LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Tanjavd »

8.1.
Esteon fungeert louter als ‘doorgeefluik’ en biedt Huurder(s)
de gelegenheid via haar Platform met Verhuurders in contact te komen.
Enig resultaat m.b.t. de dienstverlening wordt niet gegarandeerd.
Het karakter van een mogelijk tot stand te komen huurovereenkomst brengt met zich mee dat het aan de Verhuurder is om al dan niet een huurovereenkomst met
Huurder(s) aan te gaan. Esteon is Op geen enkele wijze betrokken bij de totstandkoming van een eventuele huurovereenkomst en de voorwaarden daarvan.
Esteon kan geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de legaliteit of bevoegdheid van de Gebruikers en de juistheid van degegevens en kan wat dit betreft niet worden gebonden.
Volgens hun Algemene voorwaarden bemiddeld Esteon trouwens niet en zijn ze slechts een doorgeefluik. Dus op grond van onterecht betaalde bemiddelingskosten je geld terug vragen lijkt me niet van toepassing.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door GJS »

tttlocke schreef: De wet is duidelijk. ConsuWijzer ook. Ik geef helemaal niet aan dat ConsuWijzer ongelijk heeft. Er is geen tegenspraak tussen wat ConsuWijzer schrijft en wat ik hier zeg. Waarom denkt u dat?
Jij schrijft: Het moet vooraf gegeven worden, volgens ConsuWijzer kan het ook achteraf.
Dat is toch duidelijk in tegenspraak met elkaar.
Dat moeten is blijkbaar geen harde eis.
tttlocke schreef:
GJS schreef: Dit staat op de website van ConsuWijzer:
...... Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie na uw aankoop alsnog? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen.
En die laatste 2 zinnen hierboven is nu net mijn punt, .....
Dat was helemaal niet u punt.
Dat was wel mijn punt, lees mijn eerste post nog maar eens terug.
Er wordt beweerd dat omdat je niet over je herroepingsrecht bent geïnformeerd op de website dat een reden is om je geld terug te vragen tot 1 jaar na de betaling en je dus in ieder geval je geld kunt terugvragen.
Mijn reactie is dat dit ook gemaild had kunnen worden en dat had zowel voor b.v. de betaling kunnen gebeuren dus vooraf of indien dat verzuimd is ook achteraf.
Als TS meer dan 14 dagen geleden die informatie (alsnog) heeft gekregen was er dus helemaal geen grond geweest om op die basis gebruik te maken van je herroepingsrecht.

Tanjavd schreef:
GJS schreef:. Van misleiding is ....
Wil je wel de juiste persoon quoten, ik heb dat nooit geschreven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

GJS schreef:
tttlocke schreef: De wet is duidelijk. ConsuWijzer ook. Ik geef helemaal niet aan dat ConsuWijzer ongelijk heeft. Er is geen tegenspraak tussen wat ConsuWijzer schrijft en wat ik hier zeg. Waarom denkt u dat?
Jij schrijft: Het moet vooraf gegeven worden, volgens ConsuWijzer kan het ook achteraf.
Dat is toch duidelijk in tegenspraak met elkaar.
Dat moeten is blijkbaar geen harde eis.
Zie je wel. U bent abuis.
Dat moeten is wel degelijk een harde eis. Keihard. Artikel 230m, lid h BW Boek 6.
ConsuWijzer zegt nergens dat het niet vooraf hoeft en dat het daarom ook wel later mag.
Geen tegenspraak dus.
En dan te bedenken dat uw 'abuis zijn' zijn oorsprong vindt in uw opvatting dat de consument pas vastzit aan een overeenkomst vanaf het moment waarop hij alle wettelijke vereiste informatie ontvangen heeft. In de context van die onjuiste opvatting maakt het inderdaad niet uit of de ondernemer pas 3 maanden later de wettelijk verplichte informatie geeft: tot dat moment is de consument er toch niet aan gebonden. In die context is het overigens bijzonder vreemd om toch te spreken over het herroepingsrecht (hetgeen u ook doet). Waarom iets herroepen waar je toch al niet aan gebonden bent?
Deze foutieve zienswijze was het startpunt van het gedraai wat daarna volgde. Over een punt wat helemaal niet ter discussie stond en wat post na post door u van een nieuwe dimensie werd voorzien. Vermoeiend.
tttlocke schreef:...
Dat was helemaal niet u punt. Uw punt was dat volgens u op basis van de wet een consument niet gebonden zou zijn aan in het kader van 'koop op afstand' gesloten overeenkomst zo lang hij niet alle wettelijk vereiste informatie heeft ontvangen
GJS schreef:Dat was wel mijn punt, lees mijn eerste post nog maar eens terug.
Uw eerste post? Die post waarin u probeerde te zeggen dat ook achteraf de informatie m.b.t het herroepingsrecht gegeven zou mogen worden (in plaats van tijdens het bestelproces op de website)? Informatie verstrekken op het moment dat ze een herroepingsformulier mailen was volgens u immers voldoende. En dat gebeurt per definitie pas na het sluiten van de overeenkomst.
Maar dat mag dus niet!
GJS schreef:....
Mijn reactie is dat dit ook gemaild had kunnen worden en dat had zowel voor b.v. de betaling kunnen gebeuren dus vooraf of indien dat verzuimd is ook achteraf.
Zoals gezegd (maar nog steeds niet begrepen): informeren moet vooraf. Vooraf = voordat de overeenkomst tot stand komt (niet voordat er betaald moet worden). Aan wie gaat de ondernemer die informatie dan mailen? Aan Jan en alleman? Er is maar één reden denkbaar waarom een bedrijf deze informatie aan iemand zou willen mailen: dat is als deze persoon zo juist een overeenkomst heeft gesloten. Maar dan wordt de informatie dus niet vooraf verstrekt en overtreedt het bedrijf de wet.

Straks gaat u nog beweren dat u in dit topic helemaal geen onjuiste informatie heeft gegeven....
Laatst gewijzigd door tttlocke op 03 sep 2018 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tanjavd schreef:Esteon is misleidend over de prijzen en tot op het moment van betalen word de werkelijke totaalprijs niet genoemd maar slechts een maandtarief terwijl de dienst niet maandelijks afneembaar is maar voor 3 of 6 maanden.
Dit is uiteraard niet toegestaan. Het enige moment dat ik de werkelijke totaalprijs (heel klein) zag was op de betaalpagina bij de betaalprovider.
Of bij het presenteren van de prijzen sprake is van oneerlijke of misleidende handelspraktijken in de zin der wet is voor discussie vatbaar.
Het punt proberen te maken dat het zeker misleidend is en daarbij de informatie verzwijgen dat onder het genoemde maandtarief steeds vermeldt wordt: 'per maand bij 3 maanden' of 'per maand bij 6 maanden', dat vind ik nou weer misleidend. Misleidend en suggestief is ook het gebruik van de woorden 'heel klein' omdat de lettergrootte voor alle gepresenteerde informatie op die pagina even groot is (en trouwens helemaal niet zo klein).
Tanjavd schreef:Esteon kiest bewust voor om niet te informeren over het herroepingsrecht.
Bij een onderneming met (volgens Linkedin) 17 man in dienst,die al jaren bestaat lijkt me dit niet informeren in ieder geval niet een foutje maar een bewuste actie.
Mee eens. Het is ongetwijfeld een weloverwogen keuze.

Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Tanjavd »

Wil je wel de juiste persoon quoten, ik heb dat nooit geschreven.
Excuses, hier ging blijkbaar iets mis. :oops:
Of bij het presenteren van de prijzen sprake is van oneerlijke of misleidende handelspraktijken in de zin der wet is voor discussie vatbaar.
Het punt proberen te maken dat het zeker misleidend is en daarbij de informatie verzwijgen dat onder het genoemde maandtarief steeds vermeldt wordt: 'per maand bij 3 maanden' of 'per maand bij 6 maanden', dat vind ik nou weer misleidend. Misleidend en suggestief is ook het gebruik van de woorden 'heel klein' omdat de lettergrootte voor alle gepresenteerde informatie op die pagina even groot is (en trouwens helemaal niet zo klein).
De maandprijs staat inderdaad wel erg duidelijk vermeld en je kan opzich ook zien dat je esteon voor meerdere maanden moet betalen aan de hand van de tekst eronder(hoewel die niet overal op de pagina erbij vermeld staat).
Maar, ze gebruiken bewust nergens op de website de totaalprijs die je betaald en de prijzen moeten naar mijn mening voor iedereen duidelijk zijn.
Er zijn genoeg mensen die omdat ze door de stress van het zoeken naar een huurwoning niet goed kijken of wellicht niet goed kunnen rekenen.

De totaalprijs voor het esteon membership zie je pas als je uiteindelijk bij de betaalprovider wilt betalen. Deze prijs staat daar klein vermeld en dat bedoelde ik.
Het moet toch zo zijn dat voor iedereen duidelijk is wat de totaalprijs is voor een esteon abonnement zonder dat je moet rekenen.

De totaalprijzen zijn 29,85 euro , 47,70 euro of 89,85 euro en deze worden helemaal nergens op de website van esteon zelf getoond.
Esteon bied geen optie om per maand te betalen voor zover ik zie. Vreemd dus dat er alleen maandprijzen staan.

Bovenstaande is mijn redenatie om te vinden dat esteon hier misleidend bezig is door de totale prijs van het abonnement niet te tonen op de site. Dit is uiteraard slechts mijn mening en niet per se een feit.
Ik kan (als kritische consument) inderdaad niet beoordelen of hier in juridische zin sprake is van misleiding door esteon, daar gaat de toezichthouder over. :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tanjavd schreef:...De totaalprijs voor het esteon membership zie je pas als je uiteindelijk bij de betaalprovider wilt betalen. Deze prijs staat daar klein vermeld en dat bedoelde ik.
....
Ook deze suggestie is misleidend. 'Uiteindelijk' betekent hier namelijk: één muisklik verder.

Dat de prijs daar 'klein' (eerst 'heel klein') staat is niet relevant. De prijs staat daar op een normale manier vermeld, net zo groot als de overige informatie. En gewoon leesbaar.

Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Tanjavd »

Mijns inziens moet de klant duidelijk de kosten kunnen zien op het moment dat de keuze word gemaakt voor een bepaald membership bij esteon en niet pas later aan de kassa.
Op de pagina waar de klant zijn keuze maakt voor een bepaald membership toont esteon naar mijn mening niet duidelijk de kosten en termijnen.
Duidelijk zou zijn:
3 maanden esteon membership Search: kosten 29,85 euro
6 maanden esteon membership Pro Search: kosten 47,70 euro
3 maanden esteon membership Pro Assistant: kosten 89,85 euro

Ik kan begrijpen dat het beter oogt voor esteon om de kosten per maand te tonen maar dan lijkt me het allerminste dat je eronder wel de totaalprijs zet. Het membership is alleen af te nemen voor bovengenoemde termijnen voor zover ik zie dus lijkt me normaal om de totaalprijs te vermelden zodat een weloverwogen keuze gemaakt kan worden door de consument.
Anders kan esteon straks ook wel de kosten gaan omrekenen naar per dag of per uur en alleen dat tonen. Nu is deze laatste suggestie erg vreemd maar het illustreert hopelijk het punt wat ik wil maken.

Ik blijf persoonlijk van mening dat er hier sprake is van prijsmisleiding door esteon.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door GJS »

tttlocke schreef:
03 sep 2018 03:35
Zie je wel. U bent abuis.
Je bent zelf abuis, heb je tekst op ConsuWijzer überhaupt wel gelezen.
TS wordt hier blij gemaakt met een potentiële dode mus terwijl niemand behalve hij en dat bedrijf weet of hij dat herroepingsformulier en bijbehorende informatie heeft ontvangen.
tttlocke schreef: Vermoeiend.
I.d.d. en dan vooral jouw veronderstellingen van wat ik al dan wel of niet bedoeld zou hebben.

Voor de rest ga ik er niet meer op in, jij wilt blijkbaar niet inzien dat op ConsuWijzer het toch iets anders staat dan in de wet.
Als je het daar niet mee eens ben moet je ConsuWijzer maar melden dat ze foutieve informatie op hun website hebben staan.

jouma
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 08:33

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door jouma »

Wij waren ook op zoek naar een huurwoning. Mijn vriend heeft toen 90 euro voor een assistent betaald bij esteon die je volledig zou begeleiden bij het hele huurproces met slagingsgarantie, in verglijking met traditionele makelaars prima opzich die meer vragen voor een zoekopdracht.
Nou het begeleiden van esteon is dus enkel een ebook met wat tips van ze en wat telefoontjes of je snapt hoe de website werkt.
De website zelf hebben ze heel slim juridisch dichtgetimmerd door te zeggen dat ze niet instaan voor of het aanbod klopt op de website en slechts een doorgeefluik/platform zijn. Deze voorwaarden waren overig niet eens te lezen op mijn telefoon.
Totaal nutteloze website en we voelen ons nogal bedonderd(en dan druk ik me nog netjes uit)!


Bedankt voor de tips in dit topic ik ga proberen of we ons geld zo terug kunnen krijgen en anders langs het juridisch loket.

jouma
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 08:33

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door jouma »

Een update:

De site esteon vermeld (sinds kort?) wel in het klein onderaan de site dat het herroepingsrecht van toepassing is. Helaas word het dan weer vervolgens niet toegepast omdat er al gebruik is gemaakt van de dienst volgens esteon. Ik lees dezelfde klachten van anderen hierover op trustpilot en andere reviewsites.
Ik ga er niet vanuit dat ik dat geld nog terug krijg van esteon, maar wees dus gewaarschuwd!
Ze zeggen overal hoe makkelijk het is om je geld terug te krijgen in hun emails en website maar de praktijk is anders.

Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Tanjavd »

Van de website van Esteon:
Het is mogelijk dat Esteon binnen 14 dagen een gedeeltelijke zoekdienst heeft geleverd. In dat geval zal er een onderzoek plaatsvinden of de (gedeeltelijke) dienst is geleverd en of wij voldaan hebben aan de gestelde wettelijke eisen. In dat geval zul je een restitutie ontvangen en niet het volledige bedrag. Ieder verzoek behandelen wij individueel. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een antwoord op je verzoek.
Er valt niks te 'onderzoeken'! Als je niet eerder klant geweest bent en je hebt aangegeven gebruik te willen maken van je herroepingsrecht binnen de termijn van 14 dagen dan moeten ze je geld terug geven. Het heeft er de schijn van dat ze klanten afschepen die hun geld terug willen totdat er geklaagd word. Esteon mag wel een evenredig deel in rekening brengen maar dan moet dat duidelijk geformuleerd zijn en er dient ook duidelijk over die kosten geinformeerd te worden! Sowieso word er op onvolledige wijze geinformeerd over het herroepingsrecht en ontbreekt een herroepingsformulier bijvoorbeeld.

Daarnaast is naar mijn mening de term zoekdienst misleidend aangezien esteon (volgens hun voorwaarden) aanbod van anderen doorplaatsen op hun website zonder daar controle op uit te oefenen. Je betaald dus enkel voor een platform waarop Esteon aanbod verzameld. Van actief zoeken naar een woning voor je door Esteon is dus geen sprake ,maar dit maar even geheel terzijde.

Op sites als trustpilot en andere review sites zie ik meerdere klachten dat esteon niet terug wilt betalen als klanten zich op het herroepingsrecht beroepen maar dat na klachten is de reactie ineens 'stond op de planning' of kan het toch wel. Ik raad iedereen dus aan die zijn geld terug wil van esteon om dus een klacht te plaatsen op Klachtenkompas ofzo als ze hun geld niet terug krijgen via het herroepingsrecht (waar ze wel recht op hebben!).

Uiteraard kan je ook een klacht bij Consuwijzer indienen want dit mag niet wat esteon doet.

Jammer dat sommige bedrijven het gewoon niet leren en consumenten blijven benadelen door zich niet aan de regels te houden!!

ernstflo
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2017 18:07

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door ernstflo »

Is het iemand gelukt om geld terug te krijgen van dit bedrijf?

wwassink
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2019 14:47

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door wwassink »

ernstflo schreef:
09 jan 2020 23:17
Is het iemand gelukt om geld terug te krijgen van dit bedrijf?
Heeft u al geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice? Dat lijkt me de eerste stap.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Deze bemiddelingskosten mogen doorgaans niet gevraagd worden en moeten daarom worden terugbetaald.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ning-kamer

johan1952

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door johan1952 »

U kunt de bemiddelingskosten die u aan esteon betaald heeft inderdaad terugvorderen.

Het Juridisch Loket heeft hiervoor gratis een voorbeeldbrief ter beschikking gesteld:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... gvorderen/

Esteon
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2019 10:00

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Esteon »

LET OP - Officiële reactie Esteon
-----------------------------
Wij hebben geconstateerd dat dit topic is gestart door een fake account en dat daar meerdere fake accounts (trollen) op reageren. De constateringen die in dit topic worden gedaan zijn veelal onjuist en zijn gericht om schade aan te richten. Wij vermoeden dat hier een en dezelfde kwaadwillende partij achter zit.

Afgelopen weken ontvingen wij op meerdere websites verwijten en reviews, die wij niet konden plaatsen. Wij konden deze niet in verband brengen met bestaande klanten. Al deze verwijten en reviews verwezen naar dit topic op Radar. Uit onderzoek is gebleken dat er bij alle verwijzingen op externe websites gebruik is gemaakt van identiteitsfraude. De gedupeerden zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Inhoudelijk kloppen de stellingen in dit topic ook niet. Wij zullen hiertegen stappen ondernemen. Zo publiceren wij binnenkort een uitgebreide analyse om te laten zien hoe de daders te werk zijn gegaan.

Dit is overigens niet de eerste keer dat Esteon te kampen heeft met dergelijke aanvallen: https://nos.nl/artikel/2274839-ondernem ... onnen.html. In dit artikel wordt onze worsteling besproken met nep reviews en topics. Hierover is een kort geding gevoerd en er loopt nog een bodemprocedure. De wederpartij Swen Romijn probeerde een eerder kort geding te framen als een wraakactie. Volgens NOS geeft Swen Romijn van Huizenmarkt.nl in dit stuk aan: “Het aangespannen kort geding zie ik zelf als een wraakactie”. Dit is feitelijk onjuist. Al in september 2018 was het Romijn bekend dat Esteon stappen zou ondernemen en in december 2018 zijn er verhinderdata voor het kort geding gevraagd.

Na uitgebreid onderzoek is feitelijk vast komen te staan dat Romijn via zijn onderneming op 19 februari 2019, twee dagen na het plaatsen van dit topic, vele links heeft ingekocht naar dit Radar topic met als doel om dit ‘negatieve topic’ hoger in Google te krijgen als er gezocht werd op Esteon. Deze negatieve vorm van linkbuilding heeft hij ook voor andere verdachte berichtgeving gedaan op andere websites.

Vragen over onze reactie of over inhoudelijke onderwerpen die hier besproken worden? Stuur een mail naar [email protected].

Wordt vervolgd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou, dat is niet niks waar Esteon mee te maken heeft. Maar als u dit schrijft:
Esteon schreef:
03 feb 2020 17:50
(...) Dit is overigens niet de eerste keer dat Esteon te kampen heeft met dergelijke aanvallen: https://nos.nl/artikel/2274839-ondernem ... onnen.html. In dit artikel wordt onze worsteling besproken met nep reviews en topics. Hierover is een kort geding gevoerd en er loopt nog een bodemprocedure. (...)
Dan kunt u toch ook even melden dat u dat kort geding verloren hebt? Want
NOS schreef:Esteon heeft het kort geding tegen zijn concurrent Huizenmarkt.nl niet gewonnen. Het bedrijf wist niet voldoende aannemelijk te maken dat het daadwerkelijk om valse recensies ging.
En onder het artikel staat ook nog
NOS schreef:Noot van redactie
In dit artikel stond dat Huizenmarkt.nl zijn betrokkenheid bij de recensiesites verhulde met een stelsel aan BV's. Voor deze bewering was onvoldoende bewijs, en dat is daarom aangepast. Ook werd vermeld dat de recensiesites 'zonder uitzondering' negatieve recensies over Esteon bevatten. Dat is onjuist, en is aangepast naar 'veelal negatief'.

Ook is toegevoegd dat Esteon de rechtszaak tegen zijn concurrent niet gewonnen heeft, evenals een reactie van het bedrijf achter Huizenmarkt.nl.
.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik krijg toch een behoorlijk "waar rook is, is vuur"-gevoel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
04 feb 2020 09:29
Ik krijg toch een behoorlijk "waar rook is, is vuur"-gevoel.
En een beetje olie op het vuur geeft nog veel meer rook !!! ;-)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bemiddelingskosten bij Esteon terugvragen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Esteon schreef:
03 feb 2020 17:50
Wij hebben geconstateerd dat dit topic is gestart door een fake account en dat daar meerdere fake accounts (trollen) op reageren. De constateringen die in dit topic worden gedaan zijn veelal onjuist en zijn gericht om schade aan te richten. Wij vermoeden dat hier een en dezelfde kwaadwillende partij achter zit.
Op welke wijze heeft u dit vastgesteld, volgens mij verstrekt Tros Radar geen IP gegevens van forum gebruikers een een commerciële partij.
Esteon schreef:
03 feb 2020 17:50
De gedupeerden zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Inhoudelijk kloppen de stellingen in dit topic ook niet.
Gedupeerde? Het topic bevat gewoon inhoudelijke informatie over de wet voor een koop op afstand, deze is ook gewoon van toepassing op diensten. En wanneer u dit niet expliciet vermeldt op uw website, waarbij de consument een opt-in moet doen, hoeven zij voor de 14 dagen gebruik ook niet te betalen. Mogelijk moet u eens kennis nemen van de wet.
Esteon schreef:
03 feb 2020 17:50
Na uitgebreid onderzoek is feitelijk vast komen te staan dat Romijn via zijn onderneming op 19 februari 2019, twee dagen na het plaatsen van dit topic, vele links heeft ingekocht naar dit Radar topic met als doel om dit ‘negatieve topic’ hoger in Google te krijgen als er gezocht werd op Esteon. Deze negatieve vorm van linkbuilding heeft hij ook voor andere verdachte berichtgeving gedaan op andere websites.
En meer dan 2 jaar na dato komt u tot die conclusie?

Gesloten