LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis uit de verkoop nemen en vervolgens onderhands verkopen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Huis uit de verkoop nemen en vervolgens onderhands verkopen

Ongelezen bericht door marcel75 »

Sjoegel,
Dat idee had ik al, zeker omdat hij er nu volledig naast zit. Dan ben ik maar een betweter, maar als veelvuldig indiener van stukken bij het kadaster hoop ik toch wel een beetje te weten hoe het kadaster en ook de overdracht van eigendom werkt.

nikoss
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:09

Re: Huis uit de verkoop nemen en vervolgens onderhands verkopen

Ongelezen bericht door nikoss »

Beste Henk,

Ik ben zelf makelaar en ik zou het hetgeen wat jij schetst absoluut niet passend vinden.

Meestal sluit ik met klanten in zo'n geval een deal. Het is natuurlijk ook niet terrecht dat jij de volle pond zou moeten betalen.

Succes!

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Huis uit de verkoop nemen en vervolgens onderhands verkopen

Ongelezen bericht door Miss M »

Ondanks dat ik de discussie van Marcel en Troubleshooter best interessant vind, is het fijn dat er nu toch nog iemand terug gaat naar het begin van dit topic. Sluit me bij de vorige poster aan. Het is niet zo netjes, ik ken jouw makelaar en situatie niet, maar waarschijnlijk heeft hij er wel al de nodige uren werk in zitten (ook al zie jij dat niet direct). Het is dan ook wel zo netjes om gewoon rond de tafel te gaan zitten en een goede afspraak te maken. Vast tarief afspreken voor de gemaakte kosten en begeleiding bij het opstellen van de koopakte (want zo makkelijk is dat nog niet, begrijp ik van Marcel). Wil je makelaar dit niet, ontbindt dat het contract en sluit de koop als de termijn waarin hij nog courtage kan ontvangen is verlopen. Zou wel zorgen dat je dan goede afspraken maakt met die kennis. Zou vervelend zijn als die uiteindelijke alsnog de koop laat afketsen.

Oh ja, heb het idee dat Marcel zeer deskundig is in het een en ander. Zou daarom wel op zijn adviezen durven afgaan.

Gesloten