kun je het tijdstip vrij kiezen (begin/einde werkdag of in het weekend). Als je parttime werkt, graag afspraak op een vrije dag maken.

:mrgreen:

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lowieze schreef:
13 jun 2021 20:45
Shainora schreef:
13 jun 2021 20:38


Onzin probeer hier al ruim een week een afspraak te maken en steeds zou ik kilometers ver moeten terwijl de priklokatie hier LETTERLIJK om de hoek is probeer het nog een week dan weiger ik maar ga geen uren reizen terwijl ik er in 30 seconden zou kunnen zijn.
Dezelfde dag nog geprikt kunnen worden, heb ik ook nog van niemand gehoord.
Maar heeft u wel al telefonisch geprobeerd een afspraak te maken, dan kunnen ze namelijk ook naar de dichtstbijzijnde locatie kijken voor een datum.
Nou, dan hoor je het nu: gisteren gelukt - een alerte mevrouw die gisteren om 10.00 uur een opengevallen plekje om 13.00 uur aanbod vanwege 2 buitenlandse reizen voor werk vanaf vandaag 5 weken lang (maar wel op 30 autominuten, niet om de hoek maar dat moet je ervoor over hebben).

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door Lowieze »

HandigeHarrie schreef:
14 jun 2021 14:17
Lowieze schreef:
13 jun 2021 20:45
Shainora schreef:
13 jun 2021 20:38


Onzin probeer hier al ruim een week een afspraak te maken en steeds zou ik kilometers ver moeten terwijl de priklokatie hier LETTERLIJK om de hoek is probeer het nog een week dan weiger ik maar ga geen uren reizen terwijl ik er in 30 seconden zou kunnen zijn.
Dezelfde dag nog geprikt kunnen worden, heb ik ook nog van niemand gehoord.
Maar heeft u wel al telefonisch geprobeerd een afspraak te maken, dan kunnen ze namelijk ook naar de dichtstbijzijnde locatie kijken voor een datum.
Nou, dan hoor je het nu: gisteren gelukt - een alerte mevrouw die gisteren om 10.00 uur een opengevallen plekje om 13.00 uur aanbod vanwege 2 buitenlandse reizen voor werk vanaf vandaag 5 weken lang (maar wel op 30 autominuten, niet om de hoek maar dat moet je ervoor over hebben).
Zoals u kunt lezen in de reactie van Shainora wilde zij graag naar de dichtstbijzijnde locatie, namelijk die bij haar om de hoek.
Daar valt uw verhaal niet echt onder. Ik kreeg zelf ook een locatie in Friesland aangeboden, maar ja, op de fiets vanuit Noord-Holland vond ik toch ook geen optie aangezien wij hier zelf ook een priklocatie hebben.

kraanjan
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:41

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door kraanjan »

In de provincie Groningen is het het prettig geregeld. Ja overwinteren in Spanje heeft U ook een groot risico genomen.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door Shainora »

Hierbij wil ik Neodutchio nogmaals bedanken voor de tip heb mijn afspraken hier om de hoek nu.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik weet toevallig dat bij de NDSM deze week een paar keer verbindingsproblemen zijn geweest met de computers.
Op dat moment ligt alles stil en loopt het aantal wachtenden op.
Dit is overmacht
Al die locaties zijn snel uit de grond gestampt en dan wil het wel eens mis gaan.
Ook zijn de stoppen daar al een keer doorgeslagen

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door ateurlings »

Ik kom om 845 aan bij de lokatie in Helmond voor mijn afspraak om 900. Stond er al een rij! En om 855 zat mijn prik erin.
Mijn partner komt om 1605 aan in Boxtel voor een afspraak om 1630 en hij was om 1630 alweer buiten met de prik erin.

Dit kan toch niet, je wordt voor je tijd geholpen en nog snel, kundig en vriendelijk ook. Heel mijn planning in de war. Moet niet gekker worden.

Ofwel : klagen en zeuren kunnen we altijd 😉

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door sjohie »

ateurlings schreef:
15 jun 2021 06:36
Ik kom om 845 aan bij de lokatie in Helmond voor mijn afspraak om 900. Stond er al een rij! En om 855 zat mijn prik erin.
Mijn partner komt om 1605 aan in Boxtel voor een afspraak om 1630 en hij was om 1630 alweer buiten met de prik erin.

Dit kan toch niet, je wordt voor je tijd geholpen en nog snel, kundig en vriendelijk ook. Heel mijn planning in de war. Moet niet gekker worden.

Ofwel : klagen en zeuren kunnen we altijd 😉
Je hebt ook klootzakken als ons. Ik mocht zaterdag 15.30, mijn lief op dezelfde locatie, maar om 16.30. Die is met mij meegelopen, want anders zouden we binnen een uur 2x de hele stad door moeten, en die kon gewoon mee om 15.30. In het kader van, gewoon lief vragen.

Korte intake vooraf, minuutje wachten buiten voor het aangewezen prikhok, en hatsaa nr. 1 zat er zomaar in. Even 15m slap ouwehoeren, stempeltje in vaccinatiepaspoort, en klaar. Goed bewegwijzerd buiten, stuk van parkeerterrein afgezet voor test- en vaccinatie locatie (is op grotere winkellocatie), goed gemutste verkeersregelaar, meer dan genoeg borden, ook in de omgeving, prima voor elkaar allemaal.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn 17 miljoen mensen die een spuitje krijgen.

De reden dat sommige mensen eerder kunnen, als iemand af belt (bijvoorbeeld vanwege corona klachten) dan gaat die plaats naar de volgende beller.

Mocht je snel een vaccin krijgen, hou dan www.prullenbakvaccin.nl in de gaten. Mocht dat gelukt zijn, wees dan wel zo aardig om afspraak bij GGD af te zeggen zodat iemand anders kan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door sjohie »

Seinhuis schreef:
15 jun 2021 13:14
Er zijn 17 miljoen mensen die een spuitje krijgen.

De reden dat sommige mensen eerder kunnen, als iemand af belt (bijvoorbeeld vanwege corona klachten) dan gaat die plaats naar de volgende beller.

Mocht je snel een vaccin krijgen, hou dan www.prullenbakvaccin.nl in de gaten. Mocht dat gelukt zijn, wees dan wel zo aardig om afspraak bij GGD af te zeggen zodat iemand anders kan.
Collega van mij hing aan de bel voor afspraak, 1e plek was over drie weken, waardoor vervolgprik in geplande vakantie zou vallen. Terwijl ze spraken aan de telefoon, kwam er een plek vrij de volgende dag, waarop hij uiteraard meteen "ja" zei.

Ze zijn dus continue bezig om de prikstraten zo optimaal te laten prikken, en ervoor te zorgen dat er geen prikkers zitten te niksen, of er vaccins overblijven.

We kunnen hier wel 17 miljoen individuele gevallen bespreken, maar volgens mij gaat de overgrote meerderheid van de prikafspraken gewoon goed, en bij die er niet goed gaan, zijn er volgens mij ook wel wat met oorzaken die liggen bij de geprikte, en niet de prikkers.

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door Karel123## »

Lowieze schreef:
13 jun 2021 20:45
Shainora schreef:
13 jun 2021 20:38


Onzin probeer hier al ruim een week een afspraak te maken en steeds zou ik kilometers ver moeten terwijl de priklokatie hier LETTERLIJK om de hoek is probeer het nog een week dan weiger ik maar ga geen uren reizen terwijl ik er in 30 seconden zou kunnen zijn.
Dezelfde dag nog geprikt kunnen worden, heb ik ook nog van niemand gehoord.
Maar heeft u wel al telefonisch geprobeerd een afspraak te maken, dan kunnen ze namelijk ook naar de dichtstbijzijnde locatie kijken voor een datum.
Ik werd 's ochtends door mijn huisarts gebeld of ik 's middags om 14.00 uur mijn prik kon halen. Yep ik heb meten 'ja' gezegd en stond om 14.00 uur in haar praktijk.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GGD 0800-7070 lange wachttijd

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier bij de Jaarbeurs heb je ook zowel de teststraat als de priklocatie. Volgens mij is het logistiek gezien helemaal niet zo vreemd om beiden zo dicht mogelijk bij elkaar te hebben. Beide locaties zijn goed aangegeven. Of de TS in de verkeerde rij stond weet ik niet. Maar als het klopt dat het computersysteem er uit lag, dan is het niet vreemd dat de rij totaal niet opschoof.

Overigens heb ik het online geregeld, de eerste mogelijkheid was met drie dagen, redelijk gunstige locatie.

Gesloten