Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
25 okt 2021 18:32

Het zal best zo zijn dat een land leiden een stuk ingewikkelder is dan een klein eigen bedrijf leiden,maar als ik zo te werk was gegaan als de elkaar de laatste jaren opvolgende kabinetten,was mijn bedrijf al lang op de fles geweest.


Tja, ik heb zoiets dat zal altijd zo zijn met die gasten :-)

Vraag mij af hoe ze het gaan doen, ongevaccineerden regels opleggen ....je kan aan niemands neus niet zien of ze zijn gevaccineerd.

Het gaat er in ieder geval niet leuker op worden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat hebben coronamaatregelen te maken met op de fles aan? Daarnaast heb ik de indruk dat de overheidsfinanciën goed op orde heeft. Daarin sta ik niet alleen, gezien de internationale kredietbeoordeling.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Lowieze schreef:
25 okt 2021 15:30
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3740305 ... aatregelen

Persconferentie vervroegd naar 2 november
De Jonge: kabinet beraadt zich op aanvullende coronamaatregelen
Gelukkig heb ik nog een hele nieuwe doos met mondkapjes liggen. En terug naar 1,5 m afstand vind ik ook geen enkel probleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Van mij mag het: mondkapjes-afstand-geen handen schudden.
Maarrrrr, draag de mondkapjes dan ook op de juiste manier , over mond én neus , niet op half 11 of bungelend onder je kin.

Het aantal zieken en ernstig zieken is één op één bijna altijd gelinkt aan het niet gevaccineerd zijn en de maatregelen niet goed opgevolgd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
25 okt 2021 19:40


Het aantal zieken en ernstig zieken is één op één gelinkt aan het niet gevaccineerd zijn en de maatregelen niet goed opgevolgd.
Tja....waar ligt de waarheid :-(

Mondkapjes zit ik toch niet op te wachten, afstand vind ik prima.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
25 okt 2021 18:58
Wat hebben coronamaatregelen te maken met op de fles aan? Daarnaast heb ik de indruk dat de overheidsfinanciën goed op orde heeft. Daarin sta ik niet alleen, gezien de internationale kredietbeoordeling.
Als ik (in verhouding) schadeclaims aan mijn broek had gekregen zoals deze regering wat betreft b.v. het gasboring gedoe in Groningen en de toeslagen affaire,zat ik nu straatarm in een hoekje te hopen dat ik nog ergens een uitkering vandaan kon halen om te kunnen eten.
Want ik zou echt nergens meer aan de bak komen.
En deze mensen mogen gewoon doorgaan,ondanks die claims want men schuift de verantwoordelijk gewoon op anderen.
En ze dronken een glas,deden een plas en alles bleef zoals het was.
Maar goed,het is een beetje off topic,dus ik laat het hierbij.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er weer maatregelen komen als afstand en mondkapjes, dan zal hier ook wel weer de discussie van helpt ja/nee worden overgedaan.

Maar ondertussen weten we het wel.

Ik ben in ieder geval blij dat aan een mij uiterst dierbaar persoon de derde vaccinatie is aangeboden. En hij zal er dankbaar gebruik van maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
25 okt 2021 19:40
Het aantal zieken en ernstig zieken is één op één bijna altijd gelinkt aan het niet gevaccineerd zijn en de maatregelen niet goed opgevolgd.
Daar heb je 100% gelijk in.

Interessant is, dat ook de landen rond Nederland voor dezelfde dilemma's staan. In Vlaanderen komt het overlegcomité eerder bij elkaar, in Duitsland stijgt het aantal besmettingen per 100.000 inwoners door het hele land en ook daar zijn de cijfers het hoogst in de gebieden met weinig gevaccineerden.

In Oost-Europa heeft de lage vaccinatiegraad alles te maken met de mentaliteit van de bevolking: wantrouwen tegen de eigen staat.

Zelf denk ik, dat de basisregels breder inzetten genoeg moet zijn: mondkapjesplicht, afstand houden. Aanvullend de QR-codes beperken, de 2G in plaats van 3G optie (dus alleen gevaccineerd of genezen, niet meer getest). En op Urk, in Staphorst en soortgelijke gebieden tijdelijk de kerkdiensten inperken of alleen met een Coronabewijs kerkbezoek toestaan.

*

Net terug van een ouderbijeenkomst. Het aangepaste lesgeven gaat door tot en met einde schooljaar. Daar was wat onrust over, maar het is (opnieuw) gelukt geschikte en 'gratis' leslocaties te vinden. Gratis wil zeggen: alleen de gebruikskosten, geen huur.
Onder de nieuwe plekken zit een ballet-/dansschool. :P
Laatst gewijzigd door Jablan op 25 okt 2021 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, als er weer maatregelen komen, dan zal ik me daar weer netjes aan houden; voor mezelf en voor anderen, ook voor de dwaallichten, onnozelaars en eigengereide betweters aan wie die maatregelen te wijten zijn en die ongetwijfeld weer het grootste misbaar gaan maken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
25 okt 2021 20:23
Ach, als er weer maatregelen komen, dan zal ik me daar weer netjes aan houden;
Grote jongen/meid.

Je kan niet alles bij de wappies neerleggen , dat zou wel makkelijk zijn.

Ook gevaccineerde mensen kunnen het doorgeven.
Of het verstandig is om je niet te laten vaccineren, ligt nog altijd in het midden.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
25 okt 2021 20:23
Ach, als er weer maatregelen komen, dan zal ik me daar weer netjes aan houden; voor mezelf en voor anderen, ook voor de dwaallichten, onnozelaars en eigengereide betweters aan wie die maatregelen te wijten zijn en die ongetwijfeld weer het grootste misbaar gaan maken.
Tjongejonge,wat een wijsheid weer.
En je weet ook gelijk alweer aan wie de maatregelen te wijten zijn.
Het lijkt me dat je alleen het nieuws tot je neemt wat past bij jou gedachtengang.
Dat mag natuurlijk,maar begin dan niet over onnozelaars,betweters enz.
De maatregelen zijn te wijten aan een virus en niet aan een bevolkings groep.
En over misbaar maken gesproken,les je eigen tekst nog eens door.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
25 okt 2021 20:23
Ach, als er weer maatregelen komen, dan zal ik me daar weer netjes aan houden; voor mezelf en voor anderen, ook voor de dwaallichten, onnozelaars en eigengereide betweters aan wie die maatregelen te wijten zijn en die ongetwijfeld weer het grootste misbaar gaan maken.
Ik ook. Desalniettemin, zolang de halve wereld nog niet is gevaccineerd (om wat voor reden dan ook ) blijft het dweilen met de kraan open , er wordt gereisd, protesten alom tegen maatregelen, geen vaccins voorradig etc etc .
Dit virus én al z'n varianten is smerig en ogenschijnlijk onuitroeibaar

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry, Scharrelschipper, als iedereen nu tenminste één keer een vaccin zou hebben gehaald, dan ...

... was het aantal besmettingen fors lager.
... zou er niet weer gesleept worden met patiënten door het land
... zouden mensen, die op de wachtlijst staan voor andere operaties, eerder geholpen worden.
... zouden de totale zorgkosten dit jaar en volgend jaar veel lager zijn. Als één Coronapatiënt op de IC in zijn eentje vijftien open hart operaties weet te vertragen, dan geeft dat een aardig beeld hoe duur zo'n (ongevaccineerde) Coronapatiënt voor de maatschappij is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Flauwekul @ Jablan. Ook gevaccineerde mensen kunnen het virus doorgeven.
Je kan niet alles daar neerleggen, dat is oh zo gemakkelijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
25 okt 2021 20:55
Erthanax schreef:
25 okt 2021 20:23

Ik ook. Desalniettemin, zolang de halve wereld nog niet is gevaccineerd (om wat voor reden dan ook ) blijft het dweilen met de kraan open , er wordt gereisd, protesten alom tegen maatregelen, geen vaccins voorradig etc etc .
Dit virus én al z'n varianten is smerig en ogenschijnlijk onuitroeibaar
Niet alles is met een vaccinatie op te lossen, dat wordt gezegd, maar is nog steeds niet bewezen.
Laat mensen zelf hun keuze maken, die hetze maakt het alleen maar erger.

Ik zeg dit dus 😄
Laatst gewijzigd door reggie2 op 25 okt 2021 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

En lang niet iedere ongevaccineerde belandt in het ziekenhuis of op de ic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Reggie, wil jij jouw reactie even svp aanpassen? Nu lijkt het net alsof ik het heb gezegd. :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 25 okt 2021 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
25 okt 2021 20:59
Flauwekul @ Jablan. Ook gevaccineerde mensen kunnen het virus doorgeven.
Je kan niet alles daar neerleggen, dat is oh zo gemakkelijk.
En elke keer als je daarover begint, dan vraag ik mij af of je risico's kunt inschatten. Met vaccin is de doorgifte veel lager dan zonder. Met vaccin veel minder ziek dan zonder. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen?

Natuurlijk kan alles, maar als je keer op keer de nadruk blijft leggen op dit punt (ook met vaccin kan het), dan ben je feitelijk de werkzaamheid van de vaccins aan het ontkennen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jablan, jij doet eigenlijk hetzelfde als Reggie. Jouw standpunt benadrukken als zijnde de enige juiste :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
25 okt 2021 21:04
Reggie, wil jij jouw reactie even svp aanpassen? Nu lijkt het net alsof ik het heb gezegd. :D
Aangepast.

@ Jablan, telkens weer als jij iets post, vraag ik mij af of jij wel beseft dat jij de media napraat.
Niks mis mee hoor, als jij alles op noemt wat er gezegd wordt, maar ik heb een eigen mening.

Gesloten