LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis 2 jaar te koop

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Op het toetsenbord bevindt zich aan de linkerkant een knopje met de tekst "Caps Lock". Als u daarop drukt verdwijnen de hoofdletters vanzelf.

SCHREEUWD ( T ) ......

Het gebruik van hoofdletters in een forum is gelijk aan schreeuwen of schelden.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

en zo is het drukt zich wat ongenuanceerd uit maar ook bij Kassa is al diverse malen aangetoond dat makelaars inderdaad niet te vertrouwen zijn. En de NVM doet er helemaal niets aan.

Overigens ben ik het ook met en zo is het eens dat je net zo goed zelf je huis kunt kopen/verkopen. Ik zie ook niet in wat een makelaar daar voor toegevoegde waarde aan heeft.

Ik kan zelf kijken, ik kan zelf een bouwkundig expert inschakelen, ik kan zelf onderhandelen en ik kan zelf ondertekenen en financiering aanvragen.

Ik ben niet bijzonder geniaal of wat dan ook dus als ik het kan dan kan 80% van de Nederlandse bevolking dat ook.

Anoucha
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2006 09:49

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Anoucha »

Wat erg dat dit huis twee jaar te koop staat, het ziet er toch goed uit , en de prijs is ook naar verhouding. Ons huis staat ook enige tijd te koop, maar nog steeds geen koper. De makelaar doet er niets aan voor mijn gevoel. Zelf heb ik een hele site opgericht en die stuur ik wel eens door naar mailadressen. www.droommotor.nl/tk/ Hoop dat er binnenkort een serieus bod uit word gebracht. Het is echt een prachtig huis, maar vanwege vertrek naar het buitenland staat het dus te koop. Veel succes met de verkoop? groetjes Anoucha.

Marta
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2006 11:18

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Marta »

Ben zelf op zoek naar een huis (niet in Hoofdplaat e.o. hoor :D ) maar als ik zo op je webpagina kijk, mis ik een hoop informatie die ik graag zou willen weten als aspirant koper en als ik daar teveel moeite voor moet doen, haak ik al bij voorbaat af. Da's toch zonde?
De vraagprijs bijvoorbeeld, ik vind het slordig dat die er niet bij staat. Tuurlijk kan ik bellen, maar wil ik dat ook? Je moet mijn interesse wekken, maar de advertentie roept bij mij veel vragen op.
Het bouwjaar, de woonoppervlakte, de oppervlakte van de kavel, foto van de keuken, allemaal dingen die ik zou willen weten en die je er denk ik heel makkelijk bij zou kunnen zetten.
Tis maar een tip hoor :lol: .
Veel succes met de verkoop :!:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

De gegevens worden gelinked van anders sites.

Deze site is puur om andere commerciële actie mee te genereren, zoals het verkopen van hypotheken en verzekeringen.

Op funda staan wel alle gegevens. Toch beter lijkt mij. Kijk gewoon daar en je hebt 70-80% van de markt.

Riko
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:56

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Riko »


knuffje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:51

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door knuffje »

het gaat wel goed hier he? alle makelaars zijn ineens slecht? ik doe een opleiding voor makelaar, en weet dus wat je allemaal moet weten om dit vak uit te kunnen oefenen. zelf je huis verkopen is een optie, maar let wel: de juridische zaken achter de koop en verkoop moet je wel weten!! is al vaak genoeg fout gegaan, evenals een makelaar inschakelen zonder de juiste papieren!
maar goed, huis vind ik er leuk uitzien, alleen ik vind het persoonlijk een beetje kaal (is geloof ik door iemand anders ook al gezien)
misschien is het een optie, zoals ze in tv makelaar ook doen, een binnenhuisarchitecte zoeken die je interieur met kleine zaken kan omtoveren in een huis dat echt leeft?
makelaars hebben kunnen niet alles, ze kunnen geen koper ' maken'

succes met de verkoop!

Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Boedha »

Ik weet niet of het al een keer vermeld is. Maar probeer het eens zelf te verkopen via Dimo.nl

Ik heb mijn huis binnen 5 weken verkocht, vraagprijs 269000 uiteindelijke verkoop prijs 263000 euro.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Janny »

en_zo_is_het


Geplaatst op 12 Nov 2006 00:39 door en_zo_is_het


--------------------------------------------------------------------------------

al die makelaars deugen niet
zie radar op tv


Wat me opvalt is, dat er maar één persoon deugd! en dat is
de schrijver van bovenstaande topic.
En dan is inderdaad de conclusie juist : al die makelaars
deugen niet.
Helaas heeft u waarschijnlijk nooit in de spiegel gekeken ,
en u zelf de vraag gesteld, ben ikwel volmaakt!
U generaliseert , en scheert daardoor iedereen over
dezelfde kam, alleen uzelf staat erbuiten. Jammer,
u zou zoveel meer inzicht verwerven als u ook naar
een ander zou willen luisteren.Ook een makelaar kan
fouten maken, ze niet erkennen is een veel
grotere fout.
Van de 4046 NVM makelaars is het overgrote deel van
onbesproken gedrag, en doen hun werk met toewijding, en
niet alleen maar om de courtage, maar veeleer om hun
toewijding aan hun beroep en hun eed , die ze afgelegd hebben. Waardoor ze aangeven eerlijk te willen werken. En mocht u opmerkingen hebben, ga dan in gesprek. Een oplossing zal er dan zeker inzitten. maar overleg gebeurt wel tussen twee personen.

Bedenk wel dat iedereen die werkt fouten maakt, alleen als je
niet werkt zul je die niet maken.
Janny

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Janny,

Helemaal eens met je opmerkingen.

Alleen sinds de titel van makelaar is afgeschaft is er een wildgroei ontstaan aan "makelaars" in onroerend goed. Vroeger moest een makelaar een gedegen opleiding volgen en met succes afronden. Na een z.g. vaktest kon de makelaar zijn beëdiging krijgen. Nou ik vertel je dat je de titel van makelaar vroeger niet zomaar kon krijgen.

Sinds het vrij geven van de titel makelaar is er voor een gemiddelde burger heel slecht onderscheidt te maken tussen een makelaar met een gedegen opleiden en lieden die zich makelaar mogen noemen maar nooit een cursusboek van binnen hebben bestudeerd.
Gisteren was je keukenverkoper en morgen noem je jezelf makelaar.

Enerzijds wordt de titel van makelaar afgeschaft en anderzijds worden de financiëel adviseurs de duimscroeven aangedraaid. Heb je geen diploma's dan mag je geen complexe financiële producten verkopen.

Een zwalkende overheid. Ik begrijp het niet meer.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Janny »

xpert

bij de NVM wordt je nog steeds beedigd. En in het CRMT register worden nog steeds alleen maar gecertificeerde/geklassificeerde makelaars ingeschreven.

Janny

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Janny, sorry je hebt gelijk.

Alleen heet dat nu de vaktest. Beëdiging is niet meer mogelijk.

Alle NVM Makelaars hebben de vaktest gedaan. Voor 2003 moest de makelaars ook beëdigd worden door de Rechtbank. Voor 2003 was de titel makelaar dan ook toen nog een beschermende titel.

Bij een NVM mag een persoon zich geen makelaar noemen wanneer hij niet geslaagd is voor de vaktest.

Andere medewerkers van een NVM makelaar noemen zich dan ook assistent-makelaar.

Bouwkundige 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2006 00:23

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Bouwkundige 2 »

Het is duidelijk dat je niet de goede makelaar hebt en dat je ervan af moet.

Ik ken de huidige markt in Helmond niet, en ik weet ook niet hoeveel hypotheek je (alleen of met je vrouw) kunt opbrengen. Maar ik zou je het volgende in overweging willen nemen?
Kun je 2 huizen betalen? Dan zou je erover kunnen denken om je oude huis te verhuren.

Ikzelf heb mij oude woning in Tilburg, nadat ik die voor opknap en verbouwing een jaar leeg heb laten liggen, nu al bijna 7 jaar verhuurd. Je kunt de hypotheek voor dat tweede huis niet aftrekken, en ook geen onderhoudskosten opvoeren. Daarintegen zijn de opbrengsten fiscaal onbelast.Ik heb gelijk dat tweede huis op naam van mijn vrouw laten zetten. (huwlijkse voorwaarden). Ik had op de oude woning niet zo'n hoge hypotheek lopen, zodat de huuropbrengst is veel meer dan de aflossingen, OZB, onderhoud en verzekering. Over 13 jaar is dat huis vrij. Tegen die tijd is ze pensioensgerechtigd.
Dit is zomaar een voorbeeld om je ook eens op andere gedachten te brengen.

Overigens ben ik van mening dat je voor de verkoop helemaal geen makelaar nodig hebt. Probeer eens die nieuwe makelaarsservice waarbij het makelaarskantoor alleen de advertentie plaast, de koopakte en in juridische ondersteuning faciliteerd. De rest (rondleiden en onderhandelen) moet je zelf doen.


succes.[/url][/quote]

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Janny »

xpert,

ze worden nog steeds op kantoor van de NVM in Nieuwegein beedigd.Wel nadat je de vaktest hebt afgelegd..Daarna ben je pas ingeschreven lid van de NVM. over de andere oragnisaties heb ik geen info
Sorry dat jij die info niet hebt. maar ze is wel correct.
Janny

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door elianne »

Van de NVM:

Per 1 maart 2001 heeft de rijksoverheid de wettelijk geregelde beëdiging en titel-bescherming van makelaars in onroerende zaken afgeschaft. Nu mag iedereen zich makelaar-taxateur noemen. De certificeringsregeling vervangt de voorheen bestaande wettelijke regeling en is door de stichting CRMT ontwikkeld in samenwerking met de toonaangevende makelaarsorganisaties, KEMA en de exameninstelling SVMNIVO. Certificering houdt in dat objectief is vastgesteld dat de makelaar-taxateur aan bepaalde basis vakbekwaamheidseisen voldoet. Houders van het certificaat moeten periodiek aantonen dat zij hun vakbekwaamheid op peil houden. Voor de meeste makelaarsorganisaties is het gecertificeerd zijn een voorwaarde voor het lidmaatschap. Aanvullend daarop stellen makelaarsorganisaties nadere eisen op het gebied van deskundigheid, ethiek en kantoororganisatie.



Er is dus geen sprake van beëdiging maar certificering. Wellicht vindt de NVM het leuker om het nog steeds beëdiging te noemen, het is het echter niet. De eed voor makelaars is wettelijk afgeschaft.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

ha ha beedigd op het NVM kantoor in Nieuwegein... Stelt dus geen klap voor, is niets waard. Dat is geen beediging, maar een gezellige borrel van collegae onder elkaar, waarschijnlijk een leuk officieel uitziend papiertje mee naar huis om aan de muur te hangen...

Triest dat met die term zo omgegaan wordt...

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Janny »

Neem eens over deze zaak contact op met de NVM en laat u voorlichten.
Maar laat u vooral niet door mij overtuigen, daar hebt u geen baat bij.
Het is de commissie lidmaatschapszaken die uiteindelijk beslist of een aanvraag wordt gehonoreerd. Met de gehele procedure is circa drie tot vier maanden gemoeid. Voor personen die door de rechtbank als makelaar o.g. zijn beëdigd vindt toetreding plaats per de eerste van de maand. Personen die niet door de rechtbank zijn beëdigd, worden door de NVM beëdigd. Hun lidmaatschap gaat in zodra de eed is afgelegd
Bron: NVM site.
.

Janny

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Xpert »

Walter heeft denk nooit de opleiding voor makelaar in onroerende goederen gedaan. Het een tweejarige HBO opleiding met een zwaar examen.

Maar ja Waltere, je weet ook niet beter met je LBO opleiding.

Sorry dat ik wat chinisch ga worden. Ik word een beetje moe van mensen die ongenuanceerde uitspraken doen op dit Forum.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Walter van V »

Maar ja Waltere, je weet ook niet beter met je LBO opleiding.
nu universiteit, maar ja...

Een club als de NVm kan best zijn eigen leden gaan beedigen hoor, maar dat heeft geen enkele waarde, en is heel iets anders dan een beediging door een rechtbank.

Ik zie het meer dat ze met goed gevolg examen gedaan hebben (tuut tuut maar liefst 2 jaar in de schoolbanken..).

Ik ben direct betrokken geweest als koper en verkoper bij 3 transacties in 2 jaar tijd. en heb sindsdien niet zo`n hoge pet op van zowel de vakkennis als juridische kennis van de meeste makelaars. En bij een conflict (hebben we ook gehad jaja , vervuilde olietank met certificaat!) zetten de makelaars te weinig op papier, en vinden ineens dat dit hun werk niet is, en bij een klacht bij de NVM komen die met het fantastische idee dat er maar 50-50 geschikt moet worden mbt de kostenpost (zo vallen ze hun leden namelijk slechts in gelijke mate af, ipv een echt oordeel te moeten vellen..). Nu ja de rechter vond 1 jaar later (terecht, want er is jurisprudentie over, waar de makelaars en NVM dus geen kaas van gegeten hadden!) dat de verkoper al onze kosten moest vergoeden. nogal een verschil met het advies vind u niet?

Dan hebben we het nog niet over de luiheid waardoor gemaakte afspraken niet fatsoenlijk op papier komen vast te liggen, de structureel verkeerde voorlichting die in de meeste verkoopbrochures word gegeven, de arrogantie bij bezichtigingen ("u heeft 20 minuten want ik heb nog een afspraak"") etc (heb er nog enkele 10-tallen liggen van huizen die wij bezichtigd hebben...)
Sorry dat ik wat chinisch ga worden. Ik word een beetje moe van mensen die ongenuanceerde uitspraken doen op dit Forum.
ik ook dus!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: huis 2 jaar te koop

Ongelezen bericht door Janny »

Ik zie het meer dat ze met goed gevolg examen gedaan hebben (tuut tuut maar liefst 2 jaar in de schoolbanken..).
Dat is nou de waarde van een vrij Nederland, je kan je eigen mening vrijuit weergeven zonder dat je daarvoor een koppie kleiner wordt gemaakt
En over die opleiding: het is een 4 jarige HEAO opleiding.met diverse stages.helaas, voor mij, het is niet Universitair. Je kan ook een opleiding volgen van de SOM. dat is een opleiding van de NVM. En Verder, een makelaar kan zonder doorgaande studie zelfs zijn inschrijving niet behouden, dus hij blijft steeds studeren om bij te blijven. Maar ja, een mens kan niet alles weten. nee toch :o En hoe U over de Beëdiging denkt, ook dat is helemaal vrij aan u. Mensen die een eed zweren weten wel, dat het geen loze belofte isen hechten aan de inhoud van een eed.,of je legd de eed niet af. kan ook. ., . Vrije keus alom.
Vriendelijke groet,
Janny

Gesloten