Anderen reden voor QR-Code?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door newmikey »

lievemarie schreef:
25 sep 2021 10:34
Tot gisteren kon iedereen gewoon een kroeg binnenstappen. Maar sinds vandaag is het asociaal en gevaarlijk?
Tot gisteren was er een 1.5 meter regel, ook in de kroeg, het wordt gevaarlijk als je weer boven op elkaar zit en er vervalsers zoals u tussen zit die willens en wetens de regels omzeilen. Asociaal is het opzettelijk misleiden van mensen die zwaar afgerekend kunnen worden als ze u toelaten met een vervalste QR code en het plegen van wat eigenlijk valsheid in geschrifte is.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
25 sep 2021 11:31




Baudet kun je toch zowiezo al niet serieus nemen?
Mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, neem ik sowieso niet serieus, wat ze ook roepen.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dan maar met z'n allen hossen, hijsen en galmen in de kerk, want voor de zoveelste keer meent de kerk boven iedereen en alles verheven te zijn en zich niks aan te hoeven trekken van Corona regels.

Zolang daar geen fikse boetes uitgedeeld gaan worden, geef ik horeca, culturele instellingen enz. groot gelijk als zij zich ook niet aan de regels gaan houden.

Bezoekers van diensten van de Rooms-Katholieke Kerk (RKK) en de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) hoeven vanaf zaterdag geen coronatoegangsbewijs te laten zien na het loslaten van de 1,5 meterregel. Bij de kerkgang wordt geen onderscheid gemaakt tussen mensen die wel of niet gevaccineerd zijn, zeggen bisschoppen van de RKK.

Ook volkszang mag vanaf zaterdag in de kerken weer, meldde de RKK deze week. Maar dan wel onder meer met 1,5 meter afstand en in zigzagformatie.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1042015 ... ronaregels

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

PeterPeters1966 schreef:
24 sep 2021 17:46
Het is al honderduizend keer gezegd maar velen snappen het niet, willen het niet snappen of doen hun oren dicht als het gezegd wordt: Ja, gevaccineerden kunnen besmet raken en besmettelijk zijn maar de kans dat ze dat worden of zijn is veel en veel lager dan bij niet-gevaccineerden. Niemand heeft ook ooit gezegd dat gevaccineerden 100% veilig zijn. Het beleid is om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Maar iedereen snapt dat er altijd besmettingen zullen zijn. Dat is niet anders dan bij alle andere virussen waar we tegen gevaccineerd zijn.

Dus om de vraag van TS te beantwoorden: Anderen zijn slim en jij bent niet zo slim. Of een trol.
Inderdaad, het is (nu meer dan 85% niet meer ernstig ziek wordt van Covid) niet anders dan met andere virussen, dus die toegangsbeperkingen die alleen gelden voor Covid wijken af.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Revoked »

De QR regels hebben we te danken aan de niet-gevaccineerden. Dat hebben ze toch wel in de gaten?
Er is geen reden tot weigeren. En als de niet-gevaccineerden tòch op de IC terecht komen, dan vertrouwen ze ineens wèl op de medische wetenschap? Raar volk.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Revoked schreef:
25 sep 2021 15:02
De QR regels hebben we te danken aan de niet-gevaccineerden. Dat hebben ze toch wel in de gaten?
Er is geen reden tot weigeren. En als de niet-gevaccineerden tòch op de IC terecht komen, dan vertrouwen ze ineens wèl op de medische wetenschap? Raar volk.
Dat zeg je nou maar ik heb gelezen over doctoren die het er maar moeilijk mee hebben sommige mensen er überhaupt van te overtuigen dat ze Covid hebben. Doodziek, maar weigeren de medicijnen en zijn ervan overtuigd dat ze iets op de mouw gespeld wordt. Zelf vind ik het een falen van de psychiatrie dat hier geen diagnose voor gesteld kan worden en een behandeling passend bij de geestelijke kwaal naast de fysieke.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Lowieze »

DeZevendeHenk schreef:
25 sep 2021 16:57

Dat zeg je nou maar ik heb gelezen over doctoren die het er maar moeilijk mee hebben sommige mensen er überhaupt van te overtuigen dat ze Covid hebben. Doodziek, maar weigeren de medicijnen en zijn ervan overtuigd dat ze iets op de mouw gespeld wordt. Zelf vind ik het een falen van de psychiatrie dat hier geen diagnose voor gesteld kan worden en een behandeling passend bij de geestelijke kwaal naast de fysieke.
Je kunt mensen niet dwingen behandeld te worden door een psychiater, zeker niet als ze er zelf van overtuigd zijn dat ze psychisch niets mankeren :wink:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
25 sep 2021 15:02
Er is geen reden tot weigeren.
Te makkelijk. Voor grote groepen is er geen reden tot vaccinatie als je het op persoonlijk niveau bekijkt. Zullen we mensen vrij laten en hun eigen redenen laten hebben voor wel of niet vaccineren. Dan kun je alsnog het gesprek aangaan, maar zeggen dat er geen reden is, is te makkelijk, want iedereen heeft zijn eigen redenen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef:
25 sep 2021 18:46
Revoked schreef:
25 sep 2021 15:02
Er is geen reden tot weigeren.
Te makkelijk... Zullen we mensen vrij laten..
Nee. Nu misbruiken ze hun keuzevrijheid om andermans bewegingsvrijheid in te perken. Genoeg is genoeg. Verplicht inenten of lekker thuisblijven, in je hut. Geen gezeik. Klaar. Nu dus de QR, en daarmee is hetzelfde bereikt. Alleen wordt de verantwoordelijkheid afgeschoven op ondernemers, en dat kan de bedoeling niet zijn.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Grote onzin, de meesten vinden het geen probleem als alles open wordt gegooid. Dat risico willen ze wel nemen. De bewegingsvrijheid wordt ingeperkt door de overheid en niemand anders.

In plaats van een zondebok te nemen, misschien gewoon eens de overheid aan durven kijken, die daadwerkelijk beslissen dat er beperkingen blijven.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En gelukkig doet de overheid dat. Maar u hebt toch helemaal geen beperkingen? Want u hebt zich, om uw baas te plezieren, laten vaccineren. Mooi, kunt u overal naar binnen, eten, plassen, drinken, kijken. Wat wil een mens nog meer?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, als ik de berichten in de media zie, in combinatie met wat ik zelf waarneem en van anderen hoor, proberen de meeste klanten ("gasten") en uitbaters zich vrij netjes aan de toegangsmaatregelen te houden.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Radar schreef:
24 sep 2021 12:49
Deze discussie kan beter in het algemene coronatopic worden gevoerd:
viewtopic.php?f=162&t=197467
Hier ben ik het niet mee eens, dit QR-topic gaat over de controle-maatschappij

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Jablan »

En die discussie is voornamelijk online onder bepaalde groepen. In de echte wereld gaat het allemaal soepeler.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snuffel1 schreef:
24 sep 2021 18:42
...Hypothetisch, je schaft de toegangsbewijzenplicht af en laat iedereen die niet gevaccineerd is toe dan worden de ongevaccineerden wel ernstig ziek terwijl jij als gevaccineerde wel tegen het virus beschermd bent dus minder ziek wordt. ....................
Volgens mij is dat toch wel de omgekeerde wereld. Gevaccineerden moeten op basis van deze stelling er voor zorgen dat niet gevaccineerden geen corona krijgen door wel gevaccineerden.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is de stelling van velen, zelfs de regering. De ongevaccineerden vragen er niet om beschermd te worden, maar schijnbaar vinden veel mensen dat gevaccineerden en de regering er voor moeten zorgen dat dat gebeurt. En als daar voor gezorgd wordt door maatregelen, dan is het schijnbaar weer de schuld van de ongevaccineerden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
25 sep 2021 22:49
In plaats van een zondebok te nemen, misschien gewoon eens de overheid aan durven kijken, die daadwerkelijk beslissen dat er beperkingen blijven.
Want in juni waren we zo begripvol richting het kabinet toen het fout ging? Volgens mij is het zoeken naar een zondebok iets wat in het Nederlandse DNA zit.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En vooral blijven klagen over de overheid. Wat ze doen is niet goed, of het deugt niet.

Maar als er wat is wel om de overheid roepen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Erthanax »

En ondertussen gaat het in de praktijk prima met die QR-code.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Anderen reden voor QR-Code?

Ongelezen bericht door Shainora »

niet gevaccineerd maar gelukkig wel tientallen feesten waar ik elk weekend welkom ben zonder apartheids code.

Gesloten