Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20
16again schreef:
27 sep 2021 15:07
Kun je dat Douwe Bob verwijten, of ligt de oorzaak bij de introductie van de Corona pas?
Natuurlijk. Waarom zou je iemand zijn eigen keuze niet kunnen verwijten?
De introductie van de coronapas was geen eigen keuze van Douwe.
Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20
16again schreef:
27 sep 2021 15:07
Gevaarlijke ontwikkeling, mensen die tegengeluid laten horen, worden "kaltgestellt."
Dit soort opmerkingen, die vallen pas in de categorie "gevaarlijke ontwikkeling".
Eerder een soort wakker schudden
Echte gevaar is blind zijn voor de tweedeling.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

De voorlaatste keer dat een staatssecretaris werd ontslagen is 46 jaar geleden. Dus moet het wel verschrikkelijk erg zijn geweest wat Mona heeft gezegd. Het is maar goed dat we hier de doodstraf niet meer hebben. :roll:

Mona Keijzer: functie elders?

Wie volgt? Poetin is er niks bij.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

lievemarie schreef:
27 sep 2021 15:53
De voorlaatste keer dat een staatssecretaris werd ontslagen is 46 jaar geleden. Dus moet het wel verschrikkelijk erg zijn geweest wat Mona heeft gezegd. Het is maar goed dat we hier de doodstraf niet meer hebben. :roll:

Mona Keijzer: functie elders?

Wie volgt? Poetin is er niks bij.
Zo te horen (radio) bestaat er geen mogelijkheid om een kabinetslid op staande voet te ontslaan, kan alleen nadat de ministerraad erover besloten heeft (Rutte heeft voor zover we weten alleen de vice-presidenten geraadpleegd).

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Op de website van de rijksoverheid staat dat bij amateursport geen coronapas nodig is, maar QR-controle moet wel in horeca (lees: de kantine). In de krant lees ik dan ook (doordat hiervoor geen uitzondering is vermeld door de overheid) dat bij het sportveld de QR-code gecontroleerd wordt als je naar binnen wilt.
Betekent dit dat kinderen vanaf 13 jaar niet meer kunnen sporten als ze hun plas geen uren kunnen ophouden?? Vertrek vanaf thuis-sporten-terug naar huis en dan kan je pas naar de wc? Mag je wel naar de wc als die bij het clubgebouw vanaf een aparte ingang te bereiken is ? Daar moet dan wel iemand gaan staan om de kinderen tegen te houden die na wc-gebruik via de kantine willen teruglopen.... En als je een binnensport uitoefent mag dat dan wel, behalve als je langs de kantine moet lopen ....?
We mogen wel zwetend en hijgend naast elkaar in de sportschool zitten (daarvoor geldt een uitzondering, want sporten is zo gezond), maar kinderen mogen niet meer naar hun sport, behalve als ze gevaccineerd zijn en hun smartphone meenemen (dat mag anders nooit van papa en mama, telefoondieven liggen op de loer).
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 27 sep 2021 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

In de kleedkamer zijn toch gewoon toiletten?

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

16again schreef:
27 sep 2021 16:21
In de kleedkamer zijn toch gewoon toiletten?
Hoe kom je bij de kleedkamer?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

HandigeHarrie schreef:
27 sep 2021 16:22
16again schreef:
27 sep 2021 16:21
In de kleedkamer zijn toch gewoon toiletten?
Hoe kom je bij de kleedkamer?
Via de deur van de kleedkamer?

Over het algemeen ( eigenlijk bijna altijd ) is het sportgedeelte gescheiden van het horeca gedeelte.. Dit is problemen zoeken ipv vinden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
27 sep 2021 15:07
sjohie schreef:
27 sep 2021 14:37
lievemarie schreef:
27 sep 2021 10:25
Als je niet meer optreedt, treed je dan af?

https://www.nu.nl/muziek/6159213/douwe- ... poort.html
Lekker mes in de rug ook voor alle betrokken ZZP-ers en theatermedewerkers, die zijn shows mogelijk maken, en al 1½ jaar crisis trachten te overleven. Die mogen nu ook onvrijwillig leven met de gevolgen van zijn keuze.
Kun je dat Douwe Bob verwijten, of ligt de oorzaak bij de introductie van de Corona pas?

Gevaarlijke ontwikkeling, mensen die tegengeluid laten horen, worden "kaltgestellt."
Lijkt me wel, er is een causaal verband tussen zijn keuze om die tour uit te stellen, en de werkgelegenheid van de mensen die dat mogelijk maken. Zonder zijn tour, zullen die geluidstechnici etc, allemaal zzp-ers die het zoals we weten erg zwaar hebben, een stuk broodwinning mislopen, juist op een moment dat ze dat hard nodig hebben.

Hijzelf kan blijkbaar de financiële gevolgen van die keuze dragen, maar hij dwingt daarmee anderen dat ook te doen.

En ik weet niet hoe/door wie hij wordt "kaltgestellt", ik doe dat niet, ik wijs alleen op de gevolgen voor anderen, die zijn keuze met zich meedraagt.

.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

lievemarie schreef:
27 sep 2021 15:53
De voorlaatste keer dat een staatssecretaris werd ontslagen is 46 jaar geleden. Dus moet het wel verschrikkelijk erg zijn geweest wat Mona heeft gezegd. Het is maar goed dat we hier de doodstraf niet meer hebben. :roll:

Mona Keijzer: functie elders?

Wie volgt? Poetin is er niks bij.
Ze heeft een politieke doodzonde begaan, door de vuile was van de ministerraad buiten te hangen om te drogen. En niet per ongeluk ofzo, nee in een twee pagina's breed interview in de televaag wat eigenlijk alleen hier over ging. Dat is geen waarschuwingsschot voor de boeg, maar gericht schieten op de brug van een schip. En dat gaat óók tegen een van de regels van hun reglement in.

Ik weet nog dat ik het las van het weekend, en meteen aan die oude hit van C &C music factory moest denken; Things that make you go, hmmm......

Maar goed, Pieter Omtzigt heeft een paar oplettende stafleden, die dat reglement even hebben doorgespit, en deze manier van ontslaan is blijkbaar procedureel niet juist, dus die gaat dáár nou lekker mee aan de haal op social media.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Erthanax schreef:
25 sep 2021 22:06
Het zou heel goed zo kunnen zijn dat de grondwet beperkt zou worden in geval van misdaad,maar daar gaat het in dit geval niet om natuurlijk.
U heeft helaas het belangrijkste punt gemist: Grondrechten kunnen door de wet beperkt worden.
Bijna geen enkel grondrecht is absoluut. Bijna ieder grondrecht van de een kan een grondrecht van een ander raken. Je hebt het recht van vrije meningsuiting, maar zodra je de goede naam van anderen gaat aantasten, ga je jouw grens over.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

angel1978 schreef:
27 sep 2021 16:25
HandigeHarrie schreef:
27 sep 2021 16:22
16again schreef:
27 sep 2021 16:21
In de kleedkamer zijn toch gewoon toiletten?
Hoe kom je bij de kleedkamer?
Via de deur van de kleedkamer?

Over het algemeen ( eigenlijk bijna altijd ) is het sportgedeelte gescheiden van het horeca gedeelte.. Dit is problemen zoeken ipv vinden.

Ik zoek niks, ik lees de krant: er worden mensen tegengehouden bij sportclubgebouwen; zij interpreteren de regelgeving zo dat bij de ingang van hun clubgebouw net als bij andere eet- en drinkgelegenheden de QR-code gecontroleerd moet worden;
dit is de tekst van de rijksoverheid:

Coronatoegangsbewijs niet verplicht
U hoeft geen coronatoegangsbewijs te laten zien op sommige plekken.

Uitzonderingen in de horeca
als u afhaalt bij een eet- of drinkgelegenheid;
op het terras bij een eet- of drinkgelegenheid. Als u naar binnen gaat voor bijvoorbeeld het toilet of om te betalen, dan is een coronatoegangsbewijs wel verplicht;
bij luchthavens na de securitycheck;

....
Vreemd ook dat bij afhalen geen QR-code hoeft te worden gecontroleerd; het lijkt me dat je daarvoor ongeveer net zo lang binnen bent als bij betalen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 sep 2021 15:47
Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20
16again schreef:
27 sep 2021 15:07
Kun je dat Douwe Bob verwijten, of ligt de oorzaak bij de introductie van de Corona pas?
Natuurlijk. Waarom zou je iemand zijn eigen keuze niet kunnen verwijten?
De introductie van de coronapas was geen eigen keuze van Douwe.
Dat is dan ook geen keuze die Douwe maakt - in tegenstelling tot de keuze om niet meer op te treden. Die keuze maakt hij onverplicht en uit eigen beweging. Die is dus enkel en alleen aan hem toe te rekenen.
16again schreef:
27 sep 2021 15:47
Moneyman schreef:
27 sep 2021 15:20
16again schreef:
27 sep 2021 15:07
Gevaarlijke ontwikkeling, mensen die tegengeluid laten horen, worden "kaltgestellt."
Dit soort opmerkingen, die vallen pas in de categorie "gevaarlijke ontwikkeling".
Eerder een soort wakker schudden. Echte gevaar is blind zijn voor de tweedeling.
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Mijn vriendin mocht dit weekend de snackbar niet in zonder qr code. Die staat dus op mijn telefoon, want ze heeft zelf geen smartfoon. En de mijne had ze dus niet bij zich. Wij dachten allebei dat afhalen gewoon mocht zonder qr code, maar blijkbaar dus niet.
Maar goed, snacken is toch niet goed voor je.
Volgens mij doet iedere ondernemer maar wat.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door riddert »

Als je vriendin geen smartphone heeft, kan ze een papieren versie printen. Steekt ze die bij zich, is het ook opgelost.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Die heeft ze wel, maar natuurlijk toen vergeten mee te nemen.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
27 sep 2021 17:43
Mijn vriendin mocht dit weekend de snackbar niet in zonder qr code. Die staat dus op mijn telefoon, want ze heeft zelf geen smartfoon. En de mijne had ze dus niet bij zich. Wij dachten allebei dat afhalen gewoon mocht zonder qr code, maar blijkbaar dus niet.
Maar goed, snacken is toch niet goed voor je.
Volgens mij doet iedere ondernemer maar wat.
Snackbar zit er een beetje tussenin. Je kunt er afhalen, maar ook binnen eten.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Net bij de bieb geweest. Een lijstje met gezondheidsvragen ligt er niet meer, mandje is niet verplicht, de eerste stickers zijn al van de vloer gehaald. Je kan er zonder QR code in het leesgedeelte gaan zitten en koffie drinken, en je kan zonder QR code naar het toilet.

Gooi maar in mijn pet.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Daar koffie drinken zou toch niet mogen zonder QR code? Rare wereld.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

16again schreef:
27 sep 2021 18:13
lievemarie schreef:
27 sep 2021 17:43
Mijn vriendin mocht dit weekend de snackbar niet in zonder qr code. Die staat dus op mijn telefoon, want ze heeft zelf geen smartfoon. En de mijne had ze dus niet bij zich. Wij dachten allebei dat afhalen gewoon mocht zonder qr code, maar blijkbaar dus niet.
Maar goed, snacken is toch niet goed voor je.
Volgens mij doet iedere ondernemer maar wat.
Snackbar zit er een beetje tussenin. Je kunt er afhalen, maar ook binnen eten.
Dan hadden ze dat toch meteen kunnen vragen? Zodra ze was gaan zitten hadden ze haar de zaak uit kunnen pleuren.
Nu ben ik mijn frikandel speciaal misgelopen. :roll:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

lievemarie schreef:
27 sep 2021 19:17
Daar koffie drinken zou toch niet mogen zonder QR code? Rare wereld.
Want? Is het bij het drinken van koffie ineens een horeca-locatie?

Gesloten