Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ja toch? Dat is bij voetbalkantines toch ook zo? En hier staat het ook in.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173816 ... vertrekken

Ik citeer even een stukje eruit:

Wil je vervolgens een kopje koffie gaan drinken in de koffiehoek, dan moet je ineens, om met diezelfde mensen in een ruimte te zitten, bewijzen dat je gevaccineerd bent of negatief getest. Wil je dat niet of kun je dat niet? Sorry, dan kun je dat kopje koffie op je buik schrijven.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niet overal waar je koffie drinkt wordt die locatie een horeca-locatie.
Een kantine heeft een horeca-status en valt dus onder horeca. Als er alcohol getapt wordt moet daar zelfs een vergunning voor zijn:

https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... er-horeca-

Een koffiebar bij een bibliotheek of een andere plek valt niet ineens onder een horeca-locatie omdat daar toevallig een koffieautomaat staat, net zoals een gang met een koffieautomaat bij een bedrijf of ziekenhuis niet ineens een horeca-locatie is.
Dat is dan weer wel zo in de bedrijfskantine.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 27 sep 2021 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
27 sep 2021 18:54
Net bij de bieb geweest. Een lijstje met gezondheidsvragen ligt er niet meer, mandje is niet verplicht, de eerste stickers zijn al van de vloer gehaald. Je kan er zonder QR code in het leesgedeelte gaan zitten en koffie drinken, en je kan zonder QR code naar het toilet.

Gooi maar in mijn pet.
Ben er vandaag ook geweest,gewoon normaal, de bieb.
Erg dat we dat normaal moeten noemen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

HandigeHarrie schreef:
27 sep 2021 16:19
Op de website van de rijksoverheid staat dat bij amateursport geen coronapas nodig is, maar QR-controle moet wel in horeca (lees: de kantine). In de krant lees ik dan ook (doordat hiervoor geen uitzondering is vermeld door de overheid) dat bij het sportveld de QR-code gecontroleerd wordt als je naar binnen wilt.
Betekent dit dat kinderen vanaf 13 jaar niet meer kunnen sporten als ze hun plas geen uren kunnen ophouden?? Vertrek vanaf thuis-sporten-terug naar huis en dan kan je pas naar de wc? Mag je wel naar de wc als die bij het clubgebouw vanaf een aparte ingang te bereiken is ? Daar moet dan wel iemand gaan staan om de kinderen tegen te houden die na wc-gebruik via de kantine willen teruglopen.... En als je een binnensport uitoefent mag dat dan wel, behalve als je langs de kantine moet lopen ....?
We mogen wel zwetend en hijgend naast elkaar in de sportschool zitten (daarvoor geldt een uitzondering, want sporten is zo gezond), maar kinderen mogen niet meer naar hun sport, behalve als ze gevaccineerd zijn en hun smartphone meenemen (dat mag anders nooit van papa en mama, telefoondieven liggen op de loer).
Bij onze voetbalclub mag je gewoon maar wedstrijden kijken. Douchen mag je ook als je niet gevaccineerd bent en de benedenverdieping (waar de kleedlokalen zitten) bevat 2 losse toiletruimtes (overigens geen scheiding tussen man en vrouw, ook al zijn er vrouwenteams). De kantine mogen mensen echter niet zomaar in, maar omdat het onbegonnen werk is dat te controleren is de regel dat de leden zelf zich aan de regels houden. Is iemand niet gevaccineerd en loopt ie toch binnen, dan is dat maar zo.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 17:34
16again schreef:
27 sep 2021 15:47
Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20

Natuurlijk. Waarom zou je iemand zijn eigen keuze niet kunnen verwijten?
De introductie van de coronapas was geen eigen keuze van Douwe.
Dat is dan ook geen keuze die Douwe maakt - in tegenstelling tot de keuze om niet meer op te treden. Die keuze maakt hij onverplicht en uit eigen beweging. Die is dus enkel en alleen aan hem toe te rekenen.
16again schreef:
27 sep 2021 15:47
Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20

Dit soort opmerkingen, die vallen pas in de categorie "gevaarlijke ontwikkeling".
Eerder een soort wakker schudden. Echte gevaar is blind zijn voor de tweedeling.
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!
Misschien ook de argumentatie van Douwe bob er bij nemen?
En even nadenken voordat je iemand verwijt te polariseren?
heb het al eerder gezegd,de tweedeling is er,en wordt aangewakkerd door de overheid,en nogmaals dat begrijp ik omdat het een manier is om de prik bereidheid op te krikken.
Maar fatsoenlijk is m.i.anders.
Er is hier door een forumlid al een aantal namen genoemd die als anti vaxxers bestempeld werden,die term dekt de lading niet,maar dat neem ik dat forumlid niet kwalijk,het inzicht komt waarschijnlijk nog wel.
ik als anti corona prik ga toch ook niet namen noemen waarvan ik denk dat ze voor die prik zijn?
Wat heeft dat voor nut?
Juist,de verdeling in de maatschappij.
Daar doe ik dus niet aan mee.
Zoals al door meerder mensen gezegd "dat moet ieder voor zich weten"
En kom me niet aan met het verhaal dat we de "anderen" door onze vaccinatie moeten/kunnen beschermen,want dat verhaal is ondertussen wel achterhaald.
Ondanks alle ellende wens ik alle lezers een goede nachtrust :wink:

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Scharrelschipper, Jij bent in mijn beleving de Pieter Omtzigt van dit forum :D

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 17:34
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!
Ik ageer juist tegen die polarisatie. Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.

Maar de artiest wordt hier neergesabeld, hij zou door zijn weigering de ZZP-ers van de stage crew een mes in de rug duwen.
Doet me denken aan: "you are either with us, or against us"

Mij gaat het om het statement, niet om die ZZP-ers: Laat het zaaltje maar iemand anders inhuren om te zingen, en dan kan de stage crew daar de boel voor opbouwen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
27 sep 2021 20:02
Misschien ook de argumentatie van Douwe bob er bij nemen?
Waarom denk je dat ik die argumentatie buiten beschouwing laat? Die verandert niets aan wat ik schrijf.
scharrelschipper schreef:
27 sep 2021 20:02
En even nadenken voordat je iemand verwijt te polariseren?
Waarom denk je dat ik niet over dat verwijt zou hebben nagedacht?

Tip voor jou: minder aannames doen.
16again schreef:
27 sep 2021 20:29
Moneyman schreef:
27 sep 2021 17:34
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!
Ik ageer juist tegen die polarisatie.
En dat doe je door te polariseren…? Goed bezig!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Raar woord: polarisatie. Polen zijn bij uitstek de koudste plekken op aarde. Terwijl de discussies hier steeds verhitter worden. Zal vast met de opwarming van de aarde te maken hebben :lol:

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is volgens mij helemaal geen tweedeling. In de omschreven situaties moet iedereen een QR-code laten zien. Of die code gebaseerd is op vaccinatie of testresultaat is niet van belang. Wie zich niet wil laten vaccineren ondervindt dan wel de gevolgen van zijn/haar keuze.

Wie zich niet kan laten vaccineren, heeft helaas geen andere mogelijkheid dan zich te laten testen. Maar ook daarin zie ik geen tweedeling. Pas als uitsluitend gevaccineerden toegang zouden kunnen krijgen, dan zou er van een tweedeling sprake zijn.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Tuurlijk is er een tweedeling. Je mag naar binnen. Of niet.
Hugo de Jonge ziet geen tweedeling:
https://www.parool.nl/nederland/hugo-de ... ~b66d84ef/
Maar mensen die wel een tweedeling zien, wordt het zwijgen opgelegd
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd5906d5/

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als er een directievergadering van de ABN-Amro is mag ik ook niet naar binnen. Wordt ik dan gediscrimineerd? Is er dan sprake van een tweedeling? Of voldoe ik simpelweg niet aan de voorwaarden?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Goede vergelijking, de directievergadering met de bioscoop !
De voorwaarden voor bioscoopbezoek zijn gewijzigd, bij de directievergadering niet.
De horeca wordt door de overheid op onethische wijze misbruikt, om de vaccinatiegraad te verhogen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
27 sep 2021 20:29
Moneyman schreef:
27 sep 2021 17:34
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!
Ik ageer juist tegen die polarisatie. Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.

Maar de artiest wordt hier neergesabeld, hij zou door zijn weigering de ZZP-ers van de stage crew een mes in de rug duwen.
Doet me denken aan: "you are either with us, or against us"

Mij gaat het om het statement, niet om die ZZP-ers: Laat het zaaltje maar iemand anders inhuren om te zingen, en dan kan de stage crew daar de boel voor opbouwen.
Het betreft geen zaaltje bij FC vooruit in schubbejeukveen waar ome Cor op één avond in maand zijn 60e verjaardag viert ofzo, maar best grote locaties met complexe schema's van toerende artiesten die allemaal ingepast moeten worden, waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.

Maar goed, iedereen geloofd in een eigen waarheid tegenwoordig.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
28 sep 2021 08:27
......waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.
Moet je die schil om je heen dan zwaarder laten wegen dan de eigen principes?

Een link naar kinderverkrachters en chips die geimplanteerd worden is natuurlijk een zwaktebod.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 sep 2021 08:49
sjohie schreef:
28 sep 2021 08:27
......waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.
Moet je die schil om je heen dan zwaarder laten wegen dan de eigen principes?

Een link naar kinderverkrachters en chips die geimplanteerd worden is natuurlijk een zwaktebod.
Een link naar Neurenberg ook, maar daar horen we je dan vanzelfsprekend weer minder moeite mee

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
28 sep 2021 08:49
sjohie schreef:
28 sep 2021 08:27
......waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.
Moet je die schil om je heen dan zwaarder laten wegen dan de eigen principes?

Een link naar kinderverkrachters en chips die geimplanteerd worden is natuurlijk een zwaktebod.
Eigen principes als deze zijn geen bewezen natuurwetten, maar een pakketje emoties en gevoelens die men als hamer gebruikt om wat piketpaaltjes in de morele grond te slaan. Hoe/of je die hamer gebruikt, en waar je die paaltjes slaat, bepaal je zelf. Maar je kan er ook voor zorgen dat je zo'n piketpaaltje even niet in de voet van de buurman slaat. Dat betekent niet dat je nergens een eigen stukje moraliteit af kan bakenen.

Hij zou met zijn social media slagkracht ook iets kunnen doen met zeg het publiek in de zaal, die bijvoorbeeld hun telefoon met QR code voor het gezicht houden, en waar hij dan een foto van maakt ofzo. Hij weet echt wel welke journalisten hij in moet seinen om dat wat tractie te geven. Helemaal als hij dat met die andere B-klasse weigeraars als Jandino en Fresku zou doen,

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
28 sep 2021 07:12
Tuurlijk is er een tweedeling. Je mag naar binnen. Of niet.
Hugo de Jonge ziet geen tweedeling:
https://www.parool.nl/nederland/hugo-de ... ~b66d84ef/
Maar mensen die wel een tweedeling zien, wordt het zwijgen opgelegd
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd5906d5/
Het zwijgen opgelegd? Is ze vermoord dan? Volgens mij hield Mona Keizer zich niet aan de simpele afspraak dat een kabinet 1 geluid naar buiten brengt, dit is ook goed! En toen week ze daar vanaf, want ze kon het niet meer rijmen met haar verstand en geweten, maar toch wilde ze deel blijven uitmaken van het kabinet.

In haar partij werd dit haar erg kwalijk genomen. Het CDA staat er al niet goed voor en dan is een kabinet lid wat zich niet aan een simpele afspraak houdt om de rust te houden in het land het laatste wat je wilt hebben.

Het enige wat voor haar spreekt is dat ze haar zetel heeft opgegeven nu kan ze heerlijk gaan genieten van bijna 4 jaar wachtgeld op onze kosten, want dat gaat dan weer niet in tegen haar verstand en geweten.

Dit heeft niets te maken met het zwijgen opleggen. Als je in een directie zit bij een groot bedrijf spreek je ook namens de directie en niet op persoonlijke titel en heb je bezwaren tegen het gevoerde beleid dan neem je afscheid, onlangs deed de directeur van Funda dit ook.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
27 sep 2021 20:29
Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.
Douwe Bob wordt geweigerd bij een bioscoop, omdat hij niet voor een QR code heeft gezorgd, en vervolgens neemt hij wraak op de mensen met wie hij een contractuele relatie heeft. Zijn statement: "Als ik niet mag, dan jullie ook niet!" Toen ik dit nieuws hoorde was mijn eerste gedachte: "wanprestatie!" Douwe Bob is aansprakelijk naar de klanten die een kaartje hebben gekocht en moet de crew gewoon betalen. Los van het juridische verhaal kun je wijze dit statement moreel verwerpelijk vinden, en daarbij dan wijzen op de gevolgen van dit statement: mensen zonder werk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
28 sep 2021 09:47
16again schreef:
28 sep 2021 07:12
Tuurlijk is er een tweedeling. Je mag naar binnen. Of niet.
Hugo de Jonge ziet geen tweedeling:
https://www.parool.nl/nederland/hugo-de ... ~b66d84ef/
Maar mensen die wel een tweedeling zien, wordt het zwijgen opgelegd
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd5906d5/
Het zwijgen opgelegd? Is ze vermoord dan? Volgens mij hield Mona Keizer zich niet aan de simpele afspraak dat een kabinet 1 geluid naar buiten brengt, dit is ook goed! En toen week ze daar vanaf, want ze kon het niet meer rijmen met haar verstand en geweten, maar toch wilde ze deel blijven uitmaken van het kabinet.

In haar partij werd dit haar erg kwalijk genomen. Het CDA staat er al niet goed voor en dan is een kabinet lid wat zich niet aan een simpele afspraak houdt om de rust te houden in het land het laatste wat je wilt hebben.

Het enige wat voor haar spreekt is dat ze haar zetel heeft opgegeven nu kan ze heerlijk gaan genieten van bijna 4 jaar wachtgeld op onze kosten, want dat gaat dan weer niet in tegen haar verstand en geweten.

Dit heeft niets te maken met het zwijgen opleggen. Als je in een directie zit bij een groot bedrijf spreek je ook namens de directie en niet op persoonlijke titel en heb je bezwaren tegen het gevoerde beleid dan neem je afscheid, onlangs deed de directeur van Funda dit ook.
Het is wel wat meer dan een afspraak, het is onderdeel van het reglement van orde van de ministerraad, in vorm en functie een wet, waar zij zich aan dient te houden. (art. 26, met een vleugje 12.2 volgens mij).

Gesloten