Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

lievemarie schreef:
21 sep 2021 20:40
Net terug van korte vakantie aan de kust, heb ik bij een aantal horeca gelegenheden eens gevraagd hoe ze om zullen gaan met de nieuwe regels. Niet een ondernemer is, volgens hun eigen zeggen, van plan om te gaan handhaven.
Zal mij benieuwen.
Ik begrijp dat de horeca het niet wil. Maar ze moeten.

Zogauw de eerste boetes zijn uitgedeeld of misschien de eerste horeca worden gesloten, dan gaan ze allemaal netjes om de QR code vragen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jablan schreef:
21 sep 2021 21:43
(Toch eens aandelen PostNL kopen. Wordt erg winstgevend jaar met alle extra Corona-post/pakjes)
Kost (op dit moment) €4,18 per stuk.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
21 sep 2021 22:14
Zag wel een nieuwsbericht dat een 2e prik met Janssen er volgens Johnson en Johnson ervoor zorgt dat de effectiviteit (dus het voorkomen van klachten) van 67% naar 94% wordt verhoogd. Daarmee zou 2 prikken Janssen dus effectiever zijn dan 2 prikken Moderna of Pfizer. Nergens zie ik echter dat het nodig is. De kans dat je niet in het ziekenhuis komt is dan nog steeds hoger dan 95% (wat het nu ook al is), daar komt weinig extra meer bij.
Het vette 'niet' is van mij. In het algemeen, los van de fabrikanten (die hun omzet willen verhogen):
- Deltavariant breekt deels door de vaccinbescherming heen => Beter wachten, totdat de vaccins worden aangepast. Deze conclusie volgt uit de observaties wie nu ernstig ziek is met deze variant. Dat zijn niet de oude, kwetsbare mensen, die als eerste een vaccin hebben gekregen, maar juist de jongere groepen, die meer contact met anderen hebben. De vaccins werken goed, het virus is veranderd.
- Hoe korter de tweede prik na de eerste zit, hoe groter de kans op bijwerkingen en ... hoe sneller de bescherming vermindert. Israël had maar drie weken afstand tussen prik één en twee en juist daar wordt de mycarditis-bijwerking veel vaker gezien dan elders. En ook uit Israël komt de melding over een hoog aandeel gevaccineerden onder de ziekenhuispatiënten.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
21 sep 2021 23:09
2 prikken Pfizer heeft 95% effectiviteit
1 prik Janssen heeft 66.9% effectiviteit.
Ergo ....er moet bij Janssen hoogstwaarschijnlijk toch nog 1 prik bij ....vandaar.
De effectiviteit van Pfizer is ondertussen ook al gezakt tot onder de 85%. Dat is al lang bijgesteld.

66,9% is toch mooi? Dan heb je dus 23% kans op wat verkoudheid verschijnselen. Daar hoeft er toch geen 2e prik voor bij?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
22 sep 2021 08:27
66,9% is toch mooi? Dan heb je dus 23% kans op wat verkoudheid verschijnselen. Daar hoeft er toch geen 2e prik voor bij?
Blijft het bij verkoudheid, en klopt de rekensom?

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Smokey20 »

moederslink schreef:
20 sep 2021 11:30
Toch erg zorgelijk: in het RadboudUMC liggen vele Corona patiënten op de IC , 9 op de 10 zijn niet (!) gevaccineerd.
De rek is er uit, veel IC verpleegkundigen hebben afgehaakt.
Er wordt ook een beste griepgolf verwacht omdat we vorig jaar amper griep hebben gehad en men dus ook geen afweerstoffen heeft opgebouwd.
Laten we de basisCoronaregels toch nog gewoon in acht nemen .
Erg zorgelijk, temeer omdat niet geregistreerd wordt of iemand die in het ziekenhuis wordt opgenomen is gevaccineerd of niet

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Smokey20 schreef:
22 sep 2021 10:48
moederslink schreef:
20 sep 2021 11:30
Toch erg zorgelijk: in het RadboudUMC liggen vele Corona patiënten op de IC , 9 op de 10 zijn niet (!) gevaccineerd.
De rek is er uit, veel IC verpleegkundigen hebben afgehaakt.
Er wordt ook een beste griepgolf verwacht omdat we vorig jaar amper griep hebben gehad en men dus ook geen afweerstoffen heeft opgebouwd.
Laten we de basisCoronaregels toch nog gewoon in acht nemen .
Erg zorgelijk, temeer omdat niet geregistreerd wordt of iemand die in het ziekenhuis wordt opgenomen is gevaccineerd of niet
Onjuist. Dat wordt wel degelijk geregistreerd. Alleen degenen die geen toestemming geven, vallen buiten de registratie. Los daarvan schudden longartsen natuurlijk niet zomaar iets uit hun mouw. Ook als er geen formele registratie plaats zou vinden (wat dus wél het geval is), kunnen zij een prima inschatting maken.
Zie ook:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 sep 2021 16:55
Smokey20 schreef:
22 sep 2021 10:48
moederslink schreef:
20 sep 2021 11:30
Toch erg zorgelijk: in het RadboudUMC liggen vele Corona patiënten op de IC , 9 op de 10 zijn niet (!) gevaccineerd.
De rek is er uit, veel IC verpleegkundigen hebben afgehaakt.
Er wordt ook een beste griepgolf verwacht omdat we vorig jaar amper griep hebben gehad en men dus ook geen afweerstoffen heeft opgebouwd.
Laten we de basisCoronaregels toch nog gewoon in acht nemen .
Erg zorgelijk, temeer omdat niet geregistreerd wordt of iemand die in het ziekenhuis wordt opgenomen is gevaccineerd of niet
Onjuist. Dat wordt wel degelijk geregistreerd. Alleen degenen die geen toestemming geven, vallen buiten de registratie. Los daarvan schudden longartsen natuurlijk niet zomaar iets uit hun mouw. Ook als er geen formele registratie plaats zou vinden (wat dus wél het geval is), kunnen zij een prima inschatting maken.
Zie ook:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen
Natuurlijk kunnen longartsen dingen goed inschatten,daar zijn ze voor opgeleid,maar ook of iemand gevaccineerd is of niet?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Smokey20 schreef:
22 sep 2021 10:48
moederslink schreef:
20 sep 2021 11:30
Toch erg zorgelijk: in het RadboudUMC liggen vele Corona patiënten op de IC , 9 op de 10 zijn niet (!)
Erg zorgelijk, temeer omdat niet geregistreerd wordt of iemand die in het ziekenhuis wordt opgenomen is gevaccineerd of niet
Zo stond het wel in de krant . Ze zullen heus wel weten en registreren of de mensen met Corona op de IC wel of niet gevaccineerd zijn en gehoord hebben van familieleden.
Dit wordt niet uit een willekeurige duim gezogen natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ok, 15 procent volledig gevaccineerd. Jammer dus zoveel ongevaccineerden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
22 sep 2021 18:46
@moederslink Waarom leest u de link niet die @moneyman gaf? Daar staat het heel anders. Absoluut niet 9 van de 10. Zie mijn eerdere bericht van daarnet.
Ik heb die link wel gelezen, dat was een bericht van 2 augustus, dus inmiddels alweer zo.n 8 weken geleden.
Het krantenartikel waaraan ik refereer was van maandag j.l.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
22 sep 2021 17:56
scharrelschipper schreef:
22 sep 2021 17:33
Moneyman schreef:
22 sep 2021 16:55

Onjuist. Dat wordt wel degelijk geregistreerd. Alleen degenen die geen toestemming geven, vallen buiten de registratie. Los daarvan schudden longartsen natuurlijk niet zomaar iets uit hun mouw. Ook als er geen formele registratie plaats zou vinden (wat dus wél het geval is), kunnen zij een prima inschatting maken.
Zie ook:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen
Natuurlijk kunnen longartsen dingen goed inschatten,daar zijn ze voor opgeleid,maar ook of iemand gevaccineerd is of niet?
@scharrelschipper in het artikel hebben de longartsen van 390 patiënten die waren opgenomen in de week van 12 tot 19 juli in het ziekenhuis hebben zij van 320 patiënten naar aanleiding van een steekproef geconstateerd dat 74 procent niet of slechts 1 keer gevaccineerd was. Waarvan 15 procent volledig gevaccineerd was maar 5 procent andere onderliggende ziektes hadden.
Van 11 procent was niet bekend of zij gevaccineerd waren of niet.

Dat klinkt al heel anders dan 9 op 10 is niet gevaccineerd.
Ja,dat heb ik ook gezien.
Deze getallen/cijfers waren ook geen uitkomsten van registraties maar van een enquete/steekproef onder ziekenhuizen.
Dus de betrouwbaarheid staat m.i. ter discussie.
Eerder werd hier gesteld/geopperd/gevraagd of het RIVM liegt,dat denk ik niet.
Ik denk eerder dat het bepaalde zaken niet openbaar maakt.
Als je dingen niet zegt kun je niet van liegen beticht worden.
Ooit waren de mondkapjes onze redding,daar is men op terug gekomen.
Iemand die zei dat goede ventilatie een vereiste was werd weg gezet als wappie,ook daar is men op terug gekomen.
Al heel mijn leven is mij ingeprent dat frisse/schone lucht goed is voor een mens.
Het rivm vindt dat nu ook,hoe geloofwaardig ben je dan nog?
Het verhaal dat Bill Gates samen met de vrijmetselaars,de joden,de amerikanen,de russen,de chinezen en het vaticaan (kies zelf maar) onder het drinken van kinderbloed de wereld heerschappij over willen nemen is natuurlijk onzin,maar vinden we het raar dat steeds meer onzekere mensen dat gaan geloven?
Zolang men van overheids wege allerlei onzinnige dingen blijft roepen en al of niet rechtstreekse dwang blijft uitoefenen om toch vooral maar te doen wat men goed acht, zal het bovengenoemde aantal mensen toenemen en daar willen we toch niet naar toe?
Ik persoonlijk wil geen corona prik,maar ik roep ook niemand op om de prik niet te nemen.
Ieder maakt dat voor zichzelf uit,het zou dan ook prettig zijn als op dit forum de oproep om wel te vaccineren achterwege zou blijven.
Je kunt uiteraard je mening uiten zoals ik ook doe,maar naar mijn idee zou het daar bij moeten blijven.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn mening is dat iedereen zich per omgaande moet laten vaccineren. En waarom zou ik die mening niet mogen uiten?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
22 sep 2021 21:11
Mijn mening is dat iedereen zich per omgaande moet laten vaccineren. En waarom zou ik die mening niet mogen uiten?
Jou mening respecteer ik.
Doe je dat ook met de mijne?
Naar mijn idee is het ruim voldoende dat Rutte en consorten me ermee lastig vallen, dat is hun werk, niet nodig dat jij dat ook nog eens doet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik voel me helemaal niet aangesproken want ik ben al twee keer gevaccineerd. Prima de luxe!

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Respect moet van 2 kanten komen. En dat is heel vaak niet het geval. Dat geldt voor meningen over corona, religie, en nog veel meer onderwerpen.
Laat iedereen in zijn waarde, en geloven wat hij wil. Of je dat nou stom vindt of niet.
Ik hoor bijvoorbeeld net in Op1 Wilders over Kaag tekeer gaan, heel "respectvol" :roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt anders ook mensen die de mond vollen hebben van respect. Maar zelf niet begrijpen wat het is.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, als met terugwerkende kracht kon kiezen, had ik mezelf misschien ook niet laten vaccineren. Ik denk dat de nieuwe maatregelen voor een bepaalde groep juist bevestiging is dat ze zich zeker niet moeten laten vaccineren. Toen ik het deed was het nog een redelijk vrije keuze, maar nu wordt het gewoon een verplichting.

Het is of jezelf gedwongen laten vaccineren of de leuke dingen van het leven achter je laten en als kluizenaar gaan leven (een beetje overdreven, maar het maakt mijn punt wel duidelijk). En waar gaat dit stoppen? Nu mogen ze geen feestjes meer bijwonen, behalve bij mensen thuis, zonder allemaal omslachtig zich te laten testen.

Waarom moeten mensen die gevaccineerd zijn zich niet laten testen? Die zijn met meer en kunnen het virus net zo goed verspreiden. Alleen samen krijgen we corona onder controle, dat was het toch? Het lijkt er steeds meer op dat een vaccinatie je vooral een vrijbrief geeft om daar niet meer aan mee te doen.

Je bent positief getest, maakt niet uit, je mag toch een biertje drinken in de kroeg. Maar alleen als je gevaccineerd! Je bent niet (positief) getest, helaas mag je diezelfde kroeg niet in, want je bent niet gevaccineerd. Je mag buiten op het terras zitten en pissen doe je maar door de brievenbus van de overbuurman.

Dit gaat mij persoonlijk gewoon te ver en ik word eigenlijk gedwongen eraan mee te doen, want ik ga niet even naar een kroeg waar die regels niet gelden.

Als je het mij vraagt had de overheid de keus aan de kroegen zelf moeten laten. De kroegen (en restaurants en koffiehuisjes etc.) die zoveel mogelijk mensen binnen willen, die controleren. De kroegen die ok waren met de vorige regels zonder controle, die houden zich aan de beperkte bezoekers en vaste zitplaatsen. Wat was daar nu mis mee geweest?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
22 sep 2021 21:17
Lady1234 schreef:
22 sep 2021 21:11
Mijn mening is dat iedereen zich per omgaande moet laten vaccineren. En waarom zou ik die mening niet mogen uiten?
Jou mening respecteer ik.
Doe je dat ook met de mijne?
Naar mijn idee is het ruim voldoende dat Rutte en consorten me ermee lastig vallen, dat is hun werk, niet nodig dat jij dat ook nog eens doet.
Ja hoor, die respecteer ik. Van mij hoeft u zich niet te laten vaccineren.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik kom nog even terug op een reactie van een paar dagen terug wat te doen als je vanaf 25 september op een terras zit en gebruik wilt maken van het toilet binnen.
Wat je bijna nergens vermeld ziet staan is, dat je met je coronapas, of hij nou op je smartphone of op papier staat, je altijd ook je legitimatiebewijs moet kunnen laten zien, anders kunnen ze de QR-code niet controleren en kom je niet binnen.

Gesloten