LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Hallo,

ons appartement staat al bijna een jaar te koop.
Gelukkig hebben we nog geen nieuwe woning gekocht, dus in
principe doet het geen pijn, maar toch begin ik me langzaam
zorgen te maken.

Hier de advertentie van ons appartement:
Ons appartement

We hebben al een stuk of 8 kijkers gehad, maar helaas
niks concreets. De prijs hebben we inmiddels verlaagd.

Heeft er iemand tips? Wat valt je op als je de advertentie bekijkt?

Alvast bedankt!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Chief »

Wat mij opvalt aan de foto's is dat de kamer waar het bankstel staat ontzetten klein toont.
Zou er zelf voor kiezen om juist in deze kamer de computer te zetten, en de woonkamer te gebruiken voor bankstel tv en overige dingen.
Niet iedereen neemt de moeite om de foto's beter te bekijken, hou de woonkamer strak van vormgeving, maar een paar gekleurde accenten
zou wonderen doen met de uitstraling.
Zou persoonlijk voor de kleur blauw kiezen, omdat dit terug komt in het dressior. Vind het trouwens een mooi appertement met leuke mogelijkheden.

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Immo »

Een tip:
Foto's in hogere resolutie en zeer belangrijk: foto's nemen met zonnig weer! Als dit bij in verkoop name niet direct mogelijk is, neem ze dan met zonnig weer opnieuw. Donkere foto's schrikken mensen af.
Ten tweede: is dit de enige website waar uw huis te koop staat? Dan zou ik zeker de woning op enige grote sites plaatsen zoals, Dimo.nl, Woonkrant.nl, Speurders.lnl en zeker de zoekmachines Zoekallehuizen.nl, miljoenhuizen.nl. Of als uw makelaar bij een van de branche-organisaties is aangesloten, bijv., VBO, Funda, etc.
Al een open huis gehad?

Veel succes.

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Bedankt voor deze tips!

Een van de kijkers zei ook al, dat de hoek waar banken en tv staan, in het echt groter is dan hij op de foto's lijkt. Die foto's zijn dus niet goed.
Ook de badkamer staat eigenlijk maar half op de foto.

Met meubels schuiven is ook een idee. Ik zal wat gaan experimenteren.

En inderdaad de meeste foto's zijn aan de donkere kant en dat terwijl we juist erg veel licht inval hebben. Ik zal contact met de makelaar opnemen of hij de foto's niet over kan doen als de zon schijnt.

De woning staat op zah, speurders, dimo, jaap, woongazet en woonkrant. Niet op funda helaas.

En nee, we hebben nog geen open dag gehad. Ik zal ook daar mijn makelaar eens naar vragen.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door gjvisser »

Op zich een leuk huisje met een goede prijs.

Ken je niemand die een goede camera heeft (met een kleine groothoeklens)?
Even zelf een paar mooie foto's (laten) maken en je hebt al meer sfeer en meer ruimtelijk effect.

Ik vind je indeling niet heel lelijk ofzo, maar is het niet practischer om het 'woon' gedeelte niet te verplaatsen naar daar waar nu de eetkamer en computer staan? Dan zet je de eetkamertafel in dat kamertje waar nu de bank staat. Nu lijkt dat zithoekje echt heel klein. De ruimte is niet optimaal benut lijkt mij.

Succes met de verdere verkoop!

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Het is duidelijk. Er moet in ieder geval iets aan de foto's gedaan worden.

Ik heb een vriend bereid gevonden een serie nieuwe foto's te schieten. Hij is een fanatiek hobby fotograaf.

Nu maar hopen, dat mijn makelaar bereid is om de foto's die niet door hem gemaakt zijn op zijn website te plaatsen!

Ik heb al met zijn assistente gesproken. Ze zou mijn voorstel met de makelaar bespreken.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Miss M »

Leuk appartement! Volgens mij ook een prima prijs, aangezien alles er keurig onderhouden uitziet.

Mijn tip is eigenlijk net als anderen al gesuggereerd hebben om de werk- en zithoek om te ruilen en verder zoveel mogelijk alle losse spulletjes weg te halen voor de foto's. In de slaapkamer zag ik bijvoorbeeld een wasmand en weegschaal en in de andere slaapkamer ook wat losse dingen. Hierdoor lijkt de ruimte ook kleiner en voller. Verder zou ik (in ieder geval in de kleine kamer) voor een neutraal dekbed kiezen.
Ook zou ik denk ik de gordijnen wat verder dicht doen en wat lampjes aan doen. Ik vind het nu een beetje sfeerloos ogen, misschien door het kleurgebruik. Ik zou proberen er een wat 'warmere' uitstraling in te krijgen. Dit straalt de keuken overigens wel uit.
Het zijn misschien kleinigheden, maar dit waren dingen die mij direct opvielen.

Veel succes met de verkoop!

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

De makelaar is akkoord gegaan met een nieuwe foto serie, die ik zelf laat maken. Ik hoop dat ze volgende week online staan.

Ok, goeie tips Miss M. Geen losse spullen en inderdaad, die overdeken in de kleine slaapkamer is veel te bont.

Ik heb gisteren al wat met meubels zitten schuiven. Helaas levert dat weer andere problemen op. Dan staat alles in het grote gedeelte van de woonkamer op een kluitje en is de zithoek erg leeg.

Een tweede probleem is dat ik dan de aansluitingen van computer en tv moet omgooien en nog kabels moet gaan trekken, wat weer betekent dat ik het laminaat moet oppakken om de kabels mooi weg te werken. Dat zie ik niet zitten.

Ik denk dat ik met een betere foto van de zithoek veel kan oplossen. Die hoek is namelijk groter dan hij op die foto lijkt (13 m2). Deze reaktie heb ik ook al van kijkers gehad.

drelau
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2007 21:29

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door drelau »

Hoi,

Persoonlijk "prik" ik door details van foto's heen.... foto's kunnen erg vertekenen is mijn ervaring, zie ook maar in vakantie folders!

Naar mijn idee moet je proberen kijkers te krijgen zonder afspraak... dan bedoel ik in de vorm van een soort open dag... op zaterdag bijvoorbeeld, dan bereik je veel mensen die geen vrij hoeven te nemen.

Verder staat er al in je advertentie dat de woning zeer geschikt is voor starters.... deze hebben in de meeste gevallen kinderwensen... dus creche, peuterspeelzaal, scholen in nabije omgeving?

Succes!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door NAK »

Sjerrif,

De woningmarkt in Limburg zit op dit moment in een da.
Door de hoge werkloosheid zijn steeds minder mensen in de gelegenheid om een woning te kopen.
In jouw geval heb je ook nog de pech dat er in jouw woonplaats ééngezinswoningen te koop staan die goedkoper zijn dan jouw appartement.
Wat ik zelf als een tekortkoming zie is dat er niet op funda geadverteerd wordt.
Zeker voor mensen uit "Holland" geldt dat zij eerst op funda kijken of en waar iets te koop is.
Waarschijnlijk betekent dit voor jou van makelaar veranderen.

Succes

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Als het appartement eind dit jaar nog niet verkocht is, zal ik inderdaad een andere makelaar nemen. Ik ben met je eens dat het een tekortkoming is, dat het appartement niet of Funda staat.

Maar een andere makelaar betekent weer meer kosten. De eenmalige kosten (website, advertenties) die ik gemaakt heb bij mijn huidige makelaar ben ik dan kwijt. En de NVM makelaars in Heerlen zijn helaas niet goedkoop.

Aangezien we geen deadline voor de verkoop hebben, wil ik eerst kijken of de tips die ik tot nu toe ontvangen heb op dit forum hun vruchten afwerpen en ik de woning alsnog via mijn huidige makelaar kan verkopen.

Nog bedankt voor alle reacties tot nu toe!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door NAK »

Maar een andere makelaar betekent weer meer kosten.
Wat vindt jij prettiger; Korte pijn of lange pijn?
Met andere woorden:
Korte pijn = hogere uitgaven maar een gerede kans tot snelle verkoop óf
Lange pijn = lagere kosten maar dan met veel frustratie moeten zien hoe de huizen om je heen wél verkocht worden.

Mijn keuze = mijn advies: Korte pijn.

engel34
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 15:31

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door engel34 »

Leuk appartement.
Veel tips ben ik het mee eens. Wat mij nog meer opvalt als ik naar de foto's kijk zie ik foto's die niets toevoegen aan het geheel.
De foto's van de centrale hal bijvoorbeeld zou ik samenvoegen in 1 foto.
De foto's van het balkon kun je halveren. Maar vooral de foto van de voordeur zou ik weglaten. Ik had hier zelf met bezichtigen misschien niet eens zo naar gekeken, maar met deze foto's wordt dit zicht wel onder mijn aandacht gebracht en fraai vind ik het niet. Het haalt mijn beeld van de woning naar beneden. Het draait om de entree van de flat en de woning zelf.

Heel veel succes met het verkopen van de woning!
Engel

tolsma1945
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:51

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door tolsma1945 »

Goede middag.Ik kan het nog erger vertellen,mijn appartement heeft twee en een half jaar te koop gestaan ,in de nieuwbouwwijk FACINATIO te Capelle aan den ijssel,en er staan woningen te koop ,al VIJF jaar.
Dus een jaar valt wel mee.Oh ja ,het stond bijna overal te koop,ook bij Funda,en een andere makelaar heeft ook al niet geholpen.Dan heb ik de foto`s bekeken,niets mis mee.

g.lazoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2006 22:50

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door g.lazoe »

Hoi ik vind het een keurig appartement.
Misschien is dat het.
Ik vind het erg steriel(laminaat) om te zien, mis kleur en planten/vensterbanken.
Aan de andere kant kijk je als koper daar wel doorheen.
Ik woon zelf ook in een appartement en vind dus het uitzicht héél belangrijk. Ook mis ik de afmeting van het balkon!
Als er wat planten op het balkon staan of hangen doet dat wat vrolijker aan i.p.v. die directe blik op al dat "blik".
Zelf geef ik de voorkeur aan een eigen HR ketel
Alle makelaars die genoemd worden zijn voor mij onbekenden.
Wij kijken alleen op Funda.
De prijs is niks mis mee die zou ik zo laten.
suc6 de aanhouder wint!

P.S.
Ik zie de doucheruimte niet goed (verkeerde foto,s?)
Weinig kastruimte in de keuken!
Laatst gewijzigd door g.lazoe op 18 jul 2007 17:47, 3 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Woning te koop.

Hou me ten goede, ik ben een huurder uit het westen des lands.

Zo kom ik dan op een "Woning te koop". Om pas op het einde te ontdekken dat het in Heerlen is.
Niets ten nadele van Heerlen hoor! 'k Mag dit zachte G bewoners wel maar als ik een woning zou zoeken zou ik in de eerste plaats naar de woonplaats kijken, pas daarna naar de woning zelf.

Overigens.
hoe mooi de plaatjes ook zijn, een potentiele koper kijkt toch eerst hoe
HIJ zo'n woning zou indelen.
Maten van kamers/keuken/gang e.d. zijn dan ook belangrijker dan foto's van een voor de potentiele koper nietszeggende interieurs.

Voordelen noemen zoals afstanden tot winkelcentra/scholen/station /recreatie is ook weer iets dat vele potentiele kopers belangrijk zouden vinden.

Ach ja, geen dank!! Graag gedaan!!
En komt u in de nabije toekomst nog in Luik, neem dan een kilo'tje Leonidaspralines mee. Die witte met die noot.

'k Woon in Amsterdam.

Alvast bedankt!

Grootvader

Ulyssa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 20:43

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Ulyssa »

Inderdaad, de foto's zijn niet goed en 20 is erg veel van het goede. Als de makelaar ze heeft gemaakt pleit het niet voor hem. Beter 8 goede foto's dan 20 matige. Let op bij een goedwillende amateur, toch een leek op het gebied van interieurfoto's: Als koper ben ik NIET geïnteresserd in jouw meubels maar in ruimte, licht, op de foto wil ik al zien wat er voor, links én rechts van mij te zien is zodat ik kan inschatten hoe ik het zou inrichten. Groothoeklens dus.
Ik ga nu even je foto's jureren en dat moet je zien als tip voor de fotograaf:
Ik hoef niet de hal en lift te zien(2-3-4, weg ermee, die zijn deprimerend).
Foto 5 voegt niets toe.
Foto 6: ruimte zat, maar sfeerloos. Zet er (net als op foto 7) een grote plant neer o.i.d. Misschien een licht bankstel lenen voor foto 8? Kijk nog eens goed naar je lege muren....
Foto 9: slecht, weg ermee (op foto 7-8 zie ik dit al in de andere richting).
Foto 14: weg ermee(een stuk kast, een klein raam - dat wil ik niet weten van tevoren).
Foto 15: Als ze een groothoeklens hadden gebruikt zie je niet alleen je bed maar ook het raam +uitzicht
Foto 16(2e foto van je bed en de deur, wat moet ik ermee, waar de deur zit zie ik wel als ik kom kijken.
Foto 17-20: 4x de parkeerplaats. Waarom?
Een kennis van me had ook amateurfoto's laten maken. Je zag voornamelijk de meubels en amper een raam. Bij verkoop via Makelaarsland krijg je alleen een fotograaf als je apart betaalt, dus op verzoek. Op mijn advies toch maar die fotograaf laten komen en de foto's zijn nu schitterend.
Als je kijkers hebt: doe verlichting aan, alle rommeltjes weg.
Ik heb mijn huis in 5 maanden verkocht met maandelijks een open dag. Wat extra reclame en ik had op 1 zaterdag zelfs 7 kijkers waarvan 2 bieders. 1 heeft het gekocht.
Succes met de verkoop!
Oja, doe een plattegrond erbij met de maten!
Laatst gewijzigd door Ulyssa op 18 jul 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door NAK »

Zo kom ik dan op een "Woning te koop". Om pas op het einde te ontdekken dat het in Heerlen is.
Tja we hadden het kunnen denken, dat jij iets verkeerd bekeken had.
Als je op de link klikt die Sjerrif aangeeft zie je boven in beeld een dikke zwarte balk en daar staat de plaats, wijk en adres in vermeld.

Lezen is een kunst, zeker voor grootvaders.

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door Sjerrif »

En weer goed bruikbare tips!

Als het weer een beetje meezit, hoop ik dat we nog deze week de nieuwe foto's kunnen maken.

Ben benieuwd wat jullie vinden van het resultaat!

Groeten,
de Sjerrif.
Laatst gewijzigd door Sjerrif op 19 jul 2007 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Appartement 1 jaar te koop: Feedback please!

Ongelezen bericht door elianne »

Het lijk er op dat makelaar Lemmens geen cursus fotografie heeft gedaan. Ook andere appartementen die hij te koop heeft staan hebben een paar vreselijke foto's. Kennelijk is deze makelaar dol op hallen van flatgebouwen, uitzicht op parkeerplaatsen en plaatjes van rare hoekjes in een huis. Bij een huis staat er zelf een foto van de plek waar de wasmachine staat! Verder zijn de foto's niet echt scherp/korrelig. Dat doe je zelf zeker beter.

Oja, laat die tekst "prijsverlaging" (oid) op de eerste bladzijde van woonconsult.nl/appartementen te Heerlen weghalen. Zo lijk je erg wanhopig om de woning te verkopen en dat kan slecht voor je uiteindelijke verkoopprijs zijn.

Succes!

Gesloten