CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

NIKIE1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2021 15:38

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door NIKIE1977 »

Ik heb mijn 2de vaccinatie gehad op 30 juni.
Ondanks meerdere contactmomnenten, veel in de wacht gestaan nog steeds niet opgelost.
Nu zouden ze mij een papieren vaccinatiebewijs opsturen. Deze donderdag ontvangen en tot mijn teleurstelling: staat hier ook alleen maar de 1ste prik in.
Zo zonde van mijn tijd en al die ggd medewerkers.. die elke keer samen met mij alles weer doorlopen en elke keer constateren dat het bij de GGD goed staat maar niet bij het rivm. Heel frustrerend dit en niemand die duidelijkheid geeft.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Een papieren bewijs kan je zelf heel eenvoudig printen met PC vanuit https://coronacheck.nl/nl/
Deze site en de app zijn helaas niet in staat de data van de GGD goed te lezen (als de GGD het tenminste goed heeft).

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Dit is precies waarom ik verbaasd was dat iemand hier advies kreeg voor de papieren versie. Bij mij werd nadrukkelijk gezegd dat een papieren exemplaar helaas ook niet gaat. Dit omdat hiervoor naar dezelfde data wordt gekeken als de app doet. En helaas....de bron staat niet goed.

Vind het vooral zeer twijfelachtig dat het ontbreken van 2e vaccinatie niet in lijstje van problemen staat, wanneer bijvoorbeeld de oorzaak niet ligt in 2 vaccinaties op 1 dag.
Je hoopt dan maar heel hard dat het desondanks wel op het to-do lijstje staat en men werkt aan een oplossing.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Henriette25 schreef:
16 jul 2021 10:07
Voor iedereen waarbij het fout is gegaan in de CoronaCheckApp:
Blijkbaar heeft de GGD een balie op Schiphol waar ze papieren vaccinatiebewijzen uitgeven.
Geen idee of het hier wel goed gaat, maar als je in de buurt bent is het de moeite van het proberen waard.
Schiphol schijnt (momenteel) de enige plek in NL te zijn waar dat kan.
Je kan zelf ook papieren vaccinatiebewijzen vanuit je PC via https://coronacheck.nl/nl/ maar dan gaat het net zo fout.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

DvG schreef:
09 jul 2021 13:06
De helpdesk coronacheck al dagen niet bereikbaar. Verbinding wordt verbroken vanwege drukte. Maar wie kan mijn ongeldig coronabewijs weer geldig maken???!!!! Bij het scannen van de qr code komt er een rood kruis op het scherm. Volgens het RIVM heb ik inmiddels 3 vaccinaties gehad....... Er stond namelijk 1 vaccinatie met een verkeerde datum die is gewijzigd maar de foutieve datum is niet verwijderd. Weet iemand nog een andere mogelijkheid dan alleen 0800 1421 te bellen om in contact te komen met de helpdesk?
0800-5090 als je de GGD wilt bellen.

Ida3
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 08:31

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Ida3 »

Hier hetzelfde probleem: coronatest.nl laat de twee vaccinaties zien die ik heb gehad (eind mei en eind juni; beide bij de GGD). Maar mijn.rivm.nl/vaccinaties neemt alleen de eerste over. Papieren vaccinatiebewijs helpt niet, want gaat van de RIVM gegevens uit. GGD aan de lijn gehad (088-5090); zij hebben nog eens handmatig op de upload-knop gedrukt, zeiden ze; heeft niet geholpen.
Verbaasd dat ik in de communicatie van de overheid niets over dit probleem terugvind!!!
(Ik ben blij dat ik het gele boekje nog heb laten invullen! Ik twijfelde of dat wel nodig zou zijn, :shock: )

welgraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:02

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door welgraaf »

Ik heb een probleem. Ik ga binnenkort wat reizen maken zoals een paar weken Ierland en Frankrijk een weekend. Ik heb alles in orde. 2x gevacineerd en Covid gehad. Ik zou eerst 1 vaccinatie krijgen maar uiteindelijk toch maar 2 omdat ik geen GGD bewijs had van mijn Covid. Terwijl mijn man en vriendin mij door hadden gegeven in het bron en contact onderzoek en ook mijn vader Covid had. Dus dat lijkt mij duidelijk. Daarna nog gebeld of ik nog een test kon doen toen ik beter was maar dat was niet nodig.

Nu komt het probleem. Na 1 test stond ik op volledig gevacineerd. Maar toen wou ik boeken naar Frankrijk voor een weekendje parijs en die vroegen om een Covid bewijs van mijn positieve test in April. Daarom gaf de locale GGD aan dat ik beter nog een bewijs kon krijgen zodat ik zeker op vakantie kon. Dat maar gedaan. Toen stond er ineens dat ik 10 dagen of 2 weken moest wachten. Dat gedaan. En ik kan nu eingelijk reizen.

Sta ik naar 14 dagen nog steeds op 1 vaccinatie bij het RIVM. Ik bellen naar 0800-5090. Ze zouden het na het weekend oplossen. Weer gebeld maar het duurde iets langer maar het lag waarschijnlijk aan mij. Ik moet de app maar opnieuw installeren en dan zou het wel goed komen. En anders kon ik toch gewoon PCR testen nemen. Maar dat is nu juist het probleem. Om een restaurant in te gaan en ik moet toch eten moet je gevacineerd zijn. Ik ga toch niet 2 weken buiten op straat zitten eten. Nouja in Frankrijk wel maar in Ierland natuurlijk niet.

Dus maar gebeld naar de helplijn voor advies. Ik had een regionaal probleem. Ik moest naar mijn locale GGD bellen want die hadden mij fout in het systeem. Dat werd inderdaad bevestigd en het zou in 48 opgelost zijn. Naar 36 uur gebeld. Het was inderdaad hun probleem en ze zouden het weer binnen 48uur oplossen. Dus ze belde terug. Dit naar 4 telefoontjes. Iemand van de helpdesk zei dat ik fout in het systeem stond en dat ze dat niet kunnen oplossen. Maar dat ze een ticket (ik mag niet in de cc) bij het RIVM zouden zouden aanmaken.

Ik vraag bij elk gesprek om een case nummer maar ze werken nog met emails. Dat lijkt mij onzin want je kan niet een helpdesk runnen op emails voor heel Nederland.

Ik vragen naar het nummer van het RIVM want daar ligt de fout. Maar niemand weet het nummer. Ze kunnen alleen intern een email sturen.

Ik heb 0800 1421 nog over maar die neemt nooit op. 0800 5090 was ik al klaar mee want die gaven zelfs nog aan dat ik gewoon gratis kan testen. Maar dat heb ik nagevraagd maar dat doen ze niet in Frankrijk, Ierland en Spanje voor mij. Misschien voor de mensen die daar wonen. En ik kijken voor Nederland. Maar daar nemen ze nu ook geen mensen meer aan voor een gratis test.

Oja. Toen hadden we nog een idee. Een bevesitging vragen op email. Die heb ik natuurlijk gekregen met de informatie. Dit is geen officieel bewijs maar een bevestiging. U kunt hier niet mee reizen of evenementen bezoeken (zijn die er dan?).

Waarom stuurd Nederland niet gewoon een vaccinatie bewijs naar mijn email zoals in andere landen. Dan ben je af van deze poppenkast aan nummers. Een helpdesk met een case nummer en klaar.

Maar nee, we hebben een app die die niet werkt en die op rood springs als je hem gaat scannen. We sturen een email en geven een papier mee dat je de vaccinatie hebt gehad. We trainen de helpdesk medewerkers niet.

Wat kan ik doen? Nodig mij desnoods uit op TV want ik snap hier echt niets meer van. Radar kent het probleem. Op Twitter vind ik er alles over. Maar niemand doet wat. Andere landen zetten in hun krant dat wij Nederland zo enorm goede mobiele app hebben waar we al 12 maanden aan gewerkt hebben. Maar de app werkt gewoon niet. Weet eerlijk tegen je zelf en geef toe dat de applicatie niet werkt en zoek naar een alternatief voor mensen die gaan reizen. PCR testen zijn geen alternatief want daarmee kom je niet ver in het buitenland.

Alles gaat mis.

welgraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:02

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door welgraaf »

Gele boekjes worden in een paar landen geacepteerd. Maar kennen ze deze ook in de binnenlanden van Frankrijk bij een restaurant. Daar gaan ze gewoon de app scannen die niet werkt. Natuurlijk heb ik ook mijn gele boekje maar Ierland kom je er niet mee in en de restaurants zeker niet.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Ida3 schreef:
19 jul 2021 08:52
Hier hetzelfde probleem: coronatest.nl laat de twee vaccinaties zien die ik heb gehad (eind mei en eind juni; beide bij de GGD). Maar mijn.rivm.nl/vaccinaties neemt alleen de eerste over. Papieren vaccinatiebewijs helpt niet, want gaat van de RIVM gegevens uit. GGD aan de lijn gehad (088-5090); zij hebben nog eens handmatig op de upload-knop gedrukt, zeiden ze; heeft niet geholpen.
Verbaasd dat ik in de communicatie van de overheid niets over dit probleem terugvind!!!
Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs staat botweg vermeld: Voor dit technische probleem vond in de nacht van 13 op 14 juli een herstelactie plaats. Voor de meeste mensen is daarmee dit probleem opgelost.

Ida3
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 08:31

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Ida3 »

Cornelis7 schreef:
19 jul 2021 11:51
Ida3 schreef:
19 jul 2021 08:52
Hier hetzelfde probleem: coronatest.nl laat de twee vaccinaties zien die ik heb gehad (eind mei en eind juni; beide bij de GGD). Maar mijn.rivm.nl/vaccinaties neemt alleen de eerste over. Papieren vaccinatiebewijs helpt niet, want gaat van de RIVM gegevens uit. GGD aan de lijn gehad (088-5090); zij hebben nog eens handmatig op de upload-knop gedrukt, zeiden ze; heeft niet geholpen.
Verbaasd dat ik in de communicatie van de overheid niets over dit probleem terugvind!!!
Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs staat botweg vermeld: Voor dit technische probleem vond in de nacht van 13 op 14 juli een herstelactie plaats. Voor de meeste mensen is daarmee dit probleem opgelost.
Niet voor mij, helaas. Nog altijd geen oplossing. En erger nog: geen loket waar je kunt aankloppen; alleen een overheid die werkt als een black box (onbereikbaar!).

FouHa9
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 18:35

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door FouHa9 »

Hier hetzelfde... 1 juli mjjn tweede vaccinatie gehad en wil deze week op vakantie. Ik dacht nog op tijd te zijn met mijn melding vorige week dinsdag en toen bleek het inderdaad goed te staan bij de ggd, maar niet in de app. Moest nabellen als het niet binnen 3 dagen zou werken. Bij het nabellen op donderdag, zondag en vandaag steeds verschillende verhalen gehoord....1 medewerker zegt dat het 48 uur voor reisdatum als urgent behandeld kan worden, ik even wachten en nabellen, maar de volgende medewerker zegt dat <24 uur nodig is voor urgentie. Vandaag krijg ik te horen dat men van oud naar nieuw de tickets verwerken. Voor niks als 5 uur aan de lijn geweest met deze mensen die niks kunnen oplossen en niet hetzelfde verhaal houden. Ze roepen alleen dat je een pcr-test kunt halen en enig perspectief hebben ze niet te bieden. Kunnen niet eens aangeven of mijn melding al wel of niet in behandeling is genomen.

Ze moeten zich schamen bij vws...wat een aanfluiting. Als een app niet lukt, bied dan een alternatief. In Frankrijk testen voor 50e de neus is onacceptabel. En dat elke 48 uur!! Ik ga het bij De Jonge declareren als het moet.

Kleynjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 22:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kleynjan »

Same here. Gevaccineerd door GGD eind mei met Janssen. Geen complicerende factoren, direct toestemming gegeven voor uitwisseling met RIVM - maar nog steeds geen vaccinaties te vinden bij mijn.rivm.nl en dus kan ik geen QR code / DCC maken.

We worden wel met kluitjes in het riet gestuurd, er wordt lustig op los gejokt over updates en "oplossingen" maar niemand die de overblijvende incidenten echt onderzoekt en aanpakt. VWS speelt mooi weer. Je kunt nergens terecht.

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Dit lijkt nieuwe communicatie. Maar weer bellen. Kan me haast niet voorstellen dat t papiertje lukt:

Mijn huisarts, ziekenhuis of zorginstelling geeft aan dat zij de gegevens hebben doorgegeven aan het RIVM. doorgezet. Toch kan ik geen vaccinatiebewijs maken in CoronaCheck.

Bent u gevaccineerd door de huisarts, ziekenhuis of zorginstelling en kunt u uw vaccinatiebewijs niet maken met de CoronaCheck? Dan kan de huisarts, ziekenhuis of zorginstelling een papieren Coronabewijs voor u maken. Heeft u uw vaccinatiebewijs voorlopig niet nodig, neem dan later contact op. Zo houdt uw zorgverlener voldoende tijd over om zorg te verlenen en mensen te helpen die snel een vaccinatiebewijs nodig hebben. Dank voor uw begrip.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af of de meeste mensen met problemen niet gewoon hebben aangegeven dat hun gegevens niet aan het RIVM doorgegeven mogen worden.

FouHa9
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2021 18:35

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door FouHa9 »

Nijogeth schreef:
20 jul 2021 00:36
Ik vraag me af of de meeste mensen met problemen niet gewoon hebben aangegeven dat hun gegevens niet aan het RIVM doorgegeven mogen worden.
Meerdere mensen geven in hun verhaal aan dat ze toestemming hebben gegeven. En dan nog zou het, ook in dat geval, moeten werken.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Inmiddels bijna na 8 keer bellen een volledige dag in de wacht en met het kluitje het riet in gestuurd , en weer uit moeten leggen twee x 8 mei in de Corona check app en nog steeds niks nada noppes geregeld( ONACCEPTABEL)
Heb duidelijk aangeven dat ze alles mogen doorgeven bij RIVM.
Amateuristisch gedoe dat is het.
Heb het ook gemeld bij Max vakantieman.
Je wordt hier zo moe van elke keer in de wacht en nog erger is het dat je na 45 min er zo uit gebonjourd wordt .
Wat kunnen we nu nog meer doen , ik weetjes niet meer.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Nijogeth schreef:
20 jul 2021 00:36
Ik vraag me af of de meeste mensen met problemen niet gewoon hebben aangegeven dat hun gegevens niet aan het RIVM doorgegeven mogen worden.
De mensen met niet-werkende app, die ik ken, hebben allemaal toestemming gegeven.
Anders zouden hun prikken ook niet geregistreerd staan bij het RIVM. Hun prikken staan wel geregistreerd, alleen op dezelfde datum.
Overigens betreft het allemaal echtparen, waarvan bij de ene partner het wel goed gaat en bij de andere partner niet.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Kees murre schreef:
20 jul 2021 10:31
Inmiddels bijna na 8 keer bellen een volledige dag in de wacht en met het kluitje het riet in gestuurd , en weer uit moeten leggen twee x 8 mei in de Corona check app en nog steeds niks nada noppes geregeld( ONACCEPTABEL)
Heb duidelijk aangeven dat ze alles mogen doorgeven bij RIVM.
Amateuristisch gedoe dat is het.
Heb het ook gemeld bij Max vakantieman.
Je wordt hier zo moe van elke keer in de wacht en nog erger is het dat je na 45 min er zo uit gebonjourd wordt .
Wat kunnen we nu nog meer doen , ik weetjes niet meer.
Het is me een keer gelukt om op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs een klacht in te dienen. Toen kreeg ik onderaan een rood scherm of ik nog verdere aanmerkingen had. Die had ik, want de opmerking, dat het probleem voor 97% is opgelost, slaat nergens op.
Ik hoop eigenlijk dat Tros Radar hier mee aan de gang gaat. Want dat afpoeieren en ontkennen en te weinig belcapaciteit is heel frustrerend en vakanties dreigen in het water te vallen.

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Die had ik, want de opmerking, dat het probleem voor 97% is opgelost, slaat nergens op.
Heb je ze geteld?
Hoeveel was het dan en kun je even inzicht geven in de echte cijfers?

Silvia1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 10:45

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Silvia1980 »

Ook ik heb last van de verkeerde registratie in de corona check app.
Helaas nog steeds geen verbetering na de update van de app, en met mij nog een groot aantal andere mensen in mijn omgeving.
Kan een instantie zoals Radar dit oppakken? Klagen door burgers maakt blijkbaar geen indruk.
Laatst gewijzigd door Silvia1980 op 20 jul 2021 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten