Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
28 okt 2021 09:32
5000 per dag besmetten 5000 anderen bij een R factor van 1. En die 10.000 besmetten weer 10.000 anderen. En die 20.000 besmetten weer 40.000 anderen enz. We kennen toch allemaal de graankorrel op het schaakbord van 24 vakjes?
Je beschrijft exponentiele groei, terwijl dat juist niet optreedt bij R=1
Bij een R van 1 wordt een besmetting gemiddeld 1 keer doorgegeven. En dat is niet per dag, maar gedurende de hele periode van besmettelijkheid.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Delen van Oost-Europa , Roemenië en Bulgarije voorop, lijden onder een dramatische toename vh aantal besmettingen en doden. Op dit moment koploper in de wereld .
Slechts zo.n 30 % is volledig gevaccineerd.
Alle IC bedden bezet, gangen vol met naar adem happende patiënten en medisch personeel dat af en aan rijdt met in zwart plastic gewikkelde lichamen.
Een gezondheidsramp!
Mensen zijn roekeloos en ongeïnformeerd.
En dat slechts een paar uur rijden bij ons vandaan.
Mensen neem toch aub een vaccin, beter een vaccin dan amechtig op een IC liggen en zelfs doodgaan.
Ik begrijp er steeds minder van 🥴😌

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
28 okt 2021 10:02
Nijogeth schreef:
27 okt 2021 22:38
Lowieze schreef:
27 okt 2021 22:11


“We” worden panisch omdat we maar niet van die wachtlijsten afkomen. Mensen die al een paar maanden uitstel kregen voor een reguliere behandeling, waarbij vermoedelijk een ic-bed nodig is, moeten nog steeds wachten.
Plus dat het verplegend personeel op zijn laatste benen loopt, dus het zit er wel in dat in de komende wintertijd we het met minder personeel zullen moeten doen. Steeds meer mensen in de verpleging melden zich ziek of nemen ontslag.
En dus moeten we ons allemaal weer gaan opofferen? Het aantal mensen dat ik ken dat op hun werk op hun laatste benen loopt is ook gigantisch. Horecapersoneel, supermarkt personeel, pakketbezorgers, vrachtwagenchauffeurs, noem maar op. Overal ligt de werkdruk hoog en zijn er te weinig mensen beschikbaar. En die werkdruk ligt in sommige sectoren juist zo hoog door de coronamaatregelen, waar ook nog eens gigantische onzekerheid uit voorkomt in veel meer sectoren.
Sorry, ik lees dit nu pas, maar werkelijk, u vergelijkt zorgpersoneel met horeca-, supermarktpersoneel etc.?
Daar ben ik even stil van.
Want die laatste zijn minderwaardig? Ik vergelijk branches met een personeelstekort met elkaar. Oplossingen zijn altijd om het werk interessant te maken, dat kan door fijne uren, meer loon en dergelijke, maar vaak vertikken ze dat.

Ik vind niet dat we nu weer branches moeten aanpakken die al de hele tijd zijn aangepakt. Dan gaan we maar lekker de kerken dichtgooien ofzo.

De andere kant is natuurlijk dat je veel jongeren kunt vaccineren door de horeca weer als normaal open te gooien (dus geen eindtijd meer, geen maatregelen binnen) voor gevaccineerden en ongevaccineerden buiten te sluiten, ook als ze getest zijn. Helaas zullen die vaccinaties er niet voor zorgen dat de ziekenhuizen minder bezet zijn, want dat is een hele andere groep (de 60+).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 okt 2021 16:16

Mensen zijn roekeloos en ongeïnformeerd.
En dat slechts een paar uur rijden bij ons vandaan.
Mensen neem toch aub een vaccin, beter een vaccin dan amechtig op een IC liggen en zelfs doodgaan.
Ik begrijp er steeds minder van 🥴😌
Tja, ik denk niet dat je alle ongevaccineerden kan bereiken en zover krijgt dat ze toch een spuit nemen.... lees op facebook bij die wappies zulke idiote dingen dat ik mij wel eens afvraag hoeveel er rijp voor een inrichting zijn.... :lol: niet normaal die gedachten gangen van dat soort luitjes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

( sarcasme aan_ wappietaal)
De Chinezen hebben dit expres gedaan om de wereld over te nemen.
Door de chemtrails wordt rotzooi over de wereld uitgestort.
UFO.s houden zich nu nog even schuil, maar de aliens komen.
Je DNA wordt veranderd door het inënten.
Tuuuuurlijk! 😉😉
( sarcasme uit _wappietaal ).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 okt 2021 17:04
( sarcasme aan_ wappietaal)
De Chinezen hebben dit expres gedaan om de wereld over te nemen.
Door de chemtrails wordt rotzooi over de wereld uitgestort.
UFO.s houden zich nu nog even schuil, maar de aliens komen.
Je DNA wordt veranderd door het inënten.
Tuuuuurlijk! 😉😉
( sarcasme uit _wappietaal ).
Ik heb ze nog gekker gelezen, alsof de Gestapo bij ze binnen gaat vallen, slaan eten en drinken in ja zelfs water... :lol: dat ik echt zoiets heb...opsluiten en wegwezen met die idioten.

Als mensen om normale redenen geen spuit nemen heb ik nog zoiets van...oke....maar dit is zo lijp.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

In Amerika al voor sommige mensen de 4 de spuit..... tja :-(

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je immuunsysteem niet reageert op de vaccins, kan het oplopen naar 12 keer een prik proberen. Er zijn 2 vectorvaccins en 2 mrna-vaccins, elke keer 3 keer proberen en maar hopen dat één van de doses een reactie oproept.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat jij je vol laat spuiten moet jij weten....hier absoluut niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook niet een heel klein spuitje reggie? Het zijn toch geen liters.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb er 2 gehad Bob, ben geen speldenkusssen :-)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is een heel speciale groep aan wie nu een derde vaccinatie wordt aangeboden. Niet jan en alleman of boven een bepaalde leeftijd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
28 okt 2021 18:42
Het is een heel speciale groep aan wie nu een derde vaccinatie wordt aangeboden. Niet jan en alleman of boven een bepaalde leeftijd.


Vierde

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
28 okt 2021 18:45
Lady1234 schreef:
28 okt 2021 18:42
Het is een heel speciale groep aan wie nu een derde vaccinatie wordt aangeboden. Niet jan en alleman of boven een bepaalde leeftijd.


Vierde

Vierde? Waar haalt u dat vandaan?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als we ons eens zouden beperken tot Nederland, is al problematisch genoeg.

Hier krijgen nu bijvoorbeeld getransplanteerden een derde prik aangeboden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
28 okt 2021 18:47
reggie2 schreef:
28 okt 2021 18:45
Lady1234 schreef:
28 okt 2021 18:42
Het is een heel speciale groep aan wie nu een derde vaccinatie wordt aangeboden. Niet jan en alleman of boven een bepaalde leeftijd.



Vierde

Vierde? Waar haalt u dat vandaan?
RTL nieuws
4 de spuit in Amerika

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
28 okt 2021 00:25
En daarbij: de aarde is plat.
Nee hoor. De aarde is een kubus. Dat heeft Neil Legweak zelf geconstateerd toen hij in de ruimte was. En ik geloof hem, want dat wist ik als kind al. Hoe kunnen anders de straten waterpas recht lopen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Te kleine en slechte waterpas.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Holiday schreef:
28 okt 2021 00:22
De niet gevaccineerden worden dus besmet door gevaccineerden, want die dragen de corona virus wel bij zich. En dan steeds het verwijt dat niet gevaccineerden IC bedden bezet houden, waardoor andere operaties niet uitgevoerd kunnen worden.
Twee keer onjuiste meninig.
Besmetting hangt af van met wie je omgaat en waar je bent. De sociale omgeving is hierin veel belangrijker dan wel/niet gevaccineerd. Voorbeeld:
Kreis Traunstein in Bayern heeft al het hele jaar een ontzettend hoge incidentie, vandaag weer tegen de 500 gevallen per 100.000 inwoners. Dat komt, omdat daar drie groepen zijn, die niet aan de vaccins willen. Dankzij het bron- en contactonderzoek is duidelijk dat deze groepen vooral langs elkaar heen leven of alleen contact hebben met mensen uit de eigen groep. Het gaat - voorspelbaar - om een groep arbeidsmigranten (die geen Duits kennen), een groep anti-vaxers en een groep diep-religieuzen.

Het is overigens geen verwijt, dat een niet-gevaccineerde op de IC de overige zorg blokkeert, maar een feit. Blijkbaar laat je liever vijftien mensen op de wachtlijst in stilte overlijden om één persoon met Corona op de IC in leven te houden.
Lowieze schreef:
28 okt 2021 08:25
En hoe lang blijft die natuurlijke afweer werken? De immuunrespons is namelijk niet bij iedereen hetzelfde, vandaar dat bij een doorgemaakte besmetting toch een vaccinatie wordt aanbevolen.
Andere redenen, waarom na een besmetting een vaccin wordt aangeraden:
- Er is te weinig onderzoek bekend naar de werking van de T-geheugencellen. Wel de grote lijnen, maar niet specifiek genoeg om snel per persoon een goede inschatting te kunnen maken of een vaccin zinvol is of niet.
- Er wordt getest op twee soorten actieve antistoffen en omdat die na verloop van tijd verdwijnen, zal je immuunsysteem iets trager reageren op nieuw contact met het virus. Met vaccin worden er weer verse actieve antistoffen aangemaakt.

Zelf vind ik de focus op de actieve antistoffen overdreven. Dat is alsof een ambulance permanent met zwaailicht en sirene rondrijdt.
Lowieze schreef:
28 okt 2021 10:08
Opnieuw besmet raken is niet extreem zeldzaam. Wel is het zo dat je bij opnieuw besmet worden er zelf nauwelijks last van zult hebben, misschien een snotneus en wat hoesten. Ik heb over verschillende mensen gelezen die vorig jaar corona hebben gehad en nu, met de Deltavariant, opnieuw besmet zijn geraakt.
Die herbesmettingsmythe blijft maar rondspoken. Het is veel minder frequent dan men denkt, want in Nederland ...
- wordt niet dubbel getest of je wel genezen bent met PCR en Antistoffentest. (Er wordt helemaal niet bijgehouden wie genezen is.)
- wordt niet structureel, maar per steekproef gekeken welke virusvarianten rondgaan. (Denemarken en het VK hebben dit beter op orde.)
Daarom is het bewijs voor jouw stelling/mening onvoldoende, want hier tegenover staan de cijfers uit andere landen en daar vindt men herbesmettingen alleen bij mensen met een niet-werkend of verzwakt immuunsysteem.
moederslink schreef:
28 okt 2021 16:16
Delen van Oost-Europa , Roemenië en Bulgarije voorop, lijden onder een dramatische toename vh aantal besmettingen en doden. Op dit moment koploper in de wereld . Slechts zo.n 30 % is volledig gevaccineerd. Alle IC bedden bezet, gangen vol met naar adem happende patiënten en medisch personeel dat af en aan rijdt met in zwart plastic gewikkelde lichamen. Een gezondheidsramp! [...] Ik begrijp er steeds minder van 🥴😌
Laat je niet teveel meesleuren.
Italië vorig jaar maart was net zo erg. In Bosnië / Kosovo / Albanië zijn er niet genoeg ziekenhuizen, daar sterft men thuis. De lage vaccinatiegraad in Oost-Europa heb ik een paar dagen geleden al verklaard: van oudsher wordt de overheid gewantrouwd.
reggie2 schreef:
28 okt 2021 18:10
Dat jij je vol laat spuiten moet jij weten....hier absoluut niet.
Het ging over mensen, waarvan het immuunsysteem niet of nauwelijks reageert op de gewone dosis.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
28 okt 2021 18:50
En vooral degenen die weinig klachten hebben zijn superverspreiders.
Wie beweert dit?

Het Sars-Cov2-virus heeft een afwijkende overdracht. In getallen:
Het origineel: 100 mensen besmet, 90 geven het virus niet door, 91 tot en met 99 besmetten elk 10 anderen. Nummer 100 was de superverspreider. Zat hij/zij in quarantaine, daalde de R-waarde en liep deze persoon vrij rond, schoot de R-waarde omhoog.
Met Delta Plus is dit niet wezenlijk anders. Degenen, die het virus doorgeven, besmetten wel 2 keer zoveel mensen, puur omdat deze variant zich makkelijker vasthaakt in het slijmvlies van een ander.

Een superverspreider ademt veel aerosolen uit. Dat staat totaal los van het ziekteverloop, ook als ze gezond zijn, doen ze dit.

Bron voor deze wijsheid is niet de Steen Der Wijzen, maar een hoorcollegereeks van de NDR.

Gesloten