Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

lievemarie schreef:
26 okt 2021 16:07
PeterPeters1966 schreef:
26 okt 2021 09:02

Gewoon heel selectieve maatregelen nemen: ongevaccineerden alleen toegang tot zorg geven als er ruimte is, en dat niet ten koste laten gaan van mensen die zelf niets konden doen tegen hun ziekte.

Ik hoor trouwens van steeds meer medisch personeel dat ze ook op het punt staan om dit acceptabel te vinden (ook al gaat dat tegen de principes in).
Dus dan toch maar selectief opnemen? Maar dan ook rokers en drinkers weren. En sporters. Misschien kunnen we de ic's wel helemaal sluiten. :D

Iemand die bewust zijn longen of lever vernietigt, hoeft van mij geen voorrang in de zorg te krijgen op een gezond levende / gezonde niet-gevaccineerde.

Wijze woorden van Marcel Levi https://www.telegraaf.nl/video/27699785 ... ekenhuizen

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
26 okt 2021 15:56
Ex de pandemie, was de IC capaciteit ~goed.
IC capaciteit kon ook toen al geen griep golf aan.
https://servicemanagement.nl/hygiene/gr ... et-hygiene
En toen hadden we , per inwoner, al 4 keer minder IC bedden dan de Oosterburen
https://www.parool.nl/nederland/hoogler ... ~b0099840/
Door privatisering was ons zorgsysteem toen al afgestemd op gemiddelde vraag

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de boel weer strenger wordt ivm corona, heeft dat ook een gunstig effect op de griep.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En Maurice ziet nog iets anders...
Daar haak ik al af. Wat wordt dit draadje toch vervuild met desinformatie, halve waarheden, doelredeneren etc. Uiteraard door de antivaxxers en vaccinatiesceptici.

Allesdeskundige en "ziener" Maurice de Hond die een strafblad heeft, als informatiebron en duider verkiezen boven de medisch wetenschappers.

En dan zwemt er hier ook nog iemand tussendoor met een forumban die zich doodleuk opnieuw heeft aangemeld. Het kan allemaal. Sad but true.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 17:24


Allesdeskundige en "ziener" Maurice de Hond die een strafblad heeft, als informatiebron en duider verkiezen boven de medisch wetenschappers.

En dan zwemt er hier ook nog iemand tussendoor met een forumban die zich doodleuk opnieuw heeft aangemeld. Het kan allemaal. Sad but true.

Wat heeft een strafblad met dit te maken?? Niks bijzonders aan hoor, er zijn zat kamer leden met een strafblad.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

:mrgreen: Bob geeft zijn visie op het fenomeen.

En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel. Dat is helaas een nadeel van de 70 halen: je immuunsysteem heeft al zoveel indrukken verzameld, dat het een nieuw virus snel vergeet. Dus ook de imitatie per vaccin. Niets nieuws, wel vervelende bijwerking van het ouder worden.

Het zijn allemaal argumenten van mensen, die geen vaccin willen en die argumenten gaan door de cijfers onderuit of zijn niet van toepassing op de hele bevolking, maar slechts op een deel, soms zelfs een heel klein deel. Maar nuchter bekeken - Lady zei het al - nooit meer dan een smoesje om onder een prik uit te komen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49


Het zijn allemaal argumenten van mensen, die geen vaccin willen en die argumenten gaan door de cijfers onderuit of zijn niet van toepassing op de hele bevolking, maar slechts op een deel, soms zelfs een heel klein deel. Maar nuchter bekeken - Lady zei het al - nooit meer dan een smoesje om onder een prik uit te komen.
Ik ben gevaccineerd en zal toch in de verdediging blijven komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.....je moet het echt niet willen een overheid die over je lijf/lichaam gaat beslissen. ...of een stel mensen die bang zijn en dan willen dat je alles maar tot je neemt.

Was daarstraks al in het nieuws, er liggen veel gevaccineerden in het ziekenhuis.....
Lady vindt alles smoesjes, ze kan beter gewoon ronduit zeggen dat ze bang is.... klinkt eerlijker.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Maar de overheid - in de meest brede betekenis - beslist allang wat er in je lichaam verdwijnt.

Zie bijv. de topics over andere medicijnen krijgen dan voorgeschreven, maar ook de ontzettend ingewikkelde route naar euthanasie. In je dagelijks leven net zo goed: alle eisen, die aan levensmiddelen worden gesteld.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49
En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel.
Slap excuus Jablan. Zijn dat geen mensen die recht hebben op zorg dan? Of moeten we 70-plussers maar gewoon afschrijven? Gevaccineerd of niet.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 26 okt 2021 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
26 okt 2021 17:58
Maar de overheid - in de meest brede betekenis - beslist allang wat er in je lichaam verdwijnt.

Zie bijv. de topics over andere medicijnen krijgen dan voorgeschreven, maar ook de ontzettend ingewikkelde route naar euthanasie. In je dagelijks leven net zo goed: alle eisen, die aan levensmiddelen worden gesteld.
Ik vind de vergelijking niet helemaal kloppen,maar als het wel zou kloppen is dat dan een goede zaak?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
26 okt 2021 17:53
Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49


Het zijn allemaal argumenten van mensen, die geen vaccin willen en die argumenten gaan door de cijfers onderuit of zijn niet van toepassing op de hele bevolking, maar slechts op een deel, soms zelfs een heel klein deel. Maar nuchter bekeken - Lady zei het al - nooit meer dan een smoesje om onder een prik uit te komen.
Ik ben gevaccineerd en zal toch in de verdediging blijven komen voor mensen die niet gevaccineerd zijn.....je moet het echt niet willen een overheid die over je lijf/lichaam gaat beslissen. ...of een stel mensen die bang zijn en dan willen dat je alles maar tot je neemt.

Was daarstraks al in het nieuws, er liggen veel gevaccineerden in het ziekenhuis.....
Lady vindt alles smoesjes, ze kan beter gewoon ronduit zeggen dat ze bang is.... klinkt eerlijker.
Ja, en nog veel meer niet-gevaccineerden.

Ik zou niet weten waar ik bang voor moet zijn. Mijn hele familie, al mijn vrienden en kennissen zijn gevaccineerd. Zoals ik al eerder schreef, ken ik één iemand die corona gehad heeft, een jongere vrouw, zij was niet gevaccineerd.
Bij vreemden houd ik afstand, simpel.

Maar als me zich laat prikken om naar een land in Afrika op vakantie te kunnen, of naar waar dan ook, maar het hier verd**d, is men hypocriet,

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady.....als mensen het niet willen , kan je boos worden maar het is hun keus.

Waarom nou zo blijven drammen dat iemand dat moet doen? Ik snap jouw niet. Hoeft ook niet maar zeg het wel.:-)

En ja , je hebt een punt dat er ook ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen, maar ook gevaccineerden waarvoor jij dus niet bang bent. Raar , maar ook mensen met vaccinatie kunnen besmet raken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

reggie2 schreef:
26 okt 2021 18:31
Raar , maar ook mensen met vaccinatie kunnen besmet raken.
En doodgaan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

België gaat de maatregelen weer aanscherpen per 1 november
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2360770 ... ortscholen

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar iedereen die nu nog niet gevaccineerd is, die begint toch steeds meer het gevoel te krijgen dat dat vaccin niet werkt zoals beloofd? Dat heb ik ook steeds meer. Als het bij 90% gevaccineerd nog niet ervoor zorgt dat we weer naar normaal kunnen, dan gaat er iets fout.

En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat), de ziekenhuizen (niet genoeg bedden en personeel) of bij de regering (een onterechte angst dat het weer gaat escaleren).

Persoonlijk denk ik al lange tijd aan het laatste. Er zijn nu nog zo ongeveer 1,3 of 1,4 miljoen mensen niet gevaccineerd. De groep die het minste gevaccineerd is, is direct ook de groep die het vaakst besmet is geweest. Maar daar rekening mee houden, ho maar. Des te vreemder is dat de personen die genezen zijn niet bij de vaccinatiegraad horen. Dat zijn er in de afgelopen 6 maanden toch wel aardig wat geweest met dagen waarop er 10.000+ besmettingen per dag waren. Waarom de ongevaccineerde mensen die daar onder vallen niet meetellen bij de vaccinaties?

Ik heb het gevoel steeds meer dat ze opzettelijk die vaccinatiecijfers lager voorspiegelen dan ze daadwerkelijk zijn, omdat ze stiekem ook wel weten dat het vaccin niet werkt zoals ze willen.

Ik begin steeds meer begrip te hebben voor mensen die zich niet laten vaccineren (waarom jezelf vaccineren met een vaccin wat toch niet naar behoren werkt?), terwijl ik steeds meer accepteer dat die groep dan maar anders behandeld moet worden (als een soort achtergestelde groep die voor alle ellende zorgt en waar we een heksenjacht op moeten houden), omdat dat zou moeten betekenen dat het voor gevaccineerde mensen dan weer helemaal normaal wordt. En die acceptatie vind ik heel eng. Hoe kan ik voor mezelf accepteren dat mensen die niets fout doen zo behandeld worden, alleen omdat een regering een zondebok zoekt voor problemen waar die mensen niet aan bijdragen?

Daarentegen denk ik dat als we die ongevaccineerde groep buiten de maatschappij plaatsen, dat dat helemaal niet betekent dat de regering de wereld weer open gooit voor de rest. En dan zijn we dus keihard voorgelogen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ongevaccineerden houden Nederland in gijzeling.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
26 okt 2021 18:16
Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49
En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel.
Slap excuus Jablan. Zijn dat geen mensen die recht hebben op zorg dan? Of moeten we 70-plussers maar gewoon afschrijven? Gevaccineerd of niet.
Het is geen excuus. Ik pak dat op, omdat ook gevaccineerden in het ziekenhuis als smoes wordt gebruikt om geen prik te halen, juist door mensen, die veel jonger zijn en door een vaccin 99% zeker buiten het ziekenhuis blijven na een besmetting.
Nijogeth schreef:
26 okt 2021 19:09
En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat), de ziekenhuizen (niet genoeg bedden en personeel) of bij de regering (een onterechte angst dat het weer gaat escaleren).
De belangrijkste reden zie je over het hoofd: het virus zelf muteert. Voor de rest zijn de vaccins nog steeds extreem effectief: minder ziek, minder overdracht. Het 'minder overdraagbaar' zie je aan het ontstaan van nieuwe varianten. Ze verdwijnen behoorlijk snel, breiden zich niet uit, lopen dood op de muur van de vaccins, kunnen zich niet doorzetten.
scharrelschipper schreef:
26 okt 2021 18:21
Ik vind de vergelijking niet helemaal kloppen,maar als het wel zou kloppen is dat dan een goede zaak?
Bij de andere onderwerpen niet, bij dit onderwerp - Corona - wel. De hele discussie of de hele zg. tweedeling of nu weer nieuwe beperkingen, die discussie hadden we niet gehad als van het begin af aan was ingezet op een vaccinatieplicht, net zoals bij de pokken. Dan zouden we nu in hele comfortabele positie zitten, zonder beperkingen binnen Nederland, hooguit gezondheidscheck bij internationale reizen. Maar goed, die plicht is direct op emotioneel-normatieve gronden uitgesloten en de rekening daarvoor krijgen we nu gepresenteerd.

De verzuimcijfers in mijn werk vertellen misschien meer. Bedenk hierbij wel: ik zie alleen de leeftijdsgroep, die ergens in dienst is. Niet de ouderen, niet de chronisch zieken, niet de 100% afgekeurden, niet de mensen met een uitkering.

Momenteel springen de langdurig zieken eruit, mensen die op een wachtlijst staan en dat zijn er meer dan we aan Covid19-gevallen zien.

Covid19 druppelt door en het zijn telkens de mensen, die geen vaccin wilden. Zijn ze hersteld, zijn ze ook genezen van dat idee en willen zo snel mogelijk die prik. Dan staan mijn collega's of ik op de rem. Eerst een negatieve test, de actieve afweer bepalen en in overleg met een (bedrijfs-)arts het beste tijdstip uitzoeken voor die prik. Dat is dus niet direct na herstel, ook niet zes maanden na herstel (zoals de regel in Duitsland is), maar totaal verschillend per persoon ergens daar tussen in.

Bij de wachtlijst-groep maken we ons meer zorgen. Daar zitten een paar gevallen tussen, die gewoon met spoed geholpen zouden moeten worden en dat lukt alleen via de zorgverzekeraar (of in Duitsland door zelf te gaan bellen). Gelukkig werkt dit wel, dus nog geen doden. Maar erg ver zijn we er niet van verwijderd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 19:35
Ongevaccineerden houden Nederland in gijzeling.
Verklaar je nader, ik heb nog niks over een "gijzeling" gehoord.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Negeren, Reggie. Wees de wijste. Hij zit gewoon te sarren tot iemand iets schrijft wat niet binnen de regels past.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Maar in wat Nijogeth schrijft zit veel van wat ik ook voel. Als er zoveel ongevaccineerden besmet zijn (geweest), waarom zijn de besmettingscijfers dan nog zo hoog? Daarom wilde ik weten of mensen die eenmaal corona hadden gehad binnen, laten we zeggen, 6 maanden nogmaals besmet kunnen raken. Daar is bij mijn weten nog geen onderzoek naar gedaan.
Zelfs nu in het NOS journaal wordt gezegd dat de 1,5 miljoen niet gevaccineerden DUS niet zijn beschermd. Maar daarvan is een groot deel al besmet geweest, dus wel beschermd.

Gesloten