LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
robbie22
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2010 10:39

Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door robbie22 »

Tip: Check altijd bij je verkopend makelaar of ze ook bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS doen. Helaas krijg je bij een dergelijk verzoek meestal het een dergelijk antwoord;

'Wij doen geen bezichtigingen op zaterdag. Het is mogelijk een afspraak in te plannen van maandag tot met donderdag van 9.00 uur tot 16.45 en op vrijdag van 9.00 uur tot en met 15.45 uur'. (Vrijdag middag moet er natuurlijk geborreld worden door de makelaars...)

Makelaars zijn over het algemeen gemakzuchtig volk maar in de huidige markt is deze instelling dodelijk, potentieele kopers met een goede baan haken af. Als verkoper kom je dit natuurlijk niet te weten. Check daarom altijd je eigen makelaar onder een andere naam hoe ze hiermee omgaan !!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom onder een andere naam checken? Gewoon op de man af vragen. Ze kunnen moeilijk zeggen dat ze zaterdags en 's avonds bezichtigingen doen als het niet zo is.

Lijkt mij.

Dat kopers met een goede baan afhaken als ze alleen door de week bezichtigingen kunnen doen lijkt mij trouwens niet. Eerder dat het hele kantoor meeleeft als ze een dag vrij nemen om een paar woningen te bezichtigen. Potentiële kopers hebben belangstelling voor een woning, niet voor een makelaar.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik denk ook dat kopers die echt geinteresseerd zijn een huis niet laten schieten omdat ze door de week moeten gaan kijken.

Daarnaast, een makelaar zou een stuk duurder worden als hij of zij ook nog flink zou moeten overwerken.

Trudy

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

trudy81 schreef:Daarnaast, een makelaar zou een stuk duurder worden als hij of zij ook nog flink zou moeten overwerken.
Ach, dan vraag je toch een ieder ander met een vlotte babbel en een mooi pak om het huis te verkopen.
Er zijn er genoeg die een 'zakcentje' willen (bij)verdienen en een deur open kunnen houden.
Immers, om voor makelaar te mogen spelen heeft men geen diploma's, vergunningen of vakkennis nodig.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door trudy81 »

@tis weer bijzonder:
precies je bent helemaal niet verplicht een makelaar te nemen.

Mijn punt doelde meer op het feit dat ik denk dat mensen een beetje te makkelijk vinden dat iemand anders maar moet overwerken voor dezelfde prijs. (dat doe ik namelijk ook niet, als ik overwerk wordt ik daar graag ook voor betaald)

Trudy

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Heer Hukker (NVM) zojuist op TV: de klad zit in de huizenmarkt.
Wedden dat een makelaar binnenkort desnoods midden in de nacht op komt draven?
Althans, als ze verstandig en er niet te hoogmoedig voor zijn.
De -wel of niet betaalde- toegevoegde waarde zal m.i. een steeds grotere rol gaan spelen om het hoofd boven water te houden.
Ook voor de dames en heren makelaars is het luilekkerland inmiddels behoorlijk vergane glorie aan het worden.
Zelfs Hukker is al een stuk(je) openhartiger geworden, en dat zegt mij al genoeg. :mrgreen:
Stukje, want een woordvoerder van Jaap.nl beweert dat NVM het slechte nieuws waarschijnlijk nog iets te rooskleurig heeft gebracht.
Bron: RTLZ

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Ronbee »

Dit is nou de reden waarom ik dit forum zo leuk vind. Uiteraard hoeven makelaars niet 's avonds en in het weekend te werken. Dit zou een extra service van het kantoor kunnen zijn.

Als mensen echt geinteresseerd in een woning zijn, dan is er altijd een mogelijkheid om eens in de week te bezichtigen al zij het 's morgens vroeg, danwel aan het eind van de middag. Niemand is namelijk onmisbaar op zijn / haar werk en valt er altijd wel een mouw aan te passen. Ze zijn namelijk wel bereid om vrij te nemen als ze een spijkerbroek gaan kopen.

Soms lijkt het namelijk ook dat makelaars mensen zijn met een gezin die het ook leuk vinden om de kleine in bad te doen en zaterdag lekker met het gezin weg. Mensen lijken dat vaak te vergeten.

Mocht je er echt prijs op stellen dat je makelaar 'savonds en in het weekend werkt, vraag het na.

Oh ja, ik werk wel gewoon 's avonds en in het weekend, gewoon als extra service voor mijn klanten.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ronbee schreef:Oh ja, ik werk wel gewoon 's avonds en in het weekend, gewoon als extra service voor mijn klanten.
Kijk, that's the spirit.
Toevallig zelfstandig ondernemer?

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door brenda229 »

Ik zou ook even informeren, mijn makelaar werkte wel sávonds en op zaterdag.
totdat ik via via hoorde dat kennissen ons huis wilde bekijken maar de makelaar niet savonds of zaterdags werkte!
In de buurt stond zelf soort huis tekoop en die zijn ze toen gaan bekijken op zaterdag en hebben dat gekocht.
Ik heb de makelaar gebeld en geprobeerd een afspraak te maken savonds en toen op zaterdag, onder andere naam! En inderdaad.
Ik heb hem er op aangesproken, maar toen zei hij, ja dat hij dat niet altijd deed, maar alleen als hij dacht dat het huis moeilijker verkoopbaar zou zijn (lees dure huizen).
We hebben uiteindelijk ons huis wel verkocht, maar zou bij de volgende verkoop het zwart op wit willen.

Want bij sommige beroepen is vrij nemen niet zo makkelijk! vooral in deze tijd vind ik het belangrijk!

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Ronbee »

Ja idd, zelfstandig ondernemer.

Daarom ben ik ook voor open en eerlijk zijn. Als makelaar vraag je dat aan je verkopers, dus moet je dat zelf ook zijn. Ik heb er een hekel aan dat je voor onaangename verrassingen komt te staan. En dat mag bij mijn klanten dus ook niet gebeuren.

Bij elk beroep is vrij nemen mogelijk. Er is namelijk altijd een mogelijkheid om een kwartiertje eerder naar huis te gaan of later te beginnen (behalve bij internationale chauffeurs of iemand die weg is voor zakenreis). Iedereen kan toch ook drie weken vakantie opnemen? Het is gewoon dat mensen geen vrij willen nemen. Dit kost immers een snipperdag en die kun je beter gebruiken als je een dagje ontspannen weg wilt. Laat die makelaar maar werken.

Het is dus gewoon een mentaliteitskwestie.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedereen kan toch ook drie weken vakantie opnemen? Het is gewoon dat mensen geen vrij willen nemen
Wat dacht je van de tandarts? Of slaan mensen dat ook maar over omdat ze geen vrij kunnen/willen nemen?

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Ronbee »

jij kunt mij niet wijsmaken, dat een tandarts niet iets eerder zou kunnen stoppen (16.00 uur) , of pas om (09.30 uur) kan beginnen.

Zouden tandartsen dan geen vakantie kunnen nemen?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door witte angora »

Ronbee schreef:jij kunt mij niet wijsmaken, dat een tandarts niet iets eerder zou kunnen stoppen (16.00 uur) , of pas om (09.30 uur) kan beginnen.

Zouden tandartsen dan geen vakantie kunnen nemen?
Wat ik bedoel is dat mensen ook vrij kunnen nemen om naar de tandarts te gaan. En die werken toch echt niet in het weekend of 's avonds. Dus ik zie geen enkele reden waarom mensen geen vrij kunnen nemen om een woning te bezichtigen.

Frank. D
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2010 18:01

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Frank. D »

De meeste makelaarskantoren zijn op zaterdag open van 9.00 tot 13.00 uur toch dus wat is het probleem.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door brenda229 »

mijn man is bv vrachtwagenchauffeur, later beginnen is een halve dag vrij nemen!
hij begin vaak om 5 uur smorgens, hij komt vaak tussen 18.00 en 19.00 thuis.

Eerder vrij is niet altijd mogelijk en ook al kon het wel en hij kom in de file te staan, is het helaas pindakaas! En verkopers zijn echt niet blij als je laatste moment moet afzeggen of dat ik alleen kom!
Aangezien mijn man ook bouwgerelateerd werk, zijn er veel verplichte vrije dagen, dus hij houd erg weinig vrije dagen over om vrij te besteden.

Als we op zoek zijn naar een huis, heeft de voorkeur bij ons ook op zaterdag!
De huizen die op zaterdag te bezichtigen waren hadden onze voorkeur. Ook waren we blij met de openhuize route.

Zo zie je maar dat het niet altijd mentaliteit is! We hebben niet allemaal een kantoorbaan!

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Ronbee »

Dat bedoel ik dus, vrij nemen is er niet bij, laat die makelaar maar zijn vrije zaterdag opofferen. Mijn mening is als je een huis graag wilt hebben dan heb je dat er voor over. Als je alleen gaat bezichtigen op zaterdag, heb je dus geen echte serieuze interesse en is het ook verspilde tijd voor de makelaar.

En open op zaterdag wil niet zeggen dat er bezichtigd wordt. Men kan dan naar kantoor komen en de makelaar komt niet naar het huis.

Mvg,

De makelaar die wel op zaterdag en 's avonds werkt ;-)

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door brenda229 »

ben benieuwd als jij maar een paar dagen vrij per jaar heb die je zelf vrij kan besteden of jij die zal besteden aan woningen bekijken! Wij inderdaad niet! Die houden we reserve voor noodgevallen (kind ziek, of bruiloft of begrafenis!)
En afgelopen jaar aan tekenen en verhuizen en toen waren ze al op!


En we hebben geweldig huis gekocht hoor! op zaterdag :lol:
Dus zeker onzin wat je nu aangeeft! En voor het tekenen wel een middag vrijgenomen :mrgreen:
Ik weet niet wat jou beroep is, maar schat makelaar :wink:

En even nog een puntje! Als de makelaars eerlijk zijn qua info over bv grote van de woning, inhoud enz zal er een stuk minder bezichtigingen zijn waar hij voor niks kom opdraven! We zijn naar woningen geweest waar toch gauw 30 vierkante meters waren bijverzonnen! blij dat we daar geen vrij voor hebben genomen!

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Byob »

totdat ik via via hoorde dat kennissen ons huis wilde bekijken maar de makelaar niet savonds of zaterdags werkte!
In de buurt stond zelf soort huis tekoop en die zijn ze toen gaan bekijken op zaterdag en hebben dat gekocht.
Lekkere kennissen dan, die hadden toch ook zo op de koffie kunnen komen om het huis te bekijken?? :D :D

Soms kan het inderdaad wat moeilijk zijn om vrij te krijgen in bepaalde beroepen, en kan ik mij indenkden dat een afspraak buiten de normale tijden gewoon de enige optie is.

Maar ook de consument zou soms wel iets meer mee mogen denken. Alleen om de reden dat je overdag werkt, en daarom 's avonds of in het weekeinde een afspraak wenst is mij te simpel. De persoon waar je de afspraak mee maakt draait vaak ook gewoon overdag zijn uren, en zijn die avond afspraken inderdaad er stomweg extra bij....

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door bussiness »

Aangezien mijn man ook bouwgerelateerd werk, zijn er veel verplichte vrije dagen, dus hij houd erg weinig vrije dagen over om vrij te besteden.
Uw man heeft sowieso altijd nog recht op minimaal aaneengesloten 3 weken vakantie.

Dus geen tijd is een smoesje.
En die verplichte vrije dagen staan al een jaar vast van te voren dus zie je een huis in die tijd kan je ook erg makkelijk er dan heen gaan.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

het is simpelweg een kwestie van prioriteiten, als je liever je vrije dagen spaart voor leuke dingen of potentiele dringende kwesties dan voor de bezichtiging van je huis vind ik dat prima, dat moet iedereen zelf bepalen.
Maar meteen vinden dat iemand anders dan maar gratis moet gaan werken vind ik toch echt vreemd. Ik snap wel dat mensen service willen, ik wil liever ook op zondag naar de tandarts en eigenlijk ook wel na 22.00 boodschappen doen maar helaas dat is nou eenmaal niet.

Ik vind het een makkelijk verhaal om te zeggen, "tja ik wil mijn vrije dagen eigenlijk bewaren voor iets anders, dus moet iemand anders dan maar werken voor niks"

Overigens, mensen die inderdaad zelfstandig ondernemer zijn moeten concurreren en bieden inderdaad vaak voorwaarden (dus in de avond uren werken) die concurrerend zijn. Alle lof voor deze mensen, want dat gaat ook van hun prive tijd af.

Trudy

Gesloten