Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:37
Zoals gewoonlijk kom je niet verder dan algemeenheden.
Ik praat hier op een forum volgens mij en niet tegen of namens de regering.
Volgens mij houd niemand je tegen om met een onderbouwd en doordacht voorstel te komen?
Stop toch eens met dat gez**k over onderbouwing en doordachte voorstellen.
Denk je nu echt dat we hier de wereld gaan redden?
Dit forum is toch bedoeld om meningen/gedachten uit te wisselen?
En evt nieuws te delen?
En als dan iemand iets schrijft wat je niet leuk vindt of wat je niet snapt hoef je dat toch niet gelijk af te kraken?

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
04 dec 2021 23:06
Onkruid71 schreef:
04 dec 2021 22:59
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:45
Maar niet echt ten goede. Je wijst (weer) naar een ander die het dan maar moet oplossen.
Is dat dan niet eerlijk? Zij worden er voor betaald om voor het Nederlandse volk te zorgen, en nu gaat dat niet zo goed, dan vind ik dat ik dat mag zeggen en mijn mening dat over mag geven. Ik kom al jaren bijna niet meer buiten, dus echt last van die corona heb ik niet, waardoor ik het iets anders van de buitenkant af kan zien. Als je ziet wat het nu allemaal veroorzaakt, dan mogen ze er best een keer met een andere kijk over nadenken over wat nu. Maar ja dat is mijn mening.
Daar maak je dus, zoals zovelen, een domme denkfout. Ze worden betaald om beleid te bepalen en een kader neer te zetten. Maar het is niet hun taak om je van de wieg tot het graf te verzorgen. Als ze voor ons zouden moeten zorgen zou de overheid bijvoorbeeld ook moeten zorgen dat niemand door rood rijdt of met alcohol achter het stuur kruipt. Maar daar zorgen ze alleen voor wetgeving om te proberen mensen er van te weerhouden dingen te doen die gevaar voor anderen kan opleveren. Je zou trouwens raar opkijken als je een overheid had die actief voor je gaat zorgen.
Nee hoor,daar kijk ik niet van op.
Ze zijn behoorlijk actief bezig om voor ons allemaal te "zorgen"

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
04 dec 2021 23:06
Onkruid71 schreef:
04 dec 2021 22:59
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:45
Maar niet echt ten goede. Je wijst (weer) naar een ander die het dan maar moet oplossen.
Is dat dan niet eerlijk? Zij worden er voor betaald om voor het Nederlandse volk te zorgen, en nu gaat dat niet zo goed, dan vind ik dat ik dat mag zeggen en mijn mening dat over mag geven. Ik kom al jaren bijna niet meer buiten, dus echt last van die corona heb ik niet, waardoor ik het iets anders van de buitenkant af kan zien. Als je ziet wat het nu allemaal veroorzaakt, dan mogen ze er best een keer met een andere kijk over nadenken over wat nu. Maar ja dat is mijn mening.
Daar maak je dus, zoals zovelen, een domme denkfout. Ze worden betaald om beleid te bepalen en een kader neer te zetten. Maar het is niet hun taak om je van de wieg tot het graf te verzorgen. Als ze voor ons zouden moeten zorgen zou de overheid bijvoorbeeld ook moeten zorgen dat niemand door rood rijdt of met alcohol achter het stuur kruipt. Maar daar zorgen ze alleen voor wetgeving om te proberen mensen er van te weerhouden dingen te doen die gevaar voor anderen kan opleveren. Je zou trouwens raar opkijken als je een overheid had die actief voor je gaat zorgen.
Met zorgen voor ons bedoel ik dus daar zulke dingen als Groningen, UWV , participatiewet, toeslagen affaire en dat soort dingen niet voor komen. Zorgen dat er genoeg huizen, wel enzo is, ik weet dat dat allemaal wat complexer ligt als dat ik het nu typ, maar dat is zorgen voor, en dat doen ze niet dus. Ik zal nog wel een hoop dingen gemist hebben maar toch.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lisa29 schreef:
04 dec 2021 21:51
Lady1234 schreef:
04 dec 2021 21:24
Ik schrijf toch ook dat bijzondere groepen opgeroepen zijn voor de DERDE prik?

Die boosterprik gaat weer volgens leeftijd en bewoners instellingen enzovoort.
We hadden het juist over de BOOSTER prik, niet over de derde prik.
Ik blijf erbij dat het vreemd is dat mensen die veel later gevaccineerd zijn dan ik veel eerder aan de beurt zijn. Zoals kuklos al schrijft wordt er puur naar leeftijd gekeken en niet naar risicogroepen. Dat zou volgens de gezondheidsraad niet nodig zijn....
witte angora schreef:
04 dec 2021 21:26
Lisa29 schreef:
04 dec 2021 20:46
dat het corona beleid rammelt en consequent achter de feiten aanloopt
Was hier ook al lang en breed bekend.... :wink:

Eind van de ochtend tot een bizarre conclusie gekomen. Op het station, op de perrons (vaak in de buitenlucht) en in de trein is iedereen verplicht een mondkapje te dragen. So far so good. Maar.... als je in de stationshuiskamer wil zitten (en dan ben je toch echt al door de poortjes heen), al is het maar om een krantje te lezen, dan krijg je niet alleen het verzoek je QR code te laten zien; je kunt rustig gaan zitten en je mondkapje afdoen, want op dat moment zit je in de horeca. Terwijl in de naastgelegen wachtkamer iedereen zo'n ding moet dragen. Maar daar hoef je weer geen QR-code te laten zien.

Het rammelt, idd. :lol:
Dat dus, en dan vinden ze het gek dat mensen er niks meer van snappen....
😅
Maar als u werkelijk onder een echte risico groep zou vallen, dan had u die derde prik al kunnen krijgen.

En dan na verloop van tijd ook de booster prik. Maar die booster gaat dan weer gewoon naar leeftijd, boven de 80, instellingen enzovoort.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Lady1234 schreef:
04 dec 2021 23:52
Lisa29 schreef:
04 dec 2021 21:51
Lady1234 schreef:
04 dec 2021 21:24
Ik schrijf toch ook dat bijzondere groepen opgeroepen zijn voor de DERDE prik?

Die boosterprik gaat weer volgens leeftijd en bewoners instellingen enzovoort.
We hadden het juist over de BOOSTER prik, niet over de derde prik.
Ik blijf erbij dat het vreemd is dat mensen die veel later gevaccineerd zijn dan ik veel eerder aan de beurt zijn. Zoals kuklos al schrijft wordt er puur naar leeftijd gekeken en niet naar risicogroepen. Dat zou volgens de gezondheidsraad niet nodig zijn....
witte angora schreef:
04 dec 2021 21:26
Was hier ook al lang en breed bekend.... :wink:

Eind van de ochtend tot een bizarre conclusie gekomen. Op het station, op de perrons (vaak in de buitenlucht) en in de trein is iedereen verplicht een mondkapje te dragen. So far so good. Maar.... als je in de stationshuiskamer wil zitten (en dan ben je toch echt al door de poortjes heen), al is het maar om een krantje te lezen, dan krijg je niet alleen het verzoek je QR code te laten zien; je kunt rustig gaan zitten en je mondkapje afdoen, want op dat moment zit je in de horeca. Terwijl in de naastgelegen wachtkamer iedereen zo'n ding moet dragen. Maar daar hoef je weer geen QR-code te laten zien.

Het rammelt, idd. :lol:
Dat dus, en dan vinden ze het gek dat mensen er niks meer van snappen....
😅
Maar als u werkelijk onder een echte risico groep zou vallen, dan had u die derde prik al kunnen krijgen.

En dan na verloop van tijd ook de booster prik. Maar die booster gaat dan weer gewoon naar leeftijd, boven de 80, instellingen enzovoort.
We blijven het over 2 verschillende groepen hebben.
Groep 1 bestaat uit mensen met een ernstige afweerstoornis. Zij hebben weliswaar een 3e prik gehad, maar dat is GEEN boosterprik. Voor hen hoort het bij de basis vaccinatie. Ik hoor gelukkig niet bij die groep, ik heb het namelijk over de boosterprik. En dat is de 3e prik bij deze groep dus niet.
Groep 2 bestaat uit de mensen met een onderliggende aandoening, de zgn.medische indicatie of griepprik groep. Daar hoor ik helaas wel bij. De Gezondheidsraad acht het echter niet nodig om deze groep voorrang te geven.
Wat er in de praktijk dus voor zorgt dat mensen die eerder gevaccineerd zijn later de boosterprik krijgen dan degenen die (veel) later gevaccineerd zijn. En daar ageer ik dus tegen, omdat dat voor mij onlogisch is. Ik weet heus wel dat in het algemeen ouderen eerder gevaccineerd zijn. Voor mij gaat dat echter niet op, mijn laatste prik was eind april.
Afgezien daarvan bungelt Nederland nog steeds onderaan als het om boosteren gaat. De Gezondheidsraad heeft al in september geadviseerd om voor te bereiden op boosteren. Maar ja,waarom zou je zo'n advies opvolgen 🙊🙊

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 23:10
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:37
Zoals gewoonlijk kom je niet verder dan algemeenheden.
Ik praat hier op een forum volgens mij en niet tegen of namens de regering.
Volgens mij houd niemand je tegen om met een onderbouwd en doordacht voorstel te komen?
Stop toch eens met dat gez**k over onderbouwing en doordachte voorstellen.
Denk je nu echt dat we hier de wereld gaan redden?
Waar we in elk geval niet de wereld mee gaan redden is vanuit de onderbuik roepen "zij motte het maar oplossuh".

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 23:10
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:37
Zoals gewoonlijk kom je niet verder dan algemeenheden.
Ik praat hier op een forum volgens mij en niet tegen of namens de regering.
Volgens mij houd niemand je tegen om met een onderbouwd en doordacht voorstel te komen?
Stop toch eens met dat gez**k over onderbouwing en doordachte voorstellen.
Denk je nu echt dat we hier de wereld gaan redden?
Dit forum is toch bedoeld om meningen/gedachten uit te wisselen?
En evt nieuws te delen?
En als dan iemand iets schrijft wat je niet leuk vindt of wat je niet snapt hoef je dat toch niet gelijk af te kraken?

Verrassend.
Jij mag alles en iedereen afkraken, maar o wee als een ander eens iets zegt wat niet in je straatje past..

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 21:59
[...] "deugmensen"die er vanuit gaan dat een mondkapje en wat plakkerige troep op je handen gieten de oplossing is. [...] Als je geen mondkapje dragen wil deug je niet,als je geen test doet deug je niet en als je geen prik wil zeker niet.
Feit: gewone mondkapjes houden al de helft van de besmettingen tegen. Bij de FFP2 maskers is dat tegen de honderd procent, volgens vers Duits onderzoek.*

Deugen is hier verkeerd taalgebruik. Het overgrote deel, de stille meerderheid, volgt de basisregels. Het is arrogant om deze groep indirect als 'dom' weg te zetten, als je zelf degene bent, die 'dom' bezig is.

Mondkapjes helpen, desinfectie is basishygiëne - wel zo fijn op plekken, waar iedereen met de handen overal aan zit - en de vaccins zorgen in elk geval voor een veel milder verloop.

Als je dat allemaal onzin vindt, dan heb je een zelfdestructieve houding.


* Bron, Duits: https://www.mpg.de/17915640/corona-risiko-maske-schutz en https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-101.html
Laatst gewijzigd door Jablan op 05 dec 2021 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Inderdaad, als je op die leeftijd alleen “ milde verkoudheidsklachten” hebt na een besmetting, dan mag je wel spreken over een goede bescherming.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
05 dec 2021 09:19
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Inderdaad, als je op die leeftijd alleen “ milde verkoudheidsklachten” hebt na een besmetting, dan mag je wel spreken over een goede bescherming.
Ja, fijn voor haar. Maar een recent gekregen booster beschermt dus ook niet tegen het krijgen van Corona. Ondertussen loopt ze wel op Curaçao rond.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En je punt is?

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tegen het 'klootjesvolk' wordt gezegd, werk thuis,blijf zoveel mogelijk thuis en zij vertrekt rustig naar Curaçao. Maar ja, jaren opgesloten zitten in een 2-kamerflatje 3-hoog achter valt natuurlijk niet mee voor haar.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Dan heb je een verkeerd verwachtingspatroon,vaccinaties zorgen er niet voor dat je niet ziek kan worden, ze zorgen er voornamelijk dat wanneer je ziek wordt het ziektebeeld normaal gesproken een stuk milder is. Gezien de milde klachten in combinatie met de leeftijd van de prinses is het dus heel goed mogelijk dat de booster inderdaad heel goed doet wat deze moet doen, ervoor zorgen dat de prinses niet ergens in het ziekenhuis, of erger, op de IC komt te liggen.
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:30
Tegen het 'klootjesvolk' wordt gezegd, werk thuis,blijf zoveel mogelijk thuis en zij vertrekt rustig naar Curaçao. Maar ja, jaren opgesloten zitten in een 2-kamerflatje 3-hoog achter valt natuurlijk niet mee voor haar.
Het is werk thuis wanneer het kan, als je ergens voor op locatie moet zijn dan is dat geen enkel probleem. Dat zal voor een werkbezoek van de prinses niet anders zijn, dan bijvoorbeeld de salesmanager of het directie lid die op zakenreis gaat, iets dat ook gewoon continu gebeurt. Beetje een vreemde opmerking dit.
Laatst gewijzigd door Cro op 05 dec 2021 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De suggestie dat de prinses inzake corona een voorkeursbehandeling geniet is onzin danwel stemmingmakerij.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Cro schreef:
05 dec 2021 09:41
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Dan heb je een verkeerd verwachtingspatroon,vaccinaties zorgen er niet voor dat je niet ziek kan worden, ze zorgen er voornamelijk dat wanneer je ziek wordt het ziektebeeld normaal gesproken een stuk milder is.

Nee, niet ik, maar Bea (en iedereen om haar heen) heeft een verkeerd verwachtingspatroon gehad. "Ik heb alle vaccinaties gehad, dus ik kan wel gezellig naar Curaçao. Ben al zo lang niet op vakantie geweest."

Ondertussen kan zij dus de nodige mensen op Curaçao besmet hebben. Dat kan de gezondheidszorg daar goed hebben, not. Bovendien een slecht voorbeeld naar de rest van de Nederlandse samenleving die gepusht wordt thuis te blijven,.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:49
Cro schreef:
05 dec 2021 09:41
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Dan heb je een verkeerd verwachtingspatroon,vaccinaties zorgen er niet voor dat je niet ziek kan worden, ze zorgen er voornamelijk dat wanneer je ziek wordt het ziektebeeld normaal gesproken een stuk milder is.

Nee, niet ik, maar Bea (en iedereen om haar heen) heeft een verkeerd verwachtingspatroon gehad. "Ik heb alle vaccinaties gehad, dus ik kan wel gezellig naar Curaçao. Ben al zo lang niet op vakantie geweest."

Ondertussen kan zij dus de nodige mensen op Curaçao besmet hebben. Dat kan de gezondheidszorg daar goed hebben, not. Bovendien een slecht voorbeeld naar de rest van de Nederlandse samenleving die gepusht wordt thuis te blijven,.
Oh, je hebt je antwoord aangepast. Het gaat toch niet alleen om jezelf dat je niet ziek wordt? Het gaat er bij vaccineren toch ook om dat je anderen niet besmet?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:49
Cro schreef:
05 dec 2021 09:41
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Dan heb je een verkeerd verwachtingspatroon,vaccinaties zorgen er niet voor dat je niet ziek kan worden, ze zorgen er voornamelijk dat wanneer je ziek wordt het ziektebeeld normaal gesproken een stuk milder is.

Nee, niet ik, maar Bea (en iedereen om haar heen) heeft een verkeerd verwachtingspatroon gehad. "Ik heb alle vaccinaties gehad, dus ik kan wel gezellig naar Curaçao. Ben al zo lang niet op vakantie geweest."
Alleen wat staat er in het artikel:
Beatrix kwam maandagochtend na een vierdaags werkbezoek terug uit Curaçao.
Beperk je tot de feiten en niet tot ongefundeerde insinuaties.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is al op CNN geweest: "Former Dutch queen infected Curaçao people because she needed a break"

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
Prof dr. Geert van den Bossche ......
Deze man is professor waarin? Leuk hoor dat de man professor is, maar dat zegt niet zoveel. Wat is zijn vakgebied en expertisegebied?
Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
..............
Ik heb de link maar weggehaald want verwijst naar watch home.
En toch heb je blijkbaar geen link naar een serieus medium?
En is er blijkbaar ook geen massale steun vanuit de medische wereld voor die uitspraak.

Gesloten