LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurcoach.nl

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Masonglenn schreef:Mag ik u heel vriendelijk danken. Ik zit er erg mee, dit geeft een beetje steun
Blij dat het een beetje helpt met de gemoederen.
En maak je geen zorgen. Zolang er geen overeenkomst is hebben ze geen enkele poot om op te staan. :lol:

FouteMakelaar
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2013 08:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door FouteMakelaar »

Mijn advies: NIET BETALEN !

Kijk ook even op: http://rechtenforum.nl/forum/thread/tit ... e53dc5187d

groet,

@FouteMakelaar

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

pepermemer schreef:Als wij het openstaande bedrag niet binnen 14 dagen hebben ontvangen, betekent dit dat u in verzuim bent in de nakoming van uw betalingsverplichting hetgeen extra kosten veroorzaakt welke wij naast de hoofdsom bij u in rekening zullen brengen. Bij het uitblijven van betaling, zullen wij een incassobureau inschakelen. U bent dan 15% van de hoofdsom met een minimumtarief van € 40,00 incassokosten verschuldigd conform de Wet op de IncassoKosten (WIK).
Dit klopt dus niet.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

De hele verhuurmarkt is al jaren een grote puinhoop voor zowel bonfide huurders als verhuurders.

Doolhof verhuursites

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 1#p2115001

Enkele jaren geleden verscheen dit artikel in dagblad @Trouw

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-te ... ites.dhtml

Vreemd om te moeten betalen om de "Winkel" binnen te mogen, temeer daar er geen enkele garantie is mbt de juistheid van de aangeboden voorraad (huurwoningen).

http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... n-verwacht

EllenDENDRi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2015 00:31

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door EllenDENDRi »

Klacht over huurcoach .nl kan mezelf niet afmelden en er wordt telkens van mijn bankrekening geld geincasseert heb al gestorneerd en geblokkeerd wat nu nog verder?
Heb een mail gestuurd geen antwoord
wil geen gebruik maken van hun diensten ben al voorzien..iemand ervaring met deze club?

EllenDENDRi
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2015 00:31

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door EllenDENDRi »

ik zit nog steeds met een incassobureau op mijn dak door die huurcoach.nl waar ik niet van af weet te komen
Helpende tips en hulp gevraagd!
ellen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

EllenDENDRi schreef:ik zit nog steeds met een incassobureau op mijn dak door die huurcoach.nl waar ik niet van af weet te komen
Helpende tips en hulp gevraagd!
ellen
Had je je überhaupt aangemeld als betalend lid?
Er is meer informatie nodig om hier adequaat antwoord op te geven.

Wanneer en hoe heb je geprobeerd op te zeggen? Ooit een bevestiging hiervan ontvangen? Contact gehad met die lui? Vertel het hele verhaal.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Hallo Ellen,

Neem kontakt op met @Acm

https://www.acm.nl/nl/

Succes, Louise

belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door belenna »

Goedendag,

weet iemand een ander goed bedrijf die wel te vertrouwen is?

grtz,
Belenna

Minouck
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2015 09:08

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Minouck »

LET OP! Bij het aanvinken en het voor akkoord aanklikken op de groene button, betekent dat je daarmee akkoord gaat met de Gebruiksvoorwaarden, waarbij Artikel 13 een erg belangrijk onderdeel vormt. Lees dit artikel goed door en realiseer je dat zodra je details van een woning bekijkt of reageert op een woning, het recht op 14 dagen gratis bedenktijd vervalt en je meteen vast zit aan "de overeenkomst" op basis waarvan ze elke maand geld van je bankrekening kunnen/mogen afschrijven!!!

Artikel 13
Als Woningzoekende met Lidmaatschap kunt u een beroep doen op de wettelijke bedenktermijn van 14 werkdagen. Deze bedenktermijn gaat in op het moment van bestelling. Ontbinding van de overeenkomst dient u binnen de bedenktermijn via het reactieformulier op de site aan te vragen via de Helpdesk. Door gebruik te maken van de betaalde functies van de site vervalt het recht op deze bedenktermijn. Zodra u dan ook bijvoorbeeld details van woningen heeft bekeken of heeft gereageerd op een woning, kunt u geen beroep meer doen op deze bedenktermijn.

Edwin Bussink
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 19:32

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Edwin Bussink »

Hallo allemaal,

Ook ik heb helaas een vervelende ervaring met LBBH BV en dan specifieker met hun product: Huurcoach.
Vandaar mijn waarschuwing aan eenieder om vooral niet met deze club in zee te gaan.
Ik was eind vorig jaar op zoek naar een huurwoning en ben door genoemd bedrijf gelokt om een proeflidmaatschap van een maand aan te gaan.
Eenmaal lid geworden, bleek dat men helemaal geen informatie te bieden heeft over huurwoningen waar ik naar op zoek was, althans niet inhoudelijk. Hooguit dat er een woning in een bepaalde straat te huur stond.
Teleurgesteld maar vervolgens ook verbaasd omdat er een maand later doodleuk weer contributie werd ingehouden, terwijl het toch echt om een proeflidmaatschap zou gaan.
Ik heb die 2e contributie te langen leste tegen mijn principes maar betaald. Echter te laat volgens hun richtlijnen want ze hebben nu een incassobureau op me af gestuurd en dreigen zelfs met dagvaarding nu ik de 40,- incassokosten niet wil voldoen.
Wat vinden jullie: sta ik in mijn recht?
Groet,
Edwin

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Hallo Edwin,

Helaas een terugkerend probleem.

Zie: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2236407

Ik zou je willen adviseren kontakt op te nemen met Fraudehelpdesk, Consuwijzer en/of ACM.

Succes,
Louise

J.dijkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2016 14:38

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door J.dijkman »

Zojuist via Plus Magazine op de site van huurcoach gekomen. Je wilt kijken wat er te huur is en daar staat niet dat je geld in rekening wordt gebracht.
Dus je denkt zoals je gewend bent bij bijvoorbeeld Funda om even te kijken. Wel staat er onderaan de pagina heel klein en in heel lichtblauw dus nauwelijks leesbaar dat je akkoord gaat met hun voorwaarden. En als je dan doorklikt dan houdt dat in dat je meteen geld moet betalen 9,95 euro zonder dat je hiervoor bent gewaarschuwd of op de hoogte gesteld. Schandalig. Dit zou niet mogen en vraag ik me af of dit juridisch ook kan.
Ook staat er niets op de site vermeld wie hier achter zitten. Een onduidelijke groep mensen die in elk geval zeker niet transparant willen zijn.
Is er een mogelijkheid om dit soort sites te verbieden. Dit mag toch niet!

Johanna9
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2016 15:55

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Johanna9 »

Ik ben Lid van en heb proberen gebruik te maken vaan de Huurcoach. Al 3 maanden probeer ik mij uit te laten schrijven. Omdat dat niet lukt heb ik het geld terug laten storten dor de ING. Nu word ik bedreigt met incasso bedrijf met de sommatie direct betalen anders krijg ik 40 euro boete.
Zo gemakkelijk als het is om lid te worden zo moeilijk is het er weer van af te komen. Als ik ze bel staat de fax aan. Help A U B.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Johanna9 schreef:Ik ben Lid van en heb proberen gebruik te maken vaan de Huurcoach. Al 3 maanden probeer ik mij uit te laten schrijven. Omdat dat niet lukt heb ik het geld terug laten storten dor de ING. Nu word ik bedreigt met incasso bedrijf met de sommatie direct betalen anders krijg ik 40 euro boete.
Zo gemakkelijk als het is om lid te worden zo moeilijk is het er weer van af te komen. Als ik ze bel staat de fax aan. Help A U B.
Hoe heb je opgezegd/proberen op te zeggen?

asleutjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 18:21

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door asleutjes »

Hallo Johanna , Ook ik ben de dupe van Huurcoach geworden , door even vrijblijvend een mnd gebruik maken van hun diensten tegen betaling van €14,95.
Ondertussen hebben ze al 91euro af geschreven van mijn bankrekening plus kosten er bij van €0,50 er bij voor mislukte incasso na ideal betaling
Ze hebben ongevraagd zichzelf een machtiging verschaft , en beroepen zich op een leeg screenshot dat ze naar mij toe sturen met twee vinkjes voor akkoord en machtiging !
Belachelijk dit kan iedereen zelf terplekke ook wel maken .
Maar ondertussen zit ik ook op gescheept met dreigmailtjes en per telefoon ook nog lastig gevallen met automatisch robot boodschap , en sms .
Heb de laatste tweeafschrijvingen terug kunnen storneren, en hun geblokkeerd, maar toen was het voor de rest al te laat .
Ze willen dat ik nu onmiddellijk €100,- over maak ,anders dreigen ze met een rechtszaak . Nou ik betaal mooi niks , ze hebben al genoeg gestolen van mij . Inhoudelijk konden ze ook geen passende woning aan bieden , veel te duur voor iemand die aan het minimum zit , en men word door gelinkt naar Funda ,als men reageert op een woning , en die hanteren een inkomensgrens van 3 en een half keer de huurprijs ! Alleen Funda rekent niets voor deze diensten !
Kijken wat de rechter van hun malafide praktijken zal vinden , gewoon oplichters zijn het !

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: huurcoach.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste asleutjes,

Heel bekend probleem wat al jaren speelt bij huizenwebsites.

Mijn advies, neem contact op met http://www.acm.nl
Autoriteit Consument & Markt

viewtopic.php?f=18&p=2236407f=18&p=2236407#p2236407
viewtopic.php?f=18&p=2291121#p2291121

Succes,
Louise

Gesloten