LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onheuse behandeling door makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
christien vd Ven
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2017 19:42

onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door christien vd Ven »

Ik was in onderhandeling over een appartement en het was bijna rond. Zaterdag 18 november zou ik definitief te horen krijgen of we overeenstemming bereikten.  Op zaterdag kwamen er echter ook nog andere kopers kijken en de makelaar vermoedde dat deze kopers meer zouden gaan bieden. Men zette mij onder druk om mijn bod extreem hoog te maken. Dat heb ik niet gedaan, dus ik heb dat appartement niet! Ik voel me tegen de andere koper uitgespeeld. Ik vind dit niet integer zaken doen. En daarom verdient deze makelaar uit Uden een koude douche. 

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Als het een NVM-makelaar betreft zou ik daar een klacht indienen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

christien vd Ven schreef:Ik was in onderhandeling over een appartement en het was bijna rond. Zaterdag 18 november zou ik definitief te horen krijgen of we overeenstemming bereikten.  Op zaterdag kwamen er echter ook nog andere kopers kijken en de makelaar vermoedde dat deze kopers meer zouden gaan bieden. Men zette mij onder druk om mijn bod extreem hoog te maken. Dat heb ik niet gedaan, dus ik heb dat appartement niet! Ik voel me tegen de andere koper uitgespeeld. Ik vind dit niet integer zaken doen. En daarom verdient deze makelaar uit Uden een koude douche. 
Schandelijk dat een verkoopmakelaar de maximale prijs voor zijn klant eruit haalt. Een klacht bij de NVM heeft weinig zin omdat hij u netjes conform de ere code heeft gemeld dat er ene andere partij interesse heeft er is geen verbod/regel dat hij niet het maximale eruit mag halen. Het lijkt me raadzaam dat u een aankoop makelaar inhuurt die weet hoe het allemaal werkt.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik wil mijn huis verkopen, doe mij de naam van die makelaar !!

OT: wat is de vraag?

christien vd Ven
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2017 19:42

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door christien vd Ven »

De naam van de makelaar is Van der Krabben uit Uden

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door witte angora »

christien vd Ven schreef:Men zette mij onder druk om mijn bod extreem hoog te maken. Dat heb ik niet gedaan, dus ik heb dat appartement niet!
Dus er lag een bod, vervolgens kwamen er mensen die hoger boden. De makelaar nam contact met je op en gaf je het advies om, als je het appartement wilde hebben, daarboven te bieden. Dat wilde je niet, met als gevolg dat de ander het hoogste bod had en er met de woning vandoor ging?

Sja... als jij de eigenaar was, en je kon kiezen tussen 10.000 (om wat te noemen) meer of minder, wat zou je dan zelf doen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door chrisd1 »

sylvesterb schreef:Het lijkt me raadzaam dat u een aankoopmakelaar inhuurt die weet hoe het allemaal werkt.
Zoals die in dit topic??

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Emcede »

U bent helemaal niet onheus behandeld, wat een onzin! De makelaar werkt voor zijn opdrachtgever, de verkoper. Hij heeft maar 1 doel: een zo hoog mogelijke verkoopprijs behalen voor de verkoper. Er is een 2e kaper op de kust en hij informeert u daar netjes over. U gaat hier niet in mee -dat is uw goed recht. Maar kom dan niet achteraf de makelaar beschuldigen van onheuse behandeling. Degene die hier onheus behandeld wordt is de makelaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door renewouters »

Dus Christien, als jij over een paar jaar je huis weer gaat verkopen, verkoop je het aan de liefste kijkers, en niet aan degene die het meeste willen betalen? Laat me effe weten als je gaat verhuizen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door chrisd1 »

renewouters schreef:Dus Christien, als jij over een paar jaar je huis weer gaat verkopen, verkoop je het aan de liefste kijkers, en niet aan degene die het meeste willen betalen?
Nee René; dat zijn jouw woorden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie die onheuse behandeling niet.

Tenzij uw eigen makelaar u onder druk zette om hoog te bieden.
Of was het adviseren ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Brahms »

christien vd Ven schreef:De naam van de makelaar is Van der Krabben uit Uden
Krijg een wat vieze smaak in mijn mond bij dit topic. Geen woning kunnen kopen omdat anderen meer boden, en dan zeer ten onrechte wraak nemen richting de makelaar.
Als Van der Krabben de makelaar is van de verkopende partij verdiend deze een compliment, heeft het maximale eriuit gehaald voor de partij waar hij voor werkt.

Zou, Christien van der Ven, me nog maar eens goed verdiepen hoe het werkt op de huizenmarkt......

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door thecure »

Maar is het niet zo, dat als je in onderhandeling bent, er niet zomaar door een ander mag worden geboden?
De eigenaar had toch eerst dit bod voorgelegd moeten worden, en pas als deze het bod afwijst, mogen ze verder gaan met de volgende partij?
of heb ik dit mis?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door crazyme »

thecure schreef:Maar is het niet zo, dat als je in onderhandeling bent, er niet zomaar door een ander mag worden geboden?
De eigenaar had toch eerst dit bod voorgelegd moeten worden, en pas als deze het bod afwijst, mogen ze verder gaan met de volgende partij?
of heb ik dit mis?
Biedsystemen woning in Haarlem en AmsterdamWie een woning gaat kopen of verkopen, krijgt te maken met een biedsysteem. Het biedsysteem bepaalt de spelregels van de verkoop. Bij veel mensen is vaak onduidelijkheid omdat er verschillende biedingssystemen worden gebruikt en omdat er ook nog varianten mogelijk zijn. Het biedsysteem kan zelfs aangepast worden tijdens het verkoopproces. Hoe zit het nu precies?

1. VERKOOP VOLGENS HET HAARLEMSE BIEDSYSTEEM (A)
Als een woning in de verkoop is genomen en iemand brengt als eerste een serieus bod uit, dan krijgt die persoon de positie van eerste bieder. Tijdens de onderhandeling met de eerste bieder, kunnen andere geïnteresseerden de woning bekijken. Zij krijgen dan te horen dat er een openingsbod op de woning rust van de eerste bieder. Het bedrag en de naam van de eerste bieder wordt niet genoemd. Als er andere geïnteresseerden zijn, dan hebben zij de mogelijkheid om eenmalig een uiterst bod uit te brengen inclusief eventuele ontbindende voorwaarden.

De verkopende makelaar zal deze biedingen bespreken met de verkoper. Vervolgens krijgt de eerste bieder een uiterst verkoopvoorstel. Als deze hier op ingaat, zal de koopovereenkomst met hem worden gesloten. Heeft de eerste bieder geen interesse, dan is de verkoper vrij om met een van de andere geïnteresseerden een koopovereenkomst te sluiten.

Het biedsysteem A, wordt ook wel het Haarlemse biedsysteem genoemd.

2. VERKOOP VOLGENS HET AMSTERDAMSE BIEDSYSTEEM (B)
Het Amsterdamse biedsysteem (ook wel biedsysteem B genoemd) werkt anders. De onderhandelingen starten pas als een bieder een tegenvoorstel krijgt van de verkoper. Tijdens deze fase zal er niet onderhandeld worden met andere geïnteresseerden. De bezichtigingen kunnen wel doorgaan. Als er meer bezichtigingen plaatsvinden, zal worden gemeld dat de verkoper in onderhandeling is. Bij interesse kan er éénmalig een bod worden uitgebracht. De verkoper kan pas met een andere geïnteresseerde gaan onderhandelen, als de onderhandelingen met de eerste bieder zijn mislukt.
Het is voor een tweede geïnteresseerde mogelijk om éénmalig een uiterst bod uit te brengen. Als dit bod beter is dan het bod van de eerste bieder, dan zal deze in de gelegenheid worden gesteld om een nieuw uiterst bod te doen.

Als er geen overeenstemming tussen partijen is, zijn zij niet aan elkaar gebonden. Als er onderhandeld wordt tussen twee partijen, mag een derde partij eenmalig één uiterst bod uitbrengen.

3. VERKOOP VOLGENS INSCHRIJVING
Bij verkoop volgens inschrijving, worden geïnteresseerden uitgenodigd om schriftelijk hun uiterst bod kenbaar te maken voor een specifieke datum. Op de opgegeven datum zal de koper het meest interessante bod accepteren.
Bron : https://www.puurmakelaars.nl/uitleg-bie ... en-woning/

Dat mag dus.

mh73

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door mh73 »

Als het bod van TS geaccepteerd was, mag het natuurlijk niet.

Zo niet, dan wel. Dat is me hier niet helemaal duidelijk.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Jefdus »

thecure schreef:Maar is het niet zo, dat als je in onderhandeling bent, er niet zomaar door een ander mag worden geboden?
De eigenaar had toch eerst dit bod voorgelegd moeten worden, en pas als deze het bod afwijst, mogen ze verder gaan met de volgende partij?
of heb ik dit mis?
Het bod van TS werd dus afgewezen, met het advies om hoger te bieden omdat er andere gegadigden zijn. TS hield dus gewoon het initiatief en het eerste recht om de koop te sluiten. Als TS dat vervolgens niet doet, is het logisch dat de verkopende makelaar met de andere kopers die hoger bieden in onderhandeling gaat.

Verwijderd

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Het ziet er toch sterk naar uit dat de makelaar degene is die hier onheus behandeld wordt door TS.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door renewouters »

chrisd1 schreef:
renewouters schreef:Dus Christien, als jij over een paar jaar je huis weer gaat verkopen, verkoop je het aan de liefste kijkers, en niet aan degene die het meeste willen betalen?
Nee René; dat zijn jouw woorden.
Dat zijn inderdaad mijn worden, maar wel een (niet de) consequentie van het door TS gewenste gedrag van de verkopende partij. Als je niet voor de hoogste prijs gaat, ga je op andere criteria besluiten aan wie je je huis wilt verkopen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS het is mij nog steeds onduidelijk.
U was in onderhandeling als ik het goed lees dus uw bod was nog niet geaccepteerd??
U zou 18 november te horen krijgen of de koop door ging maar voor 18 november kwamen er nog andere potentiële kopers kijken? En die boden meer hierna heeft u besloten niet hoger te bieden?

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: onheuse behandeling door makelaar

Ongelezen bericht door Nevyn »

JohnTheBassist schreef:Het ziet er toch sterk naar uit dat de makelaar degene is die hier onheus behandeld wordt door TS.
Denk dat dit juist een goede reclame is voor de makelaar, zou hem bij verkoop gelijk inhuren :D

Gesloten