CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

DvG
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 12:49

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door DvG »

De helpdesk coronacheck al dagen niet bereikbaar. Verbinding wordt verbroken vanwege drukte. Maar wie kan mijn ongeldig coronabewijs weer geldig maken???!!!! Bij het scannen van de qr code komt er een rood kruis op het scherm. Volgens het RIVM heb ik inmiddels 3 vaccinaties gehad....... Er stond namelijk 1 vaccinatie met een verkeerde datum die is gewijzigd maar de foutieve datum is niet verwijderd. Weet iemand nog een andere mogelijkheid dan alleen 0800 1421 te bellen om in contact te komen met de helpdesk?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Edwin118 schreef:
09 jul 2021 11:25
Ik heb hetzelfde: op 30 juni mijn tweede (Pfizer) vaccinatie gehad en nog altijd niet zichtbaar in de CoronaCheck app waardoor het niet mogelijk is om een QR code te maken.
Nou, volgens mij is dit zoals het hoort. Er zitten 14 dagen tussen het moment van de tweede vaccinatie met Pfizer en het krijgen van de QR code.

Ineke250
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2021 12:47

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Ineke250 »

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Mijn tweede vaccinatie is inmiddels al 6 weken geleden. Bij de ggd schijnt het goed te staan, maar in de app niet. Ik kreeg van de helpdesk het advies om de app opnieuw te installeren. Dat heb ik inmiddels al ettelijke keren gedaan met steeds een dag tussentijd. Maar helaas, er verandert niets. Voelt alsof ik voor het examen geslaagd ben, maar niet naar de diploma-uitreiking mag. Er lijkt ook niet echt een plek te zijn, die concreet zicht geeft op de voortgang.

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Helaas hier hetzelfde.
Ook mijn 2e vaccinatie is niet zichtbaar in de coronacheck app.
Dit geldt ook voor mijn.rivm.nl.
Wel is het zichtbaar op coronatest.nl

Ben al de uitdaging aangegaan de GGD te bellen vorige week en heb ze uiteindelijk (0800 5090) weten te bereiken. Een ticket werd aangemaakt voor de servicedesk en binnen 3 dagen zou het goed staan.
Inmiddels zijn we weer 8 dagen verder, maar helaas kan ik nog altijd geen QR code aanmaken en heb ik dus geen officieel bewijs.

Ben er toch huiverig voor om tussen wal en schip te vallen.
Morgen maar weer eens informeren en hopelijk wordt nog een beetje extra geduld snel beloond

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Opnieuw de GGD gesproken en het niet tonen van de 2e vaccinatie blijkt een nieuw probleem te zijn welke pas recent bekend is. Wordt aan gewerkt.
Oplostijd onbekend.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Beste lezer
Ik heb precies hetzelfde, heb al zo’n bijna vijf uur in de wacht gehangen bij RIVM en elke keer wordt mij beloofd dat het over paar dagen is opgelost.
Heb op 8 mei en 12 juni prik gehad en die staan beide op 8 mei dus ik kan er niks mee terwijl de batch Nrs wel de goede datum aangeven en ook in het systeem bij RIVM staat het goed.
Wordt er zo moe van , en wil je naar het voetbal of op vakantie heb je toch echt zo’n ding nodig .
Ik laat me niet testen omdat ik mezelf heb laten vaccineren.
Dus kom of met een oplossing of laat die hele app los voor iedereen en laat anders je bewijs zijn met een ID .

andrefvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2021 14:03

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door andrefvh »

Bij mij hetzelfde probleem, op 30 mei 2e prik gehad. Ik heb afgelopen maandag uitgebreid gebeld met de lokale GGD (IJsselland), email en telefoonnummer achtergelaten. Zou hogerop worden doorgegeven, en, helaas natuurlijki, nog niets gehoord.
Wij gaan over 3 weken naar Frankrijk, dus ik heb 2 stempels gehaald in het gele boekje.
Voor iedereen die naar het buitenland gaat raad ik dus aan het gele boekje te gebruiken.
Voor een paar euro bij de ANWB, en iedere GGD lokatie kan de stempels zetten, ook als je er niet geprikt bent.

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Hermoso »

Wat een puinhoop met de CoronaCheckApp. Het is nu 3 weken geleden dat mij beloofd werd dat het probleem opgelost zou worden. Nog steeds staat mijn 2e vaccinatie niet in de app en heb ik dus geen volledige QR-code.
En nog een grotere puinhoop bij die zogenaamde helpdesks, die geen van allen echt helpen.

Inmiddels is bij ze doorgedrongen dat veel mensen geen juiste QR code krijgen na 2 vaccinaties en bestaat de mogelijkheid om een vaccinatiebewijs op papier aan te vragen via 0800 5090 als je bij de GGD gevaccineerd bent.
Nu maar weer afwachten of er ook daadwerkelijk een ( juist) bewijs komt op papier en of hierop dan wel de beide vaccinaties correct vermeld staan.

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Voor iedereen waarbij het fout is gegaan in de CoronaCheckApp:
Blijkbaar heeft de GGD een balie op Schiphol waar ze papieren vaccinatiebewijzen uitgeven.
Geen idee of het hier wel goed gaat, maar als je in de buurt bent is het de moeite van het proberen waard.
Schiphol schijnt (momenteel) de enige plek in NL te zijn waar dat kan.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Op de site van RIVM staat er is een update geweest in de nacht van 13 op 14 juli en voor de meeste mensen zou het opgelost moeten zijn .
Nou ik weet niet wat voor amateurs daar aan het werk zijn maar er werkt nog steeds helemaal niks.
Ik begin het stik beu te raken en ga maar weer es een keer bellen.
Beste Radar gaan jullie er eens achteraan misschien dat er dan Garen op de klos komt.

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Bijzonder hier te lezen dat is aangegeven dat een papieren vaccinatiebewijs aan te vragen is. Ik heb hier expliciet naar gevraagd bij de GGD en op doorgevraagd, maar mij werd gezegd dat dit helaas geen optie is.

Ik snap dat het een hele flinke klus is hoor en bugs er bij horen, alleen stiekem wordt het begrip en geduld op de proef gesteld als je er zelf mee te maken krijgt

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Eefjevt_83 schreef:
15 jul 2021 12:45
Opnieuw de GGD gesproken en het niet tonen van de 2e vaccinatie blijkt een nieuw probleem te zijn welke pas recent bekend is. Wordt aan gewerkt.
Oplostijd onbekend.
Dus een ander probleem dan 2 vaccinatie op één dag

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Er staat vandaag een heel stuk over in het Eindhovens dagblad .
Het zou voor 97 % zijn opgelost maar hier nog niks nada noppes .
Heel triest dat je helemaal gevaccineerd bent gewoon weer in een test maatschappij terecht komt. En als je naar het buitenland gaat je dik kan betalen voor al die tests.
Ze moeten zich kapot schamen.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Bij mij zelfde probleem. de eerste staat er 2x in, de tweede dus niet. Gevolg geen Nederlandse QR-Code. Vreemd, mijn vrouw en ik op de zelfde dag en tijd gevaccineerd en bij haar wel direct een QR-Code voor Nederland. Het kan dus wel. Na eindeloos bellen is het nu zover dat ik zal worden teruggebeld binnen 48 uur. Ben benieuwd.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Jantje laat eens weten hoe het telefoongesprek is verlopen , begin het strontje beu te raken.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

@Kees murre
Het eerste ''gesprek'' werd na 10 minuten wachtstand verbroken. 2e Gesprek, wachttijd 13 minuten, na alle controle van ID e.d. zag ze dat het klopte wat ik zei en zij zou regelen dat ik binnen 48 uur zou worden terug gebeld. Daar is nu de ruim de helft van verstreken.

Freekje2
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:41

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Freekje2 »

Hier ook problemen. Tweede vaccinatie op 26 juni maar niet zichtbaar in de app. Eindeloos aan de telefoon gehangen. Bij GGD goed geregistreerd maar problemen met de data bij RIVM. Eindeloos opnieuw proberen, de app verwijderen en opnieuw installeren. Niets helpt. Waarom wordt er geen alternatief geboden voor degene die hierdoor problemen hebben? Waarom is het gele boekje geen alternatief terwijl daar op staat dat het een internationaal bewijs is van vaccinatie? Ik heb er geen vertrouwen in dat de gegevens nog goed verwerkt gaan worden in de app.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gele vaccinatirboekje wordt in Frankrijk geaccepteerd.

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Conclusie: Het is dus een zooitje waarvan veel mensen de dupe zijn.
Ook ik lees in de informatie van onze Rijksoverheid dat het probleem in de nacht van 14 juli jl 'grotendeels' opgelost zou zijn.
Nou niet dus!
Er zijn meerdere dure helpdesks die betaald worden van ons belastinggeld en zijn niks meer dan een wassen neus.
Na lang wachten krijg je iemand aan de lijn die weliswaar met je meepraat hoe vervelend het ook allemaal is.
Maar ze weten niks en ze kunnen niks.

Het wordt toch de hoogste tijd dat er in de media aandacht aan deze puinhoop wordt besteed. Als individu kom je dus niet verder dan van het kastje naar de muur en kun je geen enkele kant op.
Wellicht komt dat garen op de klos door media-aandacht!!!!!!!!!!!!
Please, help ons aub

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier geen enkel probleem.
's ochtends de 2e vaccinatie, 's avonds was het geregistreerd en kon code worden aangevraagd.

Goed geregeld!!!

Gesloten