LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis 2 jaar te koop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

hoi ons huis staat al 2 jaar te koop en hebben al meerdere kopers gehad , we hebben geen 1 bod gehad terwijl de mensen het huis wel leuk vonden nu is mijn vraag er stonden 6 huizen in de straat te koop van hetzelfde formaat en woning nu is er nog maar 1 over. over 2 maanden gaan we over naar het nieuwe huis en zien de bui al hangen 2 huizen !! :( en we zitten op een goede prijs maar er komt geen schot in na 2 jaar . ik ben er kapot van en slaap er niet meer van ,weet iemand een goed idee om het huis bv te huren ? ze zeggen als er dadelijk een iemand inkomt en de kamer vol wiet zet ik zelf naar de rechter moet om die mensen buiten te laten gooien ?
ps de makelaar doet ook niet veel naar mijn zin ,hebben nu een open dag kadoo gedaan ,waar waarschijnlijk toch niemand op af komt .zon oud huis hebben we toch ook niet
link huis :


http://www.broeckx-praasterink.nl/PDF/o ... ngel47.pdf

TIP
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:17

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door TIP »

Hoi Antwan,
Ik zou willen dat ik je de “Gouden tip” kon geven dan zou ik dat met alle liefde doen.
Ik ken heel Helmond niet, ik kom zelf uit Zuid-Holland.
Heb even wat vergelijkingen gedaan en hoop dat ik je hier een klein beetje verder mee kan helpen.
Complimenten met jullie woning ziet er echt heel mooi uit!
Is alleen een beetje moeilijk om via de site van jouw makelaar de woning te vinden (niet erg overzichtelijk en een beetje rommelig), maar als je de woning eenmaal hebt gevonden ziet de presentatie er erg mooi uit!
Wat betreft het “open huis” zeg je zelf al dat er waarschijnlijk niemand zal komen, dit verwacht ik ook, waarom zou er iemand op een dinsdagavond tussen 19.00 en 20.00 uur deze woning komen bezoeken (ik verwacht meer bezoekers op een zaterdag van bijv. 11.00 tot 15.00 uur) de doelgroep voor deze woning is naar mijn inzien een jong stel met 1 of 2 kinderen. Heb nog even een vraag: bij nr. 457 wordt er een inhoud van 350 m3! vermeld met een living van 45m2 ook bij nr. 459 is dit het geval. Is jouw woning, en met name de living (38m2) en een inhoud van 325 m3 dan een kleiner type? Zo niet zou ik aan je makelaar vragen om dit zo snel mogelijk recht te zetten, want aspirant kopers zien deze vermeldingen ook en denken dan “we gaan voor een grotere woning” .

Met vriendelijke groet en heel veel succes,
TIP

P.s. Probeer wat presentaties op te hangen in bijv. scholen, buurtwinkels e.d.

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

dank je voor de tips ik probeer van alles te doen

ps we hebben een klein gipswand tussen de garage denk dat dat de kleine verandering is
groeten antwan

Mahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 03:16

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Mahonie »

Hoi Twan,

Leuke woning trouwens!! Tja 2 hypotheken aflossen is geen kattepis heh? Heb je in die 2 jaar nooit overwogen om een andere makelaar in te schakelen? Ja ik weet het kost weer geld en de oude moet je ook betalen, maar het zou de moeite waard zijn geweest. Ik neem aan dat in Helmond & omstreken nog meer makelaars zijn? Ik kan haast niet geloven dat er in Eindhoven niet een makelaar te vinden is die je huis spoedig kan verkopen. Je hebt niks aan een slapende makelaar je moet een doener hebben. Heb je nooit gedacht aan de TV makelaar? Kijk op hun site alstublieft en win info in. Het adres is www.tvmakelaar.nl
Ik wens je heel veel geluk in je nieuwe huis en ik hoop dat er snel een koper komt voor je oude stulpje.

Met vriendelijke groet,

Mahonie
:)

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

he thx ja ik heb al een mail weg gedaan voor de tv makelaar maar niks gehoord nog ,en ja kan een makelaar pakken maar dan moet ik wel die kosten betalen en dat is ook niet niks :(

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

De prijs die je nu vraagt is zeer redelijk. Heb jij je huis in eerder stadium boven de € 200.000,--- te koop gehad? Mogelijk denken mensen, zeker degene die plaatselijk zeer goed bekend zijn, dat er met je woning iets aan de hand is omdat het al zo'n tijd te koop staat.
Maar mogelijk heb je in een eerder stadium een hoge vraagprijs vastgesteld. Mogelijk heb je dan te lang vastgehouden aan een té hoge vraagprijs.

Mensen zoeken vaak in catagoriën. Als meer dan € 200.000,-- vraagt schrik je een aantal potentiële kopers af. Nu is jouw prijs onder de
€ 200.000,-- en ligt de woning beter in de markt qua prijs. Soortgelijken woningen brengen thans € 190.000,-- of iets meer op. Jouw woning ziet er keurig uit, dus de kopers komen van zelf . Wees er gerust op. Er is momenteel meer vraag naar woningen. De markt trekt iets aan.
Laatst gewijzigd door Xpert op 05 okt 2006 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

dank je laten we het hopen :D

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door NAK »

antwan,

De gedachte dat je over 2 maanden niet alleen een nieuw / ander huis hebt, maar ook nog eens een molensteen om je nek krijgt, is zeker niet prettig.
Gelet op het geen je beschrijft ben ik van mening dat je de verkeerde makelaar hebt ingeschakeld.
Een klein onderzoekje op internet bevestigde mijn mening.

Naast jullie woning heeft Broeckx Praasterink in de zelfde straat ook nog de nummers 31, 313 en 459 in de verkoop.
Opvallend detail daarbij is dat deze woningen respectievelijk op 31-01-2006 (nr 31)en juni 2005 (of eerder) te koop zijn gezet.
Je ziet ook bij anderen loopt, middels deze makelaar, de verkoop niet.

Daarnaast zag ik ook dat nummer 325 op 02-09-06 te koop is gezet en op 02-10-2006 verkocht was.
Dit is gebeurd met behulp van Gulen en van Schijndel makelaardij

Voorts zijn er nog 3 woningen, nummer 440 die vanaf 02-08-06 in de verkoop is bij Duteroo en de nummer 480 en 327 die respectievelijk vanaf december 2005 en 27-08-2006 in de verkoop staan bij VB&T makelaars.

Kortom:
Er zijn redenen genoeg om de huidige makelaar vaarwel te zeggen en een nieuwe in de arm te nemen.
Informeer eens bij Gulen en van Schijndel. Mogelijk dat zij meer voor jullie kunnen betekenen.
Ik wens jullie bijzonder veel succes.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Bericht ingetrokken
Laatst gewijzigd door Xpert op 07 okt 2006 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door NAK »

Neen....

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Wel beschikking over?
Laatst gewijzigd door Xpert op 07 okt 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door NAK »

Ik neem aan dat Midas een site speciaal voor makelaars is.

Maar ik ben niet werkzaam in die sector.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Klopt.

Je bent wel een speurder zeg. Dit soort mensen zijn goed bruikbaar op deze site.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door NAK »

:oops:

Via Google kom je nog wel eens iets tegen.

Makkelijk om aan anderen door tegeven.

Overigens net zelf (binnen 3 weken) mijn huis verkocht en in minder dan 4 uur onderhandelen een ander huis terug gekocht.

Onze makelaar was top, maar ook de makelaar waar ik een huis kocht was goed.

En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Nog een leuke hypotheek nodig?
Laatst gewijzigd door Xpert op 07 okt 2006 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door NAK »

Is allemaal al geregeld.

Een goede volgorde aanhouden is altijd raadzaam
1. Huis te koop zetten (daarbij periode bepalen hoelang dit mag duren)
2. Tijdens de periode dat huis onder voorbehoud verkocht is zelf gaan informeren voor een hypotheek.
Tevens (theoretisch) opzoek gaan naar een huis
3. Is de verkoop de verkoop een feit (periode van onbindende factoren voorbij) daadwerkelijk zelf gaan bezichtigen.
Omdat je al theoretisch onderzoek hebt gedaan weet je natuurlijk precies wat je zoekt.
4. Duidelijk onderhandelen. Dat is in mijn optiek een kwestie van geven en nemen.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Jammer, via Independer zeker?

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

dat begrijp ik maar normaal gesproken verkoop je een huis binnen 2 jaar neem ik aan en onze makelaar is de beste in onze wijk die verkoopt alles behalve die van ons das raar he :(

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Hoi Antwan,

Ik begrijp van je dat de makelaar zijn werk niet helemaal goed doet.

Je kan in overleg gaan met de makelaar en hem wijzen op zijn tekortkomingen.

Misschien kan je het voor elkaar krijgen dat hij in de plaatselijke media wat extra voor je gaat adverteren en dat deze makelaar de kosten dan (gedeeltelijk) voor zijn rekening neemt?

Misschien geeft hij een makelaarskrantje uit. Mogelijk kan je daar wat groter adverteren tegen het normale gangbare tarief dan dat je normaal kwijt bent. Mogelijk valt je woning dan wat meer op.

antwan
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006 17:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door antwan »

mijn vriendin is helemaal uitgeflipt tegen de makelaar en die zei rustig meisje het komt wel goed we zeiden ja ja dat zal wel waarop hij zei dat we een gratis open dag krijgen en advertentie maar dan op een avond dan komt er geen hond denk ik we zeiden je had je werk eerder moeten doen !!

Gesloten