LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kent dit?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Helen Blauw
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:46

wie kent dit?

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

ik vind het wel veel 4000 mensen in één weekend, en waar chatten ze dan over? http://www.telegraaf.nl/binnenland/1479 ... tml?p=22,1

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: wie kent dit?

Ongelezen bericht door elianne »

Goed het artikel lezen en onderaan staat dan waar iemand vragen over heeft gesteld. De buurt, onderhoud, energiekosten, de kleur van de badkamertegeltjes, verzin iets over een huis. De drempel voor vragen is een stuk lager dan via de makelaar en omdat je rechtstreeks met de eigenaar chat heb je veel sneller antwoord. makelaar moet vaak dingen eerst navragen.

paulgeertman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2008 10:34

Re: wie kent dit?

Ongelezen bericht door paulgeertman »

:)
Laatst gewijzigd door paulgeertman op 02 mei 2012 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.

hyperborre
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:14

Re: wie kent dit?

Ongelezen bericht door hyperborre »

Het klinkt inderdaad helemaal leuk. er is echter volgens mij een enorme maar aan dit fenomeen; de verborgen gebreken!
ik ben bij het concept http://www.nieuwhuisplan.com verantwoordelijk voor het afhandelen van de consumenten vragen die wij ontvangen. Een groot deel daarvan gaat over verborgen gebreken, en hoe dat dan precies zit.
Als je als consumenten onderling gaat lopen chatten en vragen, bestaat er een risico dat er achteraf een hoop onduidelijkheid ontstaat over de meld/onderzoeksplicht.
an een makelaar mag je verwachten dat hij een onderbowud antwoord geeft, omdat hij achteraf kan worden aangesproken op zijn interpretatie.

Ik zou zelf twee keer nadenken voordat ik rechtstreeks met een eigenaar zou chatten, en er dan vanuitgaan dat het antwoord volkomen eerlijk is.

succes!

Gesloten