LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ronwilietskwijt
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2012 01:14

DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door ronwilietskwijt »

DirectWonen.nl lokt klanten met lage inschrijvingskosten van € 35,- maar houdt de hogere kosten voor u achter in de algemene voorwaarden.
Het bedrijf rekent namelijk een extra bruto maandhuur als bemiddelingskosten, verstopt in de algemene voorwaarden van het bedrijf, die niet bij de inschrijvingskosten staan.

Meer duidelijkheid over de totale kosten die directwonen.nl haar klanten berekend, vindt u in artikel 7 van de Algemene Voorwaarden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Die bedragen staan gewoon op het contract dat ze je aanbieden. Dus er is niets verborgen. Als je het niet met de inhoud eens bent, teken je niet.

Kareldevijfde
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2012 13:46

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door Kareldevijfde »

behalve dat de bijkomende kosten onnodig zijn, voorbeelden genoeg. Creeren ze een te hoge prijs in de huurmarkt, de verhuurder betaald NIETS aan DW, daarin tegen de huurder betaald bemiddelingskosten zijnde 1 maand huur plus contractkosten plus sleutelgeld en btw, ja,ja en niet te vergeten ook nog inschrijfgeld, ze mogen blij zijn dat er klanrten komen toch. Stel je voor dat u een winkel binnen loopt en ze tegen u zeggen maar u moet wel lid worden hoor u moet inschrijfgeld betaalen dan zou u toch op uw voorhoofd tikken, waarom doen mensen dit ? De verhuurder heeft belang bij een huurder maar die kosten komen op het bordje van de huurder, die ook altijd nog 1 of 2 maanden huur moet betalen. De verhuurder word over de streep getrokken doordat zij een te hoge prijs hanteren. Het huur aanbod is gemioddeld altijd te hoog geprijst. Word tijd dat er jonge mensen opstaan die een eerlijk en betrouwbaar huurbedrijf starten want er is markt genoeg dan kan deze organisatie waar ook kamernet, Settleservice en Just Housing onder resulteer weleens een toontje lager gaan zingen en beseffen voor wie ze er zijn.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Kareldevijfde,

U stelt dat verhuurders niets betalen aan Direct Wonen.

Dit klopt niet. Zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7#p1656857

Misschien moet u de hele link maar is doornemen om te lezen dat helaas zowel huurders als verhuurders grote risico's kunnen lopen bij Direct Wonen.

MVG,
Louise

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door simonbien »

Je huis verhuren is en blijft een taak van de woningbouwvereniging via een makelaar blijf je risico lopen als die niets doet dan behalve geld incasseren. Als eigenaar blijf jezelf verantwoordelijk voor je woning toch. Een wietplantage in je verhuurde woning jij blijft aansprakelijk voor de schade.

Het lijkt zo mooi ik kan mijn huis niet verkopen en heb al een andere woning gekocht dus ga ik maar het verhuren voor veel geld. Soms zul je wel een prima huurder vinden en soms niet.

Ik heb deze ervaring zelf ook gehad kon mijn huis verhuren voor een prima bedrag ook via een makelaar waterdicht contract volgens de makelaar die mensen gingen ons halve huis slopen en beriepen zich op de huurwet en kregen gelijk dat wij te veel huur vroegen. De huur werd gehalveerd, en onze kosten meer dan € 35.000,00 om het huis weer in bewoonde staat te krijgen en het uiteindelijk met groot verlies verkocht hebben.

janssenj
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jan 2011 21:47

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door janssenj »

DirectWonen ontvangt inderdaad van iedereen die een woning wil bezichtigen EUR. 36,00 inschrijfgeld.
Ik ken gevallen waarbij daarnaast zowel de huurder als verhuurder een maand courtage of "marketingkosten" berekend. Dit is iets wat mijn inziens bij de wet niet is toegestaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DirectWonen.nl verstopt hoge bemiddelingskosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

janssenj schreef:DirectWonen ontvangt inderdaad van iedereen die een woning wil bezichtigen EUR. 36,00 inschrijfgeld.
Ik ken gevallen waarbij daarnaast zowel de huurder als verhuurder een maand courtage of "marketingkosten" berekend. Dit is iets wat mijn inziens bij de wet niet is toegestaan.
Niet altijd. Ik heb 2 jaar geleden diverse woningen bekeken die ze wilde verhuren en heb daar niets voor hoeven betalen. Ik ben uiteindelijk niet via hun gaan huren, dus de kosten zijn ook niet op een andere manier verrekend.

En v.w.b. het 2e punt: welke wet?

Gesloten