Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 okt 2021 19:09
Maar iedereen die nu nog niet gevaccineerd is, die begint toch steeds meer het gevoel te krijgen dat dat vaccin niet werkt zoals beloofd? Dat heb ik ook steeds meer. Als het bij 90% gevaccineerd nog niet ervoor zorgt dat we weer naar normaal kunnen, dan gaat er iets fout.

En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat)
Het vaccin doet wat het moet doen, alleen de effectiviteit neemt af, zo blijkt.
Vandaar wéér een extra prik.
Het vaccineren heeft duizenden , zo niet miljoenen, behoed voor zeer ernstig ziek worden of zelfs overlijden.
Het virus muteert ook continu , men reist de hele wereld over en miljarden zijn nog steeds niet voldoende gevaccineerd, dus overal vandaan blijft het virus én zn varianten dus maar komen.
Wat wie dan ook kan doen is minder reizen, je aan de maatregelen houden, zoveel mogelijk, en vooral je toch maar laten inënten.
Dan heb jij , wie dan ook , er in ieder geval zoveel mogelijk aan gedaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, derde spuit mogen ze van mij houden.
Maar dat reizen is zo bezopen ook zag ik daarstraks foto's van de metro in Amsterdam😯 lijkt wel alsof er geen corona is zo druk.
Maatregelen gewoon nakomen en dan zien waar het schip strandt.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jose2501 zou u misschien op de juiste manier willen quoten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
26 okt 2021 20:32
Tja, derde spuit mogen ze van mij houden.
Maar dat reizen is zo bezopen ook zag ik daarstraks foto's van de metro in Amsterdam😯 lijkt wel alsof er geen corona is zo druk.
Maatregelen gewoon nakomen en dan zien waar het schip strandt.
Ik weet dat je er zo over denkt, toch maar in je achterhoofd houden dat een 3e spuit toch nodig is? :idea:

Schipholbeelden heb ik ook gezien, men reist massaal weer nd zon, de files zijn weer extreem lang en ga zo maar door.
Laten we toch in dit Nederland ons verstand gebruiken. We zijn toch geen debielen?
Doe gewoon wat nodig is .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een derde prik. En dan te bedenken dat een hoop mensen de eerste nog niet hebben gehaald.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 20:49
Een derde prik. En dan te bedenken dat een hoop mensen de eerste nog niet hebben gehaald.
Wat is je punt Bob?😄

@ moederslink, 2 spuiten is genoeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 20:49
Een derde prik. En dan te bedenken dat een hoop mensen de eerste nog niet hebben gehaald.
Mensen gaan massaal naar de drogist en laven zich ongans aan de zelfmedicatie.
Slaapmiddelen? Jaaaarenlang! Vitamines? Potten vol! En jaaarenlang!
Medicatie vd HA ? Wordt zonder morren geslikt.
We worden echt niet gevaccineerd met vergif hoor.
Tot nu toe ben ik gzd niet ziek geworden en ik denk maar dat het door het vaccineren komt. :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sommige mensen laten zich nog liever vaccineren met de Shambaladruppels van Giel.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
26 okt 2021 21:00
Tot nu toe ben ik gzd niet ziek geworden en ik denk maar dat het door het vaccineren komt. :D
Je lijkt qua instelling een beetje op mijn oma, al schat ik haar wat ouder in, aangezien over 2 jaar 90 wordt. Ook zij vindt haar eigen veiligheid belangrijk en neemt dus geen risico's, ook sinds haar vaccinatie niet. Toen mijn tante positief was en ze er contact mee had gehad, liet ze zich dan ook testen negatief. Een paar weken later voelde ze zich op een dag minder lekker, liet zich testen en was positief, terwijl ze dit dus echt niet kon thuisbrengen. Gelukkig viel het allemaal mee en was ze een beetje grieperig en na een dag of 3 had ze nergens meer last van.

Om het heel kort te stellen, wil ik eigenlijk zeggen dat het niet door het vaccin komt, maar eigenlijk door een beetje geluk. Zelfs als je geen enkel risico neemt om het ergens op te lopen, kan het toch op het pad komen, via een gevaccineerde (want iedereen die bij mijn oma komt is gevaccineerd, behalve de 4 achterkleinkinderen) zelfs.

Misschien zelfs dat mijn oma juist ziek werd door het vaccin, waardoor iemand die besmettelijk was geen klachten had en het daardoor binnen kon brengen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, ik dus niet 😁 @ Bob

@moederslink, ik denk dat de meeste mensen niet nadenken over hoeveel rotzooi ze soms naar binnen werken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 okt 2021 21:17
moederslink schreef:
26 okt 2021 21:00
Tot nu toe ben ik gzd niet ziek geworden en ik denk maar dat het door het vaccineren komt. :D
Je lijkt qua instelling een beetje op mijn oma, al schat ik haar wat ouder in, aangezien over 2 jaar 90 wordt. Ook zij vindt haar eigen veiligheid belangrijk en neemt dus geen risico's, ook sinds haar vaccinatie niet.
Wat ouder :lol: ? Jouw oma is dus 88 ?
Dan ben ik écht een heel stuk jonger!
Maar idd ook ik neem geen risico.s. ik bescherm mij en mn omgeving zo goed mogelijk .
En doe wat ik geacht wordt te doen.
Better safe than sorry!
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 okt 2021 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
26 okt 2021 21:20
@moederslink, ik denk dat de meeste mensen niet nadenken over hoeveel rotzooi ze soms naar binnen werken.
Dat denk ik idd ook, vooralsnog zijn de medicijnen en vaccins ' gecontroleerde ' rotzooi 🤔.
Maar aan de andere kant proppen velen zich vol met allerlei zoete en ongezonde voeding .
Daar word je wél ziek van op termijn. :!:

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jose2501 schreef:
26 okt 2021 20:34
@lievemarie deze studie bv.
Ik had het over de duur van bescherming als je een besmetting hebt doorgemaakt, niet over de duur bij een vaccin. Volgens mij is de beschermingsduur bij een besmetting veel beter en langer dan die van een vaccin, maar dat is "slechts" mijn gevoel.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
26 okt 2021 21:28
Wat ouder :lol: ? Jouw oma is dus ruim 89?
Dan ben ik écht een heel stuk jonger!
Maar idd ook ik neem geen risico.s. ik bescherm mij en mn omgeving zo goed mogelijk .
En doe wat ik geacht wordt te doen.
Better safe than sorry!
Volgende maand 88, dus over 2 jaar 90.

Maar ja, zoiets is moeilijk in te schatten, dus mijn excuses.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lievemarie schreef:
26 okt 2021 21:47
Jose2501 schreef:
26 okt 2021 20:34
@lievemarie deze studie bv.
Ik had het over de duur van bescherming als je een besmetting hebt doorgemaakt, niet over de duur bij een vaccin. Volgens mij is de beschermingsduur bij een besmetting veel beter en langer dan die van een vaccin, maar dat is "slechts" mijn gevoel.
De kennis van ons immuun systeem is eigenlijk nog erg beperkt, als je anti stoffen hebt dan ben je bescherm, maar net zoals bij het vaccin of een normale besmetting nemen die anti stoffen af naar verloop van tijd. Echter heeft je immuun systeem wel geleerd en kan bij een besmetting het virus vrijwel altijd goed bestrijden, dit kan soms wel een paar dagen duren waardoor je toch besmettelijk bent en je "grieperig" kan voelen.

Er is nog geen duidelijkheid hoe goed je nu beschermd ben op langere termijn bij het vaccin of een natuurlijke besmetting. Wel is uit onderzoek gebleken dat zeldzame bijwerkingen van het vaccin vaker voorkomen bij Corona besmette personen dan bij personen die zijn gevaccineerd, ook komen de ernstige bijwerkingen juist meer voor bij de traditionele vector vaccins (waar we de lange termijn effecten dus van weten) vaker voor dan bij de nieuwe RDNA vaccins, waar ook al tientallen jaren onderzoek naar wordt gedaan maar nu voor de eerste maal grootschalig is ingezet.

Volgens mij is het huidige beleid zo dat als je een besmetting hebt gehad dan je met 1 vaccin afdoende beschermt bent.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

De Jonge denk aan maatregelen voor alleen niet-gevaccineerden. Het OMT spreekt zich er tegen uit, want dat voelt niet Nederlands.
https://nos.nl/artikel/2403287-deel-omt ... ccineerden

Ook in het nieuws: Nederland koos te laat voor bestrijden Corona virus. WHO-topvrouw Maria van Kerkhove geeft aan: "Je laat het virus óf rondgaan, óf niet", zegt zij. Jaap Sijmons, hoogleraar gezondheidsrecht en lid van de Gezondheidsraad, is kritisch op de overheid. Nederland heeft de juridische plicht om alles uit de kast te halen om het virus te bestrijden, omdat het een A-ziekte is, maar de overheid heeft veelte weinig gedaan.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240329 ... den-corona

Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden. De reden daarvoor is simpel: de besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen niet-gevaccineerden onderling. Als een nieuwe quarantine nodig is dan moeten we doen. Als een quarantine voor alleen niet-gevaccineerden volstaat dan moeten we dat ook doen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

alfatrion schreef:
27 okt 2021 16:15
De Jonge denk aan maatregelen voor alleen niet-gevaccineerden. Het OMT spreekt zich er tegen uit, want dat voelt niet Nederlands.
https://nos.nl/artikel/2403287-deel-omt ... ccineerden

Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden. De reden daarvoor is simpel: de besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen niet-gevaccineerden onderling. Als een nieuwe quarantine nodig is dan moeten we doen. Als een quarantine voor alleen niet-gevaccineerden volstaat dan moeten we dat ook doen.

Ik ben er ook voor. Pas dan zal duidelijk worden hoe hoog de besmettingsgraad is onder wel gevaccineerden. En kan het geze*ik van o.a. Ab Osterhaus en sommige forummers afgelopen zijn.
Maar ja, hoe handhaaf je zoiets?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
27 okt 2021 16:15
Ik ben voor maatregelen die alleen voor niet-gevaccineerden gelden.
De glaszetter is ook voor.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door alfatrion »

lievemarie schreef:
27 okt 2021 16:22
Maar ja, hoe handhaaf je zoiets?
Testen voor toegang uitschakelen. Andere Europese landen doen het al.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dan kun je nog steeds naar de supermarkt en op terrasjes. Of andermans qr code gebruiken.

Gesloten