LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Jarrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 12:07

Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Jarrie »

Mijn huis is per executie verkocht. Dat geeft een hoop stress en je hebt een hoop dingen aan je hoofd.
Nadat ik de brief gekregen heb van de notaris dat het huis op de veiling is ver kocht en voor welk bedrag is het afwachten wanneer je het huis moet verlaten.

Ik krijg ineens een bericht op mijn facebookmessenger of ik de eigenaar ben van het huis wat per executie verkocht is. Ik zeg met mijn overgelopen hoofd dat ik dat ben. Begint een heel verhaal dat hij voor zijn cliënt de sleuteloverdracht wil regelen etc. Ik reageer dat ik het vreemd vind dat hij mij dat via Facebook wil vertellen. Dan komt er een verhaal over schoonvegen van het huis,politie voor de deur en een datum wanneer dat gaat gebeuren. Dit komt bij mij heel intimiderend over. Stress level tot de max.

Verder heb ik daar niet meer op gereageerd,de datum dat hij zegt dat de ontruiming zou moeten zijn was verkeerd. Verstandelijk weet je dat wel ,maar die dag was geen fijne dag.

Nu ben ik wederom benaderd door die makelaar. Met een nieuwe datum (die waarschijnlijk wel klopt) en weer een heel verhaal erbij.

Ik ben volgens mij niet de eigenaar van het huis (is de bank) Ik denk niet dat het de normale weg is om als makelaar via facebook contact te gaan zoeken. Lijkt me ook prive informatie en er zullen meer mensen zijn met mijn naam. Vind het al met al een hele rare manier van doen.

Ik wil graag een klacht indienen of iets dergelijks. Heb de NVM een mail gestuurd,maar nog niks van gehoord. Vind het allemaal best intimiderend en ze gebruiken gewoon je angst.

Dus wat moet of kan ik doen??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door berndv »

Jarrie schreef:Mijn huis is per executie verkocht. Dat geeft een hoop stress en je hebt een hoop dingen aan je hoofd.
Nadat ik de brief gekregen heb van de notaris dat het huis op de veiling is ver kocht en voor welk bedrag is het afwachten wanneer je het huis moet verlaten.

Ik krijg ineens een bericht op mijn facebookmessenger of ik de eigenaar ben van het huis wat per executie verkocht is. Ik zeg met mijn overgelopen hoofd dat ik dat ben. Begint een heel verhaal dat hij voor zijn cliënt de sleuteloverdracht wil regelen etc. Ik reageer dat ik het vreemd vind dat hij mij dat via Facebook wil vertellen. Dan komt er een verhaal over schoonvegen van het huis,politie voor de deur en een datum wanneer dat gaat gebeuren. Dit komt bij mij heel intimiderend over. Stress level tot de max.

Verder heb ik daar niet meer op gereageerd,de datum dat hij zegt dat de ontruiming zou moeten zijn was verkeerd. Verstandelijk weet je dat wel ,maar die dag was geen fijne dag.

Nu ben ik wederom benaderd door die makelaar. Met een nieuwe datum (die waarschijnlijk wel klopt) en weer een heel verhaal erbij.

Ik ben volgens mij niet de eigenaar van het huis (is de bank) Ik denk niet dat het de normale weg is om als makelaar via facebook contact te gaan zoeken. Lijkt me ook prive informatie en er zullen meer mensen zijn met mijn naam. Vind het al met al een hele rare manier van doen.

Ik wil graag een klacht indienen of iets dergelijks. Heb de NVM een mail gestuurd,maar nog niks van gehoord. Vind het allemaal best intimiderend en ze gebruiken gewoon je angst.

Dus wat moet of kan ik doen??
Welk deel vindt u intimiderend? De boodschap of het kanaal waarop de boodschap binnenkwam? Het is in ieder geval niet de meest charmante manier om een dergelijke boodschap over te brengen. Maar de boodschap was per mail of telefoon of brief niet anders geweest.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:
Welk deel vindt u intimiderend? De boodschap of het kanaal waarop de boodschap binnenkwam? Het is in ieder geval niet de meest charmante manier om een dergelijke boodschap over te brengen. Maar de boodschap was per mail of telefoon of brief niet anders geweest.
Niet de meest charmante manier? Dat sociale media handig is, is een ding. Maar men gaat toch zeker niet als makelaar een "brief" op Facebook zetten? Ik vind het gewoon onbeschoft. De boodschap was niet anders geweest maar per brief, email of telefoon. Dit valt voor mij in ieder geval onder: niet normaal. Nu hebben "vrienden" ook kunnen 'meegenieten' van deze openbare publicatie. Vind het schending van de privacy.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:
berndv schreef:
Welk deel vindt u intimiderend? De boodschap of het kanaal waarop de boodschap binnenkwam? Het is in ieder geval niet de meest charmante manier om een dergelijke boodschap over te brengen. Maar de boodschap was per mail of telefoon of brief niet anders geweest.
Niet de meest charmante manier? Dat sociale media handig is, is een ding. Maar men gaat toch zeker niet als makelaar een "brief" op Facebook zetten? Ik vind het gewoon onbeschoft. De boodschap was niet anders geweest maar per brief, email of telefoon. Dit valt voor mij in ieder geval onder: niet normaal. Nu hebben "vrienden" ook kunnen 'meegenieten' van deze openbare publicatie. Vind het schending van de privacy.
Niemand heeft kunnen meegenieten, want het bericht is via messenger gegaan en dat kan alleen TS lezen. :wink:
Net zoals Bernd al heeft geschreven, met een mail of ander communicatiemiddel was het hetzelfde geweest.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door tenormin »

eleven schreef:Niemand heeft kunnen meegenieten, want het bericht is via messenger gegaan en dat kan alleen TS lezen. :wink:
Sorry, had "Messenger" over het hoofd gezien. Kan gebeuren, toch?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door berndv »

tenormin schreef:
eleven schreef:Niemand heeft kunnen meegenieten, want het bericht is via messenger gegaan en dat kan alleen TS lezen. :wink:
Sorry, had "Messenger" over het hoofd gezien. Kan gebeuren, toch?
Kan gebeuren, maakt niet uit. Als het gewoon als bericht op zijn pagina was geweest, was het inderdaad schending van privacy.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar dan nog, zit zelf niet op facebook, wil dit ook niet, alles maar delen, nee mercie ; een dergelijke " boodschap " breng je als makelaar fatsoenlijk per brief, is mijn mening of maak een afspraak met TS. Niet iedereen zit op Facebook. Het moet niet gekker worden. Wat is dat voor idiote manier van doen?
Advies voor TS: protesteer tegen een dergelijke popi-jopie manier van communiceren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

moederslink schreef:Maar dan nog, zit zelf niet op facebook, wil dit ook niet, alles maar delen, nee mercie ; een dergelijke " boodschap " breng je als makelaar fatsoenlijk per brief, is mijn mening of maak een afspraak met TS. Niet iedereen zit op Facebook. Het moet niet gekker worden. Wat is dat voor idiote manier van doen?
Advies voor TS: protesteer tegen een dergelijke popi-jopie manier van communiceren.

Dan kan je ook geen boodschap via Facebook krijgen.
Als je geen e-mail adres hebt, krijg je ook geen mails.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door moederslink »

En als je geen telefoon hebt kun je niet gebeld worden :lol: Een dergelijke " boodschap" breng je als makelaar per definitie niet via Facebook , was mijn boodschap!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door prem »

Het is inderdaad niet erg stijlvol, maar goed, die etappe zijn we al gepasseerd in Nederland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door sjohie »

Je bent nog wel de bewoner van het pand zo te lezen? Dan is het wel goed fatsoen, om aan te kondigen dat ze het huis leeg willen komen maken. Zoals al gezegd, met communicatiemedium maakt voor de boodschap niks uit.

En het communicatiemiddel is misschien wel wat nieuwerwetsch, maar aan de andere kant worden er ook relaties, of zelfs huwelijken gesloten en beëindigd via social media, dus waarom dit dan niet.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door eleven »

moederslink schreef:En als je geen telefoon hebt kun je niet gebeld worden :lol: Een dergelijke " boodschap" breng je als makelaar per definitie niet via Facebook , was mijn boodschap!
Misschien was dit het enigste aanknopingspunt voor de makelaar.
Wat aan dit communicatiemiddel verkeerd zou zijn, kan ik nog niet begrijpen.
Hoe het kind heet, maakt toch niet uit, niemand anders kan de boodschap lezen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
tenormin schreef:
eleven schreef:Niemand heeft kunnen meegenieten, want het bericht is via messenger gegaan en dat kan alleen TS lezen. :wink:
Sorry, had "Messenger" over het hoofd gezien. Kan gebeuren, toch?
Kan gebeuren, maakt niet uit. Als het gewoon als bericht op zijn pagina was geweest, was het inderdaad schending van privacy.


Kan inderdaad gebeuren, net als typfouten :wink:

Anyway, TS schrijft wel dat er eerst door de makelaar gevraagd is of TS de (ex) eigenaar is.....de makelaar is dus een zoektochtje begonnen op Messenger en inderdaad, er zijn meerdere hondjes welke fikkie heten.

Ik kan begrijpen dat veel digitaal gaat maar om dit soort vragen nu via Facebook Messenger te plaatsen......nog ff en dan volgen dit soort berichten via whatsapp.

In deze situatie vraag ik mij af wat er mis is met de ouderwetse brief, telefoon oid.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:
eleven schreef:Niemand heeft kunnen meegenieten, want het bericht is via messenger gegaan en dat kan alleen TS lezen. :wink:
Sorry, had "Messenger" over het hoofd gezien. Kan gebeuren, toch?
Kan gebeuren, maakt niet uit. Als het gewoon als bericht op zijn pagina was geweest, was het inderdaad schending van privacy.


Kan inderdaad gebeuren, net als typfouten :wink:

Anyway, TS schrijft wel dat er eerst door de makelaar gevraagd is of TS de (ex) eigenaar is.....de makelaar is dus een zoektochtje begonnen op Messenger en inderdaad, er zijn meerdere hondjes welke fikkie heten.

Ik kan begrijpen dat veel digitaal gaat maar om dit soort vragen nu via Facebook Messenger te plaatsen......nog ff en dan volgen dit soort berichten via whatsapp.

In deze situatie vraag ik mij af wat er mis is met de ouderwetse brief, telefoon oid.
Webwinkel conglomeraat Coolblue is recent al gestart met een klantenservice via Whatsapp, naast al hun andere communicatiemethodes. Idem Transavia trouwens. Daar is dus blijkbaar wel vraag naar.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sjohie schreef:
Teunbosseman schreef:Anyway, TS schrijft wel dat er eerst door de makelaar gevraagd is of TS de (ex) eigenaar is.....de makelaar is dus een zoektochtje begonnen op Messenger en inderdaad, er zijn meerdere hondjes welke fikkie heten.

Ik kan begrijpen dat veel digitaal gaat maar om dit soort vragen nu via Facebook Messenger te plaatsen......nog ff en dan volgen dit soort berichten via whatsapp.

In deze situatie vraag ik mij af wat er mis is met de ouderwetse brief, telefoon oid.
Webwinkel conglomeraat Coolblue is recent al gestart met een klantenservice via Whatsapp, naast al hun andere communicatiemethodes. Idem Transavia trouwens. Daar is dus blijkbaar wel vraag naar.

Kan dat er vraag naar is of dat men gewoon dit extra mogelijkheid aanbiedt ivm tegenwoordige communicatie mogelijkheden.

Ik krijg een sms van de tandarts als herinnering, zal me niet verbazen als deze ook via whatsapp aanbiedt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Teunbosseman schreef:Ik krijg een sms van de tandarts als herinnering, zal me niet verbazen als deze ook via whatsapp aanbiedt.
En ik krijg een SMS van mijn fietsenmaker dat de reparaties afzijn en ik hem kan komen ophalen.

Dat is toch wel iets anders dan iets "belangrijks" als een verhuizing/ontruiming bespreken. Overigens is niets op facebook echt privé hoor, want de NSA kijkt heus wel mee hoor, als ze daar zin in zouden hebben.

Ik vind het zeer onbeschoft van de makelaar. Die had gewoon moeten bellen of een brief moeten sturen. Een e-mail had ook gekund, maar facebook is iets waar iedereen je zomaar kan messagen en waar er geen garantie is dat de persoon naar wie je de berichten stuurt ook daadwerkelijk de juiste is.

Tenzij TS specifiek zijn/haar facebook had opgegeven als gegevens vind ik het absoluut niet kunnen zomaar ongevraagd zoiets te doen. De fietsenmaker mag mij dus SMSen, want ik heb hem zelf mijn telefoonnummer gegeven. Voor de makelaar gaat dat niet op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door berndv »

Julie4444 schreef:[
Ik vind het zeer onbeschoft van de makelaar. Die had gewoon moeten bellen of een brief moeten sturen. Een e-mail had ook gekund, maar facebook is iets waar iedereen je zomaar kan messagen en waar er geen garantie is dat de persoon naar wie je de berichten stuurt ook daadwerkelijk de juiste is.
Misschien heeft de makelaar wel gebeld, geen idee. Het mooie aan het medium messenger op Facebook is de leesbevestiging. Die heb je met een brief niet en met email kan je die ook weigeren.

En de nsa, serieus? Je denkt dat de nsa ook maar wat geïnteresseerd is in de berichten over de ontruiming van een huis? Als de nsa wil kunnen ze alles afluisteren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

berndv schreef:En de nsa, serieus? Je denkt dat de nsa ook maar wat geïnteresseerd is in de berichten over de ontruiming van een huis? Als de nsa wil kunnen ze alles afluisteren.
Key phrase: "als ze daar zin in zouden hebben" xD
Mijn punt was meer dat facebook een stuk minder privé is dan een heleboel andere manieren van communicatie. Veel mensen hebben voor facebook geen sterk wachtwoord, en namen komen ook regelmatig overeen. De leesbevestiging is leuk, maar als je dan per ongeluk de verkeerde Jan met Pet een berichtje gestuurd hebt schiet je daar alsnog niets mee op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door berndv »

Julie4444 schreef:. De leesbevestiging is leuk, maar als je dan per ongeluk de verkeerde Jan met Pet een berichtje gestuurd hebt schiet je daar alsnog niets mee op.
Daarom heeft de makelaar denk ik ook eerst geverifieerd of hij met de juiste te maken heeft.

Begrijp me goed, ik vind het ook zeer zeker niet het meest geschikte medium hiervoor, maar mogelijk was dit het laatste redmiddel voor de makelaar of iets dergelijks, dat vertelt ts hier niet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Makelaar benadert mij op facebook na executieverkoop

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Is een valid punt, berndv. Als TS inderdaad niet bereikbaar is/was via e-mail, post, of telefoon, blijft er weinig over.

Misschien heeft TS hier nog iets over te zeggen.

Gesloten