Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
20 sep 2021 18:47
angel1978 schreef:
20 sep 2021 18:37
Maar ook dan ga je voorbij aan het feit dat er een reden zal zijn dat de corona patiënten daar op de IC liggen en dat het geen toeval is dat precies hier er zoveel liggen op de IC.
Het een puur logistiek probleem noemen is me iets te makkelijk.
Maar wat is dan de reden?
Zijn die andere ziekenhuizen niet geschikt om corona zieken op te vangen?
Wie het weet mag het zeggen.
Niet ieder ziekenhuis heeft een IC. In de plaats waar ik woon, hebben we wel een streekziekenhuis, maar geen IC. Dus alle coronapatiënten uit de hele omgeving die op de IC terecht komen moeten naar een ander ziekenhuis verderop. Maar dat betekent ook dat alle reguliere patiënten naar dat ziekenhuis moeten voor de IC. Dan is een IC natuurlijk snel vol.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
20 sep 2021 16:42
Geen idee wat het nu weer is. Tot nu toe mag je in de horeca gewoon naar binnen en naar de wc. Anderhalve meter binnen of buiten? Welnee. En vanaf zaterdag heb je dus een pasje nodig als je naar het toilet wil. En als je dat niet bij je hebt moet je zeker een boom opzoeken?

Misschien hebben de wappies en complotdenkers toch gelijk...
Dat hebben we eerder dit jaar al bij de hand gehad, weliswaar in het buitenland, maar toch: voor het toilet was een vers negatief testbewijs nodig. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar gewoon de app laten zien, want als je naar binnengaat laat je toch niet je mobieltje op je tafeltje liggen?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
20 sep 2021 20:05
Dan maar gewoon de app laten zien, want als je naar binnengaat laat je toch niet je mobieltje op je tafeltje liggen?
Ik denk dat het hier meer gaat om mensen die een papieren QR-code hebben.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan die papieren laten zien, ook goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb geen smartphone, geen QR code, geen app.
Het enige dat ik heb ik het gele vaccinatie boekje.
Dat lijkt mij voor dát wat ik onderneem, wel voldoende, toch?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Die QR code kun je online laten aanmaken en uitprinten, dat is niet zo'n probleem. Ik heb er meteen een stuk of 10 gemaakt.

Wat mij gewoon verbaast is dat je tot nu toe zonder zo'n ding naar de wc kan, en vanaf deze week moet het ineens mét. Dat zijn dan 'versoepelingen'.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
20 sep 2021 21:30
Ik heb geen smartphone, geen QR code, geen app.
Het enige dat ik heb ik het gele vaccinatie boekje.
Dat lijkt mij voor dát wat ik onderneem, wel voldoende, toch?
Geen idee of dat genoeg/voldoende is. Ik heb maar even de app gedownload. Geen punt. Als ik wegga, heb ik mijn mobiel bij mij.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
20 sep 2021 21:30
Ik heb geen smartphone, geen QR code, geen app.
Het enige dat ik heb ik het gele vaccinatie boekje.
Dat lijkt mij voor dát wat ik onderneem, wel voldoende, toch?
Dat ligt er helemaal aan wat u gaat ondernemen :D Het geldt in ieder geval niet als coronapas.
https://www.nu.nl/coronavirus/6157390/k ... eg-in.html

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ingelogd met DigiD , kom op de juiste pagina , mijn inentingen staan keurig geregistreerd en kom bij PDF om uit te printen , maar kan deze niet openen nu.
Probeer het morgen wel nog een keer.
Geen haast :D

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ben je er in feite al.

En nee, ik had niet zo het idee dat je vannacht nog naar een café zou gaan om het toilet te bezoeken. :lol:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoorde zo-even dat de gemeentesecretarie in ….. mensen zonder passend mobieltje en zonder printer, en ook nog met weinig kennis, helpt om een qr code op papier te verkrijgen. Mooi initiatief. Kennis was daar heel blij mee.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Net terug van korte vakantie aan de kust, heb ik bij een aantal horeca gelegenheden eens gevraagd hoe ze om zullen gaan met de nieuwe regels. Niet een ondernemer is, volgens hun eigen zeggen, van plan om te gaan handhaven.
Zal mij benieuwen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
20 sep 2021 11:39
Laten de niet-gevaccineerden zich als de wiedeweerga vaccineren.
Virus-technisch gezien begint het er steeds meer op te lijken, dat vaccinatie noodzaak wordt. Deltavariant is te besmettelijk, Corona blijft en om over te schakelen van pandemie naar endemie (van uitbraak naar een normaal virus, waar je een beetje ziek van wordt) zijn de vaccins de sleutel.

In alle landen daalt de gemiddelde leeftijd van de opgenomen mensen in de ziekenhuizen en overal hetzelfde beeld: de overgrote meerderheid van deze patiënten is niet gevaccineerd. (Blijkbaar is Israël een uitzondering).
Daarnaast is er een groep, die dacht, dat ze weinig risico liepen, want ze zijn jong en het is toch maar een griepje? Helaas, Deltavariant heeft toch iets heftigs in zich, waardoor de ergste gevallen toch in het ziekenhuis belanden. Of in Nederland thuis aan de zuurstof. (Zoon doet ze de groeten en wenst ze sterkte).
Erger nog: een fors deel van deze mensen heeft sinds februari 2020 onder een steen of achter de maan geleefd. Als je nu nog niet weet wat het woord 'quarantaine' betekent, in welk paralleluniversum leef je dan? (De afgelopen week deze en andere anekdotes vanuit de medische wereld te horen gekregen.)

Vaccins bieden een zekere bescherming. CDC heeft 11 dagen geleden een bericht de wereld ingestuurd. Acht-negen maanden na vaccinatie is bij de meeste mensen de bescherming goed actief: voldoende actieve antistoffen (Igg) en voldoende reactie van de T-afweer- en (T)B-geheugencellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik hoor nu toch ook dat de mensen gevaccineerd met Janssen, een 2e prik moeten hebben____ toch echt onvoldoende beschermd!
Dat wordt logistiek ook nog wel een dingetje . Mijn dochter kreeg Janssen en hoe bereik je nu weer al deze mensen?
Is er voldoende vaccin?
Moeten de anderen allemaal een 3e prik halen ?

Wordt er gerommeld, een 2e -3e prik met een ander vaccin?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Er wordt bijgehouden wie welk vaccin krijgt. Janssen was alleen voor geboortejaren 1967 en 1968. Dat is wel terug te vinden. Lastiger is het om alle zeevarenden en zwervers op te sporen, die ook Janssen hebben gekregen.

Ben benieuwd of het Pfizer/BionTech of Moderna wordt voor deze groep.

Vervolgprik met een ander vaccin is goed, prikkelt de afweer nog beter dan met een herhalingsprik van hetzelfde merk.
Angst voor bijwerkingen is overdreven: de bijwerkingen van het echte virus zijn vele malen heftiger. Dan liever gecontroleerd het risico nemen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 21 sep 2021 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn dochter is van 1979 :D

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

En als zij inlogt op 'mijnrivm', wat ziet ze dan? Als daar Janssen staat, dan krijgt ze vanzelf een uitnodiging op de mat.

(Toch eens aandelen PostNL kopen. Wordt erg winstgevend jaar met alle extra Corona-post/pakjes)

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
21 sep 2021 21:37
Ik hoor nu toch ook dat de mensen gevaccineerd met Janssen, een 2e prik moeten hebben____ toch echt onvoldoende beschermd!
Ik lees dat helemaal nergens. Zag wel een nieuwsbericht dat een 2e prik met Janssen er volgens Johnson en Johnson ervoor zorgt dat de effectiviteit (dus het voorkomen van klachten) van 67% naar 94% wordt verhoogd. Daarmee zou 2 prikken Janssen dus effectiever zijn dan 2 prikken Moderna of Pfizer. Nergens zie ik echter dat het nodig is. De kans dat je in het ziekenhuis komt is dan nog steeds hoger dan 95% (wat het nu ook al is), daar komt weinig extra meer bij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

2 prikken Pfizer heeft 95% effectiviteit
1 prik Janssen heeft 66.9% effectiviteit.
Ergo ....er moet bij Janssen hoogstwaarschijnlijk toch nog 1 prik bij ....vandaar.

Gesloten