Misschien heeft TS idd ook zoiets gehad .......
Ik wacht de antwoorden wel af.....
witte angora schreef: ↑23 apr 2019 20:46Wil je echt weten hoe ik er over denk? Wat ik hierboven geschreven heb, dat staat, en dat neem ik niet terug. Dat zijn punten in je voordeel. Maar wat ik niet begrijp:helen.soullie schreef: ↑23 apr 2019 11:00Ik hoor graag hoe jullie hierover denken, en/of advies hebben.
Had je een permanent huurcontract? Zo ja, waarom ben je dan anti-kraak gaan wonen? Dat is een stuk zekerheid opgeven voor onzekerheid. En dan ook nog van het ene op het andere moment foetsie, terwijl je een maand de tijd hebt. Sorry, ik heb na een scheiding zelf antikraak gewoond, dat ging toch nét even iets anders.Afgelopen maart heb ik de mogelijkheid gekregen om op basis van leegstand te gaan wonen. Ik heb zodoende mijn huurovereenkomst (met een particulier) direct opgezegd, de nieuwe woning diende direct bewoond te worden dus ik ben ook direct verhuisd.
Weet je zeker dat de woning goed schoon was? Geen muizen of kakkerlakkenplaag, geen maden in de keukenkastjes en dergelijke?
Het was een bijgebouwtje van de verhuurder. Gewoon kleine woonkamer+keukentje, badkamer was een wc met de douche op schoot en een slaapkamertje boven.moederslink schreef: ↑23 apr 2019 21:34Zomaar even een paar vragen die mij te binnen schieten en ik hoop dat je reageert :
een woning van 30m2 :
-was dat misschien een kamer met gemeenschappelijke douche en keuken en WC ?
-woonde je daar alleen of met een medebewoner die ook halsoverkop is vertrokken , samen met jou naar die anti kraakwoning?
-waren de douche en keuken en de WC misschien in de haast nog wel smerig achtergelaten?
-waarom moet je anders 24 uur poetsen in zo.n kleine ruimte van pakweg 6 /5 meter![]()
- waarom moest je gelijk in die antikraakwoning trekken?
Iemand in mijn directe omgeving is nl ook bezig geweest met leegstandsbeheer/antikraak e.d maar hij kon rustig even de boel laten bezinken en erover nadenken. Hij hoefde er ook echt niet direct in. ( heeft het overigens niet genomen)
Desalniettemin moet deze huisbaas deze hoge rekening dan dus nog wel even onderbouwen ....![]()
Er is niet eens een schoonmaker geweest, hij heeft het zelf schoongemaakt geeft hij aan, en daar rekent hij kosten voormoederslink schreef: ↑24 apr 2019 09:10Geeft wel een nota van € 600 omdat er 24 u door een schoonmaker is gepoetst.
Dan mag je dus je handjes dicht knijpen dat hij niet zijn advocatentarief heeft gerekend... Wedden dat hij nog een keer met dat argument komt?helen.soullie schreef: ↑24 apr 2019 09:32Er is niet eens een schoonmaker geweest, hij heeft het zelf schoongemaakt geeft hij aan, en daar rekent hij kosten voormoederslink schreef: ↑24 apr 2019 09:10Geeft wel een nota van € 600 omdat er 24 u door een schoonmaker is gepoetst.![]()
M.i. is de sleuteloverdracht een wederzijdse kwitantie (financieel en fysiek).