Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
12 okt 2021 20:55
Ook hier: bron?
Staat erbij: de Duitse vereniging van virologen.
kuklos schreef:
12 okt 2021 20:55
Je beweert in dit stukje verschillende dingen. Wat van al die dingen die je beweert geldt in Nederland niet?
Ik beweer niets, ik geef feiten weer zoals die op dit moment gelden. In Nederland mag je direct na een besmetting een vaccin halen, in Duitsland moet je zes maanden wachten. Pas daarna komt mijn mening: ik weet niet wat beter is. Kortweg: even geen mening. Het is wel een opmerkelijk verschil in omgang met het virus.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
12 okt 2021 21:51
kuklos schreef:
12 okt 2021 20:55
Ook hier: bron?
Staat erbij: de Duitse vereniging van virologen.
Link naar de bron gaat het natuurlijk om.

Jablan schreef:
12 okt 2021 21:51
kuklos schreef:
12 okt 2021 20:55
Je beweert in dit stukje verschillende dingen. Wat van al die dingen die je beweert geldt in Nederland niet?
Ik beweer niets, ik geef feiten weer zoals die op dit moment gelden. In Nederland mag je direct na een besmetting een vaccin halen, in Duitsland moet je zes maanden wachten. Pas daarna komt mijn mening: ik weet niet wat beter is. Kortweg: even geen mening. Het is wel een opmerkelijk verschil in omgang met het virus.
je beweert wel verschillende dingen:
1) Verder mag je in Duitsland zowel een Corona-vaccin als de Griepprik halen.
2) Advies is wel om het ene vaccin links en het andere rechts te laten zetten.
3) Andersom: als je Covid hebt gehad, dan moet je zes maanden wachten voordat je een vaccin mag.

De vraag was dan ook, wat van die drie geldt in Nederland niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jose2501 schreef:
12 okt 2021 14:30
Selenium en zink tekort komt opvallend vaak voor bij mensen die door corona op de IC terecht komen of overlijden aan corona. Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan diabetes of obees of kanker bv.
Brengt universiteit van Gent naar buiten vandaag naar aanleiding van hun onderzoek. Alle Belgische kranten melden dit als groot nieuws. Het AD ook.
Wetenschappelijk gezien kun je dat helemaal niet zo stellen aan de hand van dit onderzoek. De conclusie die je trekt is voorbarig en wetenschappelijk onverantwoord.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
12 okt 2021 22:42
Jose2501 schreef:
12 okt 2021 14:30
Selenium en zink tekort komt opvallend vaak voor bij mensen die door corona op de IC terecht komen of overlijden aan corona. Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan diabetes of obees of kanker bv.
Brengt universiteit van Gent naar buiten vandaag naar aanleiding van hun onderzoek. Alle Belgische kranten melden dit als groot nieuws. Het AD ook.
Wetenschappelijk gezien kun je dat helemaal niet zo stellen aan de hand van dit onderzoek. De conclusie die je trekt is voorbarig en wetenschappelijk onverantwoord.
Die conclusie trekt Jose2501 helemaal niet, dat doen de onderzoekers. Aldus de stentor
https://www.destentor.nl/gezond/onderzo ... ~adcd294a/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mensen lezen wel vaker wat ze zelf willen lezen. Aan de inhoud doet dat echter niets af.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Wat lezen we dan verkeerd ? Quote uit de stentor:
Een selenium- of zinktekort in het bloed bij ziekenhuisopname bleek zelfs een belangrijkere risicofactor dan het optreden van diabetes, kanker, overgewicht of hart- en vaatziekten
Geen woord Spaans bij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, selectief quoten. Ja, dat kunnen we allemaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kijk er toch anders tegen aan en neem dit niet zomaar voor zoete koek aan.
Iedereen die ernstiger ziek wordt van een virus of van wat dan ook heeft zeer waarschijnlijk geen gezond " menu " ( gehad) en/of is te zwaar.
Er wordt nu weer expliciet gesproken over een tekort aan selenium en zink.
Voorheen zou extra VIT C helpen, is ook al steeds voorbij gekomen.
En ga zo maar door.
Bij ernstig veel ziekere mensen zul je ongetwijfeld meerdere " tekorten " in hun systeem vinden.
Een tekort aan welk mineraal of vitamine of wat dan ook dan ook geeft een zwaarder ziekbed en langzamer herstel.
Met andere woorden : leef een gezond leven, pas je voedingspatroon aan, gebruik minder suikers/ koolhydraten en mensen zullen op termijn een betere weerstand hebben en geen tekorten aan wat voor voedingsstoffen dan ook en zullen minder ernstig ziek blijven of worden.
Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.

Bovendien kan het verwarring scheppen en vliegen velen morgen naar het Kruidvat om nu weer zink -en selenium tabletten in te slaan en gaan ze daar zelf weer mee aan het modderen ; niet verstandig!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een overdosis aan selenium is te herkennen aan:

verlies van haar, nagels en tanden.
huidbeschadigingen.
aandoeningen van het zenuwstelsel

Bron: Voedingscentrum.nl

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dát dus! Een OD is er maar zomaar.
Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
VIT D misschien wel voor getinte mensen, maar ga lekker iedere dag naar buiten en wandel of fiets een half uur.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Bob Schurkjens schreef:
13 okt 2021 00:05
Een overdosis aan selenium is te herkennen aan:

verlies van haar, nagels en tanden.
huidbeschadigingen.
aandoeningen van het zenuwstelsel

Bron: Voedingscentrum.nl
Allemachtig, is het nou echt voor niemand hier mogelijk om gewoon eens een link te plaatsen naar de bron? :roll:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/seleen.aspx Dit is de exacte url. Dus de bron.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
12 okt 2021 23:41
Wat lezen we dan verkeerd ? Quote uit de stentor:
Een selenium- of zinktekort in het bloed bij ziekenhuisopname bleek zelfs een belangrijkere risicofactor dan het optreden van diabetes, kanker, overgewicht of hart- en vaatziekten
Geen woord Spaans bij.
Nee precies. Geen woord Spaans bij. De zin die José schrijft en de betekenis daarvan is niet hetzelfde als die in de Stentor.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
12 okt 2021 23:49
Met andere woorden : leef een gezond leven, pas je voedingspatroon aan, gebruik minder suikers/ koolhydraten en mensen zullen op termijn een betere weerstand hebben en geen tekorten aan wat voor voedingsstoffen dan ook en zullen minder ernstig ziek blijven of worden.
Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.
Survival of the fittest, zeg maar.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
13 okt 2021 07:49
16again schreef:
12 okt 2021 23:41
Wat lezen we dan verkeerd ? Quote uit de stentor:
Een selenium- of zinktekort in het bloed bij ziekenhuisopname bleek zelfs een belangrijkere risicofactor dan het optreden van diabetes, kanker, overgewicht of hart- en vaatziekten
Geen woord Spaans bij.
Nee precies. Geen woord Spaans bij. De zin die José schrijft en de betekenis daarvan is niet hetzelfde als die in de Stentor.
Wellicht lees je dan de zin van Jose verkeerd:
Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan diabetes of obees of kanker bv.
Het risico te overlijden aan corona door selenium en zink tekort is groter dan aan corona door diabetes of obees of kanker bv.
moederslink schreef:
13 okt 2021 00:09
Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
Uit het verhaal in de stentor blijkt juist dat er bepaalde groepen te weinig binnenkrijgen. Door bijvoorbeeld een slecht gebit laten zij zaken staan, en is er geen sprake van uitgebalanceerd voedingspatroon.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
12 okt 2021 23:46
Ah, selectief quoten. Ja, dat kunnen we allemaal.
Kun je dan ook zeggen wat er selectief aan is en kun je dit laten zien met andere quotes? Een beetje iemand zijn interpretatie van iets afkraken is leuk, maar zonder onderbouwing, ook gewoon triest en nutteloos.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
12 okt 2021 23:49
Het is n.m.m allemaal zo logisch als wat en daar hoef ik geen " geleerde " artikelen over te lezen.
Klopt en tegelijk is het prettig als het logische wordt bevestigd door de wetenschap. :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
13 okt 2021 08:59
moederslink schreef:
13 okt 2021 00:09
Met een uitgebalanceerd voedingspatroon is er verder niets toe te voegen.
Uit het verhaal in de stentor blijkt juist dat er bepaalde groepen te weinig binnenkrijgen. Door bijvoorbeeld een slecht gebit laten zij zaken staan, en is er geen sprake van uitgebalanceerd voedingspatroon.
Je snapt , denk ik wel, dat ik bedoel dat je dat al vanaf jonge leeftijd moet gaan toepassen.
Ik heb het niet over oudjes van nu met soms slechte gebitten.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

[reactie aangepast door moderatie]

Maar aangezien wij op het werk met zulke signalen te maken hebben, kan ik je vertellen dat deze elektromagnetische straling genaamd 5G echt niet schadelijker is. De 700 MHz band waarop het grote verkeer zit (komt kilometers ver) is al jaren in gebruik geweest door draadloze microfoons. Dan hebben we de 3,5 GHz band (bereik zo'n honderden meters) waarop maritiem noodverkeer van Inmarsat zit, wat uiteindelijk de band voor voornamelijk stedelijk gebied moet worden en de 26 GHz gaat vooral voor bedrijven werken, omdat deze maar enkele tientallen meters ver komt, zoals nu al camerasystemen in voetbalstadions doen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat die vaccinaties dan ook mijn wifi verbeteren. Valt weleens weg.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij staan de deuren van het gekkenhuis tegenwoordig wijd open en loopt alles los. 🤬

Gesloten